Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Çift silindirlerin çalışması?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    killing_machine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2006
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R1 05
    Arkadaşlar formlarda arattırdım ama hep 4 zamanlı 2 silindirli motorlar üstüne yorum yapılmış.Bende 350 jawa motoru var ve pistonlar ters fazda çalışıyor,bende 2 pistonuda aynı yöde çalıştırmak istiyorum yani krankları aynı yöne çevirecem.
    Bunun + ları ve - leri ne olur?(Cross Şasede kullanacam).(Motor 2 zamanlı)
    MoToCroSS RuLeZZ


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Bence hiç elleme bozarsın
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  3. #3
    killing_machine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2006
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R1 05
    Alıntı mach1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence hiç elleme bozarsın
    nolacak yaw en kötü ihtimalle hurdalıktan bitane daha alıveririm
    MoToCroSS RuLeZZ

  4. #4
    Rigel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Xmax
    Vibrasyon krankları kırmasa bile seni zıp zıp zıplatır....
    Üç boyoz bir kola

  5. #5
    killing_machine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2006
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R1 05
    ewet vibrasyon iyi artar gibi ama tork da iyi artar heralde.
    MoToCroSS RuLeZZ

  6. #6

    Üyelik
    10 Nisan 2008
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    KAWASAKİ VN 800
    tork artmaz (emme,yanma,sıkıştırma ve egzost)bu işlemi tek turda yapar motorun çekişi sürati düşer ve titreşimden böbreklerinde kum çakıl taş kalmaz.4 pervaneli vantilatörün kanatlarının ikisini kırmış oluyorsun hemde karşılıklı değil yan yana mantık olarak açıklaması bu

  7. #7
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    bu konuda fazla yorum yapmayacam ama bu düzende çalışan bir motor biliyorum bir incelemende fayda var fiyat 126 bis bunların motorlarında bistonlar birlikte hareket ediyorlar .

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    24 Kasım 2006
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    350 beyaz cava....hemde stylee...
    yaw kankı bozma guzelım jawayı...ne guzel gıdıo ıste...madem 4 zaman dıon get 4 zamanlı motor al. onu tak...polıslerın motor cektıgı yere gıt...al bıtene ordan elı ayagı duzgun bı motor sök ona tak
    sana gs500 u verem
    bozuk halıyle bıle jawadan hem az yakıo hemde ıı gıdioo...nası olu bende anlamadım ama....

  9. #9
    azgurbuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Bianchi 21 Vites
    Alıntı killing_machine adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ewet vibrasyon iyi artar gibi ama tork da iyi artar heralde.
    Nedense herkesin söylediği birşey bu ama nerden kaynaklanıyor ben anlamıyorum.

    Alıntı Endurocu01 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    4 pervaneli vantilatörün kanatlarının ikisini kırmış oluyorsun hemde karşılıklı değil yan yana
    Çok iyi bir örnek

    Bisikletin bir pedalını 180° çevir ve sür; hoşuna giderse motorda istediğini yap.

    (Bunu yapınca tork işinide düşün)

  10. #10
    muratgergerli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2006
    Bilgi denizinde biraz serinlemek için TIKLAYIN
    İmza mı; yok anam taklit ediliyor... Parmak basıyorum artık..
    ŞEYTAN TÜYÜNÜ BENDE UNUTMUŞ.

  11. #11
    Süvarİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2008
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    TvS_ApAChE
    kardeş tahminim şöyle java zaten titreşimli bir motor pistonlar ters çalışmasına rağmen bi de senin dediğini yaparsan motor öyle bir titrerki motoru süremezsin ayrıca motorun sesi çok değişir tın tın tın tın etmez TIINNNN.......TTIIINNNNN....TTIIIINNNNN eder benim tahminime göre gücü artar (ama artmaz diyenlerinde haklı bi yanı vardır elbette)

    ben yinede çekişin artacağına inanıyorum
    kros kövdeye takacaksan tek silindir düşünmelisin çünkü geniş ve çok agır olmamalı bence sen bi 301 mz al kendin sıvı soğutmalı yap biraz elden geçir onu tak
    hem jawa çabuk şişen bi motor kros işine asla gelmez
    ..::Gülmek bir mükafattır, ağlayan gözlerin gördüğü::..

    ..::Mağlubiyet; kimine göre galibiyetden bir adım öte::..

  12. #12
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    24 Kasım 2006
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    350 beyaz cava....hemde stylee...
    Alıntı Süvarİ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kardeş tahminim şöyle java zaten titreşimli bir motor pistonlar ters çalışmasına rağmen bi de senin dediğini yaparsan motor öyle bir titrerki motoru süremezsin ayrıca motorun sesi çok değişir tın tın tın tın etmez TIINNNN.......TTIIINNNNN....TTIIIINNNNN eder benim tahminime göre gücü artar (ama artmaz diyenlerinde haklı bi yanı vardır elbette)

    ben yinede çekişin artacağına inanıyorum
    kros kövdeye takacaksan tek silindir düşünmelisin çünkü geniş ve çok agır olmamalı bence sen bi 301 mz al kendin sıvı soğutmalı yap biraz elden geçir onu tak
    hem jawa çabuk şişen bi motor kros işine asla gelmez
    arkadasım jawadan fazla anlamadıgın bellı oluo bence....mz jawadan daha tıtresımlı...nıye cunku mz tek sılındır...yaslı ınsanların cogu çift sılındırlı motor kullanır tıtresım az old ıcın..jawada öledır....

    bıde adanada oturon benım jawada adanalı....ordakı mz jawa yarıslarından haberın var mı....

  13. #13

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Yanlış yoldasın uraşmaya değmez, değil imkansızı istiyorsun. Motoru baştan tasarlayım diyosan yolun açık olsun . Tüm tanıdıklarının serveti yetmez.

  14. #14
    cakalaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2006
    Şehir
    Rize/Merkez
    Motosikleti
    CBR1000RR "2017
    Her zaman orjinalini kullanacaksın ; bozmamak lazım !
    Ya KASK TaK ; Ya ÖL

  15. #15
    sternboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2008
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    artık yok..
    yaw bnm bildiğim javaların pistonları paralel çalışır ikiside aynı yöne
    81VATAN__54MEKÂN

  16. #16
    killing_machine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2006
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R1 05
    Alıntı Endurocu01 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tork artmaz (emme,yanma,sıkıştırma ve egzost)bu işlemi tek turda yapar motorun çekişi sürati düşer ve titreşimden böbreklerinde kum çakıl taş kalmaz.4 pervaneli vantilatörün kanatlarının ikisini kırmış oluyorsun hemde karşılıklı değil yan yana mantık olarak açıklaması bu
    abicim 2 silindir aynı anda patlamayla aşağı doğru itilecek bana göre tork artması lazım.Bisikletlerde pedallar ters olmasa 2 ayakla birden çevirincede güç artar.benim mantığıma göre.
    Alıntı yamyamaha adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu konuda fazla yorum yapmayacam ama bu düzende çalışan bir motor biliyorum bir incelemende fayda var fiyat 126 bis bunların motorlarında bistonlar birlikte hareket ediyorlar .
    o 4 zamalıdır.
    Alıntı bahadinli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yaw kankı bozma guzelım jawayı...ne guzel gıdıo ıste...madem 4 zaman dıon get 4 zamanlı motor al. onu tak...polıslerın motor cektıgı yere gıt...al bıtene ordan elı ayagı duzgun bı motor sök ona tak
    sana gs500 u verem
    bozuk halıyle bıle jawadan hem az yakıo hemde ıı gıdioo...nası olu bende anlamadım ama....
    yok fıratcım bi bulsam 4 zamanlı 450cc den fazla atacam ama yok.
    Alıntı azgurbuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Nedense herkesin söylediği birşey bu ama nerden kaynaklanıyor ben anlamıyorum.
    Bisikletin bir pedalını 180° çevir ve sür; hoşuna giderse motorda istediğini yap
    (Bunu yapınca tork işinide düşün)
    2 piston patlamayla beraber aşağıya iniyorya krank çok güçlü savrulur onun için tork artar diyom.
    Alıntı Süvarİ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kardeş tahminim şöyle java zaten titreşimli bir motor pistonlar ters çalışmasına rağmen bi de senin dediğini yaparsan motor öyle bir titrerki motoru süremezsin ayrıca motorun sesi çok değişir tın tın tın tın etmez TIINNNN.......TTIIINNNNN....TTIIIINNNNN eder benim tahminime göre gücü artar (ama artmaz diyenlerinde haklı bi yanı vardır elbette)

    ben yinede çekişin artacağına inanıyorum
    kros kövdeye takacaksan tek silindir düşünmelisin çünkü geniş ve çok agır olmamalı bence sen bi 301 mz al kendin sıvı soğutmalı yap biraz elden geçir onu tak
    hem jawa çabuk şişen bi motor kros işine asla gelmez
    valla ben 251 mz'i taktım gevşemedik vida kalmadı.jawa daha az titriyor.
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanlış yoldasın uraşmaya değmez, değil imkansızı istiyorsun. Motoru baştan tasarlayım diyosan yolun açık olsun . Tüm tanıdıklarının serveti yetmez.
    niye imkansız olsun ki.
    Alıntı cakalaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Her zaman orjinalini kullanacaksın ; bozmamak lazım !
    orası öyle ama denemek herzman yeni birşey öğretir.
    Alıntı sternboy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yaw bnm bildiğim javaların pistonları paralel çalışır ikiside aynı yöne
    MoToCroSS RuLeZZ

  17. #17
    muratgergerli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2006
    Mesaja Ek:

    Alıntı muratgergerli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bilgi denizinde biraz serinlemek için TIKLAYIN
    İmza mı; yok anam taklit ediliyor... Parmak basıyorum artık..
    ŞEYTAN TÜYÜNÜ BENDE UNUTMUŞ.

  18. #18
    killing_machine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2006
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R1 05
    Alıntı muratgergerli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bilgi denizinde biraz serinlemek için TIKLAYIN

    bilgi için teşekkürler abicim ama konumuz 2 zamanlı 4 zamanlı değil.Bahsi geçen motor 2 zamanlı ve 2 silindirli ve pistonlar asenkron olarak çalışıyor bunu senkron hale getirirsek nolur? Aslında Soru bu.
    MoToCroSS RuLeZZ

  19. #19
    muratgergerli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2006
    Alıntı killing_machine adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bilgi için teşekkürler abicim ama konumuz 2 zamanlı 4 zamanlı değil.Bahsi geçen motor 2 zamanlı ve 2 silindirli ve pistonlar asenkron olarak çalışıyor bunu senkron hale getirirsek nolur? Aslında Soru bu.
    Verdiğim linkte 2 zamanlı motor çalışmasıyla alakalı detaylı bilgi vardı..
    Sekron halde çalıştırmanın makinaya ve kullanıcıya ne derece zararı olduğunu
    zaten arkadaşlar belirtmiş..

    2 zamanlı bu mereti yıllarca kullandım..Ve aklına gelecek her modifiye ve bakımı
    kendi ellerimizle ve o zamanki imkanlar dahilinde yapmaya çalıştık..

    Yıl1990'da çekilmiş bir fotomu da ekledim..
    O yıllardan önce de Jawa (3.5) dedikleri 2silindirli eski kasa Jawa'm da vardı..
    Fotosunu aradım bulamadım şimdilik..Bulunca onuda eklerim..Sanırım evdeki
    bilgisayarda kalmış..

    Evet konumuza dönecek olursak;

    dediğin sekronlu çalıştırma olayını hayata geçirmek çok kolay..
    Krankı tornacıda şekillendirip 2pistonuda aynı anda indirip kaldırtabilirsin..
    Hatta silindirdeki emme ve çıkışları ayarlayabilirsin..

    Fakat bu işlemlerin faydasını göremeyeceğin açık..Ne performans ne de sekron
    işleyişinde motosiklete bir (+) artısı olmaz..Dahası randıman almak çok zor..

    Ben, açmış olduğun konuya kısa ve öz olarak giriş yapıp konuyu link vererek ;
    aklındaki soruları o linkteki yazıları okuyarak çözersin diye düşünmüştüm..
    Yoksa; bu konunun öyle basit bir düşünce ve haraketle " bende yaparım" tezine
    dönüşmesini istememiştim..

    Yine de "bende yaparım " diyorsan ; tabi ki elimizden gelen yardım ve bilgilerimizi
    seninle paylaşacağımızı unutma..
    Çünki açtığın konu başlığı TEKNİK BİLGİLER BÖLÜMÜ' de
    ve bu bölümde tezler ve fikirler değil TEKNİK BİLGİ konuşulur.Ve Teknik bilgi verilir..


    Haaa..Unutmadan fotomu da ekleyeyim..Neredeyse unutuyordum..Yaşlılık işte.Ne yapacan.

    .
    YIL 1990

    İmza mı; yok anam taklit ediliyor... Parmak basıyorum artık..
    ŞEYTAN TÜYÜNÜ BENDE UNUTMUŞ.

  20. #20

    Üyelik
    14 Aralık 2008
    Şehir
    istanbul gaziosmanpaş
    yapmak istedigin işlem zor ama imkansız degil motoru yeni baştan yaratman gerek ayrıca ince hesap yapman gerek yapacagın en ufak hata motorun parçalanması demekayrıca takacagın ilave parçaların hem külfetli hemde motorun gücünü düşürür.....


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler