çözemedim şu sorunu ustalar yardım lazım
-
Reklamlar
-
balataların takılı oldugu kasnaklara bakılmalı sanırım. bilyaları dağılmışsa değiştirilmeli.
-
valla hocam bilyalarıda sağlamdı en son değiştirdiğimde . peki bu debriyaj tasında balatalar takıldıktan sonra boşluk kalıyormu yoksa sımsıkı kapanıyormu birbirine bende yanlış hatırlamıyorsam çok az bi boşluk kalmıştı
-
dostum,
debrıyaj tasında sanırım gevşeme mevcutu senın,
çelık percın ile tutturulmuş olması lazım onun,
dıkkatlı baktın ise anlamıs olman gerkırdı,
tas ile dişli bir butundur,
ve arasında oynama varsa buda kalkışlarda tıtremesını saglar,
EMNIM SORUN DEBRIYAJ TASINDA SENIN...
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
-
saol serkan dediğini dikkate alcam bide onu deniyelim bakalım inşallah olur
-
Debriyaj balatası değiştiğinde, balataları taktığın milin ucunda ki contanın da değişmesi gerekiyor, ayrıca tas sökülünce altında ki oval pulunda değişmesi gerekiyor, bunları da değiştirdiler mi?
-
DeaD_Rider adlı üyeden alıntı
4 tekere ne gerek var 2 teker bana yeter diyen arkadaşlarım herkese meraba .2005 model jinlun 250 motorum var kendisi 54400 km de bi sorunu var benim cengaverin çözemedim gitti
. motor ısındıktan sonra kalkışlarda sürekli debriyaj kaçırıyo .debriyaj kolundan ayarlıyorum nafile zar zor kalkıyo motor .titreye titreye bütün motor sallanıyo kalkarken .ve tıkır tıkır da sesler geliyo kalkışta .motor soğukken hiç bi sorun olmuyo kalkışta. debriyaj balatalarım bitmiştir dedim değiştirdim aynı sorun devam ediyo
. acaba debriyaj tasınımı değiştircem napıcam bilemedim ben ???
Evet doğru tesbit ,debriyaj tasında problem var...
[I]315 ile uzaklaştım,aynamda görünmüyorsun...I]
-
Kullandığın yağ jaso MA ve Jaso MB standartlarına uymayan tam sentetik bir yağ ise debriyajın kaçırabilir. Tam sentetik yağ kullanıyorsan bunun motosiklet için üretilmiş olmasına dikkat etmek gerekir.
-
debriyaj tasi mi ilk defa duydum
-
02 Aralık 2008, 21:01
#10
yucika adlı üyeden alıntı
Kullandığın yağ jaso MA ve Jaso MB standartlarına uymayan tam sentetik bir yağ ise debriyajın kaçırabilir. Tam sentetik yağ kullanıyorsan bunun motosiklet için üretilmiş olmasına dikkat etmek gerekir.
dediğin doğru arkadaşım motorsiklet yağı kullanmıyorum otomobil yağı koyuyorum motora bunuda olumsuz etkisi fazladır eminim ama titreme haddesine gelecek kadar olduğunu sanmıyorum ama dediğin yağlardan alıp motoruma koyucam saol
-
02 Aralık 2008, 21:32
#11
benim kymcoxciting 250 scooter 2000km de kalkışlarda titreme oluyor servis bilyeler yağlanmış temizlemek lazım dedi vede temziledi titreme geçti sandım ama maalesef 200km olmadı gene titremeye başladı ...azer bülbül kymco
-
02 Aralık 2008, 22:02
#12
debriyajın kaçırıyor ya da debriyaj balatan bitmiş arkadaşım.
honda titan'ın debriyaj baskı yaylarından tak sorun düzelecektir.
ya da mevcut yayların üzerine 1-2 tane pul koy. baskı yaylarında boşluk olduğundan dolayı debriyaj kaçırıyor olabilir.
debriyaj balatalarının bitmiş olma ihtimali de yüksek. Bunu denemek için :
düz bir yolda 10km hızla giderken vitesi 4e al,
debriyajı sık gaza sonuna kadar aban,
devir 9000leri bulunca gazı elinden çekmeden debriyajı bırak.
Eğer motor ileri doğru fırlar devir düşerse balataların sağlamdır.
Ama motor debriyajı bıraktığında devirlenmeye devam ediyor ya da debriyajı sıkıp bırakıyormuş gibi bağırıp bağırıp kafa atarsa balataların bitmiş demektir.
54.000km de olduğunu düşünürsek komple debriyaj tası denen parçayı (baskı yayları, debriyaj kasnağı, balatalar) değiştirirsen ve hatta 5 yaylı debriyaj tası alırsan sorunun kalıcı olarak çözülmüş olur.
saygılar.
EDIT :
balataları değiştirmiş olduüğunu görmedim afedersin. BASKI YAYLARI ve simetrisi bozulmuş debriyaj kasnağı (tası) bu soruna sebebp olur.
-
02 Aralık 2008, 22:31
#13
StormlorD adlı üyeden alıntı
debriyajın kaçırıyor ya da debriyaj balatan bitmiş arkadaşım.
honda titan'ın debriyaj baskı yaylarından tak sorun düzelecektir.
ya da mevcut yayların üzerine 1-2 tane pul koy. baskı yaylarında boşluk olduğundan dolayı debriyaj kaçırıyor olabilir.
debriyaj balatalarının bitmiş olma ihtimali de yüksek. Bunu denemek için :
düz bir yolda 10km hızla giderken vitesi 4e al,
debriyajı sık gaza sonuna kadar aban,
devir 9000leri bulunca gazı elinden çekmeden debriyajı bırak.
Eğer motor ileri doğru fırlar devir düşerse balataların sağlamdır.
Ama motor debriyajı bıraktığında devirlenmeye devam ediyor ya da debriyajı sıkıp bırakıyormuş gibi bağırıp bağırıp kafa atarsa balataların bitmiş demektir.
54.000km de olduğunu düşünürsek komple debriyaj tası denen parçayı (baskı yayları, debriyaj kasnağı, balatalar) değiştirirsen ve hatta 5 yaylı debriyaj tası alırsan sorunun kalıcı olarak çözülmüş olur.
saygılar.
EDIT :
balataları değiştirmiş olduüğunu görmedim afedersin. BASKI YAYLARI ve simetrisi bozulmuş debriyaj kasnağı (tası) bu soruna sebebp olur.
paylaşımın için saol güzel bi bilgi oldu balatalarım yeni olsada testi yapıcam bakalım sağlamlarmı ama tası değiştirmek en iyi kesin çözüm gibi geliyor şu an için bidaha başım ağrımaz en azından yada komple motorumu değiştirsem ama ahhh ah öğrencide para ne gezer öğrenci motoru jinlunla yola devam
-
03 Aralık 2008, 10:34
#14
DeaD_Rider adlı üyeden alıntı
dediğin doğru arkadaşım motorsiklet yağı kullanmıyorum otomobil yağı koyuyorum motora bunuda olumsuz etkisi fazladır eminim ama titreme haddesine gelecek kadar olduğunu sanmıyorum ama dediğin yağlardan alıp motoruma koyucam saol
Motosiklet motoru ile otomobil motoru arasında temel bir fark var. otomobilde şanzıman motordan bağımsız ayrı bir ünite olup kendine has yağı ile yağlanmaktadır ve debriyaj kuru kavramalıdır. Yani debriyaj yağlanmaz. Motosiklette ise motor şanzıman debriyaj bir bütün halinde motor yağı içinde bulunmaktadır. Hepsi aynı yağı kullanır ve debriyajda yağın içindedir. Bu nedenle otomobiller için üretilmiş yağlar aşırı kayganlaştırıcı oldukları için motosiklette kullanıldıkları zaman debriyaj kaçırmasına sebep olurlar. Hemen yağını değiştiriyorusn ve motosikler için üretilmiş 4T sentetik yada yarısentetik yağlardan koyuyorsun. Sorununun düzeleceğine eminim.
-
03 Aralık 2008, 19:07
#15
yucika adlı üyeden alıntı
Motosiklet motoru ile otomobil motoru arasında temel bir fark var. otomobilde şanzıman motordan bağımsız ayrı bir ünite olup kendine has yağı ile yağlanmaktadır ve debriyaj kuru kavramalıdır. Yani debriyaj yağlanmaz. Motosiklette ise motor şanzıman debriyaj bir bütün halinde motor yağı içinde bulunmaktadır. Hepsi aynı yağı kullanır ve debriyajda yağın içindedir. Bu nedenle otomobiller için üretilmiş yağlar aşırı kayganlaştırıcı oldukları için motosiklette kullanıldıkları zaman debriyaj kaçırmasına sebep olurlar. Hemen yağını değiştiriyorusn ve motosikler için üretilmiş 4T sentetik yada yarısentetik yağlardan koyuyorsun. Sorununun düzeleceğine eminim.
Katılıyorum.Motosikletlerde ıslak baskı balata vardır otomobillerde ise kuru baskı balata vardır otomobil yağı hem balatayı tutmaz yani kaçırır hemde çabuk bitirir
Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
Drift Religion
-
03 Aralık 2008, 19:09
#16
DeaD_Rider adlı üyeden alıntı
4 tekere ne gerek var 2 teker bana yeter diyen arkadaşlarım herkese meraba .2005 model jinlun 250 motorum var kendisi 54400 km de bi sorunu var benim cengaverin çözemedim gitti
. motor ısındıktan sonra kalkışlarda sürekli debriyaj kaçırıyo .debriyaj kolundan ayarlıyorum nafile zar zor kalkıyo motor .titreye titreye bütün motor sallanıyo kalkarken .ve tıkır tıkır da sesler geliyo kalkışta .motor soğukken hiç bi sorun olmuyo kalkışta. debriyaj balatalarım bitmiştir dedim değiştirdim aynı sorun devam ediyo
. acaba debriyaj tasınımı değiştircem napıcam bilemedim ben ???
aynı motordan kardeşimdede var aynı sorunu oda yaptı devriyajları degiştik olmadı o devriyajların dizildigi tas varya onuda degiştiricen sökünce bak zedelenmişmi o zaman sorun kalmaz
arkadaşlar honda balata al demişler ewet honda al zaten orjinali bulamadık biz uyuyo hondanınki ama devriyajla iş bitmiyo bu model motor tası eritiyo
-
04 Aralık 2008, 00:46
#17
sakinseytan adlı üyeden alıntı
aynı motordan kardeşimdede var aynı sorunu oda yaptı devriyajları degiştik olmadı o devriyajların dizildigi tas varya onuda degiştiricen sökünce bak zedelenmişmi o zaman sorun kalmaz
arkadaşlar honda balata al demişler ewet honda al zaten orjinali bulamadık biz uyuyo hondanınki ama devriyajla iş bitmiyo bu model motor tası eritiyo
yağımı değiştircem söz debriyaj tasında yanlış hatırlamıyosam zedelenmeler vardı artık bayramdan sonra debriyaj tası balatalar falan komple değiştircem
-
04 Aralık 2008, 10:21
#18
arkadaşların söledikleri dogru debriyaj taşı ama yagdanda yapar motor sogukken bişi yok diyosun motor ısınınca yag iinceliyo ve motor istedigi gibi yaglanamıyor yag işini bukadar hafife alma motorun hakkınıver :D ne yag kullanılması gerekiyosa onu kullan yoksa ilerde motoru parça parça toplarsın tabi geri bişey kalırsa
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)