Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Yeni Birisine Yardımcı Olurmusunuz Üstadlar

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    12 Ağustos 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Çok Yakında
    Arkadaşlar 29 Yaşındayım kız arkadaşım (artık ayrıyız ) tarafından inceden inceye motor sevgisi (racing) aşılandığını fark ettim sizden isteğim yardım scooter dışında bir motor kullanmadım boyum 1.82 kilom 73 racing motor alacağım istedğim model azda olsa belli oldu suziki hayabusa sizce bu motor ilk başlamak için iyimi bir yazı okudum düşük ccler deniliyor bu modelin düşük cclisini alsam da olurmu yada bana önerebileceğiniz dikkatimi çekecek bir racing modeli önerebilirmisiniz ölçülerim hayabusa kontrolü için yeterlimi yada birkaç model yazarmısınız yardımlarınız için şimdiden teşekkürler arkdaşlar.

    Not: Motor için ayırıdığım para 20bin ytl


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    esp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Er-5
    Yıne de olayın ehlı olanların sözlerını dıkkate alman gerektıını belırterekten dıyorum kı hayabusayla başlamanın bıraz zor olacağını söylemek gerek yanı yanlş bılmıosam 1300 cc ve çok cıddı bı güç en azından bı 600lükle başlasan daha tehlıkesız olur sankı
    ''Sen bana bakma, ben senin baktığın yönde olurum...''

  3. #3

    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    Antalya --> İstanbul
    Büyük cc. ile başlamayacağını belirten ve okuduğunu söylediğin yazıyı bulup buraya yapıştırır mısın lütfen. Ona göre konuşacağım... Orda ne eksik anlatılmış ki burada tekrar sorma ihtiyacı hissettin mesela bunları görmek bazında istiyorum...

  4. #4

    Üyelik
    11 Temmuz 2008
    Şehir
    denizli
    Motosikleti
    mondıal 151rs
    hoş geldın oncelıkle ...
    bende sen gıbıyım scoter bınıyorum boyumda aynı sen gıbı ama race ye gecıcem dıye ıllakı hayabusa olması şart mı once ..benım kanaatım hayabusa motorların babası ve baba bır motorcu kullanırsa daha saglıklı olacagını dusunuyorum... şimdilik 600 lukde bıze agır gelır ..
    ben kendıme baslangıc ıcın honda cbr 125 r düşünüyorum.. 3-5 bın ytl falan bulursun fazla degıl 3-5 ayda bınsen race lere alışmak ıcın arkanda daha 15000 ytl kalacak onunlada 600 bi makına alırsın hem sana yazık olmaz hem parana yazık olamz hemde motora .....ben senın yerınde olsam ole yapardım...

  5. #5
    Jedaykin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2007
    Şehir
    İzmir - Karşıyaka
    Motosikleti
    Suzuki Inazuma GW250
    ayırdığın rakam nakit elindeyse 6000 tlsini ayır kalanını repoya, altına vb. yatır. ayırdığın ile de
    http://www.sahibinden.com/5800_km_so...XQQdisplayitem
    gibi birşey alırsın. bu kesmez dersen
    http://www.sahibinden.com/4500_km_de...XQQdisplayitem
    böyle birşey olabilir. ancak birinci ile başlayıp sonra ikinciye geçersen iyi olur.

  6. #6

    Üyelik
    12 Eylül 2007
    Şehir
    Ankara-Çukurambar-
    bence sen bi yamaha yzf r125e bak hatta o ayırdığın bütceden bi 10000ytl çıkart geri kalanı dursun.güzel bi koruma ve yzf al kendini hazır hissettiğin zaman da 600lük bi motosiklete geçersin diyorum.zaten sen 125cclik bi makinayı kullandığında iyiki daha büyük almamışım diyeceksin.ayrıca senin fiziksel boyutların içinde gayet ideal bi motosiklet...
    :bestmt:

  7. #7
    Marlboro Man - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda idi bir zamanlaRR
    Forumda nasıl başlayacağınızla ilgili bir sürü döküman mevcut.Gene ilk motorum hayabusha olsun muhabbeti uzarrrr giderrrrr....
    Metin ÖZKUL
    Son ırmak kuruduğunda, son ağaç yok olduğunda, son balık öldüğünde; beyaz adam paranın yenmeyen birşey olduğunu anlayacak...

  8. #8
    cakalaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2006
    Şehir
    Rize/Merkez
    Motosikleti
    CBR1000RR "2017
    Öncelikle hoşgeldin arkadaşım.. Şunu belirteyim hemen ; Hayabusa denen Canavarın düşük CC li olanı yok Düşük c li baska motorlar var...
    Ben sana Hyosung GT 250R öneriyorum...Baslangıc için gayet güzel bir motor... Her zaman piyasası var ; yetmediği zaman satar daha büyüğünü alırsın.. Bu arada paranı da yememelisin tabi
    Ya KASK TaK ; Ya ÖL

  9. #9

    Üyelik
    10 Nisan 2008
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    KAWASAKİ VN 800
    Dodge tom hawk tavsiye ederim boyuna ve kilona uygun

  10. #10
    muratcan7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2008
    Şehir
    Kırklareli / Lüleburgaz
    Motosikleti
    KMT Duke 250
    CBR125 ile başlaman güzel olabilir. 125 cc ufaktır falan deme scooter'a benzemez

  11. #11

    Üyelik
    12 Ağustos 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Çok Yakında
    öncelikle teşekkürler güzel tavsiyeler olmuş dedğim gibi motorlardan çok anlamam hayabusanın cc küçük olmadıgımı sizden duydum bilmiyordum orda arkdaşın biri başlayanlar için yazı okudugumu onu buraya yapıştırmamı söylemiş orda okudugum kilometre yapmam gerektiği motordan pek anlamadıgım için uygun ortamda güçlü motora binebilmiyim mantığı oluştu trafiğe çok çıkmadan alışmak mümkünmü anlamında sormuştumyoksa motorların acemiler için canavar oldugunu biliyorum

  12. #12
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    alma hayabusa mayabusa. büyük ihtimal ölürsün şerefsizim.
    "laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."

  13. #13

    Üyelik
    20 Eylül 2007
    Şehir
    K.Maraş
    http://www.motosiklet.net/forum/moto...luk-nasil.html

    bu benim açtığım konu yeterince döküman var okuyabilirsen

  14. #14
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    "Hayabusa'yla mı başlasam" muhabbeti bu sitede en çok dalga geçtiğimiz konulardan biridir Özetleyeyim:

    Genellikle 18-20 yaşlarında motorlara ve sürate meraklı bir arkadaş sitemize gelir, "1000RR ile başlamak istiyorum ama bazıları 1000 çok 600lük al, bazıları da 600'lük kısa süre sonra yetmez direk 1000 al dediler" diye bir konu açar.

    Forumdaki sorumluluk sahibi olanlar (benim gibi sazanlar ) hemen atlar, "Sakın 1000 veya 600 alma, 250'lik al en fazla" derler.

    Arada bazı arkadaşlar geyiğe sarar, "1000RR az Hayabusa al, hatta Tomahawk al, hatta Y2K al" derler.

    Konunun 2. sayfasında daha önceki yüzlerce sayfalık "neden olmaz" tartışmalarımıza linkler verilir.

    Eğer yeni üye aklı başında bir arkadaşsa forumdakilere güvenir, Hyosung GT250R-Yamaha YZFR125-Honda CBR125R-Derbi GPR125-Kawasaki Ninja 250R modellerinden birini alır.

    Aklı başında biri değilse zaten bir daha siteye uğramaz, "motorcu virajı alamadı" diye haber bültenlerinde görürüz.

  15. #15
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    Bunları okumanda fayda var

    Alıntı boy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu yazıyı okumadan önce kafanızda motosikletle ilgili tüm bilgileri ve yaşadıklarınızı unutun. Hatta hayatınızda motora bile binmemiş farzedin kendinizi... Yazının sonunda yazılanlarla aynı düşünceye sahip değilseniz, sizden ricam “polemik olsun diye veya tartışmak için” karşıt görüş yazmayın. Farklı görüşünüz ve paylaşacak deneyiminiz varsa paylaşın ama sağlıklı bir beyinin burada yazılanların tersine birşeyi düşünmeyeceğini bekliyorum...


    İlk motorum 600cc bir supersport ve hala hayattayım düşüncesi

    Bu tip bir düşünce çok tehlikelidir. Kim ne derse desin, 600cc ve üzeri bir motosiklet başlangıç motoru olarak uygun değildir. Bunu dünya üzerindeki bütün deneyimli insanlar, eğitmenler ve bu işin içinde olan insanlar söylüyor. Haa, “ben yaptım oldu” deyip kafanızın dikine giderseniz birgün, biryerlerde patlarsınız. Neden mi? Çünkü 600cc ve 1000cc kategorisindeki yarış motorları hatayı affetmez. Zaten motor en ufak hatanızı kollayan, ilk fırsatta sizi üzerinden atmaya çalışan bir alettir. Yarış motorları diğer motorlardan çok farklı davranışa sahiptir. Ortalama olarak 160-180 kg olup, 120-200 hp arası güce sahip bu motorlar, 2-3 saniye gibi çok kısa sürelerde çok yüksek süratlere çıkabilirler. Bu motorlara yüksek süratlerde hakim olmak ciddi derecede zordur. Motora hakimiyet belli teknikler gerektirir. Yüksek süratlerde motoru yavaşlatmak ve durdurmak zordur. Bu tip motorları kullanmak için “İleri Sürüş Teknikleri” eğitimi almak faydalı olacaktır. Bugün MotoGP gibi bir yarışta bile profesyonel kullanıcıların motorlarla ne tip kazalar geçirdiğini görüyorsunuz. Pist ve trafik çok farklı ortamlardır. Pistte yapılan hatada en kötü ihtimalle biryerleriniz kırılabilir ancak aynı şekilde trafikte kaza geçirdiğinizde bunun ölümle sonuçlanması olasıdır. 600cc motora binip, hala hayattayım diyenler birgün öyle bir durum içerisinde kalabilirler ki, bu hayatlarına malolabilir. Aynı durumda deneyimli ve eğitimli bir kullanıcı zor da olsa bazı teknikleri uygulaması sayesinde içinde bulunan durumdan sıyrılabilecektir. Düz yolda motor kullanmak ve başına birşey gelmemesi motoru çok iyi kullanıyor anlamına gelmiyor. Çekirge bir sıçrar, iki sıçrar, üçüncüde ne olduğunu biliyoruz...

    Kimseye motor hayatına 100cc scooter ile başlanmalı demiyorum ama herkes cüssesine, kapasitesine uygun bir motorla başlaması, o motora iyice alıştıktan ve çok iyi şekilde hakim olduktan sonra değiştirmeyi düşünmeli diyorum. Yurtdışında birçok ülkede ehliyeti yeni alan kişiler kanuni olarak 2 sene boyunca 100-150cc den büyük motor kullanamıyorlar. 2 senenin sonunda da yapılan bir sınavdan geçtikten sonra motor hacmini büyütebiliyorlar, o da direk olarak 1000cc olamıyor. Kısacası dünyada büyük hacimli motorla başlanmaması için kanuni yollara da başvuruluyor. Umarım bu uygulama Türkiye’ye de gelir çünkü forumda okuduğum yazılardan anladığım kadarıyla bilinçsiz kullanıcı sayısı çok fazla.

    Deneyim ve eğitimi hiçe sayan zihniyet

    Motosiklette olmazsa olmaz iki şeyden biri deneyim, diğeri eğitimdir. Çok uzun süreler motosiklet kullanan biri zaman içerisinde yaşadığı olaylardan deneyim kazanır ve yapmış olduğu hataları tekrar etmemeye çalışır. Motosiklette deneyim çok önemlidir, ölmemenizi sağlar. Bunun yanında eğitim, deneyimi destekleyen bir kavramdır. Ciddi bir kuruluştan alınan eğitimin faydası çok büyüktür. Uzun süreler motor kullanan biri bile eğitim aldıktan sonra bir konu hakkında “meğer bunca senedir bunu yanlış biliyormuşum” diyebilir. Sonuçta eğitimde alınan bilgiler motor konusunda uzman ve profesyonel kişilerin ortaya koyduğu bilgilerdir. Bunları hiçe sayan sadece kendini kandırır ve hiçbir zaman kendini geliştiremez, olduğu yerde sayar. Çok şey bildiğini sanar ama aslında hiçbir şey bilmiyordur.

    Beceri ve kabiliyet

    Tabi ki her konuda olduğu gibi motosiklet kullanma konusunda da her insanın becerisi birbirinden farklıdır. Biri 2-3 ayda motora çok iyi hakim olabiliyorken, diğeri aynı sürede trafiğe bile çıkamayabilir. Ancak motora çok kısa sürede hakim olabilmeniz, motoru çok iyi kullandığınız anlamına gelmez. Motoru çok iyi kullanıyor olmak için deneyim sahibi olmak gerekir ki bu da zamanla olacak birşeydir. Bazı arkadaşların ben 2 aydır motor kullanıyorum, 40 yıldır sürenlere taş çıkartırım demesi sizce ne kadar anlamlıdır?


    Herkese iyi sürüşler, kazasız günler diliyorum...

    Duyarlı Olmak,
    Tarih: 14.12.2003 Saat: 19:20
    Konu: Her Turlu Duyurular


    Sevgili Arkadaşlar,

    Daha önceden de bu konu ile ilgili bir yazım olmuştu. Rahmetli Raif Ağabeyin vefaatinde içinde bulunduğum duyguların etkisiyle oldukça saldırgan bir yazı yazmıştım. O günden bugüne fikirlerim halen değişti mi, hayır.

    Motosiklet, hepimizin hayatında oldukça önemli bir yere sahip ve hatta birçoğumuzun hayatının çoğunluğunu kapsayan bir hobby. Kimimiz için artık hobby den çok bir ulaşım aracı. Ancak gördüğüm o ki, genç yaşlı demeden bir çoğumuzu da aramızdan alıp götüren ve bizlere büyük acılar bırakan bir hobby olmaya başladı. Bunda suçlu, acaba motosiklet denilen araç mı, yoksa bizler mi? Evet motosiklet tehlikeli bir araç. Ancak içinde bulunduğumuz şu ortamda yürümek de, alışveriş mağazasından alışveriş yapmakta, bankaya gitmek de tehlikeli. Diğer seçenekler de alternatifler yaratabiliyoruz. Suçu, kana susamış canilere atabiliyoruz. Ölenlere rahmet ediyor, kalanlara başsağlığı diliyoruz. Aynı motosiklette olduğu gibi. Ama motosiklet kazalarında ne hikmetse hiç motosikletlere suç bulmuyoruz. Bu aletlerin suçu yok mu? Bence var. Ama onların suç teşkil ettiği konuyu aslında bizler yaratıyoruz. Nasıl mı?

    Yeni bir motosiklet modeli çıkıyor. Çok hoş, çok güzel.

    "İşte hayatımın motosikleti, bundan mutlaka edinmem lazım. Bu sayede hem kendi egomu tatmin eder, hemde çevreme bol bol hava atarım.."

    Yada,

    "İşte benim almam gereken, bana yakışan motor bu. Bundan başkasını alırsam, çevremdekiler ne der sonra? Klasıma yakışmaz diğerleri!"

    Yada,

    "Hayat tehlikelerle dolu zaten. Olacağı varsa olacak. O yüzden alayım anasını sattığımın motorunu. Hem bana birşey olmaz. Koca camiada beni mi bulacak kaza?"

    Gibi birçok sebepler üretiyoruz kendi kendimize. Henüz yeni motorcular (lütfen kimse alınmasın yeni motorcu dediğim için ama biraz çuvaldızı kendimize batırmanın zamanı geldi.) ki bunlardan kastım sene itibarıyla değil, km itibarıyla söylüyorum, motosikletini hemen büyütmenin yollarını arar oldular. Soruyorsun,

    - 10000 km yol yaptım. Artık motorumu büyütmenin zamanı geldi, hem diğerlerinde büyük motosikletler varken benim ki onların yanında oyuncak kaldı, diyerek savunmalarını baştan hazırlıyorlar.

    Yada,

    - 16000 km oldu, biliyorum daha erken motorumu büyütmek için ama aklım o motorda işte. Aklımda kalacağına altımda yol alsın. Hem ben hız yapmam.

    Arkadaşlar, kabullenmesek de motosikletini büyütmenin en büyük sebeplerinden biri, çevremize atacağımız "HAVA" dır. Altımızdaki motosikleti de aynı otomobilimiz gibi gösterişlisinden, en pahalı olanından, en güçlü olanından seçiyoruz. Hadi otomobilde bir şansımız var. Peki motosiklette var mı?

    Henüz yeni motosiklet sahibi olan arkadaşlarla tanışma fırsatım oluyorlar. İlk motosikletleri büyük hacime sahip motorlar oluyor.

    - 600 cc lik aldım ama gidip 1000 cc lik almadım. Biraz tecrübelenince onlardan alacağım.

    Savunmaya bak!!!! Size kısaca bir teknik açıklama yapayım.

    600 cc lik bir Racing, Motor Gücü 100-125 hp arasında. Bu gücü 11500 rpm ile 13000 rpm (Rpm = Devir/dk.) da sağlıyor. Yani, krank dakikada 11500 rpm dönüyor. Saniyede 191 defa dönüyor. Biraz düşündürücü dimi? Ve bu motorların 0-100 km/h hızlanma değerleri ise 2,4 - 2,9 saniye gibi oluyor. Şimdi bu gücü kontrol etmek sizce kolay mı?

    Peki Racing değil de Enduro'dan bahsedelim. Aşağı kalır yanı mı var? Hayır.

    650 cc lik bir Enduro, Motor gücü 45-55 hp arasında. Bu gücü 7500 rpm - 8500 rpm de sağlıyor. Yani krank dakikada 7500 devir dönüyor. Saniyede 125 kez dönüyor. Ağırlıkları ise 180 kg civarında oynuyor. Bunlarında 0-100 km hızlanma değerleri 4,5 - 6 saniyeler arasında değişiyor. Yani yukarıdakilerden çok da aşağı kalır değil. Evet bu gücü kontrol etmek, yukarıdaki bir racing ten daha kolay. Ama yeni başlayan biri için mi? Değil... Yada henüz birkaç bin km yapmış insan için mi? Yine hayır. 1000 cc likleri söylemeye gerek görmüyorum bile.

    Avrupa'da yeni başlayan bir motosiklet sürücüsü, ilk olarak 50 - 200 cc arasındaki motosikletleri en az 2 sene kullanmak zorunda. Ondan sonra yeniden sınava girip, yeterlilik sağladığı takdirde 2 sene de 200 - 400 cc arasındaki hacimli motosikletleri kullanıyorlar. Ondan sonra seneye göre motosikletlerini büyütüyorlar. Ancak her seferinde yeterlilik sınavına tabi tutuluyorlar. Eğer bu sınavlardan başarısız olurlarsa, küçük cc li motosikletleri kullanmaya devam ediyorlar. Taa ki eğitmenlerini ikna edene kadar. Ancak maalesef ki ülkemizde bizler kendi kendimize yeterlilik veriyor ve en kısa zamanda daha büyük motosikletleri almaya çalışıyoruz. Sonuç "GERİDE ACILI BİR AİLE, ARKADAŞLAR, TEHLİKELİ İMAJ"

    Sevgili arkadaşlar, 10000 -15000 - 20000 km ler tecrübe kazandırmaz. Bu km'lerle sadece kullanmış olduğunuz motosiklete adapte olursunuz. Onunla bütünleşirsiniz. Ancak yeni bir motosiklete geçtiğinizde ki bu büyük bir motosikletse, siz çok acemisinizdir. Ne motorun özelliklerini, ne karakterini bilmiyorsunuzdur. O motosiklet, sizin için POTANSİYEL BİR TEHLİKE 'dir. Şunu sakın aklınızdan çıkarmayın, ister 4 teker, ister 2 teker olsun her aracın bir karakteristik sürüş tarzı vardır. Bu aynı marka, model olsun farketmez. Şöyle deneyin, aynı model, aynı km.lerde, aynı marka bir başka arkadaşınızın motosikletini kullanın, farklı gelecektir size. Yabancılık çekeceksiniz. Hareket ederken, viraja girerken, fren yaparken çok büyük farklılıklar hissedeceksiniz. İşte o size yabancı bir motosiklet. Ve siz ona alışıncaya kadar sizin katiliniz olmaya aday. O ana kadar yapmış olduğunuz km'ler, o an için tamamen resetlenmiş olacaktır. Siz artık acemi durumunda olacaksınız. Ne zaman ki yeni motosikletinizle birkaç bin km yaparsınız, o zaman alışacaksınız. Ha burda eğer sizin yapmış olduğunuz km, eğer 10 -15000 km değil de 25-30000 km olsaydı, alışma süreciniz daha kısa olurdu. Daha fazlası olsa çok daha kısa süreler olurdu. Dikkat edin, tehlikede olduğunuz süreden bahsediyorum.

    Geçtiğimiz sene Yunanistan'dan gelen motosikletli dostlarımızla yapmış olduğumuz konuşmalarda, aynı motosikletle 100000 km ler yapanlar, bunu aşanlar vardı. Onlar bu işi gerçekten hobby amaçlı yaptıklarından altlarındaki motosikletlerin büyük yada küçük olması, onlar için birşey ifade etmiyordu. Sonuçta yine iki teker üstünde hareket ediyorlar ve hobby lerini gerçekleştiriyorlardı. Onlar bizden daha mı az tecrübelilerdi peki? Tabii ki hayır. Ama onlar bilinçli kullanıcılardı ve motosikletin onlar için tehlikelerini bertaraf etmenin yolunu biliyorlardı.

    Şimdi büyük bir motosikletin tehlikesinden biraz bahsedelim.

    Her insanın içinde adrenalin duygusunu yaşamak vardır. Bunun çeşitli yollarını arar. Elimin altında güç olsun ama ben bunu kullanmam diyen yalan söyler. Mutlaka o gücü kullanır.

    - Ya, uzun yolda araç sollarken, düşük gücü olan bir motor beni tehlikeye sokuyor. Bastım mı geçmem lazım ki tehlikeden kaçayım.

    Geçme o zaman kardeşim. Yol boşalınca geç sende. Niye riske atıyorsun ki kendini? Güç olduğu sürece risklerini de artırıyorsun. Nasıl olsa geçerim düşüncesi ile ona göre yol almaya başlıyorsun. Bunu bilinç altından yapıyorsun. Oysa gücünü bildiğin bir motosiklet olsa altında, risklerini en aza indirmeye çalışıyorsun. Yol boşsa geçiyorsun, daha düşük limitlerde gidiyorsun, daha yavaş virajlara giriyorsun. Yani tehlikeleri otomatikman minimuma indirgiyorsun. Gideceğin yere daha rahat gidiyorsun, yorulmuyorsun, etrafını görme fırsatlarını kaçırmıyorsun. Süre olarakta hızlı gidenden çok az bir farkla ulaşıyorsun gideceğin yere.

    Bir diğer nokta ise tehlike anında, tehlikeden mi kaçayım, motorun gücünü mü kontrol edeyim derken kaza zaten oluşuyor. Sadece büyük hacimli motosiklet değil sorun, ebatsal olarak daha büyük, ağırlığı daha fazla motosikletler de tecrübesiz insanlar için büyük tehlike oluşturuyor. Altınızdaki kütle ne kadar büyük olursa, kontrol etmeniz de o kadar zorlaşıyor. Bunu en kolay kaygan bir yolda hissediyorsunuz. Kendi cüsseniz ile altınızdaki kütleyi kontrol etmenin ne denli zor olduğunu daha iyi anlıyorsunuz. Yarış amaçlı üretilen motosikletlere dikkat edelim. Genelde çok hafif olurlar. Bunun sebebi sadece daha az ağırlık, birim kütleye düşen daha yüksek beygir gücü değil, kontrolü daha kolay bir kütle, daha az harcanan enerji, daha az yorgunluk vs. vs... Görüyorum ki 50 kg. olan bir bayan, 180 kg lık kütleyi kontrol etmeye çalışıyor. Sizce ne derece başarılı olabilir? Yada 70 kg olan bir adam, 240 kg lık bir kütleyi kontrol etmeye çalışıyor. Şöyle bir hesap vardı yanlış hatırlamıyorsam, bir insan, ancak kendi ağırlığı kadar olan bir kütleyi zorlanmadan kaldırabilir. Bunun üstündeki ağırlıkları, insan üstü bir çaba ile yapar. Ancak limitlerdir ve çok çabuk yorulur. (Halterciler hariç)

    Bir de diğer bir konu sele yükseklikleri. Bacak boyu 75 cm olan bir kişi, 85 cm sele yüksekliği olan motosiklet kullanıyor. Tecrübesi ise zayıf. Ayaklarını yere koyma isteği sürekli var. Yavaşlamalarda hemen ayaklar yere iniyor. Yere değecek mi? Belki parmak uçlarında. Peki o kütleyi parmak uçlarında nasıl taşıyacak? Hasbelkader taşıyor. Ama en ufacık zorlanmada motosiklet yerde. Şanslı ise ayakları altında kalmaktan kurtuluyor. Diyeceksiniz ki Cross motosikletlerinde adamların ayakları bile yere değmiyor ama bu adamlar yarışıyor. Sizde de o tecrübe olsa, sizde binin. Adamların işleri. Yada uzun yıllardır artık motosikletin üstünde olduklarından, ayaklarını yere indirme gereğini pek duymuyorlar.

    İşte arkadaşlar, yukarıda saymış olduğum bir çok sebep, motosikletleri kana susamış katillerden farklı kılmıyor. Ama bu cansız kütleler mi suçlu? Hayır. Buna sebep veren insanlar, yani yine bizler suçluyuz. Bu masum hobby amaçlı araçlarımızı, kana susamış cani yapan bizleriz, onlar değil. 1992 yılından beri bu motosiklet kullanıyorum. Toplam yapmış olduğum km, 300.000'e merdiven dayadı. Ama halen 650 cc bir motosiklet kullanıyorum. Bundan sonra alacağım da 650 cc olacak. Lütfen bu duyarlılığı sizlerde gösterin. Gösterin ki, artık bu mail guruplarında kaza haberleri, kaza sonucu ölüm haberleri olmasın.

    Biliyorum yazı çok uzun oldu. Belki çok ukalaca bir yazı oldu. Ama eminim ki bir çoğunuz okuduğunda bana hak verecektir.

    KONTROL EDEBİLDİĞİN GÜÇ HER ZAMAN GÜLDÜRÜR, KONTROL EDEMEDİĞİN GÜÇ İSE BİRGÜN ÖLDÜRÜR.

    ÖLMEK İÇİN DEĞİL, ÖLENE KADAR MOTOSİKLETE BİNMEYİ DENEYİN.

    Vaktinizi ayırdığınız için teşekkür ederim.

    Sevgiler

    Zafer Yangın
    Suzuki XF650 Freewind
    İstanbul

  16. #16
    Wallace - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    keeway superlight, ybr125, kawasaki er5
    bence paran varsa hiç düşünme al bir hayabusa. yakışır. ne önemi varki neyle başladığının.

  17. #17
    thelastninja - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ağustos 2008
    Şimdi ukelalık yapmış olmayayım ama madem ayrılmışsınız onu tekrar elde edeyim diyerek veya bu gibi bir düşünceye kapılarak çok hız yapabileceğiniz bir motoru almaktan kaçının. Çalışıyormusunuz, ufak tefek işler için ya da gezintiler için bir aracamı ihtiyacınız var? Alın bir 120 veya 125 cc' lik motor gidip gelin işinize hevesinizi alıverin. Yoksa bir canavarı ne zaman, nerede kullanacaksınız? Hele ki Türkiye şartlarında. Bence alın siz bir Kymco Agility City ( bende almayı düşünüyorum sağa sola giderken tıngır tıngır kullanın. İleride evlenip çoluk çocuğa karışınca zaten bir araba şart olacak kalan vakitlerde de KYMCO nuzu kullanın. (ya da onun ayarında bence 125 cc den fazla olmayan bir motosikleti) Hem icap ettiğinde sağa sola kaldırabilmenizde mümkün, park ederken veya (örneğin gece) yüksek bir yere kaldırırıp kapısına kilit vurmanız gerektiğinde.

  18. #18
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    07 Haziran 2007
    Anladığım kadarıyla arkadaş eski sevgilisini racing kullanan bir motorcuya kaptırmış, şu an zaten inteharın eşiğinde.

    Al hayabusayı yaşama ihtimalinin en yüksek olduğu intehar şekli.

    Ha hayabusa alman hatunu sana döndürür mü yada dönmüşü bişeye yarar mı bilmiyorum orası sana kalmış, bence deymez intehardan vazgeç.
    ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::

  19. #19
    muratgergerli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2006
    Yeni Birisine Yardımcı Olurmusunuz Üstadlar - 12-08-2008, 14:02 PM
    Arkadaşın mesaj sayısı 2 adet ve enson ayın 12 sinde gece 22.buçuk gibi sitede online olmuş..
    Sonra haberdar edilmemişiz..(umarım düşündüğünüz gibi değildir)

    Benim kafam takıldı şimdi bak bu topice..
    Halbu ki takılacak ve takılan o kadar topic var kafamda..
    Şimdi buna nasıl bir yer ayırayım ki beynimde..?
    İmza mı; yok anam taklit ediliyor... Parmak basıyorum artık..
    ŞEYTAN TÜYÜNÜ BENDE UNUTMUŞ.

  20. #20
    oğuz-antalya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Temmuz 2008
    Şehir
    ANTALYA-konyaaltı&manavgat
    Motosikleti
    cbf 150 satıldı & cbr 125
    Alıntı cakalaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle hoşgeldin arkadaşım.. Şunu belirteyim hemen ; Hayabusa denen Canavarın düşük CC li olanı yok Düşük c li baska motorlar var...
    Ben sana Hyosung GT 250R öneriyorum...Baslangıc için gayet güzel bir motor... Her zaman piyasası var ; yetmediği zaman satar daha büyüğünü alırsın.. Bu arada paranı da yememelisin tabi
    Manavgat şimdilik . . .
    oğuz-antalya & ChİpSEt07 ( erdal)


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)