Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motorsisklete sağ kalma teknikleriii

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    Uşak
    Motosikleti
    HArley Davidson Softail Heritage Deluxe
    Motorsiklete sağ kalma Teknikleri - Bugün, 22:09 PM

    --------------------------------------------------------------------------------


    MSF (Motosiklet Güvenlik Kuruluşu) şu kontrollerin her sürüş öncesi ihmal edilmeden yapılmasının önemini vurgulamaktadır.

    1. Lastikler(tekerler ve frenler)
    2. Kumandalar(farlar ve elektrik)
    3. Yağ(zincir ve şase)
    4. Yan ayak

    Hayatınızı ortaya koyarken bunların biniş öncesi kontrolünü ihmal etmek budalalıktan da öte bir düşünce eksikliğidir. Hidrolik boşalmış olabilir, lastikte çivi olabilir(lastik henüz inmemiş olsa da), servisten çıksa da tahliye tapaları gevşek olabilir. Birkaç saniyenizi ayırmak sizi büyük dertlerden koruyacaktır.

    Diğer hayati parça yani sürücü için ne demeliyiz? Sürüşe hazır mısınız? Haleti ruhi yeniz uygun mu? Yeterince dinç ve ayık mısınız? Giyiminiz uygun mu? İnsan faktörünün kazalardaki etkisi önemli bir yer tutmaktadır.

    İçmeden önce alınan az alkol tüm uyarılara rağmen uyulmamakta ısrar edilen “alkollü araç kullanmayınız” kuralının sürekli ihlal edilmesidir. Bir kadeh bile mahsurlu iken birkaç kadeh içip ve en az iki saat geçmeden motor sürüşüne kalkışmak otoriteler ne kadar uğraşırsa uğraşsın sürücülerin bir çoğunun ihlale devam edeceği yanlış bir davranış olarak ilk sırada yerini koruyacak gibidir.

    Tabi birde kullanımı kanun dışı ilaçlar var. Bunları kullananlar zaten bu tip yazıları da okumayacaklardır. Peki normal ilaçlar. Soğuk algınlığı için aldığımız bir ilaçla bile motor kullanılmamalıdır. Kullandığımız ilaçların sürüş yeteneği üzerindeki etkilerini bilmemiz gerekmektedir. Bu motor olsun diğer araçlar olsun aynıdır. Bu ilaçların reçete ile satılmaları bedenimizin ve zihnimizin üzerindeki yan etkilerini değiştirmeyecektir.

    Kapalı garajda karbon monoksit gazına maruz kaldıktan sonra motor kullanmak, yada solventli bileşiklerin kokularına maruz kaldıktan sonra motor kullanmak. Bu malzemeye eldivensiz temas etmeniz bile sizin bedensel uygunluğunuzu etkileyecektir. Yüksek irtifalarda da bir müddet sonra bedensel değişimler başlayacaktır. Bilhassa viraj alışlarınız esnasında bazı problemlerin başlaması kaçınılmazdır. Yada bedeninizin limitlerini göz önüne almadan seyahat planları yapmışsanız motor üstünde uyuya kalmanız sürpriz olmamalıdır.

    Uzun müddet motor sürüşleri bitkinlik yaratır. Bu süreç sizin öngörebileceğinizden çok daha önceleri başlayabilir. Çünkü siz rüzgar direncini hesaba katmış olabilirsiniz ama rüzgar sesinin de yorucu bir etken olduğunu düşünmemişinizdir, titreşimi hesaba katmışsınızdır ama sizin bedeninizin bu titreşim karşısındaki reaksiyon şeklini tam bilemezsiniz, gürültülü egzozlarınızın güç artışı sağladığını ve fark edilirliği (duyulurluğu) sağladığını bilirsiniz ama sesin volümünün bedeniniz üzerinde yorucu etkileri olduğunu bilmiyorsunuzdur. Size çarpıp geçen rüzgarın bedeninizi serinletirken bir müddet sonra normal ayakta dururken olduğundan çok daha hızlı bir tempoda kurutacağını bilmeyebilirsiniz. İyi bir ön cam, kulak tıkaçları ve kask ve tabi sessiz egzozlar yüksek sesin beyninizi tüketen olumsuz etkisini bertaraf edebilir. Sesli egzozlar için kaza önleyici diyenler görünürlüğün duyulurluktan daha önemli olduğunu unutmasınlar, esasen bu ses daha çok başkaların etkilemek için kullanılıyor sanki.

    Yaz günleri yada kış günleri uzun seyahatler planlıyorsanız ilk gününüzde uzun seyahatlerden kaçınınız. Bırakınız ilk gününüz ısınma günü olarak kalsın. İkinci üçüncü günlerde yoğun mesafeler yapmanız doğru olacaktır. Seyahatiniz esnasında hafif şeyler yiyin. Ağır yiyecekler uyku getirir. Suyunuzu susamadan önce içiniz. Grupla birlikte seyahatlerde seyahat planlarınızı daha gevşek tutun, ara molalar daha fazla olsun. Bir sürücü tüm grup için tehlike oluşturabilir.

    Öfkenizi evde bırakın. Gerekiyorsa size yol vermemekte direnen bir sürücüyü takibi terk ederek güvenli bir yere çekip o vasıtanın uzaklaşmasını bekleyiniz. Unutmayın büyük devamlı haklıdır. Önemsemeyin daha doğrusu onları muhatap almadan savuşturunuz. Öfke ve benzer şekilde korkunun motor sürücülüğünde yeri yoktur. Yüksek stres seviyesi size hata yaptırır. Nabzınız yükseliyorsa hemen kenara çekin ve tekrar yola çıkmadan iyice sakinleşin. Esasen bu tavır tüm vasıta sürücüleri için, bisiklet dahil, geçerlidir. Herkesin bu şekilde düşünememesi ne kadar kötü


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    bandit07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    SYM MIO
    Sağolasın Faydalı Bilgiler.

  3. #3
    absolit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2007
    Şehir
    bursa
    teşekkürler arkadaşım... faydalı bilgi...
    __To Be Or NoT tO be__

  4. #4
    atlantic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2008
    Şehir
    IsταηвuL
    Motosikleti
    Benelli BN251
    "Unutmayın, büyük devamlı haklıdır." İşte ben bunu bir türlü yediremiyorum kendime. Çok faydalı bilgiler, teşekkürler paylaşım için...
    Artık yollarda ölmek İS-TE-Mİ-YO-RUZ!!!

  5. #5

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    Uşak
    Motosikleti
    HArley Davidson Softail Heritage Deluxe
    Bir kaç dakikanızı ayırıp bu yazıyı okuduğunuz için teşekkür ederim. Belkide hayatınız için bişiler kazandınız...

  6. #6
    Rigel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Xmax
    Teşekkürler Maltintash. Önemli bilgiler...
    Üç boyoz bir kola

  7. #7
    quadro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Honda innova ANF125i
    Hayat kurtaracak bir yazı olmuş teşekkürler.. belki de forumdaki en önemli yazı bu..
    Hayatta kalmaktan, sağlıktan daha önemli ne var ki?



    (cennete gitmek )

  8. #8

    Üyelik
    26 Nisan 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    2007 .honda cbr 600rr
    çok faydalı bilgiler bunlar bence herkes okusun bu bilgileri bizimle paylaştığınız için çok sağolun

  9. #9

    Üyelik
    22 Temmuz 2008
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    YK200GY-2 ENDURO
    Alıntı quadro adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayat kurtaracak bir yazı olmuş teşekkürler.. belki de forumdaki en önemli yazı bu..
    Hayatta kalmaktan, sağlıktan daha önemli ne var ki?



    (cennete gitmek )
    önce hayatın tadını çıkarıp ondan sonra cennete gitmek

    motora bile binmeden giden adam cennettede olsa kahrından geri dönmek ister
    oğuz-antalya & ChİpSEt07 ( erdal) ayrılmaz ,muhteşem,çatlatan,patlatan,sevecen ikili artık çok tatsız mutsuz
    ben - ozo

  10. #10
    Gnusher - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ocak 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    06 Fz6 Fazer 98hp
    Bilgiler güzel teşekkürler. Keşke başlığada biraz özenseydin. Motorsisklete- teknikleriii. Birileri geyik konu açmış diye düşündüm başta


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)