Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

arkadaslar lütfen yardım

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    20 Haziran 2008
    arkadaslar merhaba aranıza yeni katıldım. benim sorunum şu 150cc lik bir çin harikası bir scooterım var sorunum şu ben bu motoru 2. el aldım geçen sene aldığımda iyi ve güzeldi bi ara lambaları sönük yanmaya başladı aküden dir deyip değiştirdim sonra iyi ve güzel devam etti şimdi şu sıralar ne lambaları iyi yanıyo nede cikle ile calışıyo cikleye bastıgımda tırrrt die ses veriyodu acaba diyorum gene akümü yoksa baska bir arızamı var arastırdım konjektör dediler baska bişey diyen olmadı yada baska bir arızaları olabilirmi bana acil cvb yazarsanız sevinirim tamirciye gitmeden hallede bilirmiyim okuyupta yardımcı olursanız sevinirim şimdiden tesekkürler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Konjektörse eğer konjektörü değiştireceksin sorunun çözülecek.
    Birde şunu sorayım motor çalıştıktan sonra ışıkların yanmaya başlıyor mu?
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  3. #3

    Üyelik
    20 Haziran 2008
    calısıyo ama az gaz vermeyince iyice sönük gibi oluyo gece zar zor yolumu göre biliyorum

  4. #4
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Tamam işte sorun konjektör şarj etmiyor akünü..
    Konjektörü değiştir kendinde değiştirebilirsin soketlidir zaten koltuğu kaldırınca sağ tarafındadır motorun..
    Ama akünde uzun süre yattıysa bozulmuş olabilir kuru aküler iyi diyorlar ama çinli kuru aküler hiçte iyi değil açıkçası..
    Sanırım sende onlardan birine sahipsin..
    Konjektörü değiştirdikten sonra akünüde 20-25 dakika şarjta tut
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  5. #5
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    Hoşgeldin. Motosun Çin'in içinden mi köylüğünden mi? (şaka...)

    Motosikletinizin markasını belirtir misiniz? Motorunuzda marşa bastığınızda zayıf bir ateşleme var mı? Lambalarınız motor rölantide çalışırken hafif hafif artıp azalıyor mu? Motorunuz çalışırken sinyali, uzun farı ve kornayı aynı anda çalıştırdığınzda farlarda çok belirgin bir azalma varsa akünüz zayıflamış demektir.

    ancak jigleyi elinizle nasıl çalıştırdınız? Jigleniz otomatiktir ve motorunuz çalıştığı sürece sürekli devrededir. Jigleniz akü olsa da olmasa da motor çalıştığı sürece devrededir. Basit bir selonoid valf mantığı ile çalışır. motorunuz soğukken jigle iğnesi yuvasında sıkışık konumdadır. Selonoid bu sıkışmış iğneyi çekmeye gücü yetmez. Ama motorunuz ısındıkça yuva da genişler ve selonoid iğneyi çekerek devreden çıkartır. Elinizle jiglenin üzerine bastığınızda selonoid iğnesini sıkıştırdığınız için bu sesi uyabilirsiniz. Konjektör akünün dolması ile alakalı bir devre. Motorunuz çalışırken eğer akünüz doldu ise alternatörü devreden çıkartır. Akü boşlamaya başladığında tekrar devreye girer. Eğer bozuksa devreye girmeyeceğinden akünüz kısa sürede boşalır. Yine bunu kontrol etmek kolaydır. Aküyü sökün ve akü uçlarına bir adet 12 volt lamba bağlayın. Motoru ayak pedalı ile çalıştırın. Eğr lamba yanıyorsa, konjektör ve alternatör sağlam demektir. Lamba yanmaz ise konjektörden şüphelenebilirsiniz.

  6. #6

    Üyelik
    20 Haziran 2008
    bu konjektör dediğin meret 2 soketli yesil ve siyah kablolu olan seymi ben bi ara kurcalamıstım ama koltugu kaldırmamıstım gözüküyodu o olabilirmi dostum

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Mart 2008
    Şehir
    tokat istanbul bingöl denizli mardin ordu van
    Motosikleti
    regalraptor 250e-9
    benim geçende durup dururken akü bitti.şarj ettirdim ama akü çok zayıftı sinyaller doğru düzgün yanmıyodu.far yanmıyodu..akü öldü heralde dedim.kabloları kontrol ettim kaçak fln varmı diye.arza sigortadan çıktı.sigorta acayip derecede oksitlenmişti.camın bile rengi değişmişti.heralde o kaçak yapıyodu.değiştirdim sigortayı şimdi canavar gibi.bi kontrol et istersen

  8. #8
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Alıntı teknikhoca adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bunu kontrol etmek kolaydır. Aküyü sökün ve akü uçlarına bir adet 12 volt lamba bağlayın. Motoru ayak pedalı ile çalıştırın. Eğr lamba yanıyorsa, konjektör ve alternatör sağlam demektir. Lamba yanmaz ise konjektörden şüphelenebilirsiniz.
    teknikhocam bence burda yanlışsınız.
    bozuk konjektörde ışıkları yakar.
    Mesela konjektör aküyü doldurmak için belli seviyede voltaj verir.
    Bu volt en fazla 14-15 e kadar çıkar.
    Ama bozuk konjektör voltaj vermez diyorsunuz bu yanlıştır hocam.
    Bozuk konjektörde voltaj verir hatta 14 değil 30-40 volt bile veren çıkabiliyor.
    Vede konjektör arızalarının genelinde voltaj fazla geliyor vede aküyüde bozuyor
    Bunu ölçmenin en iyi yolu ampermetre ile olur Sağlam aküyü takarsınız ampermetrenin uçlarını aküye takarsınız vede ölçersiniz gaz verdiğinizde 14-15 voltu geçmiyorsa sağlamdır fakat dediğim gibi fazla volt veriyorsa ki bozukların çoğu veriyor konjektörünüzde bozulmuş demektir.
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  9. #9

    Üyelik
    20 Haziran 2008
    teknikhoca arkadasım kusura bakma ben yalnıs yazdım mars yazacagım yere cikle dedim kusura bakma ayrıca gaz verdiğim sürece lambalar normal olmasada yanıyo ama rölantide mum ışığı kadar falan

  10. #10
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Alıntı becas_1905 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu konjektör dediğin meret 2 soketli yesil ve siyah kablolu olan seymi ben bi ara kurcalamıstım ama koltugu kaldırmamıstım gözüküyodu o olabilirmi dostum
    Hayır o dediğin ateşleme bobini
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  11. #11

    Üyelik
    20 Haziran 2008
    utku kardes bu sigorta tam olrak nerde bana tarif edermisn

  12. #12
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Alıntı becas_1905 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    utku kardes bu sigorta tam olrak nerde bana tarif edermisn
    Sigorta atmış olsaydı eğer marşa bastığında tık tık sesi gelmezdi
    Sigortada akünün yanında beyaz bir kutu içindedir
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  13. #13

    Üyelik
    20 Haziran 2008
    anladım ben onada baktım bir sorun yoktu onda şimdi benim sorunumun konjektörden oldugu kesinlestimi arkadaslar

    arkadaslar bi cvb lütfen napayım simdi ben

  14. #14
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Alıntı becas_1905 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    anladım ben onada baktım bir sorun yoktu onda şimdi benim sorunumun konjektörden oldugu kesinlestimi arkadaslar

    arkadaslar bi cvb lütfen napayım simdi ben
    Evet sorunun konjektör yeni bir konjektör al akünü şarj et ama takmadan önce
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  15. #15
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Önce akünü bir şarj aleti vasıtasıyla şarj et. Yada sağlam bir akü tak.
    Marşa bastığında motor hemen marş alıp çalışıyorsa va farlarında artık düzgün yanıyorsa konjektörüne bak. Bunun içinde konjektörün B+ çıkışı ile şasi arasındaki voltajı ölçeceksin. Ölçümü yaparken akünün + kutbunu sök ki ordan gelen voltaj seni yanıltmasın. Bu voltaj normalde 13-14 volt arasında olmalıdır. eğr gaz verdiğin zaman artıp gazı kestriğin zaman 3-4 volta kadar düşüyorsa konjektörün arızalıdır.
    Aksi taktirde marş motorunda arıza var yada akün bitmiş şarj tutmuyor.

  16. #16
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    Haklısın Extrema dostum. Ancak arkadaşın belirttii kadarı ile, şayet konjektör açık kalsa ve aküye yükleme yapıyor olsa idi, önce sigortayı yakardı. Buda motorun çalışmasında sorun yaratacaktı. Arkadaş bu sorundan bahsetmediği için konjektörün kapalı olma ihtimalini esgeçtim.

  17. #17
    mrsago - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2007
    Şehir
    kumburgaz
    Motosikleti
    cbf 150 (12)
    yine bi çinli yine bi çözülemeyen problem ölçüp biçmeyle uğraşma ki fazlada anlamıyorsun sanırım çinli bi konjektör ucuzdur al değiştir sorunun çözülmezse konjektörü aldığın servise git iyade et ne sorunu varmış sor bence
    ya sev ya terket...

  18. #18

    Üyelik
    20 Haziran 2008
    arkadaslar slm bu konjektörün benzin göstergesiyle bir alakası olabilirmi benim sorunuma en son konjektör arızası olarak karar verdik bugun fark ettigim bir olay ise frene bastıgımda benzin görtege cubugu en sona kada iniyo yani. bitik konumuna geliyo depo full oldugu halde acaba alakası varmıdır

  19. #19
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    Konjektör ile alakası olması zor. Sizin bağlantılarınızda ciddi bir kaçak söz konusu. Sanırım elektrik tesisatınız elden geçmiş ve bu sırada bir şeyler yanlış bağlanmış. Kafa grenajı içerisindeki akü şarjına ait + kablosu Benzin göstergesinin + kablosu ile ortak besleniyor. Bu kablolar şayet fren lambasının kablosu ile bağlantı yapıldı ise (ki bende daha farklı bir sonunu var çünkü) bu durumla karşılaşıyor olabilirsiniz. Kontrol ettirin.

  20. #20

    Üyelik
    20 Haziran 2008
    arkadaslar oncelikle hepinize cok tesekkur ederim ben problemi buldum konjektörden değilmiş mesele kablo teması olmuş ben kendim buldum neyse onu sorunu hallettim aküyü sarz ettirdim 1 2 gün iyi güzel oldu simdi gene aynı sorun bu sefer ken konjektördenmidir degişmesi gereken parcalar olacakmı acil cvb yazarsanız sevinirim simdiden sağolun..


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)