İnternette 10 liraya Ataba marka akü şarj cihazı gördüm. Linki : http://urun.gittigidiyor.com/ATABA-A...QQidZZ15549191
Bu alet CBF150 aküsünü şarj edebilir mi? Bağlantı kabloları uygun olur mu?
İnternette 10 liraya Ataba marka akü şarj cihazı gördüm. Linki : http://urun.gittigidiyor.com/ATABA-A...QQidZZ15549191
Bu alet CBF150 aküsünü şarj edebilir mi? Bağlantı kabloları uygun olur mu?
Ataba ise güvenebilirsin bu markaya,iş yapar,ben de almayı düşünüyordum.
eder hatta 1 milyoncudan 5 liraya al bitane
12 volt yazan adaptör çıkışı 18 volt veriyor bu adaptörler
hem kargo ödemezsin hem 5 liiraya alırsın
yalnız 0.5 amperle şarj ediyor 30-40 saat sürüyor şarjı
adaptörde bi süre sonra yanıyor 1 ay yada şansına
ben yurtta kalırken akü lazım oluyodu kullanıyodum
herhangi bi 12volt adaptör olur farketmez çoğu dc zaten bunların
şarj cihazlarının sargısı ile güç kaynaklarının sargısı farklı biri secondary diğeri primary diye hatırlıyorum,bende kullanıyorum güç kaynağı sadece elektrik kesildiğinde sana 1-5 dakka opsiyon tanıyor fakat içinde şarj eden modül var onunda çıkışları uygun olurmu olmazmı bilemiyeceğim
9AH 1 günden fazla sürer öyleyse. amperi daha yüksek bi şarj aleti bulsak.4AH kapasitedeki bir aküyü 11 saat içinde şarj edebilir..
Normal bir şarz işlemi akü kapasitesinin onda biri yada 20 de biri arasında bir akım verilerek yapılır.
9 Amper bir akü için 0,45 - 0,91 amper arası şarz uygulanır.
12 Amper bir akü için 0,6 - 1,2 amper arası şarz uygulanır.
Rakamları hesapalrı boşverir, kısacası şu; Motosiklet aküleri ortalama 1 Amper akım verilerek şarj edilir.
Tabii ki daha fazla akım vererek de şarz edebilirsiniz (3-4 Amper kadar) fakat bu hızlı şarza sebep olur ve akü ömrü için tavsiye edilen bir durum değildir.
Not: Konu hakkında bilgi sahibi değil iseniz ve ilk defa şarj yapacaksanız çok dikkatli olunuz. Çok ciddi patlamalara ve yaralanmalara yol açabilirsiniz.
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
Bu ürün gibi ucuz ürünlerden uzak durun. Özellikle motosikletlerde kullanılan tam bakımsız aküler yanlış şarj uygulamalarına karşı çok hassastır. Marka ürünlerde farklı akü tiplerine göre doğru şarj seçenekleri bulunmaktadır. Bu seçenekler seçilerek aküler şarj edilir ve akülere zarar gelmesi engellenir. Yeni çıkan bir çok kaliteli ürün aküyü kontrol ederek gerekli uygun şarjı tespit edip tüm işlemleri otomatik yapabilmektedir.
Aşağıdaki linkteki ürünü inceleyin
http://www.oxprod.com/index.php?pg=3...134&pid=197&p=
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
Ben bu ürünü aldım, gayet ekonomik ve kullanışlı, akü dolduğunda akımı otomatik olarak kesiyor.
Sonuçta motosiklet için tasarlanmış bir ürün. Memnunum, tavsiye ederim.
http://www.motomaxonlineshop.com/mai...ID=0&cat_ID=68
500 mA sulu akü için oldukça düşük bir akım. Şarj süresi çok uzun olur aynı zamanda şarj aletinin yanması ile sonuçlanabilir. Sulu aküler için 2 A ve aşırı şarj koruma devresi olan bir şarj aleti kullanılması uygun olur.
motomaxta bu urunun benzeri var ama tam motorlar icin yapilmis masalari var. Birde oraya bak fiyati 20 ytl zaten.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
Bundan bahsediyorsun sanırım.
http://www.motomaxonlineshop.com/mai...ID=0&cat_ID=68
Bir önceki mesajımda belirttiğim gibi konu hakkında bilginiz yok ise sonuçları kötü olabilir.
Elektronik bilginiz ve gerekli ölçüm aletleriniz yoksa sadece dc voltaj veren bir adaptör ile şarj yapmanız sakıncalı.
Bu yüzden bu iş için üretilen aletler var. Gerekli voltaj ve amperi ayarlayan, akü dolmaya başladıkca akımı düşürüen ve akü dolduğunda sistemi kapatan vb. özellikleri olan aletler bunlar.
Fakat bir ölçü aletiniz ve sık sık şarjdaki akünün durumunu kontrol edecek vaktiniz var ise gerekli akım ve voltajı veren bir adaptör ile kontrollü bir şekilde teknik verilere sadık kalarak şarj yapabilirsiniz.
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
Bunlar da benim okulumdaki bilgiler.Saygılar
http://www.obitet.gazi.edu.tr/obitet...ataryalar2.htm
BATARYA ŞARJI
Normal şarj: Şarj işlemi sabit akım metoduna göre düzenlenmiş şarj cihazlarında, bataryalar evreye seri bağlanır. Şarj akımı reklam kapasitesinin 1/10-1/20’si arasında bir akımla veya bir elemandaki her pozitif plaka için bir amper olacak şekilde tespit edilir
Çabuk şarj: Marş motorunu harekete geçirecek gücü olmayan şarjsız bataryanın acil durumlarda kısa sürede iş görürü hale gelmesi için uygulanan şarj işlemine çabuk şarj denir. Akım 6voltluk akü için 7,75voltu aşmamal şartıyla en çok75 amperdir. 12voltluklar için ise 15,5V aşmamak kaydıyla en çok 45 amperdir
Yavaş şarj: Uzun süreli bekletilen bataryalarda sülfatlaşma olur. Sülfatlanan batarya şarj edilme şeklidir. Yavaş şarjda şarj akımı 0,5-1 amper gibi düşük değerler olmalıdır.
motomaxtan bu ürünü aldım. aküye bağladım. şu an 12 voltta yeşil ışık yanıyor ve şarj ediyor bakalım işe yarayacak mı?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)