Selam arkadaşlar. Harley Davidson motorlar bildiğiniz gibi hava soğutmalı olduğu için yazın hele trafikteyseniz hararet yapıyor. Bunu çözmek için çok basit bir yöntemin olduğunu duydum. Bilen arkadaşlar varsa yardımcı olaiblirmi?...
Selam arkadaşlar. Harley Davidson motorlar bildiğiniz gibi hava soğutmalı olduğu için yazın hele trafikteyseniz hararet yapıyor. Bunu çözmek için çok basit bir yöntemin olduğunu duydum. Bilen arkadaşlar varsa yardımcı olaiblirmi?...
neymiş o yöntem abi
Harley'lerin hararet sorununun baslica nedeni, hava sogutmali olmalari degil, emisyon yasalarina uymak icin cok fakir karisimla calisiyor olmalari diye biliyorum. Basit cozum dedigin, yakit-hava karisiminin yeniden ayarlanmasi olabilir mi?
http://www.ataturkungencligehitabesi.com/
Okuyup da bugunu anlayamayan ahmaktir...
Harley'in hangi modelinden ve hangi tür motor bölümünden bahsettiğini bilmemekle beraber;
Harley motosiklet motorları uzun kollu krank dediğimiz türdendir Hocam..
Hararet yapması bana mantıklı gelmedi.
Onu yapan mühendisler bu dediğiniz olayı düşünerek yapmışlardır..
Uzun kollu krank yanma odasının zaman ayarı bakımından diğer kısa kollu kranklara göre daha geç ısınır..Ve çabuk soğur..
Genelde krenajsız oldukları içinde havanın teması direk motorladır..
Yerinde sayan bir motor hava karışımı iyi yapılmışsa hararet yapacak kadar ısınmamalı..
Dikkat ederseniz Harleylere açık filitre takılıdır..
Tok ve aralıklı çalışırlar..
Harleye özgü çalışma düzeneğide bu krank kollarından ve 2 silindire verilen açılardan kaynaklanır..
Harleyin çalışma düzeni ve sesi hiç bir motora benzemez..
Sizin dediğiniz kadar ısınan bir Harley motoru arızalı bir motor demektir..
Arıza dediğimde;
keçeler veya conta kaçırıyor demektir..
Ya da;
Karbüratör ayarı düzensiz demektir.
Yani demek istediğim sağlam bir Harley motoru hararet yapmaz..Yapmaması gerek..
Yinede sizi tatmin etmediyse bu bilgi ve önerim;
hava filitresini değiştirip ayarınıda havadan yana kullanın derim..
İmza mı; yok anam taklit ediliyor... Parmak basıyorum artık..
ŞEYTAN TÜYÜNÜ BENDE UNUTMUŞ.
Teknik bilgim iyi olmamakla birlikte. Yazdığınız bilgiler için teşekkür ederim. Babamın eskiden bir harleyi vardı ve hararet yaptığını çok gördüm. arkadaşın babasının aynı şekilde bana harleylerin hararet sorunun olduğunu ve bunu çözmek için basit bir yöntem olduğunu söyledi. Şu an için arkadaşın babasına pek ulaşma şansıım yok. benim dediğim tabi 197x Modeller. Yeni modellerin bu tarz sorunları varmı bilmiyorum. Bu Şubat ayında almayı düşündüğüm modellerden biride harleyin FLSTC modeli. Şimdiden heyecan yaptım.. :D
Hocam sizin dediğiniz modellerde Harley firması;
Kürek Kafa "Shovelhead" dediğimiz
model silindir kullanmışlardır..
Kürek Kafa modelindeki değişiklik, daha önce çıkardıkları
ve 1965 yıllarına kadar kullandıkları Tava Kafa "Panhead" modelindeki özelliklere eklemler yapmayla başladı..
Neydi bu değişiklikler..
*Üstten egsantrik,
*Alüminyum silindir kafaları,
*Hidrolik subap itecekleri ve bunlara ek olarak iğleştirmeler olan;
*daha az yer tutan ve güzel görünen bir silindir kafası,
*hafif eğimli yanma odası başlıca değişimlerdir..
İlerleyen yıllarda daha da gelişerek
*Evolution,
*Fathead,
*Twin Cam,
*Revolution TM ve
*Twin Cam 96,
gibi adlandırılan modellerde motor üretmiştir.
Sizin almaya niyetlendiğiniz modelde kullanılan motor eletronik ateşlemeli ve enjeksiyonlu,
9:2:1 sıkıştırmalı hava soğutmalı motordur..
Tabi almaya niyetli olduğunuz FLSTC modelinde 2000 ve 2006 yılları arasındaysa bu dediğim geçerlidir...
FLSTC'de kullanılan motor Twin Cam 88BTM modeldir..
2001 ve sonrasındakilerde diğer kullandıkları Revolution TM model motorlarında su soğutması kullanmışlardır.
Şimdiden hayırlı olsun..
İmza mı; yok anam taklit ediliyor... Parmak basıyorum artık..
ŞEYTAN TÜYÜNÜ BENDE UNUTMUŞ.
Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim. Kafamdaki soru işaretleri kalktı.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)