arkadaşlar bana bu 2 zamanlıyla 4 zamanlı motorların arasındaki teknik farkları kim söyleyebilir? sitede araştırdım ama bulamadım. öğrenmediğm bi konu kaldı onuda öğreneyim hele bi
şimdiden herkese teşekkür ederim bilgileriniz için
arkadaşlar bana bu 2 zamanlıyla 4 zamanlı motorların arasındaki teknik farkları kim söyleyebilir? sitede araştırdım ama bulamadım. öğrenmediğm bi konu kaldı onuda öğreneyim hele bi
şimdiden herkese teşekkür ederim bilgileriniz için
GT650R
Abi 2zamanlı motorlarda subap yok. Silindir gömleğinin içinde emme kanalları var benzin oralardan yanma odasına ulaşıyor. Piston aşağı doğru inerken benzini vakumluyor ve silindirin içine dolduruyor doldura bildiği kadar. Yani emme ve egsoz olarak 2 ye ayrılıyor. 4 zamanlılarda ise benzin geliyor. sonra subap lardan biri açılıyor ve silindirin içine doluyor. benzin patlatıldıktan sonra diğer subap açılıyor piston bir daha hareket ediyor ve dumanın silindirden çıkmasını sağlıyor. ve çıkan dumanın ardından egsoz a giden subap kapanıyor ve tekrar en baştan çalışmaya başlıyor. Ben böyle biliyorum ama daha engin bilgilere ssahip olanlar vardır. Bende takip ediyimde eksiğim yada yanlışım varsa düzelteyim...
Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.
2 zamanlı daha hızlıdır.
4 zamanlı daha uzun gider.
Soda Ayran Cool
2zamanlıların hızlı gitmesinin sebebi zaten 2 işlev görmesidir...
Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.
http://www.motosiklet.net/forum/tekn...e-yariyor.html
Burada güzel bilgiler var..
Buyur oku !!
Gidersen Öyle Bir Gitmelisin ki;
Ayrılıklar Bile Seninle Gurur Duymalı..
İki zamanlı içten yanmalı motorlar (motorsikletler değil) en düşük ağırlıkta, en yüksek gücü üretebilen makinalardır. Onun için maketlerde, el makinalarında, küçük uçaklarda vs kullanılırlar.
Üç boyoz bir kola
ya bu konuda çok ii bilgiye sahibim aslında ama
google dan araştırırsan grafik olarak çalışma prensiplerinide görebilirsin alper
daha rahat kavrarsın yani
çünkü çok detaylı bi konu
sen öle bi araştır abi, kafana takılan bişi olursa gene yanıtlarız
GKN MOTORS
sana katılmıyorum arkadaşım makina ne olursa olsun birazda biniciye bağlı ben MZ251 ile tam 180000 km. yaptım ve anahtar deimedi motora ama bunu 4zamanlı makinayla ulaşamadım.
iki zamanlı dört zamanlıya göre her şeyi daha çabuk yapar ve gücü daha fazla olur oma fazla yakar çünkü tam anlamıyla benzin gücüğile çalişir yani.ateşleme yaptıktan sonra piston iş yaparken aşşağı doğuru inerken hem iş yapar hemde emme yapar ve çekilen benzin kranktan dolaşıp silindirde olan kanallardan benzin pistondan oluşan vakum sayesinde pistonun üstüne çıkar ve piston yukarı çıkarken yani sıkıştırma ve patlama olmadan önce hem benzini alır ve eynı zamanda yenmış gazları dışarı atar ve böylece devam eder.
yani dört zamanlıda piston birkere eksoz yapması için yukarı boş giderken iki zamanlıda bu yok piston her yukarı çıkışında ateşeler diyebiliriz o yüzden sibop yok ve krank bilyaları yağalansın diye benzine yağı koyulur iki zamanlıda çünkü şanzıman ayrıdır piston ve kranktan.
umarım yeterince iyi anlatmışımdır.
Hayat ENDURO yla başlar
ENDURO yla devam eder
ENDURO yla biter.
1-emme2-püskürtme3-yanma4-egzos işte 4zamanlı motor.... 1-emme ve sıkıştırma 2-yanma ve egzos işte 2 zamanlı motor.... iki zamanlı motorlar uzun yolda genellikle şişerler ,dört zamanlı motorun şiştiğini duymadım. benim bildiklerim bu kadar ...
uçanteneke, beni yanlış anlamışsın. Ben 4 zamanlı daha uzun gider derken ömür olarak demedim, bir uzun yola cıkıldıgında 2 zamanlı motora gore şişmeden daha uzun gider demek istedim.
Soda Ayran Cool
işte bunada emin olma genel olarak böyle olabilir ama mondial 151 rs ile kıyıköye giderken benim yamaha rx 115 şişmedi ama mondial şişti kaldı.. Bu daha çok motor özelliklerine bağlı şişme konusu.. İki zamanlının tek derdi vardır aslında cok benzın yakması ama aldıgınız zevk o benzıne de değer..
arkadaşım bunada katılmıyom ben iki zamanlı motsikletle yani MZ251/301 ful yüklü yani iki kişi artı arka çanta ve yan çantalar dolu tam gaz hiç nefes aldırmadan üç saat gitiğim çok oldu hiçte şişmedi makina bu şişme olayları iki zamanlıda birazda rodajdan gelen bişeydir vede ikinci rektefiyeden sonra çabuk şişer.
saygılar kazasız belasız sürüşler dilerim.
Hayat ENDURO yla başlar
ENDURO yla devam eder
ENDURO yla biter.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)