Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

2 zamanlı ve 4 zamanlı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    oFLuAlper - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2007
    Şehir
    Muğla Marmaris/Ortaca
    Motosikleti
    Hyosung GT650R
    arkadaşlar bana bu 2 zamanlıyla 4 zamanlı motorların arasındaki teknik farkları kim söyleyebilir? sitede araştırdım ama bulamadım. öğrenmediğm bi konu kaldı onuda öğreneyim hele bi

    şimdiden herkese teşekkür ederim bilgileriniz için
    GT650R


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    THE_LANCET - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2006
    Şehir
    SİVAS/Merkez
    Motosikleti
    Peugeot Trekker & Asya AS200GY2 Süpermoto niyetine
    Abi 2zamanlı motorlarda subap yok. Silindir gömleğinin içinde emme kanalları var benzin oralardan yanma odasına ulaşıyor. Piston aşağı doğru inerken benzini vakumluyor ve silindirin içine dolduruyor doldura bildiği kadar. Yani emme ve egsoz olarak 2 ye ayrılıyor. 4 zamanlılarda ise benzin geliyor. sonra subap lardan biri açılıyor ve silindirin içine doluyor. benzin patlatıldıktan sonra diğer subap açılıyor piston bir daha hareket ediyor ve dumanın silindirden çıkmasını sağlıyor. ve çıkan dumanın ardından egsoz a giden subap kapanıyor ve tekrar en baştan çalışmaya başlıyor. Ben böyle biliyorum ama daha engin bilgilere ssahip olanlar vardır. Bende takip ediyimde eksiğim yada yanlışım varsa düzelteyim...
    Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.

  3. #3
    SuSpect - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Versys KLE 650
    2 zamanlı daha hızlıdır.
    4 zamanlı daha uzun gider.
    Soda Ayran Cool

  4. #4
    denizzy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2007
    Şehir
    eskisehir
    Motosikleti
    zongsheng 125
    Alıntı SuSpect adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2 zamanlı daha hızlıdır.
    4 zamanlı daha uzun gider.

    +1


    evet haklısın .

  5. #5
    THE_LANCET - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2006
    Şehir
    SİVAS/Merkez
    Motosikleti
    Peugeot Trekker & Asya AS200GY2 Süpermoto niyetine
    2zamanlıların hızlı gitmesinin sebebi zaten 2 işlev görmesidir...
    Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.

  6. #6
    SeRHaTeKiNci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Kymco (Satılık)
    http://www.motosiklet.net/forum/tekn...e-yariyor.html

    Burada güzel bilgiler var..
    Buyur oku !!
    Gidersen Öyle Bir Gitmelisin ki;
    Ayrılıklar Bile Seninle Gurur Duymalı..

  7. #7
    Rigel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Xmax
    İki zamanlı içten yanmalı motorlar (motorsikletler değil) en düşük ağırlıkta, en yüksek gücü üretebilen makinalardır. Onun için maketlerde, el makinalarında, küçük uçaklarda vs kullanılırlar.
    Üç boyoz bir kola

  8. #8
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    ya bu konuda çok ii bilgiye sahibim aslında ama
    google dan araştırırsan grafik olarak çalışma prensiplerinide görebilirsin alper
    daha rahat kavrarsın yani
    çünkü çok detaylı bi konu
    sen öle bi araştır abi, kafana takılan bişi olursa gene yanıtlarız
    GKN MOTORS

  9. #9

    Üyelik
    01 Ekim 2007
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    -
    Alıntı GKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ya bu konuda çok ii bilgiye sahibim aslında ama
    google dan araştırırsan grafik olarak çalışma prensiplerinide görebilirsin alper
    daha rahat kavrarsın yani
    çünkü çok detaylı bi konu
    sen öle bi araştır abi, kafana takılan bişi olursa gene yanıtlarız
    aynen katılıyorum geniş çaplı bir konu her ne kadar basit görünsede

  10. #10
    ucanteneke5 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2007
    Şehir
    avcılar istanbul
    Motosikleti
    Super Tenere xt1200z. Actros 1841 megaspais.
    Alıntı SuSpect adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2 zamanlı daha hızlıdır.
    4 zamanlı daha uzun gider.
    sana katılmıyorum arkadaşım makina ne olursa olsun birazda biniciye bağlı ben MZ251 ile tam 180000 km. yaptım ve anahtar deimedi motora ama bunu 4zamanlı makinayla ulaşamadım.
    iki zamanlı dört zamanlıya göre her şeyi daha çabuk yapar ve gücü daha fazla olur oma fazla yakar çünkü tam anlamıyla benzin gücüğile çalişir yani.ateşleme yaptıktan sonra piston iş yaparken aşşağı doğuru inerken hem iş yapar hemde emme yapar ve çekilen benzin kranktan dolaşıp silindirde olan kanallardan benzin pistondan oluşan vakum sayesinde pistonun üstüne çıkar ve piston yukarı çıkarken yani sıkıştırma ve patlama olmadan önce hem benzini alır ve eynı zamanda yenmış gazları dışarı atar ve böylece devam eder.
    yani dört zamanlıda piston birkere eksoz yapması için yukarı boş giderken iki zamanlıda bu yok piston her yukarı çıkışında ateşeler diyebiliriz o yüzden sibop yok ve krank bilyaları yağalansın diye benzine yağı koyulur iki zamanlıda çünkü şanzıman ayrıdır piston ve kranktan.
    umarım yeterince iyi anlatmışımdır.
    Hayat ENDURO yla başlar
    ENDURO yla devam eder
    ENDURO yla biter.

  11. #11
    ozzy73 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2007
    Şehir
    beylikdüzü/ist.
    Motosikleti
    Honda deuville
    1-emme2-püskürtme3-yanma4-egzos işte 4zamanlı motor.... 1-emme ve sıkıştırma 2-yanma ve egzos işte 2 zamanlı motor.... iki zamanlı motorlar uzun yolda genellikle şişerler ,dört zamanlı motorun şiştiğini duymadım. benim bildiklerim bu kadar ...

  12. #12
    SuSpect - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Versys KLE 650
    uçanteneke, beni yanlış anlamışsın. Ben 4 zamanlı daha uzun gider derken ömür olarak demedim, bir uzun yola cıkıldıgında 2 zamanlı motora gore şişmeden daha uzun gider demek istedim.
    Soda Ayran Cool

  13. #13

    Üyelik
    01 Haziran 2007
    Şehir
    Kırklareli/Lüleburgaz
    Motosikleti
    Aprilia Rs 50 & Yamaha rx 115 & Yamaha mbk ms-1
    Alıntı SuSpect adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    uçanteneke, beni yanlış anlamışsın. Ben 4 zamanlı daha uzun gider derken ömür olarak demedim, bir uzun yola cıkıldıgında 2 zamanlı motora gore şişmeden daha uzun gider demek istedim.

    işte bunada emin olma genel olarak böyle olabilir ama mondial 151 rs ile kıyıköye giderken benim yamaha rx 115 şişmedi ama mondial şişti kaldı.. Bu daha çok motor özelliklerine bağlı şişme konusu.. İki zamanlının tek derdi vardır aslında cok benzın yakması ama aldıgınız zevk o benzıne de değer..

  14. #14
    ucanteneke5 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2007
    Şehir
    avcılar istanbul
    Motosikleti
    Super Tenere xt1200z. Actros 1841 megaspais.
    Alıntı SuSpect adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    uçanteneke, beni yanlış anlamışsın. Ben 4 zamanlı daha uzun gider derken ömür olarak demedim, bir uzun yola cıkıldıgında 2 zamanlı motora gore şişmeden daha uzun gider demek istedim.
    arkadaşım bunada katılmıyom ben iki zamanlı motsikletle yani MZ251/301 ful yüklü yani iki kişi artı arka çanta ve yan çantalar dolu tam gaz hiç nefes aldırmadan üç saat gitiğim çok oldu hiçte şişmedi makina bu şişme olayları iki zamanlıda birazda rodajdan gelen bişeydir vede ikinci rektefiyeden sonra çabuk şişer.
    saygılar kazasız belasız sürüşler dilerim.
    Hayat ENDURO yla başlar
    ENDURO yla devam eder
    ENDURO yla biter.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)