Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Virajlarda yatma olayı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    04 Eylül 2005
    Şehir
    İstanbul/Beylerbeyi
    Motosikleti
    Gilera Runner VXR 200 / Gilera Nexus 500ie
    Virajları nasıl almak doğrudur diye çok düşünüyorum. yani virajın keskini var genişi var, yokuşu var inişi var, içe eğimli var dışa eğimli var. AYrıca sukutırı var, racing'i var, chopper'ı var enduro'su var.

    Virajlar konusunda düşünceleri olanlar varsa yazarsa sevinirim. motor kullanırken karşılaşılan en kritik aşamalardan birisi heralde doğru viraj almak (ya da alamamak

    örneğin hangi durumda motorla beraber yatmak lazım, hangi durumda kalçadan motoru yatırmak lazım vs vs gibi. benim de birkaç düşüncem var. paylaşacak kişiler varsa iyi olur, faydalı da olur


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    yavuzk2004 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2005
    Şehir
    İstanbul
    ya evt dejavu ii olur. donalduck un bir yazısında mesela motoru sağa yatırırken kalçanı sola götür ve sag elinle gidonu ittir demişti ama yarışçılar sağa yatırırken kendilerinide sağa yatırıyorlar. şimdi nereye yatacağıma bir türlü karar veremiyorum valla

  3. #3
    sereye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2005
    Şehir
    DÜZCE - 1959
    Motosikleti
    '08 Burgman 400 Siyah
    İlginç tesbit. Ufak cc.li motorlarda da yatırılır mı? Kayarım da düşerim diye korkuyorum.
    Sezai Rahmi YILDIRIM / Düzce / 1959 / T.Öğretmen

  4. #4
    ledo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2005
    Şehir
    İstanbul/Suadiye
    Motosikleti
    Piaggio Beverly , Hyosung GV 650
    dejavuVXR,
    güzel bir konuya parmak basmışsın, özellikle de motor tiplerine ve lastik ebatlarına göre viraj alma tekniklerini detaylı ele alan bir çalışma yok.
    DD dahi bu konuyu bu bağlamda ele almamış.
    Ben motoru almadan çeşitli motosiklet bayilerini gezerken ayrı ayrı üç tane hasarlı maxi scooter gördüm, tümünün hasar sebebi, kullanıcısının "racer" cı olmasından kaynaklanıyordu...( 1 Burgman 400, 2 Piaggio X9 500 )

  5. #5

    Üyelik
    28 Haziran 2005
    yavuzk2004, ben şu aralar DD nin kitabını tekrar okuyorum ve ordada üzerine basa basa söylemiş olduğu şey motorla birlikte yatmak hatta asılmak yarış tekniğidir ve amaç motoru daha az yatırarak lastiğin temas yüzeyini arttırmak . sokaklarda kesin ölüm sebebidir bunu yapmak

  6. #6
    Syriana - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Nisan 2005
    Şehir
    IstanbuI Beylikdüzü
    Motosikleti
    Yamaha MT25
    arkadaşlar viraj alırken önemli olan motosikletin ağırlık merkezini kaçırmamaktır ;
    ister yarışcılar gibi aynı yöne (ama bu makinalar kısa boylu ve lastikleri paylı olduğu için raceci olmayanlar yapmasa iyi olur ) yada diğer makinalardaki gibi virajın yani motorun yatırdığımız yönün tersine yatmamız gerekiyo diye düşünüyorum...
    ama ıslak zeminlerde yatırmak çok tehlikelidir herangi bi frenleme olayında düşme riskiniz %99,9 dur bence aman dikkat
    Rüzgara Karşı Koşmamışsan, Onunla Esmeyi Bilemezsin; Henüz Motora Binmediysen, Yaşıyorum Diyemezsin !!!

  7. #7
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Bence yatma işinden önce lastiklerinizin buna uygunluğuna bakmak gerek. Çin, taiwan yapımı lastiklerin hamuru sert, desenleri kopya çekerek yapılmış bir araştırma falan yok. neticede lastiğin tutunması çok kötü. Ben yatıyorum ama fazlada yatırmak istemiyorum çünkü malum yollarımız çok kirli, engebeli ayrıca virajda önünüze aniden ne çıkacağı belli olmuyor malesef. Yağışlı havalarda asla yatırmam sürmemde zaten giysi olarak ekipmanım yok.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  8. #8

    Üyelik
    04 Eylül 2005
    Şehir
    İstanbul/Beylerbeyi
    Motosikleti
    Gilera Runner VXR 200 / Gilera Nexus 500ie
    Makine, doğru diyosun kesinlikle. Lastikler son derece önemli. hem marka ve tipleri hem de ebatları çok önemli.
    bugün Nexus 500 aldım. sonunda kavuştum motoruma, ve ilk izlenim olarak da virajlardaki müthiş yol tutuşuna dikkat ettim. lastiklerin büyük ve kalın olması çok farkettirdi durumu. 1 senedir Runner kullanıyorum, ufak lastikli olduğu için bundaki farkı hemen anlayabildim. kesinlikle ufak lastikli scooterlar ile virajlara hızlı girmeyin derim. heleki yağmurlu havada!
    BILOOO, dediğin gibi ağırlık merkezini iyi hissetmek ve kaybetmemek gerekiyor. zaten o zaman motorunun ne kadar yatabileceğini ya da ne kadar hızla viraja girebileceğini az çok kestirebiliyosun.
    ufak lastikli scooterlar ile kalçadan kıvrılarak (dansöz misali ) motoru viraj yönüne yatırarak, kendini ise tersi yöne iterek sağlıklı viraj alınabiliyor sanırım.yine de yerinde gaz vermek veya fren yapmak çok önemli, anında asfaltı öperken bulabiliyosun kendini!

    DD'nin yazısında okuduğum olay yanlış hatırlamıyorsam arabalardaki drift tarzında viraj almaktı. örneğin sağa virajda motorun kıçını sola doğru kaçırıp gidonu viraja paralel bakacak şekilde tutmak (motorunkıçı sola giderke giidon da motora göre sola dönüyo gibi...) sokak tabiriyle yanlamak gibi bişey sanırım

  9. #9
    ilnapoli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Arıyor
    benim düşünceme göre motosikletle birlikte yatmak en uygunudur. kısaca açıklamaya çalışayım. virajı alırken merkezkaç kuvvetine (bizi virajın dışına doğru atmaya çalışır) tepki olarak motosiklet ve sürücüsü viraj içine doğru merkez kaçı dengeleyecek kuvvet kadar yatacaktır. (sürücü ve motosikleti tek bir kütle olarak düşünelim) şimdi bu şekilde viraj alırken yerle motosiklet arasındaki açının 30 derece olduğunu varsayalım. eğer motosikletin yatma isteğine karşı siz kendinizi yatırmazsanız, motosikleti daha çok yere yaklaştırmanız gerekir. yani bu şekilde yapılan bir sürüşte virajla motosiklet arasındaki açı belki de 20 dereceye inecek. motosiklet yarışlarında mümkün olduğunca hızlı dönebilmek için yarışçılar motosikleti maksimum yatırmak zorundalar fakat belli bir açıdan sonra lastiklerin yerle olan teması kaybolacağından yarışçılar kendilerini yere yaklaştırarak motosikleti dikleştirirler. böylece en hızlı şekilde virajı almış olurlar.

    umarım açıklayabilişimdir. dediğim gibi bence en doğrusu motosikletle birlikte yatmak..

  10. #10

    Üyelik
    04 Eylül 2005
    Şehir
    İstanbul/Beylerbeyi
    Motosikleti
    Gilera Runner VXR 200 / Gilera Nexus 500ie
    yarış motorları ve yarış pistlerinde durum mutlaka böyle ama sokaklarda ve yerden bitme scooter'larla bu biraz zor di mi sonuçta ufak lastiklerde motorun yola sağlam basması için gereken lastik ve yanak kalınlığı yok.
    lastik seçimi ve dengeyi iyi yapmak lazım sanırım.

  11. #11

    Üyelik
    05 Eylül 2005
    engin amca nexusu çektin virajlarda yatma topiğini açmışsın heuheuheu sen yakında kafa kaldırma lastik yakma topiklerini de açarsın

  12. #12
    only_rider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motoru yatırırken kafaya dikkat, göz çizgisi her zaman yere paralel olmalı. Motorun yatabilme kapasitesi şunlara bağlıdır:

    1- Motorun ağırlık merkezinin yerden yüksekliği
    2- Lastiğin ebat ve cinsi
    3- Zeminin özellikleri

    Sonuç olarak her motor yatma kapasitesi değişiyor. Bana sorarsanız en iyi sürücü limitlerini en iyi bilendir, motoru ne kadar yatıracağını bilir. Ayrıca ıslak zeminde ve kötü koşullarda sürüşte motorunuzu özellikle kaydırın, sert fren yapın tepkilerini ölçün bilin ki limitlerinde kullanın.

    Kalın sağlıcakla...

  13. #13
    MoToR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2005
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    SUZUKİ DR 800 BİG-JİNLUN 250
    Mümkün olduğu kadar hızımızı azaltıp güvenli bir şekilde dönüşümüzü yapalım derim,lastiklerin sertliği genişliği,yolun bozukluğu kayganlığı,sürücü hataları; bunların hepsi viraj alırken bize yere yatıracak faktörler.Önce dikkat sonra yine dikkat
    SUZUKİM, ud\'um buz gibi bira ile doğanın keyfini yaşarım.

  14. #14
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Temmuz 2005
    cektınye altına nexusussssu acarsın topıc artık ...... ne zaman arka lastıgı yakıyoz baba..
    soz vermıstın unutma bakk...ehuehuehuehuu

    tekrar tekrar hayırlı olsun kardesım....

  15. #15

    Üyelik
    20 Haziran 2005
    Şehir
    İstanbul-G.O.Paşa
    Motosikleti
    ercüment erdun,benim kIrmIzI JInlun 250cc metal kIsragIm,oglumun 200 cc lIk yaban keçIsI sky team
    ıslak yolda motoru fazla yatırmayında virajlarda
    ben virajlarda hangi tarafa yatacaksam motorla birlikte viajın durumuna o yöne yatıyorum bide dizlerimle benzin deposunuda tutup ona göre yön veriyorum
    tabiki en iyisi yol durumu müsait ise viraja yavaş girip çıkmak en emniyetlisidir

  16. #16
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Temmuz 2005
    e_erdun,

    +1000000

  17. #17

    Üyelik
    10 Temmuz 2005
    motor kullandıkça doğruyu bulacaksınız. belki 1 senede belki 5 senede. bunları öğrenirken düşmek gayet normaldir. çünkü 1 musibet....... yürümeyi öğrenirken de düşe kalka öğrenmedik mi?

    ben viraja girerken (genelllikle çok yavaş girerim), yavaş giriyorsam motor yatmaz bile, dimdik şekilde girerim. hızlı girersem de motorun yattığı yönünün tersine yüklenirim.(şu anda lastiklerin kötülüğünden ve motorun ağırlığında dolayı aynı yöne pek yatmadım. zaten motorum koruma demirlerinden dolayı çok yatmıyor.)

  18. #18
    ilnapoli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Arıyor
    Colakoglu, yazdığım yazıda işte bu bahsettiğin noktaya değinmiştim. motor yatmasın diye kendini dik tutmaya çalışıyosun ve aslında bu şekilde motosikleti daha fazla yatırıyosun. motosikleti daha az yatırmak istesen eğer senin de motosikletle beraber yatman lazım. çünkü sen yatmaya direndiğin sürece motosikleti yere daha fazla yaklaştırman gerekiyor.

  19. #19
    donkihote - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Motosikleti
    bws 100
    benim düşünceme göre motosikletle birlikte yatmak en uygunudur. kısaca açıklamaya çalışayım. virajı alırken merkezkaç kuvvetine (bizi virajın dışına doğru atmaya çalışır) tepki olarak motosiklet ve sürücüsü viraj içine doğru merkez kaçı dengeleyecek kuvvet kadar yatacaktır. (sürücü ve motosikleti tek bir kütle olarak düşünelim) şimdi bu şekilde viraj alırken yerle motosiklet arasındaki açının 30 derece olduğunu varsayalım. eğer motosikletin yatma isteğine karşı siz kendinizi yatırmazsanız, motosikleti daha çok yere yaklaştırmanız gerekir. yani bu şekilde yapılan bir sürüşte virajla motosiklet arasındaki açı belki de 20 dereceye inecek. motosiklet yarışlarında mümkün olduğunca hızlı dönebilmek için yarışçılar motosikleti maksimum yatırmak zorundalar fakat belli bir açıdan sonra lastiklerin yerle olan teması kaybolacağından yarışçılar kendilerini yere yaklaştırarak motosikleti dikleştirirler. böylece en hızlı şekilde virajı almış olurlar.

    umarım açıklayabilişimdir. dediğim gibi bence en doğrusu motosikletle birlikte yatmak..
    ilnapoli ben fizikçiyim çok iyi açıklamışsın valla
    motorla kendimizi tek kütle olarak düşünmek merkezkaç kuvvetine karşı bizim kütlemizi eşitlemek eğer virajın tersine yatarsak bizim kütlemiz (ağırlık merkezimiz) ortalarda olur merkezkaç kuvveti küçük olduğu zamanlarda olabilir düşük açılı virajlarda
    keskin virajda ne kadar yatarsak yatalım virajı alamayıp merkezkaç kuvveti bizi yolun dışına itecektir düşmedikçe.
    en önemlisi dikkat aslında virajı önceden görüp yavaşlamak ve böylece newton mekaniği hesapları yapmamak

  20. #20

    Üyelik
    04 Eylül 2005
    Şehir
    İstanbul/Beylerbeyi
    Motosikleti
    Gilera Runner VXR 200 / Gilera Nexus 500ie
    hehehe yaw yok amcalar yaw nexus'la alakası yok durumun
    cuma günü runner'la bikaç kez kıç attım da virajlarda (istemeden) onun için bi gündeme getireyim dedim.
    tabi hızlı girmemek en mantıklısı, ancak her zaman şartlar iyi olmayabiliyor sürüşte. yolu bilmeden hızlı gitmişsen (olmuş bi kere napıcan) ve bi anda sert bi viraj çıktıysa önüne, paniklemeden alışkın bi şekilde virajı alabilmek lazım. hazırlıklı olmak lazım derim


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler