Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

uzun yolda 250cc ve ya daha büyük

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    normalkerem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2005
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    cbr125r
    bütün konuşmalarda birçok 250cc'lik motorun saatlerce kullanımda sorun çıkarmadan çalıştığı, hatta bütün depoyu bitirene kadar durmaksızın gittiği yazıyor. peki durum böyleyse neden herkes uzun yol için en az 500-600lük motor gerektiğini söylüyor?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    federal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2005
    Şehir
    İstanbul / Kızıltoprak
    Motosikleti
    Suzuki Bandit 650 S
    UZUN YOL DAN KASIT NEDİR DOSTUM, 250 KM UZUN YOLDUR, 1.000 KM DE UZUN YOLDUR, SİMDİ 400 - 500 KM UZUN YOLA 250 CC MOTOR GİDER AMA SEN GİDEBİLİRMİSİN EN ÖNEMLİ KONU BU BENCE ?

  3. #3
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer

    Re:

    Merhaba

    Sanırım birkaç sebep söyleyebilirim.

    250cc bir motorun ortalama beygir gücü 20 HP civarındadır. 500-600 arası 45-55 arasında olacağını tahmin ediyorum. Ayrıca motor ağırlığı da hızlanma değerlerini oldukça etkiler. Buna göre konuşacak olursak;

    Uzun yolculuğa 2 kişi çıkıyorsanız 20bg sollamalarda ve rampalarda istenileni veremeyebilir. Tek kişide sorun çıkarmasada 2 kişide akselerasyon süresi uzayacaktır. Bu nedenle sollamaları çabuk bitiremeyip risk unsurunu arttıracaktır. 500-600cc daha güçlü olduğu için çok daha iyi hızlanır ve ağırlığı kaldırır. Yalnız ağır 500-600cc motorlar daha hafif ama daha güçsüz 250cc ile aynı performansı verebilir çünkü burdaki faktör ağırlık olacaktır.

    Diğer bir unsurda 250cc cruiser bir motorun maksimum hızı 120km civarında olacaktır. Ama bu hıza ulaşmak için yüksek devir çevirmesi gerekecektir. Neticede hararet ve yakıt tüketimi artacaktır. Ama 500-600cc bir motorun son vites oranları daha uzun tutulabilir. Böylece ortalama devirlerde (3000-3500dev/dak) 100km üzerinde seyretmek mümkün olur. Belki bu nedenle uygun değildir denebilir ama bahane de değil. 120 ile gideceğine 85 ile git. Zaten cruiser'ın keyfi geze geze, dolaşa dolaşa, motor sesi dinleyerek gitmekle olur.

    Elbetteki saatlerce kullanılabilir. 250cc uzun yol yapamaz diye birşe yok. Hiç durmadan istediğin yere git. Önemli olan nasıl gittiğindir. Motoru sıkıştırıp hararet yaptırarak (hava soğutma için konuşuyorum) kullanırsan hangi motor olursa olsun yola gitmez zaten. Su soğutmalılar için sorun yok. Hava soğutmada devamlı aynı hızda gitmeyip arada bir hızlanıp, yokuş inerken vites büyütüp devir düşürürseniz soğumaya yardımcı olacaktır ve yolunuza uzun süre devam edebileceksinidir. Büyük hacimli cruiserlar ortalama devirlerde yüksek hız yaptığı için sabit hızda gitmek sorun oluşturmaz. Mevcut hız soğutmayı sorunsuzca sağlar.

    Görüşmek üzere.

  4. #4
    federal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2005
    Şehir
    İstanbul / Kızıltoprak
    Motosikleti
    Suzuki Bandit 650 S
    teşekkürler makine dostum,,,

  5. #5
    Gencadam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2005
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Regal Raptor DADYW DD250E-9
    Teşekkürler Makine, verdiğin bu bilgi son derece açıklayıcı oldu.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler