Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

NGK Bujileri Kodlarına Göre Hangisi ? Kullanmalıyım

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    14 Kasım 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok
    Motorumu ilk aldığımda servise yaptırdığım iki şey yağını değiştirtmek ve üzerindeki dandik çin işi bujiyi değiştirtmek oldu 8000 km'den sonra yine buji değiştirtmeye karar verdim eski bujim NGK DPR8EA 9 kodlu buji 8000 km sorunsuz götürdü bence bir 8000 daha giderdi neyse..
    Servisin taktığı buji NGK D8EA kodlu buji nedense kodlar farklı ama bujiler bire bir kafam bayağı karıştı bende buji söküp eskisiyle dikkatli bir biçimde ölçtüm eski bujim sanki dip kısmı diş sayısı biraz fazla gibi yani uzun DPR8EA9 daha uzun gibi geldi.
    Proglemim hangi buji daha kaliteli daha fazla özelliğe sahip hangisini kullanmalıyım yeni aldığım buji deki eksik kodlar sanki daha dandik buji aldığım izlenimini veriyor bana...
    Motorsikletim 125cc lik Hava soğutmalı vitesli Mondial 125 Kt

    İki buji Arasındaki farkı anlata bilecek arkadaşlar varsa yardımlarını bekliyorum şimdiden Teşekkürler..

    İNternette Araştırırken bulduğum bazı bilgileri paylaşmak isterim......

    Uzun paso ve kısa paso bujiler arasındaki farklar nelerdir?

    Uzun paso ve kısa paso bujilerin görev ve performans olarak
    aralarında fark yoktur. Motor yapısına bağlı olarak uzun veya kısa
    paso buji kullanılması gerekir, fakat yanlış kullanıldığı zamanlarda
    çeşitli arızlar meydana gelebilir.
    Kısa paso buji yerine uzun paso buji kullanılması durumunda buji
    yanma haznesine doğru çıkıntı yapar ve pistona hasar verebilir.
    Dişlerde oluşan kömürleşme yüzünden sökmek mümkün olmayabilir ayrıca
    buji aşırı ısınır.
    Uzun paso yerine kısa paso huji takılır ise yanma haznesi içine
    gerekli uzantıyı yapamaz ve bunun sonucunda gerekli ateşlemeyi
    yapamaz.
    Kendi tırnaklarını temizleyecek gerekli ısıya ulaşamaz ve üstü kurum
    bağlar.

    Sanırım yanlış buji Kullanıyorsam bu bir zarar vericektir Kullanma Kılavuzunu inceledim hangi bujiyi kullanmam gerektiği ile ilgili bişey yazmıyor.

    Forumlardan edindiğim diğer bir bilgi ise bu :

    2- BUJI : de buji tırnak açıklığı 0,6 - 0,7 mm arasında olmalıdır.

    Bujiyi aldığınızda öncelikle bunu kontrol edin.

    nin orjinal bujisi NGK-DR8EA dır.
    bu buji dirençli ve değeri 4,5 kilo ohm dur. ( fiyatı 5 lira )
    Bu buji ile aynı özellikte olan DPR8EA-9 da kullanabilirsiniz. Tek farkı : öne alınmiş izolatör uç ve tırnak açıklğı 0,9 mm dir
    0,6 - 0,7 mm ye ayarlamanız gerekir.
    Kesinlikle D8EA kullanmayın ! dirençsizdir ve aşırı avansa neden olmaktadır...marş dişlinizi yada kavrama
    mekanizmalarınızı kırabilirsiniz.

    Denediğim ve kullanabileceğiniz ve de oldukça ucuz ( 2 lira ! ) olan bir diğer buji ise
    çin malı motorlarda kullanılan
    D9RTC dir, aşağıda resmi var...dirençli ve direnç değeri 1,5 kilo ohm dur

    Kafam okadar karıştıki okadar kod lu Ngk var hangisini kullanmalıyım servislerin biri bir diğerini tutumuyor zaten taktıkları bujiler hep farklı kod Lütfen yardımm...

    BİLDİĞİM ÜÇ NGK BUJİDEN HANGİSİNİ KULLANMALIYIM SİZCE ?
    1-DPR8EA 9
    2-DR8EA
    3-D8EA
    internette başka kodlarada rastladım ama servisteki bujiler bunlar mesela DPR7EA 9 FALAN DEĞİŞİYOR....


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    14 Kasım 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok
    Üç gün oldu hiç yorum yok sanırım kimsenin bir fikri yok

  3. #3

    Üyelik
    17 Ağustos 2007
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    as t1
    Alıntı xufuk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Üç gün oldu hiç yorum yok sanırım kimsenin bir fikri yok
    bencede
    bilmiyorum arkadaşım yoksam söylerdim
    Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar. :bounce:

  4. #4

    Üyelik
    14 Kasım 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok
    Bunada şükür en azından biri bir şey yazmış ohbe

  5. #5

    Üyelik
    28 Mayıs 2007
    Şehir
    Gölcük/Kocaeli
    Motosikleti
    Ducati
    Slm,

    izlenimlerin dogru. Harfler bujinin mekanik yapisi ile ilgili olup; capi, disli uzunlugu, kolektör ve orta elekturodu hakkinda bilgi vermekte...En önemlisi ise rakam, buda bildigin gibi sicaklik degerini simgeler.

    NGK bijilerde rakam büyüdükce isi nakili artar; buda soguk buji demektir.
    Bildigin üzere hava sogutmali makinada soguk buji kullanmak taavsiye edilir, buda kullanis tarzina ve dis etkenlere bagli olarak secilerek degistirile bilir...
    Tasarimcinin tavsiyesine uymamiz dogru olmakla beraber; Buji resmini degerlendirerek (rengi) isi rakaminda 1 derece oynama yapila bilir.
    (Piyasadaki moderin teknolejisi ürünlerindeki isi rakami eskiye göre bikac orani örtmekte)
    kolay gelsin

  6. #6
    MoToR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2005
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    SUZUKİ DR 800 BİG-JİNLUN 250
    bak burda yazıyor biraz araştır herşeyi devletten bekleme yav


    http://www.ngk.com.tr/Yenilikcilik_v...ji.1873.0.html
    SUZUKİM, ud\'um buz gibi bira ile doğanın keyfini yaşarım.

  7. #7

    Üyelik
    03 Kasım 2007
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    SUZUKİ GSX 750F
    arkadasım benım makinenin bujilerini yakmısım sebebini bende bilmiyorum hala yatakta benım alet binmedigim için hastaneye de goturmedim motor abimizin msj umarım işine yarar
    gül bahçesine girenler gül olmasalarda gül kokarlar ( SUZUKİ --- KATANA )

  8. #8

    Üyelik
    14 Kasım 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok
    Çok araştırmama rağmen doğru bujiyi bulamadım ama iki buji arasındaki farkları ngk sitesinde bir tabloda gösteriyo ama anlaya bilecek teknik bilgi lazım.....

  9. #9

    Üyelik
    29 Temmuz 2007
    Şehir
    ESKİŞEHİR ADI:Sinan
    Motosikleti
    YBR_125_'05_KIRMIZI BROADWAY '92_BEYAZ
    ya 125 kt'ye kolaylıkla buji bulabilmen lazım aslında

    bak burda bir firmanın ilanı var incele bakalım belki işine yarar diye düşündüm

    bujiler

  10. #10

    Üyelik
    14 Kasım 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok
    Teşekkürler sahibinden inceledim sayfayı ama buji fiyatları modelleri var..

  11. #11

    Üyelik
    29 Temmuz 2007
    Şehir
    ESKİŞEHİR ADI:Sinan
    Motosikleti
    YBR_125_'05_KIRMIZI BROADWAY '92_BEYAZ
    ordan irtibata geç işte. adama bi sms ya da msn isteyver . bi kaç arkadaşım daha ordan almıştı. kargo sana ait

  12. #12

    Üyelik
    25 Kasım 2005
    Bu kadar abartilcak bir konu değil ki bu
    pasosu aynı olsun tırnak genişliğini ayarla devam et

  13. #13

    Üyelik
    14 Kasım 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok
    Alıntı death adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu kadar abartilcak bir konu değil ki bu
    pasosu aynı olsun tırnak genişliğini ayarla devam et
    Doğru paso uzunluğunu bilsem değişen şey o zaten her servis kafasına göre veriyor bujiyi en güzeli Mondiali aramak heralde kullanma kılavuzundada her hangi birşey yazmıyor

    Alıntı digi_boy26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ordan irtibata geç işte. adama bi sms ya da msn isteyver . bi kaç arkadaşım daha ordan almıştı. kargo sana ait
    Tekrar teşekkür ederim bujiyi temin ede biliyorum servislerden falan 7 YTL ye sadece Uygun bujiyi bulmak istiyorum motoruma Bide bujiler hakkında motorcu arkadaşları bilgilendirmek istemiştim yanlış buji seçimi ile başımıza gele bilecek kötü şeyleri bilelim özellikle Piston yanlış paso ise buji kıvılcım yapan yeri yanma odasına çıkıntı yapar zamanla pistona zarar verir kısa kalır ise kurum bağlar ve performans düşer....



    işte şu anda kullandığım buji Bide bunun DR8EA modeli var görüntü aynı diş büyüklüğü falan sadece 1 veya 2 milim daha kısa




    Buda DR8EA NGK modeli ikiside benim motora oluyo ama birisi doğru diğeri yanlış hangisi ?

  14. #14
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Arkadaşım neden bu kadar kasıyosun ki kendini?
    sonucta 125 kt ye buji alıyosun
    git al 5-10 ytl lik bişey aynı performansı gösterecek zaten
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  15. #15

    Üyelik
    14 Kasım 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok
    Önemli olan performans değilki parasıda değil zaten doğru bujiyi bulursam performansı ve motorun ömrü uzar bu kasma olayıda servislerin size yaklaşma şekli diyorum ya her servis değişik kodlu buji veriyo öyle önemsemiyorlar kasma kendini tak gitsin bas gaza yallah çalışıyomu çalışıyo bende biliyorum yani 5-10 Ytl ye buji takmayı ama bu motorun servisini veriyosanız en uygun olanı bilmeniz lazım elinizdekini takmanız değil elimde yok şu model var hep ben takıyorum diyorlar Şimdi öğrendiğim bir bilgi Kullanım kılavuzumda buji aralığı 0,6-0,7mm olması gerekiyormuş servisin taktığı NGK DPR8EA 9
    0,9mm Miş yani yanlışbunu takan servis zamanla motora vereceği zararlarda yukarda yazmıştım hemen değil ama zararı olacaktır...

    İnternetten alıntıdır ( GN250 nin orjinal bujisi NGK-DR8EA dır.
    bu buji dirençli ve değeri 4,5 kilo ohm dur. ( fiyatı 5 lira )
    Bu buji ile aynı özellikte olan DPR8EA-9 da kullanabilirsiniz. Tek farkı : öne alınmiş izolatör uç ve tırnak açıklğı 0,9 mm dir
    0,6 - 0,7 mm ye ayarlamanız gerekir.
    Kesinlikle D8EA kullanmayın ! dirençsizdir ve aşırı avansa neden olmaktadır...marş dişlinizi yada kavrama
    mekanizmalarınızı kırabilirsiniz.

  16. #16
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Şahsen motosiklet tamirciliği yapmış biri olarak bu konun böyle uzamasından yana değilim..
    Aldığın bıji ilede performansın artacağını düşünmüyorum.. he şu vardır kendini şartlamışsındır bujiyi takınca psikolojik olarak performan hissedersin..
    Ama illaki ben 06,07 mm aralık ıstıyorum diyorsan al elıne kumpası biraz daha kapat buji tırnağını ne diyim
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  17. #17

    Üyelik
    14 Kasım 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok


    umarım bu bilgiler tüm Motorcu arkadaşlara yardımcı olur

    Alıntı ExTReMa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şahsen motosiklet tamirciliği yapmış biri olarak bu konun böyle uzamasından yana değilim..
    Aldığın bıji ilede performansın artacağını düşünmüyorum.. he şu vardır kendini şartlamışsındır bujiyi takınca psikolojik olarak performan hissedersin..
    Ama illaki ben 06,07 mm aralık ıstıyorum diyorsan al elıne kumpası biraz daha kapat buji tırnağını ne diyim
    Benim amacım Performans hız değil olsaydı 0,9 daha iyi performans verir yanma odasına daha yakın olduğu için yanılıyormuyum benden daha ustasın yanlış anlamanı istemem beni sedece bende öğrenmeye ve doğru olanı tatbik etmeye çalışıyorum bence herkez bujiler hakkında bilgi edinmeli araştırmalı servislere bırakmalı ama servisin ne yaptığınıda bilmeliyiz motorumuza benim kanımca benim motoruma takılan buji yanlıştı belki honda servisi yamaha servisi veren bir servis bilmez takardı ama bunu takan sadece benim motorumla ilgilenen servisse bence bilmediğinden değil elinde bulunmadığından ve önemsemediğinden takmadı ben cevaplarımı buldum yardımcı olmaya çalışan tüm arkadaşlara teşekkür ederim Tekrar belirtmeliyim mutlaka Kullanma kılavuzumuzdaki bilgilere göre bujimizi almalıyız öyle önemsiz ve uzatılmaması gereken bir konu değil daha sonra üzülmemek için....


    Buda DR8EA

  18. #18
    asm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '13 Kymco G-Dink 250i
    xufuk,eline sağlık. Bilgilendirme için teşekkürler.


    Bende bitik olan bujilerimin yerine İridium buji sipariş ettim.

    Yarın elimde olacak kısmetse.

    Performans olarak bir beklentim yok ama ha bire kurum bağlayan,yeteri kadar ateşleme yapamayan bujilerimden sonra iyi bir ateşleme ile yakıtı biraz düşüreceğini ümit ediyorum İridium'lardan
    Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.

  19. #19

    Üyelik
    14 Kasım 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok
    arkadaşlar bu cumartesi bir kaza yaptım ve omuzum çıktı artık ailem motor kullanmama izin vereceğini sanmıyorum aracın teki yanımdan teyet geçmek isterken sanırım direksiyonuma veya koruma demirime vurdu yerde korkunç bir omuz ağrısıyla kıvrandığımı hatırlıyorum araç bir anda yanımda

    belirdi bana çarptını biliyorum sanırım biz dikkatli olsak bile henüz bizim farkımızda olmayan çok araç sürücüsü var

  20. #20
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    xufuk geçmiş olsun arkadaşım..
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)