Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

2 zamanlılarda tasarruf

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    rapunzel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2006
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    ybr-125
    herkese merhaba,

    2 zamanlı motorların bi şekilde daha az benzin harcayarak gitmesi mümkünmü?
    özellikle 90- 95 model yamaha endurolar için soruyorum.

    yeni karbüratör kitler var, benzini iyonize eden sistemler var, bide atık benzini tekrar yakmaya yarayan sistemler var.

    bunlar hakkında daha detaylı bilgisi olan veya başka önerileri olan cevaplarsa çok sevinirim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ucanteneke5 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2007
    Şehir
    avcılar istanbul
    Motosikleti
    Super Tenere xt1200z. Actros 1841 megaspais.
    arkadaşım bahsetiğin o endurolarda ekonomiye gidersen hiç bir zevk alamicağana emin olabilirsin.
    iki zamanlı zaten benzin gügünle gider ve ekonomiyi hiç sevmez.
    Hayat ENDURO yla başlar
    ENDURO yla devam eder
    ENDURO yla biter.

  3. #3
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    karbüratör hava ayarını açarsın fakir karışım olur ama arkadaşında dediği gibi motosikletin seriliği azalır..
    Bence bırak karıştırma zaten orjinal olmayan karbüratör koyarsan performans düşer orjinal gibi olmaz..
    Bırak biraz fazla yaksın aldığın zevke değer
    Dtr125 ler için diyorum
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  4. #4
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı rapunzel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    herkese merhaba,

    2 zamanlı motorların bi şekilde daha az benzin harcayarak gitmesi mümkünmü?
    özellikle 90- 95 model yamaha endurolar için soruyorum.

    yeni karbüratör kitler var, benzini iyonize eden sistemler var, bide atık benzini tekrar yakmaya yarayan sistemler var.

    bunlar hakkında daha detaylı bilgisi olan veya başka önerileri olan cevaplarsa çok sevinirim.
    Eğer aynı devir sayısını 4 zamanlıda yap sana garanti veriyorum daha fazla yakacaktır..... Bahsettiğin makina devirden alıyor gücünü.... Bırakta o kadar fazlalık olsun.....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  5. #5
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    07 Haziran 2007
    Tüp taktır
    ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::

  6. #6
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı aYe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tüp taktır
    Adam endurodan bahsediyo.... Touringten diiil....
    İlk zıpamada tüp kafasına düşsün yani diyon....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  7. #7
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    07 Haziran 2007
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Adam endurodan bahsediyo.... Touringten diiil....
    İlk zıpamada tüp kafasına düşsün yani diyon....
    Abi rapunzel diye adam mı olur.

    Yada çocukken beni feci yemişler

    Tüp konusunda ciddiydim hem, nos tüpü gibi takılabilir, yani madem yakıt bu kadar önemli, çözüm için kastırmak lazım
    ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::

  8. #8
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı aYe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi rapunzel diye adam mı olur.

    Yada çocukken beni feci yemişler

    Tüp konusunda ciddiydim hem, nos tüpü gibi takılabilir, yani madem yakıt bu kadar önemli, çözüm için kastırmak lazım

    Hadi taktın diyelim...2 litre lpg yle ne kadar gitcek?...Tepenin başında gaz istasyonu yoktur bence...
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  9. #9
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    07 Haziran 2007
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hadi taktın diyelim...2 litre lpg yle ne kadar gitcek?...Tepenin başında gaz istasyonu yoktur bence...
    Benzin deposu şeklinde gaz deposu yaptırsın, basınçla dolduğu için benzinden daha çok gaz alıcaktır.

    Hem kimsede gaz takılı oldugunu anlayamaz.
    ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::

  10. #10
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    Alıntı ucanteneke5 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşım bahsetiğin o endurolarda ekonomiye gidersen hiç bir zevk alamicağana emin olabilirsin.
    iki zamanlı zaten benzin gügünle gider ve ekonomiyi hiç sevmez.

    kompresyonu düşük ve patlatma gücüyle giderler, piston her yıkarı çıkışında patlatma gerçekleşir, her patlatmada benzin demektir..
    GKN MOTORS

  11. #11

    Üyelik
    13 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 125
    Töpe töpee Piknik tüpü takın en iyisi, hem dağa ormana pikniğe gittiğinde çıkartır sucuk filan pişirirsiniz
    Size yapılmasını istemediğiniz şeyi başkalarına yapın...çok zevkli oluyor :P

  12. #12
    rapunzel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2006
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    ybr-125
    Alıntı aYe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tüp taktır


    sen taktırdın memnunsun heralde, çok yakışmıştır, aman dikkat uçmayasın

  13. #13
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    07 Haziran 2007
    Alıntı rapunzel adlı üyeden alıntı Mesajı göster


    sen taktırdın memnunsun heralde, çok yakışmıştır, aman dikkat uçmayasın
    Ben ciddi söylemiştim bunu, kimseyede ciddi birşey yazmaya gelmiyor.

    Fizik ve kimya kanunları hep aynı şeyi işaret eder...

    Girenler=Çıkanlar+Kayıplar

    1 koyup 2 almak ticarette vardır.

    Sizde bunu aradığınıza göre alırken kazanmak zorundasınız, yani daha ucuz bir yakıta yönelmelisiniz.

    Onun dışında yapacağınız her hangi bir tasarrufa yönelik modifiyenin bire bir karşılığını gaz kolunu daha az çevirerek alabilirsiniz.

    Psikolojik olarak bunu beceremem derseniz, gaz kolunun %50'den fazla dönmemesi için engelleyici bir pim eklemek şeklinde motosikletinize modifiye yapabilirsiniz.

    Ayrıca benim motosiklette böyle bir ekonomi arayışım yok, o yüzden tüp'e de ihtiyaç duymuyorum, bulsam roket taktırıcam
    ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::

  14. #14

    Üyelik
    13 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 125
    Alıntı aYe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ayrıca benim motosiklette böyle bir ekonomi arayışım yok, o yüzden tüp'e de ihtiyaç duymuyorum, bulsam roket taktırıcam
    Aha gelecek seneki doğum günü hediyeni buldum aYecan
    Size yapılmasını istemediğiniz şeyi başkalarına yapın...çok zevkli oluyor :P

  15. #15
    demirgursel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ocak 2007
    Şehir
    adana
    gaz piston iğnesini aşağı al ,küçük meme varsa eğer onu değiştir ,rölantin yüksekse düşür,yakıtın farkeder.
    sıkıysa yakala HAYALBUYSA

  16. #16
    THE_LANCET - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2006
    Şehir
    SİVAS/Merkez
    Motosikleti
    Peugeot Trekker & Asya AS200GY2 Süpermoto niyetine
    Alıntı bambu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Töpe töpee Piknik tüpü takın en iyisi, hem dağa ormana pikniğe gittiğinde çıkartır sucuk filan pişirirsiniz
    Burda (sivas) Uzaktan bir akrabada Hero honda var.(4zamanlı) O motosikletinin arkasına bir kanca yapmış, tüpü arkaya asmış. Birde hortum bulup bağlamış. Tam inceleme vaktim olmadı ama motoru piknik tüpüyle çalışıyor. Performanstanda neredeyse hiç bişey kaybetmediğini söyledi
    Bu arada demirgürsel en uygun cevabı vermiş.
    Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.

  17. #17

    Üyelik
    06 Ocak 2007
    Şehir
    mersin/mut
    Motosikleti
    MZ etz 251
    arkadaslar ben 91 mz etz 251 kullanıyorum yakıtı cok ama cok yakmassa cokta gitmiyor tüp konusuna gelince bahsedilen motorsiklet 2 zamanlı bu 2 zamanlı motorsikletlere tüp takılma konusu kafama acıkca yatmadı
    MZ'e takıl hayatın tadına kapıl:cat:

  18. #18

    Üyelik
    01 Ekim 2007
    Motosikleti
    mz 251
    dostum 2 zamanlıda tasarruf olurmuymuş hiç iki zamanlı demek benzin düşmanı demek eski teknoloji demek sadece orjinal adamlar biner 2 zamanlıya en belirğin örneği jawa ve mz dir ve benzini dert etmezler kendimde dahil benzin bulursak bineriz bulamazsak yürümeye devamtasarruf istiyorsan ğit dört zamanlı al

  19. #19
    demirgursel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ocak 2007
    Şehir
    adana
    Alıntı demirgursel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gaz piston iğnesini aşağı al ,küçük meme varsa eğer onu değiştir ,rölantin yüksekse düşür,yakıtın farkeder.
    artı lastiklerini sürekli kontrol et inik lastik çok etkiler
    sıkıysa yakala HAYALBUYSA

  20. #20
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    07 Haziran 2007
    Alıntı GKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hacimlerine oranla çevirdikleri yüksek devir ve güç zaten neden çok yaktıklarını çok iyi anlatıyor
    az yaksın istiyosan tüp taktır

    Geyik yapmadığımın, ciddi ciddi cevap verdiğimin ispatı başka bir başlıkta Gökhan'dan gelmiş...

    Bunlarda değişik uygulamalar, bir tanesi arkaya ciddi ciddi tüp bağlamış, bunu önermiyorum tabiki...

    http://www.motosiklet.net/forum/gunc...let-yapti.html
    http://www.haber7.com/haber.php?haber_id=238653
    http://www.merhabagazetesi.com.tr/es...9/19/index.htm
    http://www.kenthaber.com/Arsiv/Haber...er_165415.aspx
    ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)