Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Elektrik Problemi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    SeRHaTeKiNci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Kymco (Satılık)
    Merhaba.
    Öncelikle Bayramınız mübarek olsun..
    Motorumda (Kanuni Popcorn 90), elektrik problemi olduğunu düşünüyorum.
    Motorumu 3 Temmuz 2007'de aldım. Motorumun aküsü de yeni doğal haliyle. Üzerinde gelen akü var. Birgün aküsünün boşaldığını farkettim. Gittim servise. Aküyü doldurdum. Ertesi gün öğlen yine boşaldı akü. Dediler ki, konjektör arızalı. Yeni konjektör geldi garantiden. Konjektörü taktım. Aküyü de tekrar doldurdum. Ondan sonra motorumu bir süreliğine satılması için galeriye vermiştim. Bayram arefesi motorumu çıkardım. Akü boşalmıştı. Ee, 2 ay kadar hiç çalışmadan yattığı için çok normal bişeydir bu. Tekrar doldurdum. Ve yine 24 saat sonra aküm boşaldı.

    Şimdi size sorularım şunlar:
    1. Motorumun konjektörü yine mi arızalandı?
    2. Motorumda elektrik kaçağı var da, onun için mi, akü sürekli boşalıyor?

    NOT: Arkadaşlar bu sorun, motorun farlarını aküye bağladıktan sonra başladı. Benim motorun farları, motor çalışmadığı sürece yanmıyordu. Ben onları kontağı açtığım zaman yanacak şekilde bağladım.
    Sorunun bununla alakası olabilir mi?

    Bir sorunum daha var..
    Şimdi motorum yavaş yavaş gidiyorken, gaz yemiyor. Yani benzin bitmiş gibi oluyor. Ve stop ediyor. En son stop ettikten sonra hiç çalışmadı. Halbuki benzin de vardı motorda.
    Bu sorun 2 ay yattıktan sonra başladı. Karbüratör pislenmişte, sorun bundan kaynaklanıyor olabilir mi?
    Bujiyi hiç degiştirmedim. 4000 KM'de motorum. Bujiden de kaynaklanabilir mi?
    Gidersen Öyle Bir Gitmelisin ki;
    Ayrılıklar Bile Seninle Gurur Duymalı..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    SaLToN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2006
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    Beyaz MELEK
    Elektrik problemi motoruna bağladığın Far, alarm, sis lambası vs şeyler akünü somuruyor ve alternatör den çıkan akım hem tesisatı çalıştırıp hem aküyü şarj etmeye yetmiyor olabilir.

    Motorunun yavaş giderken sanki cikle çekilmişcesine gaz yemeyip benzin bişmiş taklidi yapmasının sebebide hava ayarının bozulmuş olması olabilir.
    27 B 3793 Sürücü Hataları için HATA yaz 3793 yolla Hatasız Kul olmaz Melodisi Cebine Gelsin

  3. #3
    SeRHaTeKiNci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Kymco (Satılık)
    Alıntı SaLToN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Elektrik problemi motoruna bağladığın Far, alarm, sis lambası vs şeyler akünü somuruyor ve alternatör den çıkan akım hem tesisatı çalıştırıp hem aküyü şarj etmeye yetmiyor olabilir.

    Motorunun yavaş giderken sanki cikle çekilmişcesine gaz yemeyip benzin bişmiş taklidi yapmasının sebebide hava ayarının bozulmuş olması olabilir.
    Öncelikle teşekkürler..
    Fakat ben motoruma hiç bir far, alarm vs baglamadım. Sadece farlarım kontak açıkken yanmıyordu, onu kontak açıkken yanacak şekilde bağladım. Kablolarla ilgili bir oynama yani.
    Gidersen Öyle Bir Gitmelisin ki;
    Ayrılıklar Bile Seninle Gurur Duymalı..

  4. #4
    denizcimuzaffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Beat ve denizciforesight :))
    Serhat,

    öncelikle tahminen konjektörün bozulmuştu bu da akünün dolmamasına, bazende yüksek akım ile dolarak kaynamasına neden olmuş, ardından da akünün uzun süre yatması ile akün bozulmuş gibi görünüyor.Bir akü 3-4 ay gibi bir sürede bu kadar boşalıp doldurulmuş ise muhtemelen artık kullanılmaz duruma gelmiştir. Benim tavsiyem bir oto elektrikçisine git ve akünü türlü durmlar için ölçtür. (Rolentide, rolenti artı farlar yanarken, yüksek devirde ve yüksek devir de farlar yanarken... gibi) bu test, akünün durumunu ortaya koyacaktır.
    Motorunun stop etmesi buna da bağlı olabilir. Şarj iyi tutamayan akü, yolda boşalabilir ve motoru stop ettirebilir (belli bir süre sonra çalışıyor ise muhtemelen böyledir...) Bir ihtimalde, özellikle 2 zamanlı motorlarda uzun süre çalıştırılmayınca karbüratörde benzin uçuyor ve yağ kalıyor. bu yağ oksitlenerek bir anlamda balçık gibi bir tabakaya dönüşüyor ve karbüratörün görevini engelleyebiliyor.

    Bakalım sorunun ne çıkacak, takipteyim
    Poturdak

  5. #5
    SeRHaTeKiNci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Kymco (Satılık)
    @denizcimuzaffer
    Bir ihtimalde, özellikle 2 zamanlı motorlarda uzun süre çalıştırılmayınca karbüratörde benzin uçuyor ve yağ kalıyor. bu yağ oksitlenerek bir anlamda balçık gibi bir tabakaya dönüşüyor ve karbüratörün görevini engelleyebiliyor.
    Motoru galeriden aldığımda, içinde bir gram bile benzin kalmamıştı..
    Gidersen Öyle Bir Gitmelisin ki;
    Ayrılıklar Bile Seninle Gurur Duymalı..

  6. #6
    gokhan150zat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2005
    Motosikleti
    Fiddle
    Bence bi kablonun ucu açık kalmış kaçak yapıyorr olabilir

    bi iştimaya çek sen onları

  7. #7

    Üyelik
    27 Ekim 2007
    Şehir
    İnadına 06 asfaltı....
    Motosikleti
    Kendini SS Zanneden Pisihled
    Alıntı denizcimuzaffer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Serhat,

    öncelikle tahminen konjektörün bozulmuştu bu da akünün dolmamasına, bazende yüksek akım ile dolarak kaynamasına neden olmuş, ardından da akünün uzun süre yatması ile akün bozulmuş gibi görünüyor.Bir akü 3-4 ay gibi bir sürede bu kadar boşalıp doldurulmuş ise muhtemelen artık kullanılmaz duruma gelmiştir. Benim tavsiyem bir oto elektrikçisine git ve akünü türlü durmlar için ölçtür. (Rolentide, rolenti artı farlar yanarken, yüksek devirde ve yüksek devir de farlar yanarken... gibi) bu test, akünün durumunu ortaya koyacaktır.
    Motorunun stop etmesi buna da bağlı olabilir. Şarj iyi tutamayan akü, yolda boşalabilir ve motoru stop ettirebilir (belli bir süre sonra çalışıyor ise muhtemelen böyledir...) Bir ihtimalde, özellikle 2 zamanlı motorlarda uzun süre çalıştırılmayınca karbüratörde benzin uçuyor ve yağ kalıyor. bu yağ oksitlenerek bir anlamda balçık gibi bir tabakaya dönüşüyor ve karbüratörün görevini engelleyebiliyor.

    Bakalım sorunun ne çıkacak, takipteyim
    Hocam sağolsun gerekn bilgiyi vermiş. bende arızanın bu olduğu kanısındayım. şasiden dolayı akünün boşalması ihtimali isede düşünülebilir. yaptığı bu drek bağlamada güç kablosunun meta hiç bir yüzeye çıplak olarak değmediğinden eminmisin?
    [B][I][U][COLOR="Blue"]Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler ve meczuplar memleketi olamaz…" [/COLOR][/U][/I][/B]
    [B][U][COLOR="Red"]MUSTAFA KEMAL ATATÜRK[/COLOR][/U][/B]

  8. #8
    _alp_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    VTX 1300
    Farlari nasil bagladigini da ayrintili yazsan iyi olurdu.

  9. #9
    ümmet perkitan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Türkiyenin ılık yerleri neresi olursa
    Motosikleti
    bajaj boxer 150
    bu sorunları çok yaşamış birisi olarak benimde naçizhane fikrim stortörden kaynaklanıyor olabilir,birde bunu dene istersen.tabi sadece öneri.
    -geç gitmek HİÇ GİTMEMEKTEN iyidir-
    www.perkitan.com
    BİRKISIM İNSANLARA KIZIP TÜM İNSANLARA DÜŞMAN OLMAYA DEĞMEZ BUHAYAT

  10. #10
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Alıntı SeRHaTeKiNci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba.
    Öncelikle Bayramınız mübarek olsun..Teşekkürler sizin de bayramınız kutlu olsun
    Motorumda (Kanuni Popcorn 90), elektrik problemi olduğunu düşünüyorum.
    Motorumu 3 Temmuz 2007'de aldım. Motorumun aküsü de yeni doğal haliyle. Üzerinde gelen akü var.Yeni ancak kuru tipte bir aküyse ve çin malıysa akü sorunlu olabilir Birgün aküsünün boşaldığını farkettim. Gittim servise. Aküyü doldurdum. Ertesi gün öğlen yine boşaldı akü. Dediler ki, konjektör arızalı.Burada konjektör gerçekten arızalıdır ve aküyü de bozmuş olabilir Yeni konjektör geldi garantiden. Konjektörü taktım. Aküyü de tekrar doldurdum. Ondan sonra motorumu bir süreliğine satılması için galeriye vermiştim.Burada film kopmuş çünkü konjektör değiştikten sonra neticeyi gözlemleme şansın pek olmamış galiba Bayram arefesi motorumu çıkardım. Akü boşalmıştı. Ee, 2 ay kadar hiç çalışmadan yattığı için çok normal bişeydir bu.Evet bu tespitin doğru Tekrar doldurdum. Ve yine 24 saat sonra aküm boşaldı.

    Şimdi size sorularım şunlar:
    1. Motorumun konjektörü yine mi arızalandı?Belki
    2. Motorumda elektrik kaçağı var da, onun için mi, akü sürekli boşalıyor?Olabilir



    Sorunun bununla alakası olabilir mi?

    Bir sorunum daha var..
    Şimdi motorum yavaş yavaş gidiyorken, gaz yemiyor. Yani benzin bitmiş gibi oluyor. Ve stop ediyor. En son stop ettikten sonra hiç çalışmadı. Halbuki benzin de vardı motorda. Ateşleme sistemin bu genel elektrik arızası sebebiyle çalışmıyor olabilir.
    Bu sorun 2 ay yattıktan sonra başladı. Karbüratör pislenmişte, sorun bundan kaynaklanıyor olabilir mi?Olası
    Bujiyi hiç degiştirmedim. 4000 KM'de motorum. Bujiden de kaynaklanabilir mi?olabilir
    Biraz imkan ve becerin varsa bu sorunu çözebilirsin.
    Bir araçtan motoruna takviye yap motorunun çalışması lazım.
    Çalışmıyorsa akü ve konjektör denkleminden vazgeçip ateşleme ve yakıt sistemine yönelmeni tavsiye ederim.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  11. #11
    SeRHaTeKiNci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Kymco (Satılık)
    Yardımlarınız için teşekkür ederim..
    Öncelikle akümü kontrol ettireceğim.
    Daha sonra, elektrik kaçağı var mı diye baktıracağım.
    Sonra konjektörü kontrol edecegim.
    Ve en sonunda, motoru sevmedigim birisine satacağım..
    Gidersen Öyle Bir Gitmelisin ki;
    Ayrılıklar Bile Seninle Gurur Duymalı..


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)