Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Piaggio X8 - Kavrama sorunsalı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    ozzyville - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2005
    Şehir
    Mecidiyeköy-İstanbul
    Motosikleti
    Piaggio X8 200
    Merhabalar,
    Benim sorunum yeni aldığım (5 aylık 11000 km ' de) Piaggio X8'im ile ilgili. Bundan önce öğrenciliğimde biriktirdiğim çin malı motoru eskittikten ve acemliğimi tamamladıktan sonra büyük bir beğeni ve hevesle aldım motorumu. Fakat hayal kırıklığına uğradım. Sebebi motorumun kalkışlarda 10 dakikalık dur kalklı bir trafikte önce titremeye, 20 dakikadan sonra kavramayı komple kaçırmaya başlaması, öyleki gazı ilk verdiğinizde "jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj" şeklindeki sesi trafiktekiler bile duyabilir ve motor bu esnada yerinden kıpırdamıyor. Sorun ile ilgili gerek ferco'ya gerekse aks'ye sorduğumda bunun kronik bir durum olduğu, giderilemeyeceği söylendi Uygun bir zamanda abdullah ustaya (ferco) tekrar bi götüreceğim, aynı cevabı alırsam kendilerinden bunun kronik bir hata olduğu ve giderilemediği ile ilgili bir yazı rica edeceğim.
    Ayrıca X8 için orjinalinden daha iyi performans veren buji, fren balatası, debriyaj balatası, kayış,akü vb. nelerdir? Motorum hala garanti kapsamında ama bitince ne yapacağımızı bilelim.
    Şimdiden teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Hakki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2005
    Motosikleti
    var
    dur kalk trafikte o garip ses çoğu kişide oluyor. sanki elmas uçlu mermer silme makinesinin mermeri silerken çıkardıgı bir ses gibi.
    fakat titreme veya yerinden kıpırdayamama gibi bir durum söz konusu değil. daha öyle şeyler başıma gelmedi. 20 dk. dur kalk yaptıgımı hatırlamıyorum. eger oyle bir trafikte kaldıysam kesin kontak kapatmışımdır.

    tecrübelerime dayanarak konuşuyorum;
    titreme gaz verince tam kavrama esnasında oluyorsa muhtemelen debriyaj sistemindeki bilyeler yıpranmıştır. bir süre sonra motorun yerinden kıprdamaması da muhtemelen buna baglıdır.

    motor sistemi bir beyinle idare edildigi için ateşleme ile ilgili modifiyeleri pek tavsiye etmem. illaki yapacam diyorsam beyine bir program yazılması lazım veya power commander gibi ikinci bir beyin lazım. yoksa güç alacam diye güç bile kaybedebilirsin.

    debriyaj ve aktarma sistemi ile ilgili olarak çogu kişi malossi marka parçaları kullanıyor. türkiyede bu marka parçalar pahalı satıldıgı için bir çok kişi avrupadan getiriyor.
    ingilizceniz varsa internetten araştırın malossi'nin dışında bir çok çeşit ürün var (ör: polini).
    yardımcı olması bakımından http://www.crossan.co.uk/acatalog/PO...ING_PARTS.html

    scooter modifiyesi konusunda türk üyelerin bulundugu site http://www.scooturk.net/

  3. #3
    ozzyville - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2005
    Şehir
    Mecidiyeköy-İstanbul
    Motosikleti
    Piaggio X8 200
    Dediğim gibi benim sorunum sadece ses değil, yerinde kalmıyor alet. Trafik konusunda örnek verecek olursam, 2 kişi (ben ve kız arkım = 120 Kg) Mecidiyeköy karşı tarafa geçen otobüs duraklarından Cevahir Alışveriş Merkezi'nin yanınaki yola kadar (yaklaşık 300 m galiba) sıkışık bir trafikte dediğim olayı yapmaya başlıyor. Önce titremeler artıyor kavrama anında sonra gazı verdiğim ilk anda dediğim sesi çıkarıp 1-2 saniye sonra kavrıyor. İlginiz için teşekkürler.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)