Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Sizce Rodajı EN iyi Şekilde Nasıl tamamlarız ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    kayku - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2007
    Şehir
    istanbul-avrupa yakası
    Motosikleti
    hiç belli olmuyo :D
    Ewt arkadaşlar herkes rodajdan bahseder dünyada peki sizcee rodajı en iyi şekilde tamamlamak için ne yapmamız lazım

    (en iyi rodaj tamamlamayı ben yaptığımı sanıyorum cvp lara bakalım..)


    ???????????????????


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Rigel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Xmax
    Rodaj süresini, kullanma kılavuzundaki hız/devir/mesafe limitlerine uyarak geçirin. Motorun devrini arttırıp azaltarak aynı devirde kalmamak gerekiyor (ısınan parçaların ve bölümlerin soğutulabilmesi için). Motor parçaları ve yataklar üzerine yük bindirmek te lazım, yoksa parçalar parlaklaşır, birbiri üzerine oturma gerçekleşmez. Örneğin vitesleri izin verilen maksimum devire kadar çıkarıp öyle değiştirmek lazım. Çok kibar kullanmanın da bir mantığı yok o yüzden. Tam gaz açmayın ve limitlere uyun yeter. Bir de önerilen km'de ilk bakımı yaptırın.
    En yanlış şey otobana veya uzun yola çıkıp 1000 km yapıp geri dönmektir. Motorun tüm devir aralıklarında yüklenip boşaltılarak alıştırılması lazım.

    Lastiklerin ve frenlerin de rodajı vardır, birkaç yüz km sonra maksimum frenaj ve yoltutuş kazanılır.

    Rodaj aynı zamanda sürücü için de geçerlidir. Yeni motora alışmak için aynı motorsiklet gibi siz de rodajdasınız. Unutmayın.
    deprogadias ve edim1234xxx bunu beğendiler.
    Üç boyoz bir kola

  3. #3
    Tequ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    4x4
    geçenlerde bir arkadaşımız öneri getirmişti
    benzini fulle gece çalıştır bırak sabaha kadar çalışsın
    velizrsln bunu beğendi.
    Retro Moto Works
    Instagram & Facebook
    .../retromotoworks

  4. #4

    Üyelik
    01 Ekim 2007
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    -
    rigele aynen katılıyorum.. cok iyi yzamıs gercekten

  5. #5
    cakalaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2006
    Şehir
    Rize/Merkez
    Motosikleti
    CBR1000RR "2017
    kullanma klavuzunda ne deniyorsa o !
    Ya KASK TaK ; Ya ÖL

  6. #6
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    En iyi şekilde tamamlaman dileğiyle......

    Açılmış bir sürü başlık var.... Biraz araştırmacı gazeteci olsan sorunun cevabını fazlasıyla bulabilirdin.....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  7. #7

    Üyelik
    01 Ekim 2007
    Motosikleti
    mz 251
    el cevap depoyu doldur rolantiyi cok hafif yükselt ama cok hafif makina iki zamanlı ise benzine yagı biraz fazla koy ama en önemlisi silindirin karşısına vede yanına pervaneler vardır masa pervanesi demir parmaklı olanlardan iyi soguk üfleyenlerden onlardan koy çalıştır sabaha kadar makina km yi vuruyor ben öyle yaptım hero puch 96 ydı km yi vurdu vede aşağıya dogru sarktı tahminim 90 üzeri

  8. #8
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı mzcı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    el cevap depoyu doldur rolantiyi cok hafif yükselt ama cok hafif makina iki zamanlı ise benzine yagı biraz fazla koy ama en önemlisi silindirin karşısına vede yanına pervaneler vardır masa pervanesi demir parmaklı olanlardan iyi soguk üfleyenlerden onlardan koy çalıştır sabaha kadar makina km yi vuruyor ben öyle yaptım hero puch 96 ydı km yi vurdu vede aşağıya dogru sarktı tahminim 90 üzeri
    Herşeyi anladım da aşağı doğru sarkan ne?..Motorun silikonlarımı sarktı?.....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  9. #9

    Üyelik
    01 Ekim 2007
    Motosikleti
    mz 251
    elcevap sayın alptunay uslubumu bende begenmedim fakat yardımcı olmaya çalışıyorum alay etmenize gerek yoktu nede olsa tecrübe konuşuyor ayrıca ben silikon kullanmak gercek teknik ve modifiye uzmanlık alanımdır ayrıca 400 metrre drağlarda ben jawa ve mz le cok 600 cc lik motor tokatlamışımdır

  10. #10
    oFLuAlper - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2007
    Şehir
    Muğla Marmaris/Ortaca
    Motosikleti
    Hyosung GT650R
    baba senin o bahsettiğin 400c jawalar mz ler eyer dediğin gibi açılmışsa korkarım. benim 650 cc motorumuda tokatlar falan
    GT650R

  11. #11

    Üyelik
    01 Ekim 2007
    Motosikleti
    mz 251
    elcevap sen rahat ol dostum ben cok japonu tokatladım jawa 350 ile 400 metrede ikinci viteste 120 km ye cıkartıyorum gecen opel ile denedik hızını 180 de sabitledi mesafe 1000 metre acılıp kapanmıyor dedi ama hyosung bir şey demem hiç ğörmedim v twın 90 derece 75 beyğirlik makina ne de olsa ama tasarımlar var silindir ve özellikle şanzıman hakkında imkanlarım doğrultusunda en iyisini yapmaya calışıyorum elimi 1000 lik bir makina ğecerse emin ol onunla da oynar ve dahi kanat takarım

  12. #12
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    mehmet (boy) in bi yazısı vardı bunna ilgili doru hatırlıyosam
    çok detaylı yazıo
    sen forumda arat zaten binlerce başlık ve rodaj konusunda üniversite tezi yazabilecek kadar nilgili olursun..
    GKN MOTORS

  13. #13
    carzywindy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2007
    Şehir
    istanbul uskudar / tatillerde konya
    Motosikleti
    kanuni windy 125
    mzcı arkadaş jawa 350 ile ikinci vitesde 120 mi

    one ya sen cbr 1000rr falan sandın herhalde onu
    ..::Bu Vatanın Gücü Ne Parasıdır Ne Tankları , Bu Vatanın Asıl Gücü İnanmış Evlatlarıdır::..

  14. #14
    Hay.alper.est - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2007
    Kullanma kılavuzunda nasıl söylüyorsa o şekilde yapılır.Hatta titiz biriseniz yazdığı km daha fazla rodaj dönemi geçire bilirsiniz yada söylene hızdan daha düşük hızda seyrede bilirsiniz.İyi bir rodaj süresi geçirdi ne yaparsam yapıyımda değil sakım böyle birşey yapmayın çünkü gereksiz zorlamalarda motorun ömrünü kısaltır.

  15. #15

    Üyelik
    27 Ekim 2007
    Şehir
    İnadına 06 asfaltı....
    Motosikleti
    Kendini SS Zanneden Pisihled
    baştan alalım.

    rodaj nedir?

    Rodaj bir motorlu vasıtada ya tamamen yeni yapılmasından yada sadece bir bölümün yenilenmesinden sonra(örneğin motorunuz 100.000 km de ve sadece motor yenilendi gibi) yeni olan ve birbiriyle çalışan parçaların birbirine alışmasıdır.

    Neden yapılır?



    Şimdi arkadaşlar bu resimde motoru bilmeyen arkadaşlar için anlatıyım piston silindir içerisinde aşağı yukarı gider gelir ve silindir denen bölüme olan uzaklığı yani silindirle arasındaki boşluk ortalama piston eteği için 0.003 inç tir. Şimdi bu kadar birbirine yakışan parçaları düşün daha bir çok parça var krank ana yatakları kol yatakları eksantrik yatakları piston biyel kolu pim boşluğu vs...vs... şimdi bu kısa mesafede çalışan parçaların birbirine alışma evresi vardır. bu nasıl olur? parçalar birbirini BELLİ SINIRLAR VE BELLİ BİR DÜZEN İÇİNDE aşındırarak uyumlu çalışmaya başlar. şöylede düşünebiliriz yatarken başınızın altında iki yastık var ve rahatsız etti ne yaparsınız? birisini alıp tek yastığa yatıp rahat edersiniz. aynı mantık. parçalar alışacak ama nasıl?


    Motor rodajı

    Motor parçaları gelişen teknolojiyle artık taşlama honlama gibi işlemlerde mikronluk hassasiyetle çıkarılailiyor ancak yinede rodaj günümüz imkanları ne kadar iyi olsada şart. örneğin duymuşsunuzdur halk arasında "RODAJ BİTTİ ARTIK !!!MOTTUR!!! AÇIK GELİĞİİ " Bu cahillikten başka bir şey değildir. motor açık gelemez gelmesi için en az 2.000 km yol yapması gerekir fabrika malyeti düşürmek için 2 ytl lik bir ampulü dahi koymuyorken senin arabanı 2.000 km kullanmaz. artı hadi yanlışım diyelim peki neden kullanım kitapçığında rodajla ilgili bilgiler hala var? gelelim rodaj motor için nasıl atlatılır?

    arkadaşlar rodajda motoru üst devirlere çıkarmak aşırı süratli kullanmak zararlıdır. Çünki birbirine alışırken birbrini aşındırıcak olan parçalar aniden yüke gelirse ve çok yüksek sayılar atarsa bu parçaların hızlı aşınmasına benzer. tıpkı bir tahtayı kırarken belli bir yer için yavaşça davranıldığında istenilken kesimin yapılması fakat aniden vurulunca istenilen yerden fazla yerin ırılması gibi. buda uzun vadede zararlıdır. örneğin sekman hızlı aşınır boşluk normalden fazla olur yağ tüketimi daha fazla olur motor daha erken aşınır ve masraf size döner.

    Sürekli aynı devirde gitmemek. bununda sebebi şudur. aşınma evresinde kazınan parçalarınmetal artığı belli bir yere birikmesin devir düşüp arttıkça hızlanan yavaşlıyan motor bu parçaları yağa yollasın artı motor soğutma suyu yağ pompası şarj sistemi gibi ekipmanlar sabit bir devirde değil değişken devirleri görerek bi nevi kabaca motoru buna hazırlasın

    ani duruş ve kalkış yapılmaz. nedeni ani kalkışlarda yeni olan debriyaj şanzıman diferansiyel vs gibi parçalar ani bir aşınma almasın ve motora aniden çok yüksek güç ve yük binmesin. Ani duruş ise belli devirde yine tekere bağımlı olarak çalışan parçalarda ani güç kesintisi olmamasıdır. Bide ani duruş ve kalkışları yeni lastik takıldığında ve balanslandığında tavsiye etmem çünki lastği oturtmak için sürülen kayıcı madde kurumadan lastik ani duruşta jant içinde kayabiliyor buda balansı bozuyor.

    kısaca tanımlarsak

    -ani duruş ve kalkış yapılmamalı

    -Yüksek hızlara ve devirlere çıkılmamalı

    -sürekli aynı hız ve devirde gidilmemeli

    -Fabrikanın verdiği AZAMİ HIZIN 4 TE 3 Ü KESİNLİKLE AŞILMAMALI

    -Belirlenen rodaj süresinden sonra mutlaka motor yağı varsa yağ filtresi değiştirilmeli varsa subab ayarları gibi kataloğunda belirtilen ayar ve kontrolleri
    Yapılmalıdır.


    Bu bakımda da eğer motorunuzu başında olursanız ilk çıkan yağı mümkünse temiz bir kaba boşaltın ve o yağ 15 dk bekledikten sonra dibine elinizi değidirerek biraz yağı alın ve iki parmağıız arasında ovun ne demek istediğimi anlarsınız.



    Biraz uzun oldu ama idare edin
    AWESQME ve kbelirmiş bunu beğendiler.
    [B][I][U][COLOR="Blue"]Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler ve meczuplar memleketi olamaz…" [/COLOR][/U][/I][/B]
    [B][U][COLOR="Red"]MUSTAFA KEMAL ATATÜRK[/COLOR][/U][/B]

  16. #16

    Üyelik
    18 Mayıs 2007
    Şehir
    AmisoS
    Motosikleti
    yamaha x-max ''06''
    Motorun manuelinde nasıl diyorsa öyle açarsın motorunu,eğer elinde döküman yoksa hararet yaptırmayacak şekilde ve ilk 600 mil de 1/3 gazı geçmeyerek
    daha sonraysa 1000 mile kadar sa 1/2 gazı geçmeden ama farklı devirlerde yani azalan ve artan değerlerde kullanman en iyi ve uzun ömürlü kullanman için yeterlidir.
    binbasi nayman x-max ''06
    Yamaha Touching Your Heart.
    Safety First,then RIDE..!

  17. #17

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    hele benzin bu fiyattayken 350 lik mz e bınmek ıcın petrolcu olmak lazım
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU

  18. #18

    Üyelik
    17 Ağustos 2007
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    as t1
    Alıntı mzcı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    el cevap depoyu doldur rolantiyi cok hafif yükselt ama cok hafif makina iki zamanlı ise benzine yagı biraz fazla koy ama en önemlisi silindirin karşısına vede yanına pervaneler vardır masa pervanesi demir parmaklı olanlardan iyi soguk üfleyenlerden onlardan koy çalıştır sabaha kadar makina km yi vuruyor ben öyle yaptım hero puch 96 ydı km yi vurdu vede aşağıya dogru sarktı tahminim 90 üzeri
    tam komedi ya
    böyle bir rodaj sonrası motor yürüyebildimi acep
    Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar. :bounce:

  19. #19
    ddh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Dominar 250
    Alıntı başkentin_asi_pilotu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    baştan alalım.

    rodaj nedir?

    Rodaj bir motorlu vasıtada ya tamamen yeni yapılmasından yada sadece bir bölümün yenilenmesinden sonra(örneğin motorunuz 100.000 km de ve sadece motor yenilendi gibi) yeni olan ve birbiriyle çalışan parçaların birbirine alışmasıdır.

    Neden yapılır?



    Şimdi arkadaşlar bu resimde motoru bilmeyen arkadaşlar için anlatıyım piston silindir içerisinde aşağı yukarı gider gelir ve silindir denen bölüme olan uzaklığı yani silindirle arasındaki boşluk ortalama piston eteği için 0.003 inç tir. Şimdi bu kadar birbirine yakışan parçaları düşün daha bir çok parça var krank ana yatakları kol yatakları eksantrik yatakları piston biyel kolu pim boşluğu vs...vs... şimdi bu kısa mesafede çalışan parçaların birbirine alışma evresi vardır. bu nasıl olur? parçalar birbirini BELLİ SINIRLAR VE BELLİ BİR DÜZEN İÇİNDE aşındırarak uyumlu çalışmaya başlar. şöylede düşünebiliriz yatarken başınızın altında iki yastık var ve rahatsız etti ne yaparsınız? birisini alıp tek yastığa yatıp rahat edersiniz. aynı mantık. parçalar alışacak ama nasıl?


    Motor rodajı

    Motor parçaları gelişen teknolojiyle artık taşlama honlama gibi işlemlerde mikronluk hassasiyetle çıkarılailiyor ancak yinede rodaj günümüz imkanları ne kadar iyi olsada şart. örneğin duymuşsunuzdur halk arasında "RODAJ BİTTİ ARTIK !!!MOTTUR!!! AÇIK GELİĞİİ " Bu cahillikten başka bir şey değildir. motor açık gelemez gelmesi için en az 2.000 km yol yapması gerekir fabrika malyeti düşürmek için 2 ytl lik bir ampulü dahi koymuyorken senin arabanı 2.000 km kullanmaz. artı hadi yanlışım diyelim peki neden kullanım kitapçığında rodajla ilgili bilgiler hala var? gelelim rodaj motor için nasıl atlatılır?

    arkadaşlar rodajda motoru üst devirlere çıkarmak aşırı süratli kullanmak zararlıdır. Çünki birbirine alışırken birbrini aşındırıcak olan parçalar aniden yüke gelirse ve çok yüksek sayılar atarsa bu parçaların hızlı aşınmasına benzer. tıpkı bir tahtayı kırarken belli bir yer için yavaşça davranıldığında istenilken kesimin yapılması fakat aniden vurulunca istenilen yerden fazla yerin ırılması gibi. buda uzun vadede zararlıdır. örneğin sekman hızlı aşınır boşluk normalden fazla olur yağ tüketimi daha fazla olur motor daha erken aşınır ve masraf size döner.

    Sürekli aynı devirde gitmemek. bununda sebebi şudur. aşınma evresinde kazınan parçalarınmetal artığı belli bir yere birikmesin devir düşüp arttıkça hızlanan yavaşlıyan motor bu parçaları yağa yollasın artı motor soğutma suyu yağ pompası şarj sistemi gibi ekipmanlar sabit bir devirde değil değişken devirleri görerek bi nevi kabaca motoru buna hazırlasın

    ani duruş ve kalkış yapılmaz. nedeni ani kalkışlarda yeni olan debriyaj şanzıman diferansiyel vs gibi parçalar ani bir aşınma almasın ve motora aniden çok yüksek güç ve yük binmesin. Ani duruş ise belli devirde yine tekere bağımlı olarak çalışan parçalarda ani güç kesintisi olmamasıdır. Bide ani duruş ve kalkışları yeni lastik takıldığında ve balanslandığında tavsiye etmem çünki lastği oturtmak için sürülen kayıcı madde kurumadan lastik ani duruşta jant içinde kayabiliyor buda balansı bozuyor.

    kısaca tanımlarsak

    -ani duruş ve kalkış yapılmamalı

    -Yüksek hızlara ve devirlere çıkılmamalı

    -sürekli aynı hız ve devirde gidilmemeli

    -Fabrikanın verdiği AZAMİ HIZIN 4 TE 3 Ü KESİNLİKLE AŞILMAMALI

    -Belirlenen rodaj süresinden sonra mutlaka motor yağı varsa yağ filtresi değiştirilmeli varsa subab ayarları gibi kataloğunda belirtilen ayar ve kontrolleri
    Yapılmalıdır.


    Bu bakımda da eğer motorunuzu başında olursanız ilk çıkan yağı mümkünse temiz bir kaba boşaltın ve o yağ 15 dk bekledikten sonra dibine elinizi değidirerek biraz yağı alın ve iki parmağıız arasında ovun ne demek istediğimi anlarsınız.



    Biraz uzun oldu ama idare edin
    Ben arkadaşa katılıyorum çok güzel açıklamış tebrik ediyorum
    Denizleri seviyorsan dalgaları da seveceksin Sevilmek istiyorsan önce sevmeyi bileceksin Uçmayı seviyorsan düsmeyi de bileceksin Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayati seyredersin

  20. #20
    Arthas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2006
    Şehir
    Ankara
    Kitabında ne yazıyorsa onu yaparak, Amerika'yı yeniden keşfetmenin anlamı yok.
    güvenyahya bunu beğendi.
    [I]Bir yerde küçük insanların büyük gölgeleri oluşuyorsa orada güneş batıyor demektir...[/I]


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)