Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Xenon Far Sorunu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    26 Ağustos 2010
    Arkadaşlar Merhaba Hyosung GT 250R kullaniorum.Bugun Motora Xenon Far Aldim Hid Marka H3 Kisa H1 Uzun Taktik.Hareket Halindeyken Motorun Ürettiği Elektrik Kisa Farlarin Cok Sağlikli Yanmasini Sağliyor Yalniz Durduğu Zaman Farlar Yanip Yanip Sönmeye Basliyor Cok Fazla Hareketsiz Kalirsaniz (Trafik Işiğinde 60 70 saniye ) Farlar Sönüyor.Bununla İlgili Bi Arastirma Yaptim Akünün Amperini Yetmediğini Söylediler Ama Çokta Emin Değilim Bu Konuda Aküm Bosch Marka 12 V 12 A Suyu Biraz Azalmiş Sanirim Ama Yarin Aküyüde Ölçtüreceğim Sizdece Sorun Akünün Gücünün Yetmemesi Mi Bu Konuda Tecrübesi Olanlar Varsa Yazarsaniz Sevinirim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    CanTR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800 (2012)
    balansına baktır xenonun..

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Sorunun kesinlikle elektriğin yeterli gelmemesi. Ama bu akünün yetmemesi ya da ömrünün bitmesi demek olmayabilir. Eğer üretilen elektrik yeterli gelmiyorsa yeni, hatta daha yüksek amperli akü bile alsan sorun çözülmez. Sadece 60-70 sn. dediğin zaman bikaç dakikaya çıkabilir. Motorunun ne kadar elektrik ürettiğini bilmiyorum ama eğer normal çalışma devirlerinde ürettiği elektrik sadece xenonun ihtiyacını karşılayabiliyorsa, düşük devirlerde ve hareketsiz olduğunda aküden elektrik harcayacaktır. Xenon açık olduğu zamanlarda da motor sadece xenonun ihtiyacını karşılayabildiği için akü şarj olmayacak, dolayısıyla durduğunda harcayabileceğin bir akün de olmayacaktır. Sadece farların kapaılken akün şarj olur. Ama bu durum sadece motorun ürettiği elektriğin sadece xenona yetecek kadar olması ya da biraz fazla olması durumunda geçerlidir. Eğer böyle değilse akünü değiştirdiğinde sorun düzelir ama standart ampüle göre daha çok elektrik çektiği için akünün şarj olma süresi biraz uzayabilir.

    Aslında bu olay normal ampüllerde de olur ama, normal ampuller elektrik yeterli gelmediği zaman biraz daha sönük de olsa yanmaya devam eder. Xenonda sönük yanma ihtimali olmadığı için önce farlar bikaç kez yanıp söner ardından tamamen söner. Aynı sorun önceki motorumda da vardı ve motor yeterli elektriği üretemediği için eski olan akümü yenilememe rağmen devam etti.

  4. #4
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    benim bildiğim xenonlar normal ampullerden daha az elektrik harcar. ama ilk açılışta normal ampule göre daha çok elektrik çeker
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Bir motosiklet ampulünü 35w olarak düşünürsek 2,9 amper elektrik çeker (55w olanlar 4,5 A) Ortalama bir xenonun bir ampulü tamamen açıldıktan sonra 5 amper (üzerinde yazan değere göre) elektrik çeker. Benim önceki motosikletim çalışma devrinde üzerindeki elektrikli aksamı tam olarak karşılayacak kadar elektrik üretiyordu. Ben de sis farlarımı uzunlara bağlayıp onlara led taktım, gündüzleri far olarak sadece ledleri açıp akünün şarj olmasını sağlıyordum.

  6. #6

    Üyelik
    27 Mayıs 2010
    Motosikleti
    HusaberG Sf650
    aküden sigorta çektiniz mi?
    orda bir kopukluk olabilir ona dikkat edin..
    büyük ihtimalle akü sorunu...

  7. #7

    Üyelik
    26 Ağustos 2010
    Valla Dediklerinizin Hepsini Okudum Bende Normal Ampülün Daha Fazla Elektrik Cektiğini Biliyorum.Bugun Bi Aküyü Ölçtürmye Çalişicam Sorun Muhtemelen Aküden Kaynaklaniyor.

  8. #8

    Üyelik
    26 Ağustos 2010
    Arkadaslar Tekrar Merhaba Bugun Bi Ototeyp Tesisatcisi İle Konustum Xenon Konusunu Adam Röle Taktiniz Mi Dedi Bende Mal Mal Baktim Suratina Ve İçinden Cikan Parcalari Taktik Valla Dedim.

    Bu Röle Nedir ?Ne İşe Yarar ?

  9. #9
    anılyuksel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2007
    Şehir
    izmit/kandıra/cebeci
    Motosikleti
    Bianchi Falcon 125 (2006) Hyosung MS3 250 (2010)
    röle devreyi açıp kapamaya yarayan bi elemandır bendede hyo ms3 var 2 haft önce xenon taktım röle mutlaka kullanman gerekiyo bak ben yaptığımı anlatayım aynısını yap sorun olacağını zannetmiyorum; 2.5mm kablo alıyosun siyah ve kırmızı renklerde 3'er metre kırmızı olanına kolay ulaşılabilecek biryerden 10A sigorta takıyorsun sonra orj. farlarının soketlerinin röleninin 2 ucuna takıyorsun sonra aküden getirdiğimiz kırmızı kabloyuda rölenin bi ucuna takıyosun diğer ucada balastın kırmızı kablosunun takıyosun aynı işlemi uzun far içinde tekrarlıyoruz sonra getirdiğimiz siyah kabloyuda balastların siyah kablosuna bağlıyoruz bundan sonra problem olacağını zannetmem
    Bianchi Falcon 125 41 N 3103
    Hyosung MS3 250 35 AP 4831
    Yeni bir gün, yeni bir savaş . . .


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)