Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Beyin

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    killing_machine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2006
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R1 05
    Arkadaşlar her 4 zamanlı motorda beyin varmıdır ve beyin ne iş yapar?
    4 zamanlı motor beyinsiz çalışır mı?
    MoToCroSS RuLeZZ


    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #2
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Beyin derken genelde CDI ünitesi kastedilir. Tabiki özellikle 4 zamanlı motorlarda elektronik ateşleme kullanılır. Sanayide bazen elektronik konjektör içinde beyin tabiri kullanıldığına şahit olmuştum. Platinli sistem beyinsiz diyebileceğimiz mekanik avanslı sistemdir. Burda avans otomatiğinin merkezkaç kuvveti ile açılıp kapanması ateşleme zamanının süresini belirler. Yani devir arttıkça ateşleme süresinin kısalıp ateşlemenin bozulmasını engellemek için yüksek devirlerde daha uzun bir ateşleme süresi sağlanmaya çalışılır.Platinli sistemde mekanik olarak yapılan bu işlem elektronik ateşlemeli sistemlerde CDI ünitesi tarafından devire göre elektronik olarak ayarlanmaktadır. Özellikle yüksek devirli motorlarda elektronik ateşlemenin büyük avantajı vardır.

  3. #3
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Hayır her 2 ya da 4 zamanlı motorda olmaz.
    Beyin canlılar da olur.
    O halk dilin de söylenen şey.
    2 transistör 4-5 direnç ve 1-2 kondansatörden oluşan bir devreye beyin demek,insana saygısızlık bence.

    En karmaşık ECU (elektronik control unit) devreleri bile TV kumandasından daha karışık değilken bana çok ilginç geliyor BEYİN denmesi.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  4. #4
    killing_machine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2006
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R1 05
    Alıntı yucika adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Beyin derken genelde CDI ünitesi kastedilir. Tabiki özellikle 4 zamanlı motorlarda elektronik ateşleme kullanılır. Sanayide bazen elektronik konjektör içinde beyin tabiri kullanıldığına şahit olmuştum. Platinli sistem beyinsiz diyebileceğimiz mekanik avanslı sistemdir. Burda avans otomatiğinin merkezkaç kuvveti ile açılıp kapanması ateşleme zamanının süresini belirler. Yani devir arttıkça ateşleme süresinin kısalıp ateşlemenin bozulmasını engellemek için yüksek devirlerde daha uzun bir ateşleme süresi sağlanmaya çalışılır.Platinli sistemde mekanik olarak yapılan bu işlem elektronik ateşlemeli sistemlerde CDI ünitesi tarafından devire göre elektronik olarak ayarlanmaktadır. Özellikle yüksek devirli motorlarda elektronik ateşlemenin büyük avantajı vardır.

    Alıntı İHTİYAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayır her 2 ya da 4 zamanlı motorda olmaz.
    Beyin canlılar da olur.
    O halk dilin de söylenen şey.
    2 transistör 4-5 direnç ve 1-2 kondansatörden oluşan bir devreye beyin demek,insana saygısızlık bence.

    En karmaşık ECU (elektronik control unit) devreleri bile TV kumandasından daha karışık değilken bana çok ilginç geliyor BEYİN denmesi.
    ben sadece beyin olarak duydum görmedim bile
    soracağın şey aslında 4 zamanlı bir motordan beyini(devreyi)söküp krak miline bi çentik yapıp platin takıp kulllanabilirmiyiz
    MoToCroSS RuLeZZ

  5. #5
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Alıntı killing_machine adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben sadece beyin olarak duydum görmedim bile
    soracağın şey aslında 4 zamanlı bir motordan beyini(devreyi)söküp krak miline bi çentik yapıp platin takıp kulllanabilirmiyiz
    O kadar basit değil.Çentik dediğiniz kamın,platini açma kapama zamanları ve açıları çok önemli.
    Bu kamın hassasiyeti rölantiden çok yüksek devirlerde ve motor yükteyken önem arzeder.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  6. #6
    killing_machine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2006
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R1 05
    Bunu pistonu ü.ö.n' ya getirip yapsak sonrada bi avas ayarı verip yapamazmıyız.
    MoToCroSS RuLeZZ

  7. #7
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Alıntı killing_machine adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bunu pistonu ü.ö.n' ya getirip yapsak sonrada bi avas ayarı verip yapamazmıyız.
    İllaki yapacağım diyorsanız yapılır.En azından motorunuzla aynı özellikte ki başka bir motorun parçasını sizinkine uydurursanız çooook daha iyi olur.
    Ama dediğim gibi platinle 4-5 bin devirden sonra sorunlar,sapıtmalar başlar.
    O yüzden yeni nesil yüksek devirli tüm motorlar elektronik ateşleme devresine sahiptir.Daha ucuz ve bakım gerektirmez.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  8. #8
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Alıntı killing_machine adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bunu pistonu ü.ö.n' ya getirip yapsak sonrada bi avas ayarı verip yapamazmıyız.
    Bence yapamazsın. Ama sen istersen dene. Sonuçta krank milinide mahvetmek var. Ayrıca uygun avans otomatiğini nerden bulacaksın. Sonuçta beynin yenisini almak her halükarda daha ucuza mal olur.

  9. #9
    killing_machine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2006
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R1 05
    4 zamanlı motorlarda buji 2 de 1 ateşliyordu heralde.platinli olunca pistonun her ü.ö.n'ya geldiğinde buji ateşleyecek sorun olurmuki?

    Alıntı yucika adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence yapamazsın. Ama sen istersen dene. Sonuçta krank milinide mahvetmek var. Ayrıca uygun avans otomatiğini nerden bulacaksın. Sonuçta beynin yenisini almak her halükarda daha ucuza mal olur.
    zaten beyin yok şimdi motorum 2 zamanlı onu söküp yerine 4 zamanlı bişey takarsam diye sordum.
    MoToCroSS RuLeZZ

  10. #10
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Alıntı killing_machine adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    4 zamanlı motorlarda buji 2 de 1 ateşliyordu heralde.platinli olunca pistonun her ü.ö.n'ya geldiğinde buji ateşleyecek sorun olurmuki?SORUN OLMAZ

    zaten beyin yok şimdi motorum 2 zamanlı onu söküp yerine 4 zamanlı bişey takarsam diye sordum.
    Şimdi geldik asıl meseleye,2 zamanlı motorunuza elektronik ateşleme devresi takarsanız tadından yenmez.Ben 90 senesinde MZ motoruma yapmıştım.

    yucika arkadaşımızın bu konuda yazıları var bir sıkıştırın kendisini isterseniz.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  11. #11
    killing_machine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2006
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R1 05
    bende yaptım 251 mz motoruma bi farkı olmadı gibiydi yada ben farketmedim sonrada söktümama aynı şey olmuyormu?bi meksefe çıkıyor boşa platin yine aynı pilatın platin ayarıda aynı ne farkedecek acep?
    MoToCroSS RuLeZZ

  12. #12
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Endüktif swiç kullanabilseniz daha iyi olur,ancak platin de randıman verir.
    Çünkü elektronik devreye bağladığınızda platin sadece basit sinyal veren bir parça oluyor,yarı lojik gibi.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  13. #13
    killing_machine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2006
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R1 05
    endüktif swiç ne işe yarıyor yine platinin olduğu yere mi monte etmek gerekiyor?
    MoToCroSS RuLeZZ

  14. #14
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    07 Haziran 2007
    Alıntı İHTİYAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayır her 2 ya da 4 zamanlı motorda olmaz.
    Beyin canlılar da olur.
    O halk dilin de söylenen şey.
    2 transistör 4-5 direnç ve 1-2 kondansatörden oluşan bir devreye beyin demek,insana saygısızlık bence.

    En karmaşık ECU (elektronik control unit) devreleri bile TV kumandasından daha karışık değilken bana çok ilginç geliyor BEYİN denmesi.
    Aynen katılıyorum çok yerinde bir yorum olmuş.

    Tek bir hata var; TV kumandasından daha karışıktır emin olabilirsiniz

  15. #15
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Alıntı aYe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynen katılıyorum çok yerinde bir yorum olmuş.

    Tek bir hata var; TV kumandasından daha karışıktır emin olabilirsiniz
    Evet elektronik enjeksiyonlu,VVT-İ vs modelleri,kumandalardan daha karmaşık ve komplike yapıya sahiptirler.
    Yeni nesil çamaşır makinaları kadar.
    Cebimizde taşıdığımız telefonlara ne demeli.
    Sıradan bir PLC ile (proglamlanabilir lojik kontrol) bu fonksiyonları yerine getirmek mümkün.

    Aynı ön yargılar şehirler arası otobüsler de cep telefonu kapattırılması saçmalığında da var.
    Bir zamanlar servisler,arızalanan PLC modüllerini garanti kapsamında tamir etmemek için şöförlerimize böyle masallar uydurmuşlardır.
    Eğer kullandıkları komponentler endüstriyel kullanıma uygun olsa bu sorunları yaşamaz yolculara yaşatmazlardı.
    Aaaah ah Saf milletiz vesselam.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  16. #16
    ketchup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul Levent
    Motosikleti
    Kawasaki ER6 N, Derbi GPR125 Nude
    Alıntı İHTİYAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynı ön yargılar şehirler arası otobüsler de cep telefonu kapattırılması saçmalığında da var.
    Bir zamanlar servisler,arızalanan PLC modüllerini garanti kapsamında tamir etmemek için şöförlerimize böyle masallar uydurmuşlardır.
    Eğer kullandıkları komponentler endüstriyel kullanıma uygun olsa bu sorunları yaşamaz yolculara yaşatmazlardı.
    Aaaah ah Saf milletiz vesselam.
    konuyu saptırmak istemiyorum ama sonuna kadar katılıyorum, eğer benim cep telefonumun cılız sinyalinden otobüsün elektronik aksamı bozulacaksa, baz istasyonlarının yanından geçerken hiçbir aracın abs, air condition, navigasyon sistemlerinin çalışmaması gerekir. neticede o baz istasyonları benim telefonumun yüzlerce katı güçte mikro dalga yayıyor. gel de bunu otobüste cep telefonumun alarmı çaldı diye beni dövmeye kalkan dangalağa anlat. neyse konu dağılmasın. afedersiniz.

  17. #17
    sky_forever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2007
    Şehir
    Artık Bodrum Turgutreis
    Motosikleti
    Motoran SCUB 150
    yeah yazılanlara konuşulan teknik konulara bak heyt beaaaaaa

  18. #18
    killing_machine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2006
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R1 05
    Alıntı sky_forever adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yeah yazılanlara konuşulan teknik konulara bak heyt beaaaaaa
    walla yaw nerdese egzosttan girip usb'den çıkacaz
    MoToCroSS RuLeZZ

  19. #19
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    07 Haziran 2007
    Alıntı İHTİYAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynı ön yargılar şehirler arası otobüsler de cep telefonu kapattırılması saçmalığında da var.
    Bu konuda da haklısın ama bizim millet adabıyla konuşmayı bilmez, otobüsler kahvehane gibi olur, sonuçta hepimiz rahatsız oluruz, o yüzden tutmuş bir yalanı sürdürüyorlar.

    Kaza olur cız olursun, konuşma uff olursun, güzel bahaneler.

    Pek tabiki cep telefonlarının araç ABS veya ECU uniteleri üzerinde hiç bir etkisi yoktur. İlgili standartları(en kötüsünden CE'nin EMC ile ilgili olanları) gereği olamazda zaten. Bu açıktır nettir, tartışan rahatsızdır.

    Yalnız TV kumandasında halen takılmış durumdayım, çok hantal bir mantığı vardır ve inanılmaz basittir. Bir tv kumandasının maliyeti 0.5 dolardan fazla değildir. En basit motor ateşleme devresi dahi mukayesen daha karmaşıktır.


    ANES MOTOR

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)