Yeni nesil Motorlarda Diagnostik
-
09 Ağustos 2007, 14:22
#1
arkadaşlar burda yeni model motorsikletlerin elektronik parçalarının bilgilerini paylaşmak istedim, herkesin bilgisi burda cok arkadaşa yardımcı olacağını düşünüyorum
isterseniz bunları model olarak ayırabiliriz veya genel olarak başlayalım derim
abi uyanın artık yeni nesil motorlar küçük bir elektronik hatası düzgün çalışmaz,diagnostik aleti veya on bord diagnostik ile tespit edilir öyle gaz verip ses dinlemekle olmaz yalnız mekanik tespiti olur,ustalarımız genelde hepsi iyi ustadır ama imkansızlıklar nedeni ile acıp çok karıştırılıyor
bunun daha cok bozulmasını sağlıyor halbuki önceden kesin keşif cok önemli bunlarıda yalnız motor süren aleti (diagnostik) olan tespit eder,ben yurtdışında çalışan bir teknisyenim en azından burda böyle,
yeni nesil öyle mekanik gaz ayarı yapılmaz ,öyle performans eksoz takılmaz (Takmak basit 3 vida), takılırsa yalnız ses yapar ama verim düşer bunun yanında hava filtresi,yeni enjeksiyon ayarı gerektirir yani en azından Dyno Jet ile çözersiniz (motorun garanti kapsamı kalkar) diagnostik yoksa,hadi iyi sürüşler,diagnostik aleti almak isteyenlere yardımcı olurum benimki aynı anda 23 modelde aktüell
Reklamlar
-
09 Ağustos 2007, 15:40
#2
hem merak ettigimden, hem sen simdi eksoz dediginden: Z750'ye yeni eksoz takmak istedigimde adim adim neler yapmaliyim? düsündügüm egsoz AKRAPOVIC'in slip-on street legal sistemi (henüz yok ama önümüzdeki aylarda olur diye ümit ediyorum).
yeni eksozun üc nedeni var. önem sirasina göre: 1° cirkin orijinal eksozdan kurtulmak, 2° daha da kuvvetli bass elde etmek, 3° performansi azicik arttirmak.
performans cok önemli degil, z750'nin yeterince torku ve gücü var. merak ettigim bu eksoz sistemini taktigimda motorun yeniden ayarlanmasi gerekir mi, gerekmez mi? eger gerekirse bunu tek basima da yapabilir miyim (mesela power commander ile)?
-
10 Ağustos 2007, 02:25
#3
tek motorsiklette değil arabalarda bile 96 oktan yakan arabaya 97 oktan koyacağım derseniz veya 17 jant takacağım derseniz hep bu işler için servisi ziyaret edip amiyane tabirle çipi ayarlatmanız gerekiyor arkadaşın dediğine tamamıyla katılıyorum öyle 3 vidayla 2 civatayla egzos taktım oldu maalesef artık olmuyor saygılar
-
23 Ağustos 2007, 12:01
#4
predator kardeşim yaptıgın her degişim motorun yakış ayarını değiştirir hava filtresi bile,eksozunda basınç ayarı değiştiginden birimlerin yeniden programlanması gerekir,power commander ile tanınmış parça ve map (program) yükleyebilirsin Lambda 0,9 olmasına dikkat et derim ama bunu her silindir için tek tek ayarlamak gerekir bunlar cok ince işler garanti kapsamı gider vb.,bilen kişi yapsın derim en azından co ölcümü gerekir,hadi kolay gelsin,iyi sürüşler
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)