2.el motorda km'nin önemi
-
02 Ağustos 2007, 02:06
#1
Arkadaşlar ben 2006 model bir motor almayı düşünüyorum ve almak istediğim motor 15000 km'de...Km dışında gayet temiz bir motor..Bu motoru 1-2 sene gibi kullanıp satmayı düşündüğüm için henüz 1-1.5 yıllık bir motorun 15000 km olması karar vermemi biraz güçleştiriyor..Acaba bu km bu model için gerçekten çok mudur? Aranızda bu şekilde genç bir motor alıp kullandıktan 1-2 sene kullandıktan sonra zorlanmadan satan var mı? Cevaplar için şimdiden teşekkür ederim..
Reklamlar
-
02 Ağustos 2007, 02:18
#2
Dusundugun motor ne tarzında ?
SS ise sorun cıkabilir adam gibi kullanılmadıysa.
Bilgin Sana Kıymet, Talebin Ne ise O sun Sen. İnsanlığı Sade Yiyip İçmekte mi Sandın ? Halin Ne ise Müşteri Sen Oldun O Hale, Noksanı Meğer Adli İlahidemi Sandın ?
-
02 Ağustos 2007, 02:37
#3
Düşündüğüm motor naked sınıfında 650 cc lik bir motor..Kawasaki Er-6n..Sahibi her gün işe gidip gelirken kullanıyormuş..Km'si haricinde her yeri çok temiz durumda..tüm bakımları z-motoda yapılmış..kafamı kurcalayan tek konu kilometresi..
-
02 Ağustos 2007, 02:44
#4
motoru almadan önce güvenilir bir ustaya göster derim ben.
unutma oyun bitince vezirde piyonda aynı kutuya konur:bounce:
-
02 Ağustos 2007, 02:59
#5
Servise tabii ki gösterecez motoru ama sorduğum şey 1-2 sene sonra satarken km'den dolayı elimde patlar mı motor..Şimdiden 15000'de ise 1-2 sene içinde tahminen 25-30.000 olur..Acaba bu km'deki motorların ikinci el piyasasında şansı var mı diye merak ediyorum..Piyasa hakkında fazla bilgim yok o yüzden soruyorum..
-
02 Ağustos 2007, 03:08
#6
Göki adlı üyeden alıntı
Servise tabii ki gösterecez motoru ama sorduğum şey 1-2 sene sonra satarken km'den dolayı elimde patlar mı motor..Şimdiden 15000'de ise 1-2 sene içinde tahminen 25-30.000 olur..Acaba bu km'deki motorların ikinci el piyasasında şansı var mı diye merak ediyorum..Piyasa hakkında fazla bilgim yok o yüzden soruyorum..
daha sonra satmak istiyosan eğer aynı tarzda km si düşük motorlarada bakbilirsin.dediğinde haklısın.sen motoru alırsın,aradan zaman geçer,motoru satacağın kişide senin gibi düşünebilir.acele etme istersen.dah başka motorlar
vardır ona benzer.
unutma oyun bitince vezirde piyonda aynı kutuya konur:bounce:
-
02 Ağustos 2007, 03:11
#7
Evet beklemek daha mantıklı gibi gözüküyor..Tabii diğer taraftan da alım satım dahil 9000 ytl iyi bir fiyat gibi geldi bana..Bu yüzden de alsam mı almasam mı diye kıvranıyorum bir kaç gündür
-
02 Ağustos 2007, 03:15
#8
motor temiz olduğundan eminsen al 15000 km motorda bişey değil
satarken öyle yada böyle para kaybedeceksin ama satamama gibi bi problemin olmaz merak etme
-
02 Ağustos 2007, 03:15
#9
slm
hayır dostum bi sorun olmaz
zaten 3-4 yasında bi motorun helede600 cc lerde ise 30-40 bin km yapması cok normal.Eger olurda satamassan göstergeyi degiştirirsin
zaten bu gösterge degiştirme yöntemi sıkca basvurulan bı yöntemdir ben kac kere sahit oldum.
önemli olan sende alınca temiz kullanki satarken simdi senin begendigin gibi alıcı motoru begensin.
-
02 Ağustos 2007, 03:20
#10
Göki adlı üyeden alıntı
Evet beklemek daha mantıklı gibi gözüküyor..Tabii diğer taraftan da alım satım dahil 9000 ytl iyi bir fiyat gibi geldi bana..Bu yüzden de alsam mı almasam mı diye kıvranıyorum bir kaç gündür
dostum burda değişik kişlerden fikirler aldın.artık motoru alıp almamak sana kalmış.ama unutmaki 9000 ytl de az bi para değil.iyi düşün kararını ver.
unutma oyun bitince vezirde piyonda aynı kutuya konur:bounce:
-
02 Ağustos 2007, 03:21
#11
göki motosiklet bildiğim kadarıyla güzel motor piyasayı bilmiyorum ama kawasaki olduğu için fiyatı biraz bana makul geldi kilometresi banada biraz fazla geldi belkide bu yüzden fiyatı çüzii bir fiyattır Eğer alıp 1-2 sene sonra satacaksan sende motoru değerinden aşağı bir fiyatla satarsın. Yani motorun kilometresi dışında eder para diyelimki misal; 10000ytl ama senin kilo metre yüzünden 8000 ytl ye satman gerekir.
NOT: rakamlar sadece örnektir...
Saygılarımla
Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.
-
02 Ağustos 2007, 03:22
#12
Evet cevaplar için çok teşekkür ederim..Bu saatte üşenmeyip yazdınız eksik olmayın..
-
02 Ağustos 2007, 03:24
#13
Göki adlı üyeden alıntı
Evet cevaplar için çok teşekkür ederim..Bu saatte üşenmeyip yazdınız eksik olmayın..
rica ederim ama dediğim gibi km ye takılma ...
-
02 Ağustos 2007, 14:06
#14
gencfenerli29 adlı üyeden alıntı
slm
hayır dostum bi sorun olmaz
zaten 3-4 yasında bi motorun helede600 cc lerde ise 30-40 bin km yapması cok normal.Eger olurda satamassan
göstergeyi degiştirirsin
zaten bu gösterge degiştirme yöntemi sıkca basvurulan bı yöntemdir ben kac kere sahit oldum.
önemli olan sende alınca temiz kullanki satarken simdi senin begendigin gibi alıcı motoru begensin.
göstergeyi değiştirirsinden kasıt km ile mi oynama mı?(geri alma)
yoksa bazı motorlar belli km'nin üstüne çıkarken kadranda km göstergesi artmıyorda km göstergesini değiştirmek mi gerekiyor?!
-
02 Ağustos 2007, 14:42
#15
Göki 1,5 senelik bir naked için 15.000 km gayet normal...demekki sahibi yatırmamış motoru bu da senin için bir avantaj...2000-3000 km'de olsaydı şüplehen derdim ama bu km bu tarz motorlar için normal...
2 sene sonra satmayı düşündüğün konusuna gelincede en az bir 25-30.000 km olur ve piyasası düşer diğer düşük km'lilere nazaran sonraki tercih olur sadece o kadar...
Rüzgara Karşı Koşmamışsan, Onunla Esmeyi Bilemezsin; Henüz Motora Binmediysen, Yaşıyorum Diyemezsin !!!
-
02 Ağustos 2007, 14:51
#16
bence acele etme çünkü piyasa kışa doğru çok fazlasıyla düsüyo bnde motorumu kışın değiştireceğim wede motorumu ewde koruyacağım kışın değiştirmek bence daha mantıklı ama yine de nasıl istersen
-
02 Ağustos 2007, 15:25
#17
Diğer ülkelerde insanlar tam tersi düşünceye sahip olsalar da Türkiye'de nedense 10.000 km nin üstündeki araçlara "tü kaka" gözüyle bakılmakta. Yurtdışında insanlar 50.000 km deki bir motoru gönül rahatlığı ile alıyorlar, hatta yol yapmış, motoru mekanik olarak oturmuş bir motor olduğu için içleri daha bir rahat. Şu motor şöyle iyi, bu motor böyle iyi derken kimse 10.000 km deki bir motor almak istemiyor. Neden? Bu kadar yol yapıp ölen motor gördünüz mü? Sizce japonların teknolojisi 10.000 km ile mi sınırlı? Daha önce de yazmıştım, Kızıltoprak Esengül Honda'da 1992 model Honda 1000F görmüştüm. Takometresi de 1.000.000 km yi geçmişti. Sahibi hala 260 km/h sürati rahatlıkla gördüğünü söylemişti. Motorlar bakımını adam gibi yaptığınız sürece kolay kolay ölmez, merak etmeyin.
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
-
02 Ağustos 2007, 16:08
#18
Ülkemizde esas meselede km'li motorları sahiplerinin gerekli bakımları yaptırdığımı işte
gerçi düşük km'li rodajı iyi yapılmamış birçok motosiklet vardır mutlaka
alınacak motorun kullanıcısını sürüş,titizlik yönünden tanıma imkanı varsa km'de pek sıkıntı değil aslında
ama açık konuşmak gerekirse tercihim düşük km'li bir motosiklet almak olur,para v.s durumları olmazsa makul ölçülerde km yükseltebilirim
-
02 Ağustos 2007, 16:47
#19
boy adlı üyeden alıntı
Diğer ülkelerde insanlar tam tersi düşünceye sahip olsalar da Türkiye'de nedense 10.000 km nin üstündeki araçlara "tü kaka" gözüyle bakılmakta. Yurtdışında insanlar 50.000 km deki bir motoru gönül rahatlığı ile alıyorlar, hatta yol yapmış, motoru mekanik olarak oturmuş bir motor olduğu için içleri daha bir rahat. Şu motor şöyle iyi, bu motor böyle iyi derken kimse 10.000 km deki bir motor almak istemiyor. Neden? Bu kadar yol yapıp ölen motor gördünüz mü? Sizce japonların teknolojisi 10.000 km ile mi sınırlı? Daha önce de yazmıştım, Kızıltoprak Esengül Honda'da 1992 model Honda 1000F görmüştüm. Takometresi de 1.000.000 km yi geçmişti. Sahibi hala 260 km/h sürati rahatlıkla gördüğünü söylemişti. Motorlar bakımını adam gibi yaptığınız sürece kolay kolay ölmez, merak etmeyin.
Mehmet abi zaten bu 1000F ler tam bir efsane.
Birde şöyle bir motor var;
http://www.sahibinden.com/displayite...64239&keyword=
551,254 km deymiş
asm adlı üyeden alıntı
Ülkemizde esas meselede km'li motorları sahiplerinin gerekli bakımları yaptırdığımı işte
gerçi düşük km'li rodajı iyi yapılmamış birçok motosiklet vardır mutlaka
alınacak motorun kullanıcısını sürüş,titizlik yönünden tanıma imkanı varsa km'de pek sıkıntı değil aslında
ama açık konuşmak gerekirse tercihim düşük km'li bir motosiklet almak olur,para v.s durumları olmazsa makul ölçülerde km yükseltebilirim
Mesela benim eski motor CBR125R 'ı 2.300 km de aldım. Daha zinciri bile gerilmemişti. İlk motorum olduğu için bende acemiliğimi onda attım. 4000 geldi bakıma gittim. Meğersem motoru 1.000 de bakıma götürmemişler. Rodaj bakımına 4.000 de gitmiş oldum.
İşin özü bu adamlar bisiklet değil motosiklet üretiyorlar. Teknolojileri ise gerçekten çok gelişti. 90 model bir motor 550,000 küsür km gidebiliyorsa. Ve hala perte çıkmayıp satılığa çıkarılıyorsa....
Benim için önemli olan kaza yapıp yapmamasıdır. 15000 km de kazası yoksa ben düşünmem alırdım.
-
02 Ağustos 2007, 16:59
#20
her ihtimalde motoru satarken zarar edeceğin kesin.
15000 km japon bi motor için pekte önemli değil bence.
seninde belirttiğin gibi bi ustaya baktırmak şartıyla ...
ama birazdaha araştır yaz bitiyo belki daha iyi şartlarla bi motor bulabilirsin...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)