Aşağıdaki link'de Kask hakkında herkesin işine yarayacak basit ama yararlı bilgiler var :
http://www.feyizoglu.com/kask.pdf
Aşağıdaki link'de Kask hakkında herkesin işine yarayacak basit ama yararlı bilgiler var :
http://www.feyizoglu.com/kask.pdf
Sağolasın faydalı bilgiler. Ben markete gitsem kaskımla giderim. Kasksız çıkmam abi
Ve kask satın alacaklara önerim 80ytlnin altında fiyatlara satılan adi kasklara para vermemeleridir. Kask alırken kaskı ters tutarak iki yanından bastırın. İki yanak çok esniyorsa ortay doğru, o kask yaramaz derim. Tabiki tek kısas bu değildir.
Çok pahalı markalar var mesela SHOI, ARAI, NOLAN, LAZER... Bu kaskların fiyatları 110 Euro ile 700 Euro arasında değişiyor. Bu kaskların pahalı olmasının nedeni markalaşmış olmalarıdır ve bir çok işte sponsor firmalar olmalarıdır. Yani 150 Euroluk bir Nolan dan 700 Euroluk bir SHOI 4 kat daha iyi korumaz. Pahalı oluşlarındaki bir etken de üzerlerideki desenlerdir. Bir desen fiyatı 150 Euro yukarı çekebilir. Çene açılan modeller de fiyatı artırır. Kaskı kafanızdan çıkarmadan telefonla ya da biriyle konuşmanıza olanak sağlayan bu özellik ne kadar önemli sizin takdiriniz. Ayrıca çenesi açılan kasklar, Full face dediğimiz bütün olan kasklara göre zayıftırlar. Menteşe kısımlarından açma kırılma yapma riskleri çoktur. Ben bütün kasları öneririm.
Kaskınızın ECE belgesi olup olmadığını araştırın. Bir kaç belge var kalite testlerinden geçmesi için ama ben en çok ECE belgesine rastladım satılan modellerde. İkinci el alacaksanızda 1 seneden fazla kullanılmamış olmasına dikkat edin. İlk seneden sonra malzemede bayatlama yani sertleşme ve gevreme meydana gelerek darbe emici özelliği kayboluyor.
Benim kaskıma gelince, markası CABERG, 70 Euroya aldım. Full face yani bütün model.
Paylaşım için teşekkür ederim.
Karanlığa küfür edeceğinize kalkıp bir mum yakın. Konfiçyüs.
alfamotosiklet.blogspot.com
paylaşımın için saol bende motor alırsam kaskım lazer den başka kask almam merak etme kaskıma karar verdim ama motora karar veremedim
KASKLAR HAKKINDA BLMENZ GEREKENLER
Kask Gereklidir
Pekçok aktivitenin kendine özgü koruyucu ekipmanları vardır. Motosiklet kullanmak da bunlardan
birisidir. Her sürücü ve artçı özel bot, pantolon, mont, eldiven ve standartlara uygun kask
giymelidir. “Kask boyun kırar, görüsü engeller, duymayı azaltır” gibi söylentilerin asılsız oldugu
yasanan tecrübelerle kanıtlanmıstır. Bilinçli sürücüler her zaman kask takar.
Kask Ne se Yarar?
Öncelikle, kask en iyi koruma aracıdır. Motosikletinizin anahtarını elinize aldıgınız anda kaskınızı
da almayı alıskanlık haline getirin. 'kisi ayrılmaz bir ikilidir. Elbetteki kask motosiklette her derde
deva bir sey degildir ancak bir kaza anında beyninizi, yüzünüzü ve hayatınızı korur. Diger
koruyucu giysilerle birlikte kask, kaza anında yaralanmayı en aza indirir. Arabadaki emniyet
kemeri gibi, kaska da gerek olmadıgını düsünenler olabilir. Ama unutmayınki her an kaza olabilir.
Ne zaman ne olacagını kimse bilemez. Kendi kendinize “hemen markete gidip gelecegim, kask
takmama gerek yok” demeyin. Her yıl pek çok sürücü kask taktıgı için hayatta kalıyor ve buna
sükrediyor.
'kinci olarak, iyi bir kask konforu yüzünden motosiklet zevkinizi ikiye katlar. Kask, kulaklarınızda
kükreyen, suratınıza ve gözlerinize çarpan rüzgarı keser. Havada uçusan böcek ve diger
nesnelerden korur. Hava degisikliklerinden etkilenmenizi ve yorulmanızı azaltır.
Üçüncü olarak, kask takmak motorcuların sorumluluk sahibi kimseler oldugunu gösterir. Kask
takmak, kanuni zorunluluk olması bir yana, sürüs sırasında diger sürücüler tarafından görülmenizi
de saglar.
Kask Nasıl Korur?
Farklı kasklar farklı amaçlar içindir. Agır sanayi ve insaatlarda çalısanlar, amerikan futbolu
oynayanlar ve askerler kask takar. Fakat hiçbir kask birbirinin yerini tutmaz.
Motosiklet kaskları çok komplikedir ve özel tasarlanmıstır. Yıllar süren bilimsel arastırmaların
neticesinde gelistirilmistir. Bir motosiklet kaskında 4 temel parça bulunur : dıs yüzey, darbe emici
iç yüzey, konforlu ped ve iyi bir sabitleme sistemi.
'lk anlatacagımız dıs yüzey; genellikle aynı aileden olan güçlendirilmis fiber bilesimi ya da
termoplastikten (polikarbonat gibi) yapılmıstır. Bu çok güçlü bir maddedir ve sert bir seye
çarptıgında korumak üzere tasarlanmıstır. Darbe ile olusan enerjiyi kafanıza ulasmadan dagıtmayı
saglar. Ancak bu, sizi korumak için tek basına yeterli degildir.
Dıs yüzeyin içinde aynı derecede önemli, genellikle gelistirilmis polistren’den (çogunlukla strofor
gibi oldugu düsünülen) yapılmıs darbe emici bir iç yüzey vardır. Bu yogun tabaka, kask durmus
ancak kafanız hareket etmeye devam etmek isterken olusan darbeyi emer. Her iki yüzey ve astar,
sert darbelerde olusan basıncı tamamen dagıtır. Bazı kaskların dıs yüzeyleri siddetli darbelerde
çatlayabilir ya da kırılabilir. Bunun nedeni kaskın darbeyle olusan basıncı emmesidir. Bir kaza
sonrasında kullandıgınız kask hasar görmemis gibi görünebilir. Ancak koruma etkisi azalmıs
olabileceginden degistirilmelidir.
Konforlu ped, yumusak köpük ve kumastan olusan kafanızı saran tabakadır. Sizi rahat tutar ve
kaskın tam olarak kafanıza oturmasını saglar. Bazı kasklarda bu kısım temizlik için sökülüp
takılabilmektedir.
www.feyizoglu.com ”Online Motosiklet Magazanız”
2
Sabitleme sistemi ya da çene kayısı çok
önemlidir. Kaza anında kaskın kafanızda
kalmasını saglar. Kayıs, kaskın her iki yanına
baglıdır. Kaskı her taktıgınızda mutlaka
kayısı da güvenli bir sekilde baglayın. Bu
islem sadece birkaç saniyenizi alır. Kayısı
baglamadan kask takmak, emniyet kemeri
takmadan araba kullanmaya benzer.
Kask Seçimi
Rengi, sekli ve fiyatı hangi kaskı alacagınızın
seçiminde etkili olsa da siz öncelikle koruma
ve rahatlıgı düsünün. Kapalı (fullface) bir
kask yüzün tamamını kapattıgı için daha
güvenlidir. Ayrıca vizörü kapalıyken
gözlerinizi de korur. Yarısçılar ilave güvenlik
ve rahatlık için kapalı kaskları tercih eder.
Bazı sürücüler açık kaskları tercih edebilir.
Aynı temel parçalar, bu kasklarda da vardır
ancak kapalı kasklar gibi yüzü ve çeneyi
korumazlar. Eger açık bir kask kullanıyorsanız
vizörlü olmasına dikkat edin. O yoksa
yüzünüze sıçrayabilecek taslara karsı
motosiklet gözlügü takmanız gerekir. Sıradan
gözlük ya da günes gözlükleri yeterince
korumadıgı gibi, sürüs esnasında yüzünüzden
uçabilir.
Kısa yarım bir kask az da olsa kafanızı korur.
Bu kasklar kaza sırasında basınızdan çıkacak
gibidir. Bu nedenle kısa yarım kasklar tavsiye
edilmez.
Bugün iyi bir kask, degisik fiyat aralıklarında
alınabilmektedir. Pek çok üretici, kasklarını
son model motosikletlerin renklerine uygun
olarak üretmektedir. Agır ve hantal kaskların
yerini sürekli gelistirilen, hafif ve modern
malzemelerden üretilen kasklar almıstır.
Üreticiler, daha ucuz, daha saglam ve daha
rahat kasklar için çalısmalarını
sürdürmektedir. Kask seçerken bilmeniz
gereken sey, minimum güvenlik standartlarını
karsılamasıdır. Kaskın bu özelliklere sahip
olup olmadıgını, içinde ya da dısında yer alan
onay belgesi etiketinden (DOT, Snell, ECE
gibi) anlayabilirsiniz. Etiket, kaskın güvenlik
testlerinden geçtigini gösterir.
Bu organizasyonlar, kaskları asagıdaki
testlerden geçirirler:
www.feyizoglu.com ”Online Motosiklet Magazanız”
3
Darbe – kaskın darbe emme kapasitesi
Penetrasyon – kaskın rüzgara karsı direnci
Sabitleme – kayısın esnemeden ve kopmadan baglı kalması
Görüs açısı – kask, her iki yönden en az 105 derecelik görüs açısı saglamalı (pekçok insan her
iki taraftan yalnızca 90 derecelik görüs açısı kullanır)
Motosiklet kazalarında kafadan yaralanma neticesinde ölüm oranlarının artmasıyla birlikte
korunma çok önemli hale gelmistir. ( 1987 – 88 arasında California’daki motosiklet kazalarında
basından yaralanan sürücü ya da artçıların %42’si hayatını kaybetmistir).
En iyi kask bile yaralanmama konusunda garanti vermez. Bununla birlikte kaza anında, kask
takmayan birisi, kask takan birine göre çok daha riskli durumdadır.
Dogru Beden Ölçüsünü Bulma
Eger basınızın ölçüsünü bilmiyorsanız asagıdaki tabloyu kullanabilirsiniz.
Basınızın çevresini en genis noktasından ölçün. Genellikle bu nokta kasın bir
santim üstüdür. En genis noktayı bulana kadar birkaç deneme yapabilirsiniz.
Eger basınızın ölçüsü asagıda listelenenlerin arasında bir rakamsa genis olan
ölçüyü alın. Kask ölçüleri marka ve modellere göre farklılık gösterebilir.
XXS XS S M L XL XXL
51/52 53/54 55/56 57/58 59/60 61/62 63/64
En yi Kask Giyme Yöntemi
Kaskı her iki yandaki kayıslardan tutun. Kaskın altı yukarıya, ön tarafı asagıya dogru olmalıdır.
Basparmaklarınız, parmak uçlarınız kaskı
dengeleyecek sekilde çene kayısının içinde olsun,.
Kaskı kenarlarından hafifçe açın ve çene
kayıslarından çekerek basınıza oturtun. Kask
rahatça basınıza oturmalıdır. Hatta çok az sıkı da
olabilir. Basınıza tam olarak oturdugundan emin
olun. Sapka gibi basınızın gerisinde olmamalıdır.
Kaskınız çok bolsa basınızda yukarı asagı hareket
eder, gürültü ve rüzgarı içeri alır, en kötüsü kaza
anında basınızdan çıkabilir.
Çene kayısını baglamadan önce birkaç seyden
daha emin olmalısınız : yanak pedleri, rahatsız
edici bir sekilde bastırmadan yanaklarınıza
dokunmalıdır. Sakaklarınızla alın pedi arasında
bosluk kalmamalıdır. Kaskınızın boyun kısmında
www.feyizoglu.com ”Online Motosiklet Magazanız”
4
rulo varsa, kaskı boynunuzdan iterek uzaklastırmamalıdır.
Kapalı kasklarda, çene kısmına bastırdıgınızda vizör ya da çene koruyucu çenenize ya da
burnunuza dokunmamalıdır. Eger degiyorsa, yüksek hızda rüzgar basıncında da aynı sey
olacaktır.
Kaskı takıp çene kayısını bagladıktan sonra, elinizle saga sola ve yukarı asagıya hareket ettirin.
Eger kask basınıza tam oturmussa, kaskla birlikte deriniz de hareket edecektir. Kafanıza biraz
baskı yaptıgını, hatta biraz da sıktıgını hissetmelisiniz. Sunu da unutmayın ki bir kaskın koruyucu
astarı kullanıldıkça gevseyecektir
Yeni bir kask, ilk giydiginiz zaman biraz sıkabilir.
Kask basınızda ve çene kayısı kapalı iken kaskı öne dogru çekerek basınızdan çıkarmaya çalısın.
Eger bu halde kaskı kafanızdan çıkarabiliyorsanız kask çok büyük demektir.
Kaskı normal sekilde kafanızdan çıkarın. Basınızda acıyan bir nokta ya da alnınızda kızarıklık var
mı? Basınç noktaları rahatsızlık verebilir ve uzun süreli sürüslerde bas agrısına neden olabilir.
Kaskınızda böyle bir sey olmadıgından emin olun. Eger varsa bir beden büyügünü ya da bir baska
markayı deneyin
Hala denediginiz kasktan emin olamıyorsanız, magazada kaskı bir süre kafanızdan çıkarmayıp
rahat olup olmadıgını anlamaya çalısın. Kask, motosiklet malzemeleri içinde en çok para
harcayacagınız parça olmalıdır. Sizin için dogru olanı seçtiginizden emin olun.
Kask Bakımı
Kask bakımı konusunda üreticilerin tavsiyelerine göre hareket edin. Temizlik için yalnızca
yumusak sabun kullanın. Özellikle polikarbonat kasklarda petrol bazlı temizlik maddelerinden
uzak durun. Güçlü temizlik maddeleri, kaskın koruma özelligini kaybetmesine neden olabilir. Kask
camınız sürekli temiz olsun. Normalde sabun, su ve yumusak bir bezle bunu halledebilirsiniz. Eger
çizilmisse camı degistirin. Çizik bir vizör görmenizi zorlastırabilir. Geceleri ısıkların tehlikeli bir
biçimde görüsünüzü engellemesine neden olur.
Bir kask sert ve saglam görünse bile, kırılabilen parçaları vardır. Bu yüzden kaskınızı sert bir
zemine düsürmemeye dikkat edin. Bu, kaskınızı kullanılamaz hale getirebilir. Kaskın darbe emme
özelligini hatırlayın.
Kaskınızı koydugunuz yerde benzin, temizlik maddeleri, egzos dumanı ya da asırı sıcak
bulunmamasına dikkat edin. Tüm bu faktörler kaskın malzemelerine zarar verir ve kaskta olusan
zarar çogu zaman kimse tarafından farkedilmez.
Kaskla birlikte gelen kullanma kılavuzunda kask bakımı için neler yapılması gerektigi
anlatılmaktadır.
Kaskı boyama, süsleme ya da kaska çıkartma yapıstırma konusundaki açıklamaları mutlaka
okuyun.
Kaskınızı asla motosiklet aynalarına, sinyallere ya da sisibara asmayın. 'ç astar bundan kolayca
zarar görebilir.
Aslında, tam korumalı degilse ya da yolcunuzun kafasında degilse motosikletinizde yedek kask
tasımayın. Normal sürüs dısındaki sarsıntılar bile yedek kaska zarar verebilir. Yedek kask sıcak
motor parçalarına ya da egzos borusuna yakın bir yere baglanmıssa, iç astarı zarar görebilir ya da
eriyip lekelenebilir. Zarar gördügü gözle görülmese bile dıs yüzey de bundan etkilenir. Asırı sıcak
www.feyizoglu.com ”Online Motosiklet Magazanız”
5
bir yere bırakılan bira/kola kutusunun bundan nasıl etkilendigini gördüyseniz, ne olacagını
anlayabilirsiniz.
Kaskı çıkardıgınız zaman onu düz ve güvenli bir yere koyun. Örnegin yere, askıya ya da bir rafa
koyabilirsiniz.
Bazı motosikletlerin benzin deposu üstüne konan kasklarda is ve koku olabilir. Eger kaskı koltuga
koyduysanız, düsmeyeceginden emin olun.
Motosiklet kullanırken müzik dinlemeyi planlıyorsanız, kaskı delmenizi gerektirmeyecek kulaklıgı
olan bir müzik sistemi seçin.
Kaskı Yenileme
Kaskınızla bir kaza yaptıgınızda, muhtemelen darbe emme özelligini kaybettiginden yenisini
almanız gerekecektir.
Pekçok kask üreticisi, 2 ila 4 yılda bir kaskınızı degistirmenizi önermektedir. Kaskınızda bir sorun
oldugunu düsünüyorsanız bu süreden önce yenilemelisiniz.
Eger zarar görmediyse ne diye kaskınızı birkaç yılda bir degistireceksiniz? Çünkü koruma kalitesi
zamana ve kullanıma baglı olarak azalmaktadır.
Kaskınızın çene kayısı asınabilir ya da sabitleme noktası artık tutmayabilir; dıs yüzeyi asınmıs ya
da zarar görmüs olabilir. Kask yenilemenin en iyi nedenlerinden birisi de kaskların sürekli
gelistirilmesidir. Birkaç yıl sonra aldıgınız kask, su an kullandıgınızdan kasktan daha iyi (daha
güçlü, daha hafif, daha rahat) olacaktır. Hatta daha ucuz bile olabilr.
Güvenliginiz çin Her Sürüste Kask Takmayı Unutmayın!
Kaynak : Motorcycle Safety Foundation
Kapsamlı bilgi için teşekkürler wingtsunus
Burada kask hakkında doğru bilinen yanlışlara dair önemli açıklamalar var.
Ara sıra okuyup hatırlamamız gereken bilgiler üstelik
İnnova 125, nx4 falcon, xt660r, CBF 600s diyerek devam ediyor hayat
Arkadaşlar çok güzel bir paylaşım teşekkürler.
*** Hayatta En Güzel Şey Özgürlüğün Tadını Doyasıya Çıkarmaktır ***
Hayat sadece ölüme giden yoldaki bir rüyadır...
güzel bilgiler edindik teşekkür ederiz airoh marka kask kullanıyorum ve memnunum gözüm gibi koruyorum...
::evil:: [COLOR="DarkSlateGray"]Sürat felaket değil galibiyettir[/COLOR]
scooter ıcın ne tur kask kullanmak lazım örn: ceneden acılır fln...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)