rölanti ayarı ve hava ayarı var karbüratörde.
tamam, simdi oldu. gec saatten midir, yoksa burada olmadik terimler karistirildigindan midir nedir "rölanti-hava ayari" diye yazinca bunun "rölanti ayari + hava ayari" anlamina gelebilecegini hic düsünmedim bile. kusura bakma. mea culpa.
debriyaj problemleri (viteslerin zor gecmesi veya motorun sanki "gücsüz kalmasi" gibi) ise cokca rastlanan bir "sorundur". cogu zaman debriyaj telinin takilmasi veya ayarlarinin kötü olmasindan kaynaklanir. adam gibi bir satici/bayii olsa bunlari motosikleti teslim etmeden önce 5 dakikda kontrol edip düzeltir. nedense türkiye'de pek önemsenmiyor gibi...
ama jıkleyle calıstırdın yaa 4000 e kadar otomatık olarak yukselecek devır osaman jıkleyı ındır sakın jıkleyle yol alma.
biraz abarti olmus. "acik" jikleyle biraz gitmenin zarari yok. önemli olan jikleyi motor isindiginda (hava soguk degilse 5, olmadi 10 dakika sonra) kapatmak. cok uzun süre veya sürekli jikle acik gitmek hemen azicik pahaliya patlar hemde bujileri öldürür.
ne yazik ki YBR125'in hararet göstergesi yok ...
motorun isindigini el sürmeden anlamanin diger (kolay) bir yolu: eger jikle kapatildiginda motor gaz kolunun her hareketine aninda cevap veriyorsa motor isinmistir, jikle kapali kalabilir.