Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Ihtiyardan Bir Bilmece

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Kafama takılan bir soruyu sizlerle paylaşamak istedim.
    Motorun öne veya arkaya tek tekere kaldırılması sırasında çalışan motor zarar görürmü?
    Malum yer çekimi sebebiyle ön teker havadayken motor yağı arka alt tarafta toplanacak ve pompa yağ almada zorlanabilecek veya hava yapan pompa yağda kabarcıklara yol açabilecektir.İçinde hava kabarcıkları olan yağ yataklara ulaştığında yatak metallerinin arasındaki yağ filminin yırtılması neticesinde yataklar zarar görebilecektir.
    Aynı şekilde arka tekerin kaldırılması sırasında öne doğru hücum eden yağ silindirlerin altına dolup yağ sekmanlarının sıyırabileceğinden fazla yağ sıkışmaya hatta sekman kırılmasına-yamulmasına sebep olabilir

    Sizlerin fikirleri nelerdir?
    Hiç birşey olmaz fırat bu abi mi diyorsunuz
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Carcharoth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Nisan 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 Fazer
    Valla Orhan abi kırk yıl düşünsem aklıma gelmez nerden aklına geldi gece saat 11:30'da Ama dediklerin oldukça mantıklı
    Okan ACAR

  3. #3
    ~~immigrant~~ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İSTANBUL__tarabya
    Motosikleti
    zat150
    ben kısmet bu işler takmamak lazım diyorum.........
    abi valla hiçbi fikrim yok ama çok ince düşünmüşsün tebrikler.....
    teknik hocadan cevap bekliyoruzzzzzzz

  4. #4
    cycle27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2006
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    KINALI KUZU
    doğru söze ne diyelim orhan usta bencede mantıklı ama süpersport motorların videolarında izlediğimiz motorcular bunu günde kaç kez yapıyorlardır genede bir şey yok motorlarda yoksa bizmi bilmiyoz
    [B][I][COLOR="Red"]GAZİANTEP [COLOR="Black"]MT[/COLOR][/COLOR][/I][/B]
    [COLOR="Red"]ŞAHİNEM, ANTEPLİYEM AĞAM[/COLOR][COLOR="Black"]OMUZUMDA MAVZER BİR YÜK[/COLOR][COLOR="Red"]DÜŞMANLA, YUMRUKLARIMLA SAVAŞACAĞIM[/COLOR]
    [COLOR="Black"]YUMRUKLARIM MEMLEKET KADAR BÜYÜK. [/COLOR]

  5. #5
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    Alıntı İHTİYAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorun öne veya arkaya tek tekere kaldırılması sırasında çalışan motor zarar görürmü?
    herseyden önce soru ekleri daha hala ayri yaziliyor, yani "zarar görürmü?" yerine "zarar görür mü?" yazmak lazim.

    zarar görmez tabii. motosikletten motosiklete farkli olmasiyla birlikte 2-3 litre yag var aletlerde, yani öyle biraz arkaya biraz öne yatirarak motorun yaglanmasi ciddi ölcüde bozulmaz.

    hava kabarcigi olayina da birseyler eklemis olayim. yag pompasi yagi alir silindir üstüne basar ve oradan kendi kendine asagi akmasini bekler. bu yüzdende hava kabarcigi felan önemsiz, süzülen yag icerisinde olan havanin silindir ile piston arasina kadar varmasi neredeyse mümkün degil.

    sekman dedigimiz seyler kompresyon icin pistona gecirilen celik veya baska malzemelerden (mesela karton) yapilmis "cemberler" degil mi? bunlar neden fazla yag nedeniyle sikissinlar ki? motorun yapisi buna uygun degil ki ...

  6. #6
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Hiç bir şekilde ggörmez....Yağ motorun en altında bulunan diğer seviyeden daha aşağıda kartel de muhafaza edilir....Yağ pompası hortumu en alt seviyeye yakın yerden çekim yapar....2 kg yağ alan kartelde 500 gram kalana kadar yağlama yapmaktadır....Kartelde 500 gr yağ her zaman mevcut olmak üzere tasatlanmıştır....Taaki ters çevirmediğiniz sürece....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  7. #7
    -BSI- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    Çengelköy
    Motosikleti
    SH 300
    Valla bende bugüne kadar bir sürü video izledim ön,arka teker kaldıran ama henüz motora bi zarar verenini görmedim düşmeler hariç. bi problem yaratmasa gerek diyorum ben
    Okadar dengeli ki durunca ayaklarıma ihtiyaç duymuyorum..

  8. #8
    patriote - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    Şehir
    Gurbet
    Motosikleti
    Var
    Daha önce bir teknik eğitim sırasında, ön tekerin havaya kaldırılması, ya da başka şartlarda motor formunun dışında bir eğilime sahipken çalışması durumunda düzgün yağlama yapmayacağı ve bu nedenle dikkat edilmesi gerektiği söylenmişti.

    Bunun tabii hemen gerçekleşecek bir olay olmadığı da vurgulanmıştı.

    Bundan sonrası benim teorim.

    Dakikada 5000 devir çeviren bir motor bir dakika süre ile tek teker üzerinde giderse, belki fazla bir zarar görmeyebilir.

    Ama!
    Dakikada 10.000 devir çeviren bir motor aynı şartlara haiz kalırsa, sanıyorum hasar görme olasılığı vardır.

    Dip Not:
    Alp'in söylediği konu doğru. Yağ pompası kartelden yağı bu şekilde alıp yağlama yapıyor ama,
    tek tekerde giderken pompanın verimli çalışıp çalışmayacağını da düşünmek lazım...

    Yine de mekanikle aram soğuk olduğundan şudur diyemeyeceğim....

    Bi çomak sokmuş olayım diye yazdım....

  9. #9
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Krank yataklarında ve üstten ekzantriklerde yatak muylularında yağ kanalları olur ve buralara yağ pompası tarafından yağ basılır (motoru tanıyanlar bilir)
    Peki arka havaya kalkınca yağ öne hücum edip piston eteklerine kadar ulaşır,bu aşırı bir hidrolik basınç oluşturup matora zarar vermezmi?
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  10. #10
    denizcimuzaffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Beat ve denizciforesight :))
    İhtiyar arkadaş iyi bir soru geliştirmiş tebrikler
    Bendeniz naçizane düşüncemi söylersem, yerçekimi G olarak ifade edilir ya teknikte, normalde 1 G dir. Motosikletin frenlemesinde bile bir kaç negatif G oluşur. Bu da yağın tamamen ön tarafa hücum etmesi anlamına gelir ve motorun örneğin arkasını kaldırma esnasında oluşan G kuvvetinden kat kat fazladır. işte tüm bu durumlar için Karter (Oil Sump Tk.) özel biçimlerde imal edilirler. Yağ pompası ise Well tabir edilen küçük bir kuyucuktan yağı alarak sisteme iletir. Bu kuyucuk pompanın kesintisiz yağ emebilmesi içindir.

    Yağın piston eteklerine basınç yapması ise biraz daha farklı değerlendirilebilir. Tersten bir örnek verirsek: eğer karteri ağzına kadar yağ ile doldurup marş yaparsanız, piston yağı sıkıştırır ve karterin çatlamasına, hava firar kanalından yağ boşalmasına ve segmanları geçen bir kısım yağın yanma odasını oluşturan piston kafasına dolmasına neden olabilir. Motor ısrarla çalıştırılırsa ise segmanlar kırılarak piston üzerine aşırı yağ dolmasına ve ardından Üst Ölüye hareketi sırasında pistonun yağı Kaver e (Kapak) sıkıştırarak kaverin zarar görmesine, egzost strokunda ise egzosta bu yağı göndererek egzost yangınlarına neden olabilir. Ancak bunların hepsi karter tam doldurulduğunda olabilir. İhtiyarın verdiği örnekte ise yağ doğru miktardadır ve karterde piston tarafından sıkıştırılması söz konusu değildir. Dolayısı ile piston tarafından çarpıldığında yağ savrularak karter içine dağılır. Bişiy olmaz yani

    Umarım biraz katkı olmuştur.

    Kazasız belasız sürüşler
    Poturdak

  11. #11
    deer_152 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2006
    bence sorun oluyordur sadece sorun ufak oldugundan kendini hemn belli etmiyordur

    asınma bece oluyordur

  12. #12

    Üyelik
    10 Aralık 2006
    Alıntı Predator[23rd] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    herseyden önce soru ekleri daha hala ayri yaziliyor, yani "zarar görürmü?" yerine "zarar görür mü?" yazmak lazim.
    ...
    Bu arada, "daha" ile "hala" arka arkaya gelmez, değil mi? Zira, ikisi de tamlama yapmaktadırlar.

    Soru ilginç. Çok teknik bilgim olmasa da, büyük bir sorun oluştursa idi sanırım motosikletle gösteri yapanlar bu gibi hareketlere girişmezlerdi gibime geliyor. Yine de teknik bilgi edinme adına güzel bir başlık olmuş, teşekkürler.

  13. #13
    federal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2005
    Şehir
    İstanbul / Kızıltoprak
    Motosikleti
    Suzuki Bandit 650 S
    bir zarar geleceğini sanmam,
    sonucta motor da ki yağı boşaltsanda pistonlarda mutlaka yağ kalıyor,
    bu tek tekerde fazla uzun sürmediği için bi sorun teşkil etmez bence.
    Tribünlerde, Hep Dillerde Bu Sevda Bitmez Gönüllerde
    Dar Ağacında Olsak Bile Son Sözümüz FENERBAHÇE !!!

  14. #14
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    Alıntı Cloud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu arada, "daha" ile "hala" arka arkaya gelmez, değil mi? Zira, ikisi de tamlama yapmaktadırlar.
    evet, haklisin. ayni zamanda "zira"dan sonra virgül de konulmaz, degil mi?

    asil önemli olan türkcemizde bazi COK BASIT imla kurallarinin ihlal edilmesi. soru ekleri DAIMA ayri yazilir, hic düsünmeye gerek yok.

  15. #15
    Atlas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    SYM Joyride 200
    Sorun olacağını sanmam. Çünkü tek tekerde problem olsaydı dik yokuşlarda da aynı sorunla karşılaşmamız gerekirdi. Aksi halde birkaç km lik tırmanış veya iniş olan yerlerde motora binilmemesi gerekir, yanlış mı düşünüyorum?

  16. #16
    exile - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2006
    Şehir
    Edirne / İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    İHTİYAR usta senin GS 500 ü bi verde deniyelim görelim

  17. #17
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    İHTİYAR

    Güzel düşünmüşsün, ki zaten bu bilinen birşeydi Ayrıca dişliler ve zincir de belirli bir ölçüde zarar görür... Motoru sert kaldırıp sert bıraktığınızda ise motora tamamen zararı var...
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  18. #18
    myheart - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Şehir
    Bolu Merkez
    Motosikleti
    Honda CRF 250 L
    bence bi sorun olmaz cünkü o arka veya on kaldırmalar genelde kısa süreli oluyo Eğer ki prof. değilseniz... Yag da akıcı bi madde değil ki orada hemen bi kosede toplanıversin... Koyu ve yogun olmasından dolayı yaglanmada bi sorun teşkil etmeyecegini düşünüyorum...
    Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...

  19. #19
    Marlboro Man - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda idi bir zamanlaRR
    İşte bunlardan dolayı ben hiç tek tekere kaldırmam.Yoksa tek teker neki...
    Metin ÖZKUL
    Son ırmak kuruduğunda, son ağaç yok olduğunda, son balık öldüğünde; beyaz adam paranın yenmeyen birşey olduğunu anlayacak...

  20. #20

    Üyelik
    28 Aralık 2006
    Şehir
    Ankara ve motorumun gidebilecegi her yer
    Motosikleti
    2001 HONDA CR250R
    Arkadaslar eger bişey olsaydı tekteker arif abimiz motorla önü kalkıkken 46km boyunca seyir halinde olamazdı degilmi???
    Motocross 4ever


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)