yakıt ekonomisi yaptığını söyleyen cihazları kullanan varmı yararını gören varmı arkadaşlar
yakıt ekonomisi yaptığını söyleyen cihazları kullanan varmı yararını gören varmı arkadaşlar
Merhaba @kasvet;
Yıllar yılı yakıt tüketimini düşürmeye yönelik çeşitli metotlar denediler bu motor camiasında. 1996 yılında ilk olarak Ankara Dermancı Rover servisinde ve 1997 yılında Ankara Herter MAzda'da işe başladığımda bu cihazlarla karşılaştım. Hatta şu anda bir arkadaşım satmak için teşebbüs etti, ama sonuçları görünce vazgeçti. Aracın performansını % şu kadar artırıyor, bu kadar az yakıyor diye. Birçok yayın organı bu konuda testler yaptı ve faydanın ancak sıfırdan sonra ikinci veya üçüncü hanelerde görüldüğü tespiti yapılmıştır. Tasarruf cihazlarının özünde şu prensipler yatar;
1- Yakıtın bağ yapısını daha düzenli hale getirerek oksijenle temasını artırmak;
Bu metotu genelde yakıt borusuna taktıkları manyetik bir aletle sağlamaya çalışırlar. Prensipte, yakıt içerisindeki atomlar düzensiz yapıda iken, manyetik ortam sonunda daha düzgün bir yapıya sahip olup, oksijenle daha iyi karışım sağlayarak, yanmayan yakıt tanecik sayısını azaltmaktır. Ancak, gerek karbüratörlü gerekse enjeksiyonlu araçlarda, zaten yakıt, püskürtülmesi esnasında "yakıt taneleri belli bir düzene girdiği varsayılsa dahi" tekrar karmaşık bir yapıya bürünürler. Özellikle, karbüratörlü araçlarda, karbüratörden geçen hava, yakıt tanelerini yakalar ve türbülansında etkisiyle hava+yakıt karışımı sağlanır. enjeksiyonlu sistemlerde ise yüksek basınçlı yakıt, pulvarisze olarak zaten havayla buhar halde karışmaktadır. Bu nedenle sistemde herhangi bir etkisi bulunmadığı gibi, yeni nesil araçlarda elektronik sistemlere zarar vermektedir.
2- Ateşleme Güçlendirme bobinleri
Eski nesil araçlarda, ateşleme gücünü artırarak daha temiz yanma sağlamak amacıyla üretilmişlerdir. Motor üreticileri, zaten yeterli güçte akıma göre hesaplama yaparak araç üretimi gerçekleştirdiklerinden bu mantık baştan kaybetmektedir. Yüksek akıma dayanıklı bujinin olmayışı sistemin işe yararlılığını imkansız kılmakta, sisteme özellikle bobine büyük zarar vermektedirler.
3- Yakıt katkıları ile ekonomi sağlama;
Yakıtın oktan sayısını artırıcı birtakım katkıların yakıt tüketimini düşürdüğü iddia edilmektedir. Ancak yine üreticiler, motor sıkıştırma oranını mevcut yakıt oktanına göre hesaplamakta, ateşleme grafikleri avans değerleri , yakıt oktanına göre belirlenmektedir. Yine yakıtın içerisine katılan katkı oktanı yükseltip, elde edilen gücü artırdığı ve bu nedenle daha az gaza basarak ekonomi sağlandığını söyleseler de, özellikle avas değerlerinde değişiklik yapılmadığı sürece güç alınması imkansız olmaktadır. Ayrıca, katkıya verdiğiniz miktarda göz önünde bulundurulduğunda, ekonomiden çok zarar vermektedir.
Günümüz motorlarında yakıt sistemleri ve ateşleme düzeninde değişiklik yapılmadığığı sürece, araç ağırlığı azaltılmadığı, aerodinamiği iyileştirilmediği, alternatif yakıtlar kullanılmadığı sürece ekonomi sağlanamaz.
teşekkür ederim dostum çok açıklayıcı olmuş
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)