Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
4. sayfa BirinciBirinci ... 23456 SonuncuSonuncu

Sübap ayarı nasıl yapılır ? (Resimli anlatım)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #61
    HIZLICAK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2005
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    HONDA CB125E
    YBR ye tamircime iki 2 gün arayla 2 kere sibop ayarı yaptırdım ama istediğim gibi olmadı hala. En iyisi kendi ayarını kendin yapacaksın. İlk yapıldığında ses gelmiyor ısınınca ses geliyor nasıl olacak anlamadım
    [b][u][i][center]"MOTORCU OLMAK BİR AYRICALIK OLACAK"[/center][/i][/u][/b]


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62
    seannnnn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2009
    Alıntı Myurtsever adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    boşluk ölçülerinde virgül hatası yapılmıştır.

    emme soğuk iken 0.06 mmdir 0.6 değil
    eksoz 0.27 mm dir. aman dikkat
    buna bencede dikkat edin, bendeki kitapçıkta da üstteki değerler yazıyor, sanırım ilk mesajda yazılanlar güncellense daha iyi olur....

  3. #63

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Alıntı AydoganX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar; konuyu hortlattım farkındayım ama önemli

    3 subaplı Bisan Lifan 100Cup motorum var. Subap ayarını kendim yapmak istiyorum. Kullanım kitapçığında

    Emme : 0,05 mm
    Egsoz : 0,05 mm

    Olarak yazıyor. 2 adet emme 1 adet egsoz subabı var

    Kitapçıkta yazan veriler, elimdeki sentil çakısının en küçük değeri. Sanki çok küçük gibime geldi,neredeyse kıl inceliğinde bi sentil. Kitapçıkta yanlış yazılma ihtimali varmıdır? Malum bu da sonuçta çin çan çon işi.

    Burada okuduklarıma göre egsozun biraz daha bol olması gerektiği yazılmış.

    Birde 2 subaplılarda olduğu gibi ÜÖN yani üst ölü noktayı 3 subaplı motorda nasıl bulacağım.

    3 subaplılar için özellikle dikkat etmem gereken bir nokta varmı acaba?

    2 adet emme subabı performansa fayda eder sanırım , animasyonculugum olsa sana çizerdım nasıl çalışacağını

    emme zamanı gelince 2 sübap birden açılıyor bu kadar basit
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU

  4. #64

    Üyelik
    19 Ekim 2008
    çok süper bir paylaşım olmuş benim motorumuda servise gösterdiğimde çünkü anladım bir sıkıntısı var neyse baktılar ve sibopların sıkı olduğunu tespit ettiler fiyatı ise 100 tl dediler banada çok geldi işin açıkçası neyse buradan aldığım bilgiler çok işime yarayacak paylaşım için yine çok teşekkür ediyorum herkese saygılar .....!

  5. #65
    NeQs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul-kadıköy
    Motosikleti
    '03 yamaha neos100,'03 suzuki gs500
    sübap ayarı yapılmadığı taktirde başka bi yerlerine zarar verirmi...

  6. #66
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Alıntı NeQs adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sübap ayarı yapılmadığı taktirde başka bi yerlerine zarar verirmi...
    Ayar aralığı azalacak veya sübab tam kapanamıyacak (sıkı olma hali)şekilde bozuluyorsa çalışma süresine göre subap ve kapakta bastığı yerde yüzey deformasyonuna sebeb olur(yanma tabiri).Alıştırma,taşlama veya yenileme gerektirir.
    Ayar aralığı artmış şekilde (gevşek olma hali) çalışıyorsa gittikçe artan vurma sesi yapar.Bu subap'dan daha yumuşak olan külbütör kolunun(piyano da denir)
    yüzeyinde çukurlaşma yapıp sonra ayar yapılamaz hale gelir.Külbütörün değiştirilmesi gerekir.
    Subap ayarı bozukluğu motorun çekiş gücünün düşmesine sebeb olarak yakıt sarfiyatını arttırır.
    Başlangıç olarak bu kadar.

  7. #67
    enes_007 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2009
    Şehir
    ANTALYA/korkuteli
    Motosikleti
    Yamaha RX 135 KİNG(Fıghtıng Spırıt)
    benm motor eskiden daha giyi uzuyordu ve dhha iyi gidiyordu .şimdi sübablardan hiç ses gelmiyor motor 100 ü geçmiyiyor sübablarla alakası varmdır
    Kanuni Breton 125 siyah,Yamaha YBR 125 siyah (2009),Yamaha RX 135 KİNG(Yeşill)-Yamaha RX135 KİNG,(Sİyahh) Black

  8. #68
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Kullanım kitaplarında hangi aralıklarla hangi ayarların kontrol edilmeleri gerektiği belirtilir.Bu kurala uyulursa olağan dışı sorun yaşanmaz.Örneğin bu gün 50 lira fazla gelebilir ama sonrasında olabilecek arızaların bedelini bilemeyiz.Periyodik bakım olayı budur.Güvenilir bilgili kişilere yaptırılmalıdır.Kullanıcılar bazı kontrolları kendileri yapabilmelidir.Öğrenmek için forumları çoğunlukla geyik yapmak için değil öğrenmek için takip etmeliyiz.Bazen geyik işi öyle abartılıyorki yetkin kişiler küstürülüyor.Yardım isteyenlerin çoğunluğu işi bitince sonucu yazmıyor.Bazen de açılan topiğin tarihleri kontrol edilmeden mesaj yazılıyor.
    Kazasız sürüşler.
    anılgan bunu beğendi.

  9. #69

    Üyelik
    14 Ağustos 2009
    Şehir
    MaTrİx
    Motosikleti
    2 teker olsun da tahtadan olsun
    Alıntı Carcharoth adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar,
    Çok araştırdım ama sitemizde sübaplarla ilgili pek bilgi bulamadım. Bende yapmışken eklemeye karar verdim. Sübaplarını ayarladığım motor Cbr 125R. Motor 2 valfli yani bir emme sübapı birde egzost sübapı. CBR125R'ın sübap ayarları motor tamamen soğukken yapılıyor.
    Bu ayarı yapmak için yan grenajları ve radyatörü yuvasından sökmek gerekiyor.

    Resimleri www.cbr125.de sitesinden aldım. Resimler alıntıdır.

    Sübaplar silindirin üst kısmında bulunuyor. Egsoz çıkışının hemen önündeki egsoz sübabı. Arkasındaki karbüratöre yakın olan ise emme.




    Radyatörü sökmek için; Motora önden baktığınızda Sağ üst, sol alt tarafta iki vida var onları söktüğünüzde radyotör sadece su hortumlarıyla bağlı kalıyor. Hortumların lastik olması esnemeye biraz olanak tanıyor. Fakat söküp yapmak en rahatı. Ama radyatördeki suyu boşaltmanız gerek.Bu biraz daha uğraştırıyor. Ben tüm hortumları söktüm hepsinden su geliyor ona göre . Ben sökmeden ayarlamayı tercih ettim.




    Silindirin üzerindeki kapağı 2 adet M6 alyan başlı civata tutuyor onları söktüğünüzde silindir kapağını çıkarabilirsiniz. Kapağı söktükten sonra havayla temizleyip içerisine toz pislik girmemesine dikkat etmemiz gerek.Silindir kapağının altında bizi sübaplar bekliyor. Altta sübapları görebilirsiniz.




    Egsoz sübabında olması gereken boşluk 0,6 mm Yani milimetrenin 10'da altısı. 125cc katagorisi için bu değer sabitmidir bilmiyorum. Benim araştırmamda CBR125 için Hondanın belirlediği değer bu. Motorunuzun sübap boşluklarını doğru öğrenmeniz önemli. Sübap ayarına başlamadan önce motoru vites'e takıp, arka tekeri çevirerek pistonun üst ölü noktaya (en üst noktaya) gelmesini sağlamamız lazım. Üst ölü noktayı yakalamak için Bujinin kablosu takılı ve pasolu-vidalı yeri şase alırken bujinin kıvılcımlarından yararlanarak üst ölü noktayı bulmayı kolaylaştırabilirsiniz. Bu tekniği İhtiyardan duydum. Ben bu şekilde yapmıyorum ama bundan sonrakinde böyle yapacağım.





    Sübapların arasındaki boşluğu ölçmek için kullandığımız aparatın adı "Sentil (filler) Çakısı" Bunu genelde kalıpçılar kullanır. Piyasada bulmak biraz zordur. Fakat ihtiyar abim araştırmış ve Tekzende bulmuş.
    Ahanda bu sentil denilen Filler çakısı.Tekzende var 675 kuruş.






    Resimde gördüğünüz yayın hemen üstündeki (saplamayı) civatayı tutan somunu gevşetiyoruz. Ve 06mm kalınlığındaki sentili arada gezdirerek tatlı sıkı gezinmesini sağlıyoruruz. Böylelikle aradaki boşluk 0,6 mm ye gelicek. Ben ayar yaparken aradaki boşluk 0,7mm idi buda şıkır şıkır bir sese yüksek devirde zırıltıya sebep oluyordu. En nefret ettiğim şeydir "ZIRILTI"


    Ve aradaki boşluğu istenilen değere getirdiğimizde saplamayı sabit tutarak somunu güzelce sıkıyoruz. Somunu iyice sıktıktan sonra tekrar kontrol etmekde fayda var.



    Egsoz sübabını tamamladıktan sonra sıra geliyor emme sübabına. Emme sübabının değeri ise 0,26mm hemen hemen yarı yarıya. Egsoz sübabının boşluğunun daha fazla olmasının sebebi; egsoz sübabının daha fazla ısınması. Isınan metaller uzarlar, soğuyanlar ise büzüşür diyebiliriz. Elimdeki sentil çakısında 0,26mm yoktu. Piyasadaki çoğu sentil çakısında 0,26 yok. Bu yüzden bu sübabı biraz daha tatlı sıkı sıktım. 0,01'lik bir değer çokta önemli değil.



    Aynı şekilde emme sübabındaki boşluğuda ayarlıyoruz


    Sıra geldi silindir kapağını yerine takmaya. Kapağı çıkardığımızda conta ezilmiş olacağı için buradan yağ sızdırmamak amacıyla kapağın oturan yüzeylerine sıvı conta sıkmakta yarar var. Fakat sıkacağınız sıvı conta kırmızı renkte olsun. Eğer beyaz renktekinden kullanırsanız kapağı bir süre sonra tekrar sökmek istediğinizde sökemeye bilirsiniz. Beyaz olan sıvı conta yapışkan. Kırmızı olan ısıya dayanıklı 8 dakikada kuruyor. Her evde bulunması lazım çok işe yarıyor


    Ben sıvı conta kullanmadım. Herhangi bir sızdırma olmadı. Ama dediğim gibi sıkmakta yarar var.

    Biraz el kabiliyetiniz var ise bu ayarı kendiniz yapabilirsiniz. Ben kendi motorumla uğraşırken çok zevk alıyorum. Kendiniz yapmayı düşünürseniz umarım bu bilgiler işinize yarar.




    Motosiklet.net
    Carcharoth vs İhtiyar[/QUOTE]

    bilgiler için çok teşekkür ederim,fazer kullanıcısının bizim cıbırdan anlamasına helal olsun,hemen deniyorum
    anılgan bunu beğendi.

  10. #70

    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Çok güzel bir paylaşım olmuş.. Benim gibi bilmeyen arkadaşlar için.. Tşkler..

  11. #71
    NeQs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul-kadıköy
    Motosikleti
    '03 yamaha neos100,'03 suzuki gs500
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ayar aralığı azalacak veya sübab tam kapanamıyacak (sıkı olma hali)şekilde bozuluyorsa çalışma süresine göre subap ve kapakta bastığı yerde yüzey deformasyonuna sebeb olur(yanma tabiri).Alıştırma,taşlama veya yenileme gerektirir.
    Ayar aralığı artmış şekilde (gevşek olma hali) çalışıyorsa gittikçe artan vurma sesi yapar.Bu subap'dan daha yumuşak olan külbütör kolunun(piyano da denir)
    yüzeyinde çukurlaşma yapıp sonra ayar yapılamaz hale gelir.Külbütörün değiştirilmesi gerekir.
    Subap ayarı bozukluğu motorun çekiş gücünün düşmesine sebeb olarak yakıt sarfiyatını arttırır.
    Başlangıç olarak bu kadar.
    ilginiz için teşekkürler...benim motorun subap ayarı olmadığını biliyorum ama vakit bulupta servise götüremiyorum şuan o şekilde kullanıyorum ama en kısa zamanda götürücek baya önemli sorunlara yol açıyormuş onu öğrendim...yanlız motor ısındıktan sonra ses kesilmeye başlıyo o normalmidir...

  12. #72
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4

    Bakım

    Isındıkça subap boyları uzayabilir.Bu malzemesinin kalitesine göre değişir.Birde biraz çalıştıktan sonra yağlama buralara ulaştığında tıkırtı sesi azalabilir.Motorun kullanım kitabında belirtilen kontrol aralıklarında önerilen kontrol ve ayarların yapılmasını çoğumuz ihmal ediyoruz.Halbuki periyodik bakım olarak anılan bu iş bizi yolda kalmaktan ve büyük masraf açacak arızalardan kurtarır.

  13. #73

    Üyelik
    03 Kasım 2009

    selamlar

    görüyorum ki bir çok kişi bu işten iyi anlıyor neyse konuya geçeyim 150 tt motosiklet var elimde bir gün motoru yıkadım yıkadıkdan yarım saat sonra çalıştırdım ve 20 saniye kadar çalıştı daha sonra garip bir sesle sustu tekrar çalıştırmayı denedim ancak sanki silindir hava alıyordu marş boşa dönüyordu yani bende açtım motoru(ilk açışım ilk deneyimim)sonra baktım alt kısımdakı conta patlamış yenisini getirip takdım ancak motor çalışmadı arabanın aküsünü söküp denedim çalışır gibi oldu ancak aküyü bitirdi yanlış yaptığım birşey olabilirmi yada sübapla ilgili olabilirmi yardımınızı bekliyorum saygılar..

  14. #74
    NeQs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul-kadıköy
    Motosikleti
    '03 yamaha neos100,'03 suzuki gs500
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Isındıkça subap boyları uzayabilir.Bu malzemesinin kalitesine göre değişir.Birde biraz çalıştıktan sonra yağlama buralara ulaştığında tıkırtı sesi azalabilir.Motorun kullanım kitabında belirtilen kontrol aralıklarında önerilen kontrol ve ayarların yapılmasını çoğumuz ihmal ediyoruz.Halbuki periyodik bakım olarak anılan bu iş bizi yolda kalmaktan ve büyük masraf açacak arızalardan kurtarır.
    bilgilendirdiğiniz için çok teşekkür ederim...en kısa zamanda yaptırıcam...

  15. #75
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Alıntı alemci03 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    görüyorum ki bir çok kişi bu işten iyi anlıyor neyse konuya geçeyim 150 tt motosiklet var elimde bir gün motoru yıkadım yıkadıkdan yarım saat sonra çalıştırdım ve 20 saniye kadar çalıştı daha sonra garip bir sesle sustu tekrar çalıştırmayı denedim ancak sanki silindir hava alıyordu marş boşa dönüyordu yani bende açtım motoru(ilk açışım ilk deneyimim)sonra baktım alt kısımdakı conta patlamış yenisini getirip takdım ancak motor çalışmadı arabanın aküsünü söküp denedim çalışır gibi oldu ancak aküyü bitirdi yanlış yaptığım birşey olabilirmi yada sübapla ilgili olabilirmi yardımınızı bekliyorum saygılar..
    Motor sıcakken yıkanmaz,bunu hiç unutma.
    Egzantirik dişlisi ve subapların olduğu silindir kapağını söktüğün için ilk olarak sente ayarı yapılmalıdır.Benim nickimle arama yaptırıp bu konuda daha çok bilgi bulabilirsin.

  16. #76

    Üyelik
    09 Kasım 2009
    ellerine saglık kardeş benimde bir sorum olucak bendede mondial 150 kn var,motorla giderken ısındıktan sonra motordan sanki demiri demire vurmuş gibi can can diye sesler geliyordu önceden şuan farlı bir yag aldım ondan sonra kesildi acaba yagdanmı kaynaklanıyordu yoksa başka bir sebebimi var,ve hava ayarı vidası nekadar cevirmek gerekiyor,ve önceden ön dişli 15 likti ben 17 lik yaptım arka dişlide 2 diş daha büyüttüm bu dişlilerin motorumun perfonmas olarak nekadar faydalımı olur yoksa daha mı zar olur cevaplarsanız sevinirim,bu arada adım taylan.

  17. #77
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Önce dişliler:Ön dişliyi iki diş birden büyütmek son hızı çok arttırır ama rampa ve yokuşlarda gerekenden bir küçük vitesle gitmen gerekir.Arka dişliyi iki diş arttırmak çok etki etmez.Bu tercih meselesidir.Düz yolda daha hızlı gidersin ama rampalarda daha fazla devirli kullanacağından sarfiyat artar.
    Hava ayar vidası sadece rolantide iş görür.Tek başına ayarlanmaz.İdeal karışımı yakalayabilmek için gaz telini geren vidayla birlikte ön görülen rolanti devrinde rahatça çalışacak şekilde ayarlanmalıdır.
    Yağ değiştirince ses kesilip bir daha olmadı ise eski yağın azaldığını veya özelliğini kaybettiğini yani değiştirme süresinin çok uzadığını veya uygun viskozitede olmadığı düşünebiliriz.
    anılgan bunu beğendi.

  18. #78

    Üyelik
    09 Kasım 2009
    verdiyiniz bilgi icin teşekkürler.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:40 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:27 ----------

    birşey daha sormak istiyorum mümkünse motoru alalı yaklaşık 2 yıl kadar oldu gecen sene arkadaşla beraber ortalama 140km lik yola gittik,gitmeden önce motorun sesi cok tatlı ve olgun bir ses vardı,o yola cıktıktan sonra arkadaş kullandı tabi ikaz ettiyim halde debriyajla sürekli ara gaz yapıp duruyordu eve geldikten sonra farkettimki eksozun teker tarafına bakan kısmı baya bir kıozarmıştı halada duruyor o kızarıklık,ve motorun seside cok deyişti sanki sesi kısıldı ses sanki sadece motordan geliyor gibi motorda baya bagırıyor motor o yoldan dolayı acıldıgından dolayı mı acaba bu ses normalmi.iyi akşamlar.

  19. #79
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Bazı arızalar kendiliğinden olur,ama,az öncesinde yaşanan başka bir olayın buna yol açtığı sanılabilir.Egsozun susturucusu bozulmaya başlamış veya bozulmuş olabilir.Motor bağırdığı kadar gitmiyor ise debriyaj balatalarının eskidiği düşünülebilir.

  20. #80

    Üyelik
    09 Kasım 2009
    artık size hocam diye hitab etmek istiyorum düşüncenizi paylaştıgınız icin teşekkürler,ben hava ayarını yaptıgımı düşünmüştümki,bu akşam motoru bir süre kullandım,ve motordan indiyimde hafif hafif gazverdim gaz verip bıraktım o sıradada motorun sesini dinledim ronaltide gazı verip bıraktıkatan hemen sonra motorun ronalti düşüm saniyede kendini toplayıp normal ronaltisine dönüyor,gazı verip bıraktıktan sonra saniyelik oluyor acaba ronaltimi düşük ondanmı,bana göre ronalti iyi neden olabilir hocam,şimdiden teşekkürler.


    REKLAM ALANI
4. sayfa BirinciBirinci ... 23456 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler