Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Motorlarda Yağlama ve Yağ Çeşitleri..!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    scorpi0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2006
    Şehir
    Izmir
    Motosikleti
    Hyo' GT650S
    Selam,

    Başka bir forumda motosikletlerde sentetik yağ kullanımıyla ilgili şöyle bir şey okudum. Özetle diyorlar ki:

    Rodaj süresince sentetik yağ kullanımı tavsiye edilmez, çünkü sentetik yağlarda bulunan teflon motorun aşınmasını engeller ve geciktirir, oysa rodajın amacı hareket halindeki parçaların biribirine alışıp uygun şekilde aşınmasıdır, rodaj tamamlandıktan sonra sentetik yağ kullanmak daha uygun olur.

    Uzmanların fikrini alalım, bu yaklaşım doğru mudur?

    Teşekkürler!


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    03 Eylül 2006
    Şehir
    Karbüratör
    Motosikleti
    As 150 T
    ustalarım paylaşimlarınız için teşekkür ederim kafamdaki soru işaretlerini e çevirdiniz

  3. #23
    delidumur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha ybr 125
    sentetik yağlar ile 444 ya da motor up gibi sonradan eklenen yağ katkılarının arasında ne gibi farklılıklar var.ikisi de teflon içeriyor da diğer farklarını merak ettim...

  4. #24

    Üyelik
    10 Ekim 2006
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Keeway Focus 125
    Alıntı scorpi0 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selam,

    Başka bir forumda motosikletlerde sentetik yağ kullanımıyla ilgili şöyle bir şey okudum. Özetle diyorlar ki:

    Rodaj süresince sentetik yağ kullanımı tavsiye edilmez, çünkü sentetik yağlarda bulunan teflon motorun aşınmasını engeller ve geciktirir, oysa rodajın amacı hareket halindeki parçaların biribirine alışıp uygun şekilde aşınmasıdır, rodaj tamamlandıktan sonra sentetik yağ kullanmak daha uygun olur.

    Uzmanların fikrini alalım, bu yaklaşım doğru mudur?

    Teşekkürler!
    Dogrudur. En azindan ilk 500 km icin.
    Saygilar.

  5. #25

    Üyelik
    02 Kasım 2006
    Merhaba, benim 2006 model YBR125 im var şuan 3000km de. Ancak motoru yaza kadar kullanmıcam sizce ne gibi tedbirler almalıyım, örneğin ara sıra çalıştırmalımıyım ve yağ değiştirme zamanları nedir.

  6. #26
    tüzemen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mart 2006
    Şehir
    adana
    Motosikleti
    HONDA GL1800 2003 ve HONDA FORZA NSS300 2015
    Yaklaşım çok doğrudur.
    Muratbuldu madem yaza kadar kullanmayacaksın tercih senin tabiki. ya içindeki yağı boşaltıp koruyucu ilave edeceksin ya da ara sıra çalıştırıp motorun ince aksamlarının yağsız kalmaması için kısa da olsa turlar atacaksın. Takoz üzerine almayı düşünüyorsan yağını boşaltıp koruyucu yağ koyacaksın.Çunku yağ zamanla okside olur film özelliği kaybolur dolayısıyla aşınmayı artırır.

  7. #27
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı scorpi0 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selam,

    Başka bir forumda motosikletlerde sentetik yağ kullanımıyla ilgili şöyle bir şey okudum. Özetle diyorlar ki:

    Rodaj süresince sentetik yağ kullanımı tavsiye edilmez, çünkü sentetik yağlarda bulunan teflon motorun aşınmasını engeller ve geciktirir, oysa rodajın amacı hareket halindeki parçaların biribirine alışıp uygun şekilde aşınmasıdır, rodaj tamamlandıktan sonra sentetik yağ kullanmak daha uygun olur.

    Uzmanların fikrini alalım, bu yaklaşım doğru mudur?

    Teşekkürler!

    Doğru olduğu kadar yanlış tarafları da var...Sentetik yağlarda bulunan teflon çok yüksek sıcaklıklarda bile motorun aşınmazını en aza indirmek için konulur...Sentetik yağlarda da aşınma meydana gelir...

    Rodaj dönemi aşınma dönemi değildir...Sadece parçaların birbiriyle uyumları daha dengeli olması açısından önemlidir...Eğer sentetik yağ koymayıp motor sıcaklıktan fazla bir şekilde aşınırsa , rodajdan sonra koyacağınız sentetik yağın manası kalmıyor....

    Fabrikadan parçalar halinde gelen motorlar montaj olduktan sonra deneme çalışmaları için tam olmasada(maliyet açısından) yarı sentetik yağ koyarlar...Siz aldığınızda zaten yağı konmuş olur...

    İlk 1000 km de mutlaka yağı değiştirin...Çünkü yağın içinde motorun parçalarının birbirine alışmasından oluşan toz ve çapak parçaları yağ filtresinin içinde birikir, Eğer aşınma fazla olmuşssa yağlamayı tam yapamamasından motorunuz ciddi zarar görebilir...
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  8. #28
    kamikaze48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Nisan 2006
    Şehir
    muğla-gökova
    Motosikleti
    zs200gs
    merhaba ben bu yağ konusunda biraz tedirginim elimde zealsun zs200gs motora ilk yağ değişiminde serviste sıradan bi marka koydılar veya ben öyle sandım. daha sonraki yağ değişiminde castrol magmatec koydum motorun son hızı 10 km düştü ama 4.vitesteki hızı eskisiyle aynı sadace 5e atınca hızlanmıyo

  9. #29

    Üyelik
    22 Mayıs 2007
    Şehir
    İZMİR ve ANKARA
    Motosikleti
    epril_yamaha_r1@hotmail.com
    arkadaslar bugün forumda okudum ismini hatırlamıyorum sürekli motosiklet.net sitesinde kopukluk yaşıyorum.
    hat gidip geliyo başım döndü aç kapa aç kapa
    arkadas
    yaz geldi lastikleri yağladınız mı diye soruyordu. bi anlam veremedim bilen varmı bu lastik yağlama ne iş
    [B][U][COLOR="Black"](R ONE THE ONE)[/COLOR][/U][/B]

  10. #30

    Üyelik
    28 Mayıs 2007
    Şehir
    Gölcük/Kocaeli
    Motosikleti
    Ducati
    motorsikler yaglarini kuru ve islak debrijasli motorlar icin ikiye ayirmak gerekir! Yaglarin icinde bulunan katkilar debrijas balatasini olumsuz yönde ekileyebilir! yanma, ayirmama ve kaymasi gibi. bu da yagin ic sürtünme mukavemetine bagli olmaktadir! dünki yazismalardan birinde Yaglar üzerine güzel ve genisbir aciklama var! ben buna ek olarak Motorsiklet-Motoryaglarinda JASO- standartlarina dikkat etmenizi tafsiye ediyorum!
    Yaptigimiz arastirmalar sonucunda da minarelbasli ve yari sentetikyaglar Motorsikletler icin daha elverisli, ekonomik. Sentetik yaglarda JASO standarti cok önemli MA yada MA2 bu sinif yagin sürtünme mukavemeti yüksek ve SS ler icin mükemmel....

  11. #31
    taner_k - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2006
    Şehir
    İ Z M İ R
    Motosikleti
    satıldı :)
    motoisklete fazla yağ koyduk..ve kontrolde bi şekilde bunu anlayamadık.. fazla yağ motosiklete ne gibi bir zarar verir?
    İyi bir sürücünün denge,doğru karar mekanizması ve iyi zamanlaması
    vardır.Aynı şekilde iyi bir sevgilinin de..
    ne mutlu türküm diyene ! ! ! 35 U 7273 TECRÜBE, LİMİTLERİNİZİ BİLMEKTİR!

  12. #32
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    cok asiri bir zarari olmaz. en büyük zarari herhalde katalitik konvertöre olur, azicik da bujilerin "pislenmesin" neden olur. ama cogu motosiklette basit katalitik konvertörler oldugundan cok birsey olmaz diyorum. ancak en yeni 500+ cc motorlarin cogunda "regulated" konvertörler var, onlara zarari daha cok tabii ...

  13. #33
    taner_k - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2006
    Şehir
    İ Z M İ R
    Motosikleti
    satıldı :)
    Alıntı Predator[23rd] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cok asiri bir zarari olmaz. en büyük zarari herhalde katalitik konvertöre olur, azicik da bujilerin "pislenmesin" neden olur. ama cogu motosiklette basit katalitik konvertörler oldugundan cok birsey olmaz diyorum. ancak en yeni 500+ cc motorlarin cogunda "regulated" konvertörler var, onlara zarari daha cok tabii ...
    ben yağı biraz fazla koymuşumdaa boşaltmaya üşendim.. tşk ederim
    İyi bir sürücünün denge,doğru karar mekanizması ve iyi zamanlaması
    vardır.Aynı şekilde iyi bir sevgilinin de..
    ne mutlu türküm diyene ! ! ! 35 U 7273 TECRÜBE, LİMİTLERİNİZİ BİLMEKTİR!

  14. #34
    ennginn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2007
    Şehir
    S.Cedid
    Motosikleti
    Süper Yamaha K12
    maksimum çizgisini geçmişse fazlasını boşalt motora zarar verir
    AYNI DİLİ KONUŞANLAR DEĞİL, AYNI DUYGUYU PAYLAŞANLAR ANLAŞABİLİR

  15. #35
    taner_k - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2006
    Şehir
    İ Z M İ R
    Motosikleti
    satıldı :)
    tamam zarar verirde ne zararı verir?
    İyi bir sürücünün denge,doğru karar mekanizması ve iyi zamanlaması
    vardır.Aynı şekilde iyi bir sevgilinin de..
    ne mutlu türküm diyene ! ! ! 35 U 7273 TECRÜBE, LİMİTLERİNİZİ BİLMEKTİR!

  16. #36
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    senin motora fazla bir zarari olmaz. katalisatörün yoksa sorunsuz sayilacak sekilde yanar gider. eksoz dumanin azicik maviye dönük olacaktir o kadar ...

  17. #37

    Üyelik
    03 Ağustos 2007
    Arkadaşlar bilgiler çok faydalı fakat yeni bir motor kullanıcısı oldugum için kafam karıştı biraz.
    mondial 150 zat kullanıyorum hangi marka motor yagı kullanmalıyım. Servis haricinde daha hiç yag olayına girmedim. motor 1700 km de
    teşekkürler

  18. #38

    Üyelik
    18 Kasım 2007
    Alıntı Skullhunter adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aşağıdaki linkde de faydalı bilgielr mevcut
    http://www.obitet.gazi.edu.tr/dokumanlar.htm
    Burası 2005 yılında yazılan mesajların bile işe yaradığı bir topluluk

  19. #39

    Üyelik
    17 Şubat 2008

    motosiklet yağları

    motosiklet forumunun üyelerini saygılarımla selamlarım. hepinize sağlıklı ve kazasız günler temenni ediyorum. forumu bir süredir izliyorum, ve henüz üye oldum. bu arada çok yaralı bilgiler de edinmiş oldum. teşekkür ederim.
    motor yağları konusu bir hayli incelenmiş ve yorumlar yapılmış, fakat her geçen gün teknoloji de bir şeyler vermeye devam ediyor. shadow-vt arkadaşımız teknik olarak en geniş biçimde konuyu yansıtmış, ayrıca teşekkür ediyorum.
    benim paylaşmak istediğim konu da şu, bildiğiniz üzere; araç motorlarında kullanılan yağlar, mineral yağlar, yarı sentetik yağlar ve tam sentetik yağlar olarak ayrılıyor. otomobillerde genel olarak mineral yağlar 3,000 km. yarı sentetik yağlar 5,000 km. ve tam sentetikler de 10.000 km. yaklaşık olarak yol yapabiliyor.
    motosikletler için de böyle bir sınıflandırma varmı diye düşünüyorum. benim kullandığım motor, mondial rt-125 dir. şu anda depolamada sayılır, baharda yeniden servise girerken yeni yağ koyacağım. dün topkapıda bir yağ bayiinden (elf- scooter 4 strada 10w-40) yağ aldım. bugün araştırma yaparken petrol ofisinin mondial ile işbirliği ile (MONDİAL 15 W – 50 4 ZAMANLI MOTOSİKLET YAĞI) yarı sentetik ve özellikle scooterlar için üretilmiş olduğu söyleniyor.
    diğer taraftan da (Castrol Power 1 Scooter 10W-40) var. sanırım bu yağı kullanan üyelerimiz de vardır. kalite, kilometre ve de maliyet bakımından görüşlerinizi rica ediyorum. iyi günler dilerim.

  20. #40

    Üyelik
    24 Şubat 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    R' lı bişiler düşünüyom
    valla süper yazmışın kardeş ellerine saglık
    ::winkwink[B]zeki çevik ve ahlaksızım beni böle seven manitanın hastasıyım::winkwink[/B]


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler