Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Çalıştıramıyorum

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    02 Mart 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Mt 125
    Arkadaşlar 5 gün önce servisten çıkardım ve alarmı bağlı değildi ordada bağlamışlar neyse bişey olmaz dedim, dün akşam farlarımın kablosu kopmuştu onu yaptırırken sanırım yanındaki kabloyada değdirdi arkadaş neyse farlarım düzeldi derken eve geldim koydum bugün akşam üstü saatleri gittim çalıştırcaktım bi baktım çalışmıyor neyse aküyü açtım bir sorun yok sigortayı açtım yedek sigortasınıda taktım yine çalışmıyor ama alarm çalışıyor sorunun aküden olmadığını düşünüyorum o zaman kısa devremi yaptı nasıl çözümleyebilirm motorumun markası mondial 125 mt ayaktanda 5 dk denedim çalıştırmayı yine çalıştıramadım


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    Dostum merhaba;
    Ayaktan çalıştıramadığına göre kontak anahtarının olduğu yerde bir kısa devre vardır. Zira ayak marşında akü devre dışıdır. Gidonun olduğu kısımda kısa devre var mı yok mu baktırmalısın

  3. #3

    Üyelik
    02 Mart 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Mt 125
    Çok teşekkür ederim öncelikle ben daha yeniyim motor konusunda 900 km anca yaptım desem yeridir yani masrafım nası olur yüksek mi olur diye bi sorayım :S

  4. #4
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    Aküyü çıkart. Farları on konumuna getir. Kontağı aç. Ayak marşına bas. farlar hafifte olsa yanmıyorsa kesinlikle far gurubunun yanından geçen ve kontağın şase görevini gören bir kabloyu yakmış veya kısa devre yaptırmışsındır.

    masraf konusunu bilemem. ancak 15-20 milyonu geçen bir tutar olmayacaktır. Elektrik konusu ciddi bir iştir ve mutlaka ehli birisi uygun güvenlik önlemlerini alarak yapmalıdır (mesela far bağlantısı yapılırken akünün çıkartılması gibi)

  5. #5

    Üyelik
    02 Mart 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Mt 125
    yani büyük ihtimalle durum böyle görünüyor yapılacak şey nedir yani servis ne yapacak bu konuda komplemi değiştircekler elektriği

    çok teşekkür ederim yarın servise gideyim en iyisi

  6. #6
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    Servisler işin uyanıklığına gidecektir. "Bütün elektrik sistemini kontrol etmemiz gerek" gibi. Yada "abi beyin yanmış" gibi. Bizim motosikletler çok zeki değildir ve beyin diye konjektöre demektedirler. İnan o da basitçe değişir. Ancak motorun garantisi bozulmaması için öncelikle sabırlı olarak arızayı tam olarak bulalım. Lütfen dediğim yöntemle motorunu kontrol et ve burada sonucunu bizlere bildir. Göreceksin burada herşey çok çabuk ve etkili bir şekilde çözülecektir.

  7. #7

    Üyelik
    02 Mart 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Mt 125
    peki şimdi aşşağıya inip deniyeceğim 10 dk sonra sonucu yazarım tekrar

    denedim fakat olmuyor farlardan ufak bişey gelmiyor ayaklada çok uğraşırsın demişti bir arkadaş

    denedim fakat olmuyor farlardan ufak bişey gelmiyor ayaklada çok uğraşırsın demişti bir arkadaş

    denedim fakat olmuyor farlardan ufak bişey gelmiyor ayaklada çok uğraşırsın demişti bir arkadaş

  8. #8
    maxx75 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2006
    Şehir
    Bahcelievler
    Motosikleti
    PIAGGIO X9 250 EVO'06
    bide benzin deposunun kapagını açıp oyle dene...bazen hava yapmış olabiliyor illa elektriksel bi arıza olmayabilir diye düşündüm...ihtimalleri denemede fayda war...bi arkadaşa aynı arıza denk gelmişti...hatta bi kaç servise göstermişti ama yapamamışlardı...en sonunda bi tanesi akıl edip benzin deposunun kapagını açınca çalıştı...
    2 W H E E L S R I D E R

  9. #9
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    Selamlar herkese;

    Akşam oğlumla oynadık biraz bu nedenle kapatmak zorunda kaldım.

    ayak marşında çok fazla uğraşıp uğraşmamak ayrı sorun. Bendeki iki motorda da akü yok ve 2-3 ayak marşı ile çalıştırıyorum. Öncelikle senin elektrik arızası ihtimalini doğrulamamız gerek. Zira ayak marşında çalıştırırken zaten farlar açılmamalıdır. Zira alternatör tarafından üretilen akımın bir çoğu far tarafından kullanılacağı için zaten far açıkken zor çalıştıracaksın.

    Her marşa bastığında farlarda küçükte olsa bir aydınlanma meydana gelmiyorsa mutlaka kontak veya kafa grubunda bir kablonun far tamiri esnasında temasından kaynaklanan bir sorun vardır. Ancak dediğim gibi arızayı servise iyi açıklaman gerek. Yoksa tüm tesisatı kontrol etmeye kalkabilirler. Normal kontak, direkt olarak motorun elektrik sistemini tamamlayan bir unsurdur. Kontak anahtarını veya o bölgedeki bir temassızlığı kontrol et. Kontak anahtarı kabloları soketlidir. Çıkmış olabilir. ama dediğim gibi biraz elektrik bilgisi gerektirecek. Bu nedenle servise arızayı bu şekilde tanımlayarak gitmende fayda var. Sorun çok küçük bir şey gibi geliyor.

  10. #10

    Üyelik
    02 Mart 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Mt 125
    yardımlarınız için çok teşekkürler bugün yan tarafımızdaki sanayideki motorcuya gösterdim göstermez olaydım bi insan bu kadar anlayışsız ve ilgisiz olur ona sinirle motoru çıkardım yolda itmeye başlıcakken o sinirle bi daha ayak marşı deneyim dedim ve şansıma çalıştı akü bitmiş biraz dolandım performansı biraz düşüktü şimdi yavaş yavaş eskisine döndü aküde şarj oldu fakat anlamadığım bi nokta alarm pille mi çalışıyor çünkü akü yoktu ve alarm çalışıyodu aynı zamandada korna çalışmıyodu birde sorunum var acaba bilirmisiniz kontağı kapatıyorum fren lamhbaları hala yanabiliyo çok garip :S

  11. #11
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    Çalıştığına sevindim.

    Ancak bir ifade problemimiz var. Öncelikle dün motora ayak marşı ile farlar açıkken test yaptık ve farların kısmen de olsa yanmadığını gördük. Normal şartlarda akü boşaldığında, motor ihtiyaç duyacağı elektriği ayak marşı aracılığı ile döndürdüğün şarj dinamosundan alır. bu da sistemdeki kontak anahtarı ile açık veya kapalı konuma getirilerek motora sevk edilmesini sağlar (yoksa herkes motorumuzu çalıştırabilirdi) Burada ya sanayide oynarken yada farklı bir şekilde bir kısa devreyi çözümlemişsiniz. Ancak arıza tespit edilmediği ve bilinçli çözülmediği için sorunun tekrarlama olasılığı vardır. Kontrol edilmelidir.

    Alarm aküden beslenir. Ancak bildiğim kadarı ile 3.8 volt ile çalışıyor. Yani akün çok zayıf bile olsa alarm çalışmaya devam eder. Korna hiç ses çıkarmıyor mu, çok az bir ses çıkarıyor mu? Ayrıca farklar açıkken kornaya basarsan farlarda bir anormallik var mı? En kısa zamanda gidon kısmını iyi bir ustaya göster derim.

  12. #12

    Üyelik
    02 Mart 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Mt 125
    kornadan hiç bir ses çıkarmıyordu ama 2 gün önce akşm koyduğumda anlamadığım bi şekilde kontak kapalı olduğu halde frenlambaları yanıyyodu sanırım bundan bitti aküm şimdilik bir sorun yok biraz performans düşüklüğü vardı şimdi normale dönüyo yavaş yavaş 20 km yaptım bu normal sanırım değilmi

  13. #13

    Üyelik
    26 Nisan 2007
    selam beyler bende ybr 125 var bu 80 90 la giderken otomatik kendinden yavaşladı sonra çalıştırmak için marşa bastım aküden cızır cızır sesler gelmeye başladı ve motor çalışmıyo naaaapmak lazım sorun nerdedir şimdiden tşkler byyyy


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)