Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

buji yuvası sıyırdı (acil yardım)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    24 Kasım 2006
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    350 beyaz cava....hemde stylee...
    valalha onu bılemem..bende yarın bakıcam aynı sey ıcın.....eger yoksa tanıdım tornacı var...ona yakın bı yuzuk bulurum....ona göturup düzelttırırım....sende sağol dostum....kolay gelsın.....

    egerkı senden önce yaparsam nasıl oldugunu buraya yazarım.....


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    feritsolak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2006
    Şehir
    GAZİOSMANPAŞA
    Motosikleti
    HONDA CBF150
    ok ben bu başlıktan takip edeceğim konuyu bende yarın bir bakayım bakalım bulabilecekmiyim.
    sana şimdiden kolay gelsin.
    [B][CENTER]MOTOSİKLET ÖZGÜRLÜKTÜR HER YAŞTA...[/CENTER][/B]

  3. #23
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    Dostum feritsolak;

    Öncelikle geçmiş olsun. Motor çalışırken bujinin yerinden fırlaması oldukça düşük nir ihtimal. Zira daha önceden sen bujiyi söküp takarken yalama yaptıysan bu motorunda büyük güç düşmesi ve yanık benzin kokusu şeklinde belli ederdi. Eğer buji normal sıkılı konumdayken yerinden fırladıysa, maalesef alüminyum döküm olan gövdede hiç diş bırakmamıştır. Arkadaşların dediğine ek olarak, buji yuvasına büyük boy bujilerin ölçüzünde klavuz saldır (tornacılar bilir) 2 dakikalık bir iş. Daha sonra büyük bir buji takarak sorunu halledersin. Ancak bu iş riskli. Diş açılırken oluşan talaşlar silindir içerisine kaçacaktır. Bu metal tozları kartere segmanlardan dolayı geçemez ve kısa sürede büyük hasara yol açar. Bu işlem sonunda güçlü bir elektrik süpürgesi ile silindirin içerisindeki muhtemel metal tozlarını temizlemeye çalış. Bu yer olmadığından pek mümkün değil gibi, ancak imkansız değil.

    Bunları yapmadan önce servise sor. Motoru ne kadar zorlarsan zorla bujiyi yerinden çıkartamazsın. Buji döküm sorunlarından veya daha önce gevşek bırakılmasından bu hale gelebilir. Senin arızan kesinlikle üretim hatası.

    Buji çevresinde ısı yaklaşık 600-800 dereceye ulaşır. Buda orada yapıştırıcı bulunursa yanmasına veya kuruyarak sızdırmazlığını yitirmesine neden olur. Bana sorarsan yapıştırıcı veya keçe kullanma. Bunlar silindir içerisine kaçarlarsa büyük hatalara yol açabilir.

  4. #24
    feritsolak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2006
    Şehir
    GAZİOSMANPAŞA
    Motosikleti
    HONDA CBF150
    arkadaşlar bir yöntem buldum helicoil yay sistemi bu uygulama hakkında birşeyler sordum aletin satıcısına çok sağlam bir yöntem olduğunu ve bütün diş sıyırmalarında bu yöntemin uygulandığını söyledi şimdi bu uygulamayı yapan bir tamirci bulmak kaldı...







    bu adresten bakabilirsiniz satıcısına :
    http://www.asteknikhirdavat.com/helicoil_yaylar.htm
    [B][CENTER]MOTOSİKLET ÖZGÜRLÜKTÜR HER YAŞTA...[/CENTER][/B]

  5. #25
    sinan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2004
    sana tavsiyem böyle şeylerle uğraşma sanayide bir tornacıya git onlarda buji yatağı yalama olan yere ellerinede kısa ve uzun paso buji için hazır buji yüzükleri var hem içinde hem dışında diş açılmış vaziyette ,önce yalama olan yere diş açıyorlar sonra o yüzüğe bir yapıştıtıcı gibi bişey sürüp bir aparatla buji yatağına sıkıyorlar yani sen bujiyi sökmen gerektiğinde yüzük yerinden çıkmıyor ve sanırım havada aldırmıyor kolay gelsin..

  6. #26
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    24 Kasım 2006
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    350 beyaz cava....hemde stylee...
    abıcım ben sordumda cıvatacılara öyle bısey yokmus....tornacıda yaptır dedıler....

    ya benım baska sölemedım bısey var...gs500 ün bujı yerı önceden yalam olmus..yüzük yaptırmıslar....bizde yüzügü kaybettık....tekrar yaptırcam...
    abıcım o yayla falan ugrasma...tornacıda yaptır....
    ben bugun bujı yerıne gırecek vıdayı buldum..hatta kalın kalın yüzüklerde buldum...tam aradım sey yanı....tornacvıdada yüzük aramam gerek yok....önce vıdayı verecem dışı bu vıda kadar olacak içide bujının gırecegı sekıl olcak dıyecegım ve yarım saatte yüzük hazır...... okadra yaniiii

  7. #27
    sereye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2005
    Şehir
    DÜZCE - 1959
    Motosikleti
    '08 Burgman 400 Siyah
    Alıntı feritsolak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar bir yöntem buldum helicoil yay sistemi bu uygulama hakkında birşeyler sordum aletin satıcısına çok sağlam bir yöntem olduğunu ve bütün diş sıyırmalarında bu yöntemin uygulandığını söyledi şimdi bu uygulamayı yapan bir tamirci bulmak kaldı...







    bu adresten bakabilirsiniz satıcısına :
    http://www.asteknikhirdavat.com/helicoil_yaylar.htm
    En doğrusu budur. Teşekkürler feritsolak.

    Pompacılar, makina revizyoncuları, oto tamircileri, ... yeri yalama olan civataları bu şekilde tamir etmektedirler ve kesinlikle problemsiz, daha sağlam bir çözümdür.
    Sezai Rahmi YILDIRIM / Düzce / 1959 / T.Öğretmen

  8. #28
    myheart - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Şehir
    Bolu Merkez
    Motosikleti
    Honda CRF 250 L
    bunları bilmem iyi oldu. İleride karsılasırsak düşünemeyiz artık. Teşekkürler.. Kolay gelsin sizlerede...
    Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...

  9. #29
    efsane88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Aralık 2006
    Şehir
    denizli
    Motosikleti
    bajaj pulsar 200 ns
    ya slindir kapagı degişecek ya da bir numara büyük buji takacaksın burda ögle ediyorlar bi keresinde reno bujisi taktık sıkarken o kendi paso acıyor

  10. #30
    killing_machine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2006
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R1 05
    Alıntı efsane88 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bi keresinde reno bujisi taktık sıkarken o kendi paso acıyor
    olurmu öyle şey?? bujiler standart değilmi 14*1,25 diş sadece uzun paso kısa paso meselesi var.renolarınki uzun bazı motorlarında tabiki ama çoğununki kısa paso.
    MoToCroSS RuLeZZ

  11. #31
    roadmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2007
    Şehir
    ist kadıköy
    Motosikleti
    TRANSALP
    Alıntı feritsolak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar bir yöntem buldum helicoil yay sistemi bu uygulama hakkında birşeyler sordum aletin satıcısına çok sağlam bir yöntem olduğunu ve bütün diş sıyırmalarında bu yöntemin uygulandığını söyledi şimdi bu uygulamayı yapan bir tamirci bulmak kaldı...







    bu adresten bakabilirsiniz satıcısına :
    http://www.asteknikhirdavat.com/helicoil_yaylar.htm
    kesinlikle en doğru şeçim ayrıca rektifiyecilerde bulabilirsin takımı almana gerek yok 10 yada 15 ytl ye malolacaktır kolay gelsin
    TECRÜBE GÜZELDİR AMA PAHALLIYA MALOLUR

  12. #32
    umutpoy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mayıs 2006
    Motosikleti
    Mondial 125 ZN namı diğer düldül
    konuyu hortlatmış oluyorum ama. yatak sarması diye düşündüğüm arıza aynı bu başlıktaki gibi bujinin yerinden fırlamasıyla olmuş ve geri takamıyorum. helicoil yay sistemi ile yada başka bir şekilde nasıl halledebilirim?

  13. #33
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Alıntı umutpoy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    konuyu hortlatmış oluyorum ama. yatak sarması diye düşündüğüm arıza aynı bu başlıktaki gibi bujinin yerinden fırlamasıyla olmuş ve geri takamıyorum. helicoil yay sistemi ile yada başka bir şekilde nasıl halledebilirim?
    Silindiri her hangi bir rektefiyeciye götür onlar çok daha hızlı ve ucuz şekilde sorununu çözerler.Bu işlemi aracın üzerinde dahi yaptıklarını görmüştüm

  14. #34
    umutpoy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mayıs 2006
    Motosikleti
    Mondial 125 ZN namı diğer düldül
    Alıntı savaskayan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Silindiri her hangi bir rektefiyeciye götür onlar çok daha hızlı ve ucuz şekilde sorununu çözerler.Bu işlemi aracın üzerinde dahi yaptıklarını görmüştüm
    teşekkür ederim bu işlem için motorun indirilmesi gerekli sanırım?

  15. #35
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    yapacakları yönteme bağlı.
    dediğim gibi aracın üzerinde bile yapabiliyorlar motor indirmene gerek olmayabilir.
    en son gördüğümde eski bir Reno 12 üzerinde yaptılar sonra bujiyi takıp marşa bastılar.

  16. #36
    umutpoy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mayıs 2006
    Motosikleti
    Mondial 125 ZN namı diğer düldül
    inşallah öyledir teşekkür ederim pazartesi günü tornacı rektifiyeci arıyacağım onlardan gelen cevaba göre hareket edeciğim

  17. #37
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    Geçmiş olsun arkadaşım. Bahsi geçen sorun bende gövde saplamalarını takarken geldi. PAzartesi günü bende ana gövdeye diş açacağım.

    Diş açma işlemi çok zor değil. Ama motorunuzu sökmeden işin açıkcası biraz zor bir işlem. Zira eski bojiniz küçük buji idi. Yeni açacağınız buji için önce matkapla delik delinmesi gerekir. Sonrasında klavuz sanılacak. Her halükarda motorun içerisine çapak kaçacaktır. Sağlıklısı motorunuzu demonte ederek diş açmaktır.

  18. #38
    umutpoy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mayıs 2006
    Motosikleti
    Mondial 125 ZN namı diğer düldül
    teknikhoca teşekkür ederim. diş açılması kolay bir işlemde ah o motoru sökmek olmasa

  19. #39

    Üyelik
    21 Haziran 2008
    Şehir
    Ankara
    İşin zor valla sana kolay gelsin.

  20. #40
    arslanfb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2006
    Şehir
    istanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    ktm 390 düke-kmcyo 250 xciting
    Ben senin yerinde olsam bujinin dişine göre deliğe aynı kılavuzu tekrar çekerim
    deliği büyütüp de uğraşma derim bence aynı dişi çekmen yeterli olacaktır.Ama en
    büyük sorun dişi çekerken ki çapak oluşacak onu temizlemek için gövdeyi sökmen gerkeçek.İşin zor şimdiden kolay gelsin.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)