Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Virago 535 de karbüratör denge ayarı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    tegin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2006
    Şehir
    Kadirli / Osmaniye
    Motosikleti
    Suzuki GN250, BMW F650GS
    ******VIRAGO 535 de KARBÜRATÖR DENGE AYARI*******

    http://www.k1400.cz/manual/yama/535/dilensky_AJ.zip
    manual i indirin. ( link için yucika ya teşekkürler )

    manual in 34 üncü sayfasındaki 69. resimde,
    her iki karburatörde de bulunan,
    ucu lastik tapa ile kapatılmış 2-3 cm uzunluğunda vakum ölçme baruları var;
    her iki silindirin de eşit güç vermesi ve sağlıklı çalışma için,
    burada ki vakumların eşit olması gerekir.
    70 ve 71. resimlerde gösterilen,
    kelebek açıklığı ayar vidası ile karburatör dengeye getirilmelidir.

    Bu denge ayarı nasıl yapılacak ?

    servise yada tamirciye gitmek gerekmiyor...hatta tamirci belkide bunu bilmez !

    2 metre uzunluğunda, şeffaf benzin hortumu alın,
    içine biraz ( 20 cm lik uzunluk kaplayacak kadar ) 20 numara motor yağı dökün.
    sonra
    hortumun iki ucunu bir elinizle tutun ve,
    başınızın üzerinde hızla çevirin...bu, hortuma koyduğunuz yağın,
    merkezkaç kuvveti ile,
    hortumun ortasında toplanmasını sağlayacaktır.
    sonra,
    karburatördeki vakum ölçme borusunun lastik tapalarını çıkarın,
    hortumun bir ucunu bir boruya, diğer ucunu diğer boruya takın.
    motoru çalıştırın,
    denge bozuk ise,
    hortum içindeki yağ, bir yöne doğru hareket edecektir.
    ayar vidası ile, hortum içindeki yağı hareket etmeyecek şekilde ayarlayın.

    Virago535 deki Karburatör denge ayarı bu kadar basit.
    şimdiden kolay gelsin.

    tegin
    Carbondioxid bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Sevgili tegin bende bu ayarı eski tip pompalı tansiyon aletimle yapıyordum.
    Nasılmı,zaten steteskopu rulman yatak sibop vs dinlemede kullanıyordum,aletin manometresini çıkarıp başka bir hortumla vakum ucuna takıyorum,gerçi ibre saat yönünün tersine dönüyor ama ben ibrenin konumunu anladığım için sorun olmuyor.
    Senin yöntemde harika.

    Yani motorun tansiyonunu ölçüyorum.
    Carbondioxid bunu beğendi.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  3. #3
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Hayırdır arkadaşlar bu değerli bilgiyi ya bilen çok yada ne olduğunu ve ne işe yaradığını bilen yok ki bu kadar az okunmuş
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  4. #4
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    müthiş müthiş müthiş
    cok pratık şoktayım böle bişeyı hayranlıkla okudum sizlerı ayakta alkışlıyorum. ellerınızı öperim ustalarım.

  5. #5
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Alıntı İHTİYAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayırdır arkadaşlar bu değerli bilgiyi ya bilen çok yada ne olduğunu ve ne işe yaradığını bilen yok ki bu kadar az okunmuş
    Ya ben okudum ama benimki tekkafa biliyosun dengesi bozulmaz
    Ama bi tane boksör BMW alırsam o zaman aynı taktik geçerli olacak. Kafamın bir kenarına yazdım bile

  6. #6
    tbk_1980 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2006
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    Kuru Fasulye tepkimeli, Enjeksiyon sistemi........
    Ben bu denemeyi Bisan-Lifan da yapacağım arkadaşımın motoru hasta bi nabzına bakayım
    ʞoʎ ʎǝşıq uǝpıƃ sɹǝʇ ɯıʎıʎı uǝq

  7. #7

    Üyelik
    28 Mayıs 2007
    Şehir
    Gölcük/Kocaeli
    Motosikleti
    Ducati
    Alıntı İHTİYAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayırdır arkadaşlar bu değerli bilgiyi ya bilen çok yada ne olduğunu ve ne işe yaradığını bilen yok ki bu kadar az okunmuş
    Hocam,

    bu ayari, hortum kulaga tutup cikardigi sese görede yapmiyormuyduk!

    Birde biliyorsunuz; atesleme rengine yani resmine bakarakta oluyor. (colortune buji)

    bence sae 20 numera cok kalin bu islem icin! antifirizle renklendirilmis su daha iyi... 6 max 8mm hortum icindeki hareket yagin kalinligindan frenlene bilir.

  8. #8
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Tegin ve ihtiyar, belki de son günlerde verilen en pratik ve yararlı bir bilgiler bunlar. Teşekkürler. Peki sizce bunu bizim çinli çift silindirlere (sıralı) nasıl uygulayacağız? Karbüratörden silindire giden manifoltta bir vida var. Onu söküp mü yapmalı yoksa başka bir noktadan mı ayarlanır merak ediyorum. Selamlar ve teşekkürler.

  9. #9
    Boğaçhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2006
    Şehir
    Edremit
    Motosikleti
    Mondial 162 MC
    Elinize sağlık ustalar, iyi kötü ben de motor teknisyeniyim ama; bu olayı sadece vakometre yardımıyla yapmayı biliyordum. Teğin ve İhtiyar hocamın yöntemleri çok daha pratik. ne diyeyim "Bravo".
    [B][COLOR="Purple"]Ne kadar bilirsen bil, söylediklerin, karşındakinin anlayabildiği kadardır. [/COLOR][/B]

  10. #10
    muratgergerli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2006
    Alıntı İHTİYAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayırdır arkadaşlar bu değerli bilgiyi ya bilen çok yada ne olduğunu ve ne işe yaradığını bilen yok ki bu kadar az okunmuş
    Eeeee....

    Abicim millet motosiklet bilgilerini yutmuş artık..

    Geyikten sıra gelmiyor ki....

    Ben zipli dosyayı indirdim ve inceliyorum...Bilgimizi tazelediğiniz için teşekürler..

    Not Mesajı: Bir virago sahibinin parayla satın alamayacağı kadar değerli bir
    kitapçığı pdf olarak derleyen vede bizlerle paylaşan kardeşlerimin
    ben ellerinden doya doya öpmek isterim..

    İnanın bu bilgiyi (zipli dosyayı) ben ne kadar aramıştım bee.....

    helal hemde 41bin kere helal olsun size...

    . .Murat GERGERLİ
    İmza mı; yok anam taklit ediliyor... Parmak basıyorum artık..
    ŞEYTAN TÜYÜNÜ BENDE UNUTMUŞ.

  11. #11

    Üyelik
    02 Aralık 2008
    Motosikleti
    yamaha virago535
    tegin teşekkürler bilgiler için h.sonu deniycem çok faydalı olacak eminim

    benim motorumda devir sorunu oluştu a.hisarındakı akpet ten bir hata yaparak benzin aldım ve motor birinci viteste kalkamıyor bile araştırım benzinden dolayı dediler yanlız bence karbüratörümde de bir sorun var?

    bu ayarı yapıpı yeniden bakıcam motor çok boğuluyor nedenini tam çözemedim hava filtresi hakında da pek bilgim yok yardımcı olursanız sevinirim

  12. #12
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Eskiden ne kadar yararlı bilgiler paylaşılıyormuş buralarda.
    Şimdi forum insanları konu dışı başka yerlerde geçiriyorlar zamanlarını
    Carbondioxid bunu beğendi.

  13. #13

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    İlgi çekici konu ve pratik çözümler elinize sağlık, peki bu işlem tek silindirli, tek karbüratörlü araçlar içinde yapılırmı?

  14. #14
    gv650i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    HAREM ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    GV 650 HYOSUNG AGUİLA
    Alıntı Carbondioxid adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlgi çekici konu ve pratik çözümler elinize sağlık, peki bu işlem tek silindirli, tek karbüratörlü araçlar içinde yapılırmı?
    gerekmez tek silindirde hava ve rölanti ayarıu yapılır sadece

  15. #15
    D e m i r - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    MERSİN
    olumlu sonuç alan var mı arkadaşlar ?? bende vakummetre cihaz alacaktım, fark eder mi bunu kullanacam?


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler