Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

motorum çalışmıyor!!!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    29 Nisan 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    yamaha x max 250
    selam arkadaşlar...benim sorunum motor çalışırken hiç bir sıkıntım yok ama,son stop edişden sonra 5-6 saat geçtikten sonra onu direkt olarak çalıştırmak mümkün değil.isterseniz 50 kere marş basın almıyor.hava girişini söküyorum havayı kapatıp yoğun bir benzin aldırmakla anca çalıştırabiliyorum.bu da artık canımı çok sıkmaya başladı.yani her çalıştırmam böyle diyebilirim.bu sorun supap ayarlarından mı yoksa karbüratör ayarındanmı kaynaklanıyor.yardımcı olursanız sevinirim.(bu arada karbüratörün hava ayarı da tamamen kapalı ona rağmen böyle,ama çalıştımı da zaten yüksek rolanti de çalışmıyor normal bir seviyede)herkese teşekkürler şimdiden.saygılar...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Kumsal41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Eylül 2008
    Şehir
    gebze
    Motosikleti
    Yamaha YBR 2008
    karbüratörünü temizlettir hava filtresinede bi hava tuttur pek bi bilgim yoktur ama karbüratörde benzinden kaynaklanan su birikmiştir ve benzinin yanma odasına gitmesini engelliyordur... yani demem oki karbüratörü temizlettir...
    bakımlarını aksatma asla
    Yatakta ve Batakta eşi iyi olmayan eline mahkumdur...

  3. #3
    praetorian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2005
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    yok
    motor ne bilmiyorum ama soguklardan dolayi karburatorlu motorlar biraz zor calisir..

    jikle varsa jikleyi cekerek dene?
    asya as 125t, honda cbr125, honda nx4 falcon, suzuki gsr 600, sırada?

  4. #4
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı izmirden adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    selam arkadaşlar...benim sorunum motor çalışırken hiç bir sıkıntım yok ama,son stop edişden sonra 5-6 saat geçtikten sonra onu direkt olarak çalıştırmak mümkün değil.isterseniz 50 kere marş basın almıyor.hava girişini söküyorum havayı kapatıp yoğun bir benzin aldırmakla anca çalıştırabiliyorum.bu da artık canımı çok sıkmaya başladı.yani her çalıştırmam böyle diyebilirim.bu sorun supap ayarlarından mı yoksa karbüratör ayarındanmı kaynaklanıyor.yardımcı olursanız sevinirim.(bu arada karbüratörün hava ayarı da tamamen kapalı ona rağmen böyle,ama çalıştımı da zaten yüksek rolanti de çalışmıyor normal bir seviyede)herkese teşekkürler şimdiden.saygılar...
    Eğer otomatik jikle ise, motorunun jiklesi arızalı.... Bir WD40 sıkabiliyorsan sık... Tozdan veya yağdan çalışmıyordur... Takılı kalıyordur...Açmıyordur...
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  5. #5

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğer otomatik jikle ise, motorunun jiklesi arızalı.... Bir WD40 sıkabiliyorsan sık... Tozdan veya yağdan çalışmıyordur... Takılı kalıyordur...Açmıyordur...
    Aynen tek sorun var jigle.

  6. #6
    thecoolzzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2008
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha XJ6
    valla benimki de normalde calısmıyo jigleyi kaldırıp bi iki dakika calsıtıryom sonra indirip gidiyorum.

  7. #7
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    arkadaşım sorunun nerede oldugunu once bır arastır istersen,

    sorun oldugu anda bujını sök ve motor kapagına mm mesafedeyken atesleme yap,
    bakalım sorun ateslemedemı???

    orada degılse karboratörü sök ve temızle tekrardan tak,

    oradada sorun yok ıse hava fıltrenı kontrol et ve temızle tekrar tak,

    bunlarda sorun yoksa
    (BENİM BAŞIMA GELDİĞİ İÇİN BİLİYORUM)
    (buda lınk'i benım sorunumun,
    http://www.motosiklet.net/forum/tekn...de-yardim.html)))))

    BEYİNİN SOKETLERINI SÖK VE TAK,

    SANIRIM SOKET GİRİŞLERIN GEVŞEMİŞ OLABILIR,
    aynı sorun bende vardı ve 20 gün aramıştım,

    servıste aynı fıkırdeydı cunkı,
    servıse gıdıyordum motor calısıyor anlatıyorum adam bana ''calısıyor kardeş buna bişiy yapamayız'' diyordu...

    inş en kısa sürede bulursun sorununu....

    Kolay Gelsin...
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  8. #8
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Bujinin tırnağını temizle hafif tırnağı kapat,karburatör ayarını baktır.
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  9. #9
    NoVaRiX - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2006
    Şehir
    Istanbul, Tekirdağ
    Sorun büyük ihtimalle karburatör'de. Bir temizlettir derim..
    ~ Bütün mesele yolda olmak... ~

  10. #10

    Üyelik
    19 Haziran 2006
    Motosikleti
    Mondial Hs150
    kapalı dediğin hava ayarını aç o rolanti memesidi muhtemelen ve motor rolantideyken vede soğukken oradan benzin çeker motor, senin motorun sorunu benzin alamaması bence.

  11. #11

    Üyelik
    07 Ekim 2008
    Şehir
    İZMİR
    soğuklarında çok büyük etkisi var jigle otomatikse ve almıyosa olabilir bende bazen zor çalıştırıyorum bu aralar havalar çok soğuk...

  12. #12

    Üyelik
    24 Aralık 2008
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    honda shadov750
    sorun jikleden sanırım atşlemede sorun olsa çalışma esnasındada olur havalr serinledi jikleni bir göster

  13. #13
    Tolme - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2008
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha XMAX 400ABS, Motoran Vento 100
    karbüratöre giden benzin hortumunda çatlak yırtık varsa ordan hava aldığı içinde çalışmıyor olabilir veya benzin filitreside sakatsada yapar,benim eski motorda başıma buna benzer bişi gelmişti benzin hortumu yırtılmış motoru stop ettikten bir kac saat sonra çalıştırmak ızdırap oluyordu,karbüratördeki ve hortumdaki benzin yırtıktan uçup gidio sonra sen tekrar calistirmaya calistiginde benzin yerine hava çekiyor yırtıktan,sonra debelen dur çalıştırcam diye ,sadece bir tahmin bi kontrol et istersen

  14. #14

    Üyelik
    29 Nisan 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    yamaha x max 250
    Arkadaşlar hepinize teşekkür edrim öncelikle.hepinizin başından geçen yaşadığı sorunlar olmuş yaşamayan arkadaşlarda düşüncelerini paylaşmış.kimisi hortum yırtığı,kimisi jigle kimisi buji v.s gibi sorunlardan kaynaklanabiliceğini söylemiş.aslında mantıksal olarak herkesin dediği ihtimaller göz önüne elbetteki alınmalı.öncelikle şunu belirteyim motorum 98 aprılıa leonardo 150 cc su soğutmalı ve otomatik jigleli.karbüratörüm kısa bir süre önce zaten temizlenmişti.artı motorum buji seçtiği için en son ngk nın ırıdyum bujisini kullanıyorum ve bununda ucu nokta şeklinde olduğu için bunda tırnak kapatma gibi bir alternatifimin olduğunu düşünmüyorum.havalrın soğuk olduğu hepimizin malumu fakat benzinli bir motorun çalışmayacağı kadar da sibirya soğuklarında değilizbu arada da kimse de supaplar için yorum yapmamış.buna istinaden de herhalde bu şıkkı elemem gerekiyor.zaten sizlerinde dediği ihtimallerin bir çoğunun kontrolünü buraya yazmadan önce yapmıştım.fakat otomatik jigle konusunda pek bir bilgiye haiz değilim.sağlam olup olmadığının tesitini nasıl yapabilirim.eğer arızalıysa nasıl tamir edebilirim yada edilebilirmi?bu konuda bana yardımcı olursanız sevinirim.sanırım sorunun asıl sebebinin de otomatik jigle olduğu kanaatine varıyorum.fakat dediğim gibi bu konuda bir bilgim yok.motorun üzerinde orjinal mikuni karbüratör var.eğer jigle bozuksa vede tamir edilemiyorsa bu karbüratörün sadece otomatik jiglesini temin etmem mümkünmüdür acaba?herkese kazasız belasız...

  15. #15
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Otomatik jikle motor soğukken yay vasıtası ile hava kelebeğinin kapatılması sonucu işleme girer... Benzin zengin karışımla pistona gider ve rahat çalışır.... Daha sonra ısınan jikle yayı karbüratör boğazındaki kelebeği açarak normale dönmesini sağlar....

    Ama sen de arızalı dediğim şey; Yay ın ilk çalıştırma esnasında yani soğukken kelebeği kapatmadığından karışımın normal olarak yanma odasına gönderiyor.. Bu da biraz soğuk ve rutubetli ortamda geç çalışmasına hatta çalışmamasına sebep oluyor.....

    Ya da tam tersi oluyor....Gene jiklenin arızalı durumunda çalıştırırken jikle normal olarak çalışıyor fakat ısındıktan sonra devreden çıkmıyor.... Bu da yanma odasına havanın az gelmesine ve motorda çalışma problemleri çıkarmakta...

    Senin durumun 1 şıkka yakın.... Görmeden bu kadar tahmin yapıyorum.... Sorunun hallolduğunda burda paylaşırsan seviniriz... Biz de en azından fikir sahibi oluruz...
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  16. #16
    pulvo47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2008
    Motosikleti
    Hyosung 250R Speedgear
    Konjektörün aşırı ısınıp ısınmadığını kontrol edin.
    Kazasız belasız...

  17. #17

    Üyelik
    29 Nisan 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    yamaha x max 250
    sayın alp tunay açıklamanız için teşekkür ederim.anlattığınız kadarıyla basit olarak jiglenin bu şekilde çalıştığını zaten biliyordum.fakat bu otomatik jigle üzerinde bir de elektirik kablo girişleri var.otomatik jiglelerin tümünde bu sistemmi mevcut.yani elektirik sistemiylemi işlev görüyor.jigleyi söküp bunu elde nasıl test edebilirim?teşekkürler


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)