Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

2 ve 4 subaplı motolar

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Özer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    V STROM DL 650 Esmeralda
    Alıntı teknikhoca adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili dostum eby78;


    Motosiklet motorları tabiki daha az km'lerde ömrünü tamamlar. Mesela 50.000km ortalama gibi. bunu artırmak veya azaltmak senin elindedir. birde, motorlarda her zaman için %10 civarında ekstra güç vardır ve motor ömrünü direkt etkileyen bir unsur değildir. bunu tıpkı standar bir elbisenin beli bol gelince kendine göre terzide ayarlatman gibidir. Fabrika üreticileri, motor performansı dışında, yanlış kullanım, kötü yakıt, hava koşulları gibi faktörleri göz önüne alarak motordan alınabilecek maksimum performansı almazlar. Ama terzi biraz ölçüyü kaçırırsa, biliyorsu ilk eğilmede pantolonun arkası cart..... yırtılır.
    Teknik Hocam,
    Paylaşmasını bilen hocalarınız hangi devrin motosiklet motorlarından bahis etti acaba ortalama 50.000 km ömrü biçerken?
    Burada bildiklerinizi paylaşmanızı memnuniyetle karşılıyorum fakat motosiklet motorları ve ömürlerine değinirken biraz daha seçici,açıklayıcı ve dikkatli olmak gerekir diye düşünüyorum zira kimse 50.000 - 60.000 hatta 70.000km (sizin tanımınıza göre bu kadar ömrü yok motosiklet motorlarının) için para harcamaz benim motosikletim 2006 model ve 28000km yol katetti.Size göre yarısı gitmiş ve 2 yıl sonra DL 650 hurdaya çıkacak ısınmadan asla hareket etmem yaptığım max d/d 5500 = 120 - 130 km/s ortalamaya gelir. Sizin söyleminize göre ömrünü bu şekilde ne kadar uzatırım?
    Standart sarf malzemelerini değişimi dışında tamir görmeden eğer 200.000km gitmeyecekse ben bunu hemen satayım? ne dersiniz.......
    Tarzım çok basittir.....
    Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    100.000 km yi çok rahat deviren scooterlar var Dl650 nasıl kaldıramasın
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  3. #23

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı ExTReMa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sıkıştırma oranı düşük ise 98 oktanla performans alamazsın
    Oktan yükseldikçe yanma azalır düştükçe artar
    Örneğin 95 oktan benzın 98 den daha çok patlama yapar
    Bu konu forumda da var zaten
    Zaten bizdeki benzinler tam standartta değil. 98 daha düşük gösteriyo.
    100 oktan koy ister.

  4. #24

    Üyelik
    27 Mart 2014
    arkadaşlar 97 oktandandan verim almak sizin elinizde ateşleme bobinini yükseltin bujinin 3. veya 4. hanesinde 7 8 veya 9 rakamı vardır bunlar ısıyı ifade eder 97 oktan daha yüksek sicaklıkta yanar. Diyelim motorunuz 8 nolu ısıda bir buji kullanıyorsa bunu 7 ye düşürürseniz ısı daha yüksek olacaktır yüksek sicaklıklarda iridyum buji tercih edin o zaman işte o önemsenmiyen 2 oktanın nedemek oldunu göreceksiniz son suratiniz artmıyacak ama müthiş bir ivmelenme kazanacaksınız
    Not: yazdıklarımın hiçbir bilimsel açıklamasını okumadım bilmiyorum yazdıklarım tamamen 3 senedir 2 ayrı birisi 200cc birisi 300cc motorlarımda yaptığım testlerin sonucudur
    sizle paylaşmak istedim birde sunu soyliyeyim 97 oktanla 95 oktanın karbüratör karışım noktası tamamen farlıdır bunu herkez yapmaz bu verimli sonuc alabilmeniz için önemlidir mantığı yine iki benzin arsındaki yanma ısı farkıdır
    motorunuzda vuruntu muthiş derecede azalır bundan dolayı motorunuz geç şişer iyide bir karbüratör ayarı yakalarsanız bir depoda en az yüzde 10 tasarruf sağlarsınız
    ben 3 senedir 97 oktan kullanıyorum çok memnunum ve motorlarımda hiçbir problemede raslamadım
    crxforever bunu beğendi.

  5. #25
    cem_bloodz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2013
    Şehir
    İstanbul/Ortaköy
    Motosikleti
    Jawa250, CGL2003, CGL2005, GT250, Bajaj, YBR
    bence konu sabit olsun
    benim bi sorum olucak gt250 8valf kanuni st var bende enjeksiyonlu kaç oktan benzin almalıyım

  6. #26
    tuzsuzdeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Öncelikle bu 95-97 oktan konusu, teknik bilgisi olan arkadaşların yazdığı gibidir.

    Bizde rakam yükseldikçe kalite artar gibi bir algı var.
    Hatta durum şöyledir, düşük oktanlı yakıta göre dizayn edilmiş bir motorda yüksek oktanlı yakıt kullanırsanız performansınız düşer.

    Araba olarak Lamborghini'niz filan yoksa "Ben 97 kullanıyorum faydasını görüyorum" sonucu tamamen psikolojik ya da yanlış gözlemdir. Sanırım supercharger ve Turbo'nun beraber olduğu ve/veya TSi gibi motorlarda yüksek oktanın faydasını görebilirsiniz.

    Konu ile ilgili gerçekten bilgiye ulaşmak isterseniz, ya da bilenlerin yazdığını teyid etmek isterseniz, üniversitelerde okutulan termodinamik, termik makine motorları ve biraz da taşıt tekniği ders notlarını kurcalamanızı öneririm.

    Ancak çok yüksek devirlerde, sıcak havalarda filan 95 oktan ile "vuruntu" yaşıyorsanız, o zaman da yüksek oktana geçmenin faydası olur. Vuruntu olmadığı müddetçe, cebinize yazık.
    Supercharger ve/veya turbo olan motorlarda filan da kitapçığa bakmak lazım. Kitapçık ne diyorsa odur arkadaşlar.

    Bir konu daha var.
    Adında 97 yazan yakıtların bazıları zaten 97 oktan değil.
    Örneğin Total'de satılan Excelium 97 dediğiniz benzin 95 oktandır, hem pompada yazar hem internet sitesinde. BP ve Shell'de durum nedir bilmiyorum.
    Siz de yakıt alırken kontrol edin,

    Bir de 97 oktan nedir yaa, onun aslı 98 oktan değil mi hem ? Gerçekten meraktan soruyorum, dünyanın başka neresinde 97 oktan benzin var bilen var mı ?
    Dünyaya şahit olmanın yolu, maceranın kendisinden başka bir şey değildir. Çünkü dünyadaki en büyük mutluluk, bu dünyanın şahidi olmaktır.

  7. #27

    Üyelik
    28 Ocak 2016
    Dördü birden aynı anda neden vurmuyor bilen var mı

  8. #28
    MazhaRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2015
    Şehir
    MANİSA
    Motosikleti
    Ybr200 ESD->R25
    Alıntı motorsüren adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dördü birden aynı anda neden vurmuyor bilen var mı
    Çünkü 2 si emme(yakıt-hava karışımı)için, diğer ikisi egsoz gazının dışarı atılması için.

  9. #29

    Üyelik
    08 Aralık 2015
    Şehir
    SAKARYA
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan 250C
    Beyin yandi benim bi an bu kadar teknik bilgide ; s


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)