motor silindir kapağı ve kam mili nasıl takılır Bilen var mı?

Katılım
26 Kas 2006
Mesajlar
776
Değerli arkadaşlar

Zealsun GY125 motorum var (dı) Subab ayarını yapmak isterken kam milini yerinden oynattım. üst kapağı çıkartabilmek için (maalesef tüm çin mühendislerinin de kulaklarını çınlatarak) motoru tamamen kasadan sökmem gerekti. Şimdi


Kam milinin üzerinde herhangi bir çentik yok. bende kapağı çıkartma esnasında yerinden oynattığım için şu anda hangi konumda takılacağını bilemiyorum. Bilen arkadaşlar varsa lütfen yardımlarını bekliyorum
 
Katılım
7 Ağu 2006
Mesajlar
201
kam mili üzerinde bir nokta yada herhangi bir işaret mutlaka vardır ama aşağıdan da senteye getirmen gerekli kolay gelsin..........
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
9 Ocak 2006
Mesajlar
2,003
Öncelikle krank ve eksantrik mili üzerinde işaretler olması gerektiğini hatırlatmak isterim .Ama sen çinliler üşenmiş dersen işi zor yoldan halletmen gerekli.

Öncelikle motosikletin pistonunu üst ölü noktaya alman gerekli.Bu nokta bizim emme zamanı başlangıcımız olmalı (tabi pistonda 2 tane üst ölü nokta vardır birisi eksoz sonu diğeri sıkıştırma sonu. Eğer yanlış ü.ö.n. yaparsan motosikletin çalışmaz). Sonra eksantrik milini öyle konumlandırmalısın ki piston aşağı doğru indiğinde emme sübapı açmalı ve eksoz sübapı yeni kapanmış olmalı (teoride her iki sübapın kapalı olması gereksede pratikte emme eksantriği sübapa biraz basmalı (yani çok az bir miktar aşağı itmeli) eksoz ise sert basmamalı (yani tatlı sert))

Motor sentesi biraz bozuk olsa bile çalışacaktır ancak senteden emin olmayana kadar motoru zorlama. Kolay gelsin.

Not: Sen yine de özellikle ktank üzerindeki işareti ara. Muhtemelen motor üzerinde bir civata sökülüp tasa bakılacak bir delik olmalı.

Kolay gelsin.
 
Katılım
26 Kas 2006
Mesajlar
776
Taylo ve Ertuğrul öz arkadaşlar.

Öncelikle ilginize ve cevaplarınıza çok teşekkür ederim.
Krank kısmında herhnagi bir işaret göremiyorum. Ayrıca kam mili üzerinde bir işarete de rastlamadım. Kaldı ki işaret olsa bile bunu karşılayacak silindir kapağı üzerinde bir işaret yok.

Kendi çabamla sizlerinde dediği gibi senteyi kendi imkanlarımla bulacağım. Bu motorların üzerinde işaretin olmaması sanırım çok ta sorun çıkarmayacaktır. Ben daha önce otomobil motoru topladım. ama tamamen kam ve ezgantrik milleri üzerinde işaretler olurdu. bunların üzerinde yok. Açmışken kam mili ve piston üzerinde de oynama yapacağım. Umarım sorun çıkmaz. Çözdüğümde de sizlerle paylaşacağım.

Tekrar teşekkürler
 
Katılım
20 Ara 2006
Mesajlar
974
Ben Bilgisayar Sattığım zaman Üzerine Etiket Yapıştırıyorum. (İÇERİSİNDE KULLANICI İLGİLENDİREN HİÇBİR MALZEME BULUNMAMAKTADIR LÜTFEN AÇMAYIN) diye Teknik hocam ne istiyon motordan :)
 
Katılım
26 Kas 2006
Mesajlar
776
Merhaba salton

:)
Aslında motorla bir derdim yok. Nasıl bilgisayar kullanıcıları ticari olmasa bile hobi amaçlı kendi resimlerini kazandıkları beceriler doğrultusunda Adobe ile düzenliyorlarsa, bende hobi amaçlı olarak motorun ayarlarını, arıza ve bakımlarını kendi çabalarımla yapıyorum sadece.
Ayrıca dediğim gibi, motorun subab ayarını yapmak için kapağı söktüğümde egzantirik mili yerinden çıktı. Bu nedenle. Kapağın tam olarak çıkmaması neticesinde de motoru 2 saat uğraşarak kasadan indirmem gerekti. Açtığımda da herhangi bir işaret bulamadım
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Nis 2008
Mesajlar
2
benimde boyle bir sorunum var ya yardimci olursaniz memnun kalirimbenim de bir motorum var (GR)500 suziki kam mili ayarini bilmiyorum kam milinde cendik diye bilecegimiz 4 mm eninde 4 mm derinliginde uc tarafinda var ayrica (c) (A) (R) (G) yazisi var kirank mili üzerine takilielektirik uretmesi icin kasnak var ici miklatisli uzerin de uc cizgi var kenar taraftaki cizgiler kucuk ortadaki buyuk bu ayarlarin nasil olcagini bilen varmi
 
Katılım
18 May 2007
Mesajlar
401
Ameliyatı cerrah yapar arkadaşlar,diğer personel ise hastayı ameliyata hazırlar,yani her önüne gelen saydığınız bu işlemi yaparsa demek ki
burada bir yetkiyi aşma sözkonusu.

Her nekadar görüntüde yaptığınızı sansanız da ilk zorlamada kesin parça
kıracağından emin olabilirsiniz.Bahsi geçen işlem karbüratör ayarı veya radyatöre su koymaya benzemiyor,ihtisas işiii.........
 
Katılım
5 Kas 2007
Mesajlar
3,893
Ameliyatı cerrah yapar arkadaşlar,diğer personel ise hastayı ameliyata hazırlar,yani her önüne gelen saydığınız bu işlemi yaparsa demek ki
burada bir yetkiyi aşma sözkonusu.

Her nekadar görüntüde yaptığınızı sansanız da ilk zorlamada kesin parça
kıracağından emin olabilirsiniz.Bahsi geçen işlem karbüratör ayarı veya radyatöre su koymaya benzemiyor,ihtisas işiii.........

Ben böyle düşünmüyorum insanlar biraz mantık yürütürlerse yapamayacakları şey yoktur
Sonuçta bunu yapanda insan oğlu biraz bilgi toplayınca gerisi kolaylaşıyor
Tabiki burada okumakla kolay gibi gözüksede aslında biraz kafa ütüleyen bir olay senteye getirip kam milini oturtturmak ama yinede isteyen herkes yapabilir kanımca..
 
Katılım
13 Nis 2008
Mesajlar
2
slm arkadaslar bu sitede yeniyim ben motorumu tamir etirmek icin cevremde motor tamircisi bulamadim tamircilerde ustalasmis kimn ugrassin kam mili ile tamirci cin mallarin da olsun mobilet peugeot olacak pilatin buji degistir gonder hesabi benim motorum cok guzel ayari vardi birdaha tutturamadim erugrul_oz dedigi bi yaptim ama suanda cok marj kolu cok depiyor bukonuya ilginizden dolayi tesekur ederim
 
Katılım
3 Kas 2006
Mesajlar
2,854
Teknikhoca,

Ben benzer bir sorunu, İsveç Yapımı bir 1200 BHP lik Dizelde yaşamıştım. İnanılması güç ama, Instruction Book' da herşey var, tüm Krank Dereceler falan, ama motorun krank şaft ve kemşaft dişlilerinde hiçbir işaret yoktu. İşe Volant Kamasını baz alarak başladımdı. Çünki bu kama 1 no lu silindirin üst ölüde olduğunu işaret ediyordu. sonradan dişliler üzerindeki diş sayısından hareketle dereceleri tesbit etmiştim. Sadece 2 günümü aldı. Aslında çok çabuk bitirdim ama, maçam yemedi hava çakmaya, herşeyi defalarca ölçüp kontrol ettimdi.
Sorunu çözdüğüğnde aydınlatırsan sevinirim.
Saygılar, kolay gelsin
 
Katılım
2 Mar 2006
Mesajlar
1,215
Ya Teknikhoca bu konuyu 2007 ocağında açmış motoru şimdiye kadar toplamıştır yada çöpe falan atmıştır heralde :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst