Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

yedek debraj teli edinmekle ilgili...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    19 Mart 2007
    Şehir
    Odesa / Ukrayna
    Motosikleti
    Yamah YBR125
    merhabalar,

    henüz ciddi uzun yollara (6000+ km) çıkamamış olsam da, yol listesinde yedek debraj telinin önemini biliyorum.

    motor daha yeni servisten çıkmıştı, iki hafta sonra yağmurlar nedeniyle pislenen motorumu temizlemek ve ince ayarlar, bakımlarını kontrol etmek amacı ile heryerini söktüm ve ne göreyim;

    debraj telimden geriye sadece iki tel kalmış, yani epey bir kısmı kopmuş.

    Hidrolik hortum , itme çekme halataları imal eden bir şirkette çalışmanın getirdiği avantaj ile yenisini ertesi gün kendim yaptım ancak gördüm ki, epey uğraş gereken bir şey. Kaynak, tornada yeni topuzlar falan gerekti.
    Yani benim motorda komple takımını almadığın sürece sadece teli elinde ise yolda onarman imkansız. takım halinde almak gerekiyor.

    şimdi sorum yedek debraj teli edinen arkadaşlar da takım mı alıyorlar yoksa her motorda farklı mı nedir.

    ve alanlar varsa ne kadar ücret ödemişlerdir.
    teşekkürler...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    hangi motorun için aradıınıda yazsan ii olurr
    avatarda 2 ayrı motor yazıyo..
    tel iç çok çeşidini bulabilirsin
    3-5 liraya alabilirsin
    ama alırken tel in yumuşak olmasına dikkat et
    debriyaj kolunu sıkarken parmakların rahat eder
    GKN MOTORS

  3. #3

    Üyelik
    01 Haziran 2007
    Şehir
    Kırklareli/Lüleburgaz
    Motosikleti
    Aprilia Rs 50 & Yamaha rx 115 & Yamaha mbk ms-1
    Ben genelde bisikletlerin arka fren tellerini kullanıyorum hem yumusak oluyorlar hemde uzun süre dayanıyorlar

  4. #4
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    28 Ekim 2007
    hiç almadım ama çok pahalı olduğunu sanmıyorum.
    hatta yedek de al bence. sıkarken kopma ihtimali var

  5. #5
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Ybr de tel koparmak ha.... İlk defa duydum....Nasıl oldu acaba?.....

    Sadece teli alıp takıyorsun.... 5 ytl civarı...Zor da değil takmak....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  6. #6
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    Alıntı gyzemli85 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hiç almadım ama çok pahalı olduğunu sanmıyorum.
    hatta yedek de al bence. sıkarken kopma ihtimali var
    GKN MOTORS

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    28 Ekim 2007
    Alıntı GKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gülünecek bir şey göremedim


  8. #8
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    tmm kızma ya
    alışamadık işte don durmuo
    garip geldi
    neyse ben sana bi süre yazmiim, ilk buluşmada görüşürüz
    GKN MOTORS

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    28 Ekim 2007
    peki anlıyorum rahat olun görüşmek üzere

  10. #10

    Üyelik
    29 Mart 2007
    Şehir
    Levent-İST
    Motosikleti
    Suzuki SV650s
    Debraj deil debriyaj yazacaktın sanırım elin sürçtü dimi...

    Motorcu olupta motorun parçasının ismini bilmemek, Türkiyede türküm diyip Türkçe konuşamamakla aynıdır bence..

  11. #11

    Üyelik
    19 Mart 2007
    Şehir
    Odesa / Ukrayna
    Motosikleti
    Yamah YBR125
    Pınar; el sürçmesinden öte internetteki yazma alışkanlılarından kaynaklanıyor. Haklısın aslında. Uyarı için sağol.

    Şu tel olayına gelince ben hala anlayamadım, herhalde yanlış anlattım. Ben montajı yaptım zaten. Yani nasıl takılır, nasıl sökülür diye sormak istemedim.
    O telin iki ucunda bildiğiniz üzere tutucular var. Ve teli kesmeden onlar telin üzerinden çıkamaz.
    Ve haliyle onlar telin üzerinde iken teli koruma hortumlarının ve uç kısımdaki yağlayıcı demirin içinden çıkaramazsınız.

    Yazdıklarımı okumadınız sanırım. Tel nasıl yapılıyor anlatayım ben;
    önce uygun boyda kesilen 2mm paslanmaz çelik telimizi alıyoruz. Uygun topuzlardan birini ucuna geçirdikten sonra kaynak ya da press vasıtası ile uç kısıma sabitliyoruz. Daha sonra tutucu adını taktığım parçayı telin diğer kısmından geçiriyorsunuz ve topunuz oraya getiriyorsunuz.
    Daha sonra telimizi o koruyucu takımın içerisinden geçiriyorsunuz.
    Açık kalan diğer uca da önce tutucuyu sonra da topuzu taktıktan sonra olay hazırdır.
    Yani sizin motosikletlerde debriyaj teli öyle bisikletteki gibi açıkta ise bilemiyeceim de benimkinde içinden çıkarılması gereken bir kortum sinsilesi var etrafında.

    Neyse ben doğru düzgün cevap alamadım. Hangisi için olduğu önemli değil telin fiyatı olarak. Sadece genel bir fikir edinirim diye sormuştum.

    Ha YBR'nin debriyaj teli nasıl mı koptu ;
    Takip etmediğinizden haberiniz yok sanırım da motorum çalınmıştı iki - üç ay önce ve birçok parçası değişmiş şekilde bulmuştum. Çalındığında hırsız arakdaşlar kendi telini ve takımını değiştirmişler de o yüzden. Zaten kopukmuş büyük ihtimal. İçindeki tel de dandik bir teldi zaten.

    Yine de ilginiz ve yardımınız için teşekkürler.

  12. #12

    Üyelik
    01 Haziran 2007
    Şehir
    Kırklareli/Lüleburgaz
    Motosikleti
    Aprilia Rs 50 & Yamaha rx 115 & Yamaha mbk ms-1
    Arkadaşım bisikletin arka fren telini alırsın o koruyucu dediğin sey aslında sadece koruyucu değildir telin gerilmesini sağlar.. işte onun içinden geçirirsin topuzlu olan kısmını debriyaj koluna takarsın motordaki debriyaj bölümü içinde gidip bisikletçiden klamens alırsın topuzsuz tarafına takarsın. Sonra uygun gerginliğe ayarlarsın ve klamensi sıkarsın.. Bu işin ucuz yollu tarafıdır vede eskiden butun debriyaj telleri fren telleri bu şekildeydi yani çift tarafında topuz yoktu..

  13. #13

    Üyelik
    19 Mart 2007
    Şehir
    Odesa / Ukrayna
    Motosikleti
    Yamah YBR125
    Alıntı replicad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşım bisikletin arka fren telini alırsın o koruyucu dediğin sey aslında sadece koruyucu değildir telin gerilmesini sağlar.. işte onun içinden geçirirsin topuzlu olan kısmını debriyaj koluna takarsın motordaki debriyaj bölümü içinde gidip bisikletçiden klamens alırsın topuzsuz tarafına takarsın. Sonra uygun gerginliğe ayarlarsın ve klamensi sıkarsın.. Bu işin ucuz yollu tarafıdır vede eskiden butun debriyaj telleri fren telleri bu şekildeydi yani çift tarafında topuz yoktu..
    ben de öyle tahmin etmiştim ama sonuçta pek de sağlıklı bir çözüm olmaz ama tabi acil durumlarda bu şekilde halledilir.
    Ben takım halinde satılıyor mu satılıyorsa da ne kadar diye merak etmişyim asıl da herhalde hata bende ki doğru düzgün soramadım.
    teşekkürler

  14. #14

    Üyelik
    01 Haziran 2007
    Şehir
    Kırklareli/Lüleburgaz
    Motosikleti
    Aprilia Rs 50 & Yamaha rx 115 & Yamaha mbk ms-1
    Alıntı strangedenial adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben de öyle tahmin etmiştim ama sonuçta pek de sağlıklı bir çözüm olmaz ama tabi acil durumlarda bu şekilde halledilir.
    Ben takım halinde satılıyor mu satılıyorsa da ne kadar diye merak etmişyim asıl da herhalde hata bende ki doğru düzgün soramadım.
    teşekkürler
    Neden sağlıklı olmasın arkadaşım şuan yamaha rx 115 marka motosikletimdeki debriyaj teli bu şekilde 2000 yılından beri hala kopmuş değil asıl sorun bende sanırım nasıl yapılacağını anlatamadım

  15. #15
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Debriyaj telini değiştirirken en sağlıklısı iç dış komple değiştirmektir.

    Çünkü iç teli koparan,yıpratan ve yoran şey dış teldir. Dışı plastik siyah kaplama olarak gördüğümüz dış kısımın içi yay gibi sarılmış kalın bir teldir, hareketli ve sağlamdır. Bu zaanla paslanır içi pislik dolar ve iç telin rahat hareket etmesini engelleyerek iç teli yorar. Rahat çalışamadığı için üzerine yük binen iç tel en zayıf yerinden (kurşunla birleştiği yer) yavaş yavaş kopmaya başlar.

    İç teli değişip sıfır taksanızda içine soktuğunuz dış tel değişmedikce size yine süpriz yapabilir.

    Yukarıda bahsedilen bazı yöntemler geçici ve o anlık olarak hayat kurtarıcı çözümler olabilir.

    Ama ilk fırsatta komple değişmek gerekir, en pahalı markada bile 10 - 15 ytl den daha pahalı olacağını sanmam.

    Teli takmadan önce içini yağlamanız, taktıkdan sonrada 3-5 bin km de bir yağlamanız ömrünü uzatır ve sol el parmaklarınızın yorgunluğunu alır. Yağlamak için bir adet şırınga ve çok akıcı olmayan bir yağ yeterlidir.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  16. #16
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Topuz olayı önemli değil. Tek taraflı kullanıyorum öbür taraf içinde klemens var zaten. Gayet sağlıklı oluyor. Bir keresinde yolda kaldığımda düğüm atıp kullanmıştım topuz yerine. Tabi o tel işe yaramaz hale geldi sonra yenisini taktım ama yolda kalmaktan iyidir.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)