Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Enjeksiyonlu 50 CC (80'lik) çekiş ve stop problemi hk.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    12 Ocak 2024
    Merhaba hocalarım,

    Mondial Wing 50i model bir scooter kullanıyorum. Sıfır alırken bayide 80'lik çevrili olarak aldım. Yalnız aldığımdan beri peşimi bırakmayan bir sorun var:

    Hava şartları fark etmeksizin tek marşta çalışıyor ancak birkaç yüz metre gidip durduğum anda rolanti bir anda düşerek stop ediyor ve bazen de ilk çalıştırıp hareket ettiğimde tam gaz çevirsem de devir düşüp hızım kesiliyor, birden tekrar devirler geri geliyor. Servise bu konuyla ilgili ilk gidişimde (henüz 500km'de idi scooter) silindir kapağı değişecek dendi, değiştiler ve sorun halloldu. 1200-1300km'lere geldiğimde yine aynı sebeple silindir kapağı değişeceğiz dediler ama bu defa farklı marka kullanacağız dediler ve sorun yine çözüldü. Şu anda 28xx km'de scooterim ve aynı sorunlar yavaştan yine başladı. Belli ki servis bu konuyu çözemiyor.

    Motosiklet dünyasına çok uzağım ve bu hayatımda bindiğim ilk scooter. Cahilliğime vererek bana sorunumun ne olabileceğini söyleyebilir misiniz? Kime sorsam sıfır motorun silindir kapağı mı değişirmiş diyorlar. Bilmediğim için yorum da yapamıyorum.

    Buraya kadar okuyan herkese sonsuz teşekkür ederim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    Üzerinden çıkan silindir kapağında ne gibi bir sorun görünüyor
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  3. #3

    Üyelik
    12 Ocak 2024
    Alıntı Ramazan Can adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Üzerinden çıkan silindir kapağında ne gibi bir sorun görünüyor

    Maalesef onu görme şansım olmadı, sadece değişti demişlerdi. Ustanın dediğine göre subaplar üst kapağa yapışıyormuş(!) ancak konuyla ilgili hiç bilgim olmadığı için doğruyu yanlışı ayırt edemiyorum. Şimdi yine gittim servise, üst kapak değişmekten ben sıkıldım bi patronla görüş dedi. Bayinin sahibi de bir fiyat söyleyip bu fiyata biz alalım üstüne şu miktarı ekle sıfır karbüratörlü bi motor verelim dedi. Çözümleri cidden harika...

  4. #4
    maximusti, - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2015
    Şehir
    Elbistan
    Motosikleti
    KTM DUKE 250
    Alıntı cemk95 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Maalesef onu görme şansım olmadı, sadece değişti demişlerdi. Ustanın dediğine göre subaplar üst kapağa yapışıyormuş(!) ancak konuyla ilgili hiç bilgim olmadığı için doğruyu yanlışı ayırt edemiyorum. Şimdi yine gittim servise, üst kapak değişmekten ben sıkıldım bi patronla görüş dedi. Bayinin sahibi de bir fiyat söyleyip bu fiyata biz alalım üstüne şu miktarı ekle sıfır karbüratörlü bi motor verelim dedi. Çözümleri cidden harika...
    işlemi yaptırdığın yer yetkili servis ve motorun halen garanti sürecindeyse, sen bir tüketici haklarının yolunu tut.
    yada bunu kullanarak tehdit edip motoru iade etmeye bak.

  5. #5

    Üyelik
    12 Ocak 2024
    Alıntı maximusti, adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    işlemi yaptırdığın yer yetkili servis ve motorun halen garanti sürecindeyse, sen bir tüketici haklarının yolunu tut.
    yada bunu kullanarak tehdit edip motoru iade etmeye bak.
    Kampanyada 35bin liraya almıştım, şimdi ikinci elleri yine hemen hemen aynı paralar hocam. İade süreci ömürden ömür yer gibi geliyor. Eğer satabilirsem satıp karbüratörlü sıfır bir alet alayım diyorum hiç oynatmadan orijinal 50cc...

    Bir de servisten önce bir ustaya denk gelip ona sordum, bunu karbüratörlüye çevirelim hiç sorun yaşamazsın dedi. Sizce sağlıklı bir işlem olur mu?

  6. #6
    maximusti, - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2015
    Şehir
    Elbistan
    Motosikleti
    KTM DUKE 250
    Alıntı cemk95 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kampanyada 35bin liraya almıştım, şimdi ikinci elleri yine hemen hemen aynı paralar hocam. İade süreci ömürden ömür yer gibi geliyor. Eğer satabilirsem satıp karbüratörlü sıfır bir alet alayım diyorum hiç oynatmadan orijinal 50cc...

    Bir de servisten önce bir ustaya denk gelip ona sordum, bunu karbüratörlüye çevirelim hiç sorun yaşamazsın dedi. Sizce sağlıklı bir işlem olur mu?
    açıkcası o kadar bilmiyoruım hocam. bana bir motorun 500,1000 ve 2000 km de silindir kapağı değişimi istemesi çok enteresan geldi.
    cemk95 bunu beğendi.

  7. #7
    SerdarC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2023
    Şehir
    kastamonu
    Motosikleti
    Kuba Dragon
    Bu motorların genelinde sürekli subaplar sıkılaşıyor, çalışmada zorlanma tekleme gibi sorunlar başlıyor, başlarda ısınınca sorun çıkarmıyor ama sonraları dahada kötüleşiyor. Subap yapışması diye bir şey duymadım, yağ pompası çalışmıyorsa iticiler kitleniyorsa mümkün. Sürekli kapak değiştirilmesi tuhaf. Tavsiyem ustanızı değiştirin bir subap ayarı yaptırın ve üst kapağa yağ geliyor mu kontrol ettirin. normalde servisin bunlara bakması gerekli ama baştan sağma iş yapıyor olabilirler. birde hangi ildesiniz profinize il eklerseniz iyi olur belki çevrenizde yardımcı olacak birileri çıkar.
    cemk95 bunu beğendi.

  8. #8
    Tokus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2023
    Alıntı cemk95 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Maalesef onu görme şansım olmadı, sadece değişti demişlerdi. Ustanın dediğine göre subaplar üst kapağa yapışıyormuş(!) ancak konuyla ilgili hiç bilgim olmadığı için doğruyu yanlışı ayırt edemiyorum. Şimdi yine gittim servise, üst kapak değişmekten ben sıkıldım bi patronla görüş dedi. Bayinin sahibi de bir fiyat söyleyip bu fiyata biz alalım üstüne şu miktarı ekle sıfır karbüratörlü bi motor verelim dedi. Çözümleri cidden harika...
    sorun enjeksiyonda sanırım ve bunu biliyorlar, yoksa sana niye karbüratörlü bir model vermek istesinler
    cemk95 bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    26 Haziran 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Dominar D400
    Enjeksiyonlu makinada cc yükseltme sonrasında yükseltilmiş cc için gerekli olan yakıt hava karışımını karşılamak için ya motor beyninin yazılımını değiştireceksiniz ya da beyni komple uygun başka bir beyin ile değiştireceksiniz. Bayi'nin aklına uyup da mı enjeksiyonlu makinede bunları yapmadan cc yükselttiniz?
    Karbüratörlü'de 50cc'den 80 cc'ye çıktığınızda gerekli olan fazla yakıt-hava karışımını elinizle basitçe ayarlayabiliyorsunuz. Onun için bayii kolay olana kaçmak istiyor. Aslında bayii bu drumun olacağını biliyor(bilmemesi mümkün değil) ve bilmesine rağmen size önce enjeksiyonlu satmış, sonra da karbüratörlü satacak.
    Ben olsam o bayii'den uzak dururdum artık. Yaptığınız herşey onlara daha çok para kazandıracak.
    bassturbin ve cemk95 bunu beğendiler.

  10. #10
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    50cc ye geri çevirin.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:00 ----------

    Alıntı maktama adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Enjeksiyonlu makinada cc yükseltme sonrasında yükseltilmiş cc için gerekli olan yakıt hava karışımını karşılamak için ya motor beyninin yazılımını değiştireceksiniz ya da beyni komple uygun başka bir beyin ile değiştireceksiniz. Bayi'nin aklına uyup da mı enjeksiyonlu makinede bunları yapmadan cc yükselttiniz?
    Karbüratörlü'de 50cc'den 80 cc'ye çıktığınızda gerekli olan fazla yakıt-hava karışımını elinizle basitçe ayarlayabiliyorsunuz. Onun için bayii kolay olana kaçmak istiyor. Aslında bayii bu drumun olacağını biliyor(bilmemesi mümkün değil) ve bilmesine rağmen size önce enjeksiyonlu satmış, sonra da karbüratörlü satacak.
    Ben olsam o bayii'den uzak dururdum artık. Yaptığınız herşey onlara daha çok para kazandıracak.
    Harika çoğu kez yazdım söyledim insanlara albeni yaptırıyorlar sonra motor patlıyor.
    cemk95, espresso ve maktama bunu beğendiler.
    Aprilia RS 250 GP Nº1

  11. #11

    Üyelik
    12 Ocak 2024
    Değerli hocalarım, tavsiyeleriniz için çok teşekkür ederim. Bayi hakkında yorum yapmak istemiyorum çünkü çok sinirimi bozuyor.

    Dün Wing 50i model scooterimi aynı model karbüratörlü ve sıfır sayılacak Kuba Bluebird ile üste ufak bir fark vererek takasladım. Wing için yapacağım masrafı düşünürsek yine aynı bütçeler cebimden çıkacaktı. Aradaki farka inanamadım, bundan sonra 50 CC Çin'li bir scooterda asla enjeksiyona bulaşmam. Aletten tam verim alabiliyorum ve cidden farkı hissettiriyor. Sadece karbüratörden kaynaklı ilk başta ısınana kadar stop etme ve rolanti dalgalanması sorunu yaşıyorum. Bunun için bir tavsiyeniz varsa çok mutlu olurum, genelde normal bir durum deniyor bunun için.

  12. #12

    Üyelik
    27 Mayıs 2022
    Karbüratörlüler için soğuk havalarda ilk başta stop etme normaldir. Karbüratör yada subap ayarıyla nispeten düzelebilir ama memnunsanız genel olarak ellemeyin /elletmeyin... havalar ısınınca çalışmasında değişim olmazsa o zaman bakarsınız soğuklarda Karbüratörlü motorların çoğu böyledir.

  13. #13

    Üyelik
    12 Ocak 2024
    Alıntı PowerLed adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Karbüratörlüler için soğuk havalarda ilk başta stop etme normaldir. Karbüratör yada subap ayarıyla nispeten düzelebilir ama memnunsanız genel olarak ellemeyin /elletmeyin... havalar ısınınca çalışmasında değişim olmazsa o zaman bakarsınız soğuklarda Karbüratörlü motorların çoğu böyledir.
    2-3 çalıştırma sonunda biraz gaz verdiğimde düşük rolantide çalışıp yavaş yavaş toparlıyor kendini ama yine de rolanti bir tık düşük çalışıyor dalgalı şekilde. Havalar bu ara biraz soğuk, dediğiniz gibi ilerleyen zamanlarda duruma göre bakayım hocam.

  14. #14

    Üyelik
    26 Haziran 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Dominar D400
    Alıntı cemk95 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...bundan sonra 50 CC Çin'li bir scooterda asla enjeksiyona bulaşmam.
    ...
    Orjinal (50cc) halinde hiç kullanmadığınız için aslında önyargılı davranmış oluyorsunuz. Sizin sorununuz "çinli 50 cc enjeksiyonlu bir scooter" değildi ki, o 50cc enjeksiyonlu motoru 80 cc'ye çıkartmış olmanızdı. Orjinaldeki gibi kullansanız böyle bir sorun olmayacaktı büyük ihtimal(genel çinli sorunları hariç).
    Aslında en basit çözüm diğer arkadaşın da dediği gibi orjinal 50 cc'ye geri çevirtmenizdi.

    Yeni motorunuz hayırlı olsun, sorunsuz binin. Onu da mı 80 cc'ye çevirterek aldınız?
    eyup58 bunu beğendi.

  15. #15

    Üyelik
    27 Mayıs 2022
    Alıntı cemk95 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2-3 çalıştırma sonunda biraz gaz verdiğimde düşük rolantide çalışıp yavaş yavaş toparlıyor kendini ama yine de rolanti bir tık düşük çalışıyor dalgalı şekilde. Havalar bu ara biraz soğuk, dediğiniz gibi ilerleyen zamanlarda duruma göre bakayım hocam.
    Biraz rölantinizi yükseltip gözlemleyin karbüratör üzerinden kanımca biraz daha iyi olacaktır.

  16. #16

    Üyelik
    12 Ocak 2024
    Alıntı maktama adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Orjinal (50cc) halinde hiç kullanmadığınız için aslında önyargılı davranmış oluyorsunuz. Sizin sorununuz "çinli 50 cc enjeksiyonlu bir scooter" değildi ki, o 50cc enjeksiyonlu motoru 80 cc'ye çıkartmış olmanızdı. Orjinaldeki gibi kullansanız böyle bir sorun olmayacaktı büyük ihtimal(genel çinli sorunları hariç).
    Aslında en basit çözüm diğer arkadaşın da dediği gibi orjinal 50 cc'ye geri çevirtmenizdi.

    Yeni motorunuz hayırlı olsun, sorunsuz binin. Onu da mı 80 cc'ye çevirterek aldınız?

    Aslında haklısınız hocam, ancak asıl kastettiğim konu çinli bir 50 cc scooterda enjeksiyonlu tercih edilmemeli önerilerine kulak asmamamdı. Bunu yaşadığım sorunla değil, yaşadığım soruna çözüm ararken ustaların enjeksiyonlu motora bakmak istememeleri doğrultusunda anladım. "enjeksiyonlu çinliye ben bulaşmam" diyen ustalar yüzünden hep hayal kırıklığı yaşadım. Benim kullandığım modelin 2023 sonundan itibaren çıkan serilerinde limitör iptali söz konusu olmuyordu, tek çare 80 cc çevirince yazılım otomatik kaldırıyordu limitörü (araştırdığım ve deneyimlediğim kadarıyla). Bir de enjeksiyonlu olmasından dolayı karbüratörlüye göre oldukça hantal gidiyor orijinal hali. Bu sınıfta bir scooterdan tabii ki performans beklentim yok ama en azından hafif rampaları da 20km/h ile tırmanmak ya da trafiğe 46km/h ile ayak uydurmaya çalışmak istemiyordum. Kısaca ilk deneyimim gerek benim hatam, gerek servisin hatası yüzünden hüsranla sonuçlandı.

    Evet, yeni motor direkt 80 cc çevrili şekilde bana geldi. Karbüratörlü olmasından dolayı biraz daha içim rahat hocam, umarım ciddi sorunlar yaşamam. Çok teşekkür ediyorum.

    Alıntı PowerLed adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Biraz rölantinizi yükseltip gözlemleyin karbüratör üzerinden kanımca biraz daha iyi olacaktır.
    Dün çok ufak rölanti artırması denedim, belli belirsiz biraz daha iyileşme oldu gibi. Sorduğum usta da sizler gibi biraz daha bin, havaların durumuna göre bakalım dedi.
    maktama bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler