Cub Motor egzoz patlaması ve gaz yememe
-
16 Ağustos 2023, 01:55
#1
Değerli arkadaşlar hepinize selamlar.Altai tank 110cc cub motosikletimde yakın zaman önce sentetik yağ kaynaklı debriyaj sıyırma problemi yaşadım.Elimden iş gelir bu yüzden balatalara zarar verme ihtimaline karşı yeni balata aldım ve mineral yağ ile değiştim.Sıyırma problemim ortadan kalktı tam ohh diyecekken şimdide aşırı derece egzoz patlaması ve aynı debriyaj siyirmasinda yaptığı gibi giderken ileri geri sallanma,tam hıza ulaşamama gibi problemler yaşıyorum.Karburatör hava ayarım ve rolanti ayarım düzgün.Motor tek seferde çalışıyor.Akü sebepli vurdurarak çalıştırdım bu bir zarar vermiş olabilirmi valf ayarına veya eksantrik zincirine?Karbüratör ayarsız veya pis olsa ilk çalışma ve rolantide sıkıntı yasamazmiyim?Yoksa yine debriyaj balatasımı sıyırıyor?Yolda giderken egzoz patlıyor ve sanki gaz açıp kapatıyormuşum gibi ileri geri sallıyor.Bütün viteslerde yapıyor bunu.Sorunumu tam olarak aktarmak için biraz uzun yazdım kusuruma bakmayın.
Reklamlar
-
16 Ağustos 2023, 02:19
#2
Ateşleme elemanlarında sorun olabilir , bobin , buji ve kablosu , varsa zamanlama elemanı , ateşleme geç yapıyorsa yada anlık hiç yapmıyorsa benzin egzoza yanmadan gider orada patlar ve malum ses duyulur , vurdururken sente atlasa mutlaka çalışırken rölantide vs anormallik hissederdin yok yazmışsın , ileri geri sallanma zincirdende olur ama yavaş giderken belli eder..
-
16 Ağustos 2023, 09:06
#3
Hocam ateşleme sisteminde bir düzensizlik olsa bu ileri geri sallanma gaz açıp kapama hissi ve son hızı yarı yarıya düşürecek şekilde bir etki yaparmı?Debriyaj sıyırırken böyle yapıyordu ama şuan balatalar yeni ve yağda kalın minarel yağ ondan olacağını sanmıyorum
-
16 Ağustos 2023, 10:31
#4
Subap ayarlarınızı kontrol ettiniz mi? Aşırı sıkıysa yine aynı egzoz patlatma durumu ile karşılaşırsınız.
-
16 Ağustos 2023, 11:40
#5
Hayır hocam valf ayarı yapılmadı hiç valf 2bin kmde motor ve çalışma sesi vs gayet düzgün.Valfvayarı benimde aklımda aslında ama giderken benzin bitmiş gibi gaz açıp kapatmış gibi tekleme yaptırır mı bu kadar bozuk bir valf ayarı ilk çalıştırma ve düşük devirdede kendini göstermez mi
-
16 Ağustos 2023, 15:09
#6
Erhan1990 adlı üyeden alıntı
Hayır hocam valf ayarı yapılmadı hiç valf 2bin kmde motor ve çalışma sesi vs gayet düzgün.Valfvayarı benimde aklımda aslında ama giderken benzin bitmiş gibi gaz açıp kapatmış gibi tekleme yaptırır mı bu kadar bozuk bir valf ayarı ilk çalıştırma ve düşük devirdede kendini göstermez mi
Eğer aşırı sıkıysa motor boğulur ve tekler aşırı derecede hava-yakıt karışımı alacağından dolayı sıkışıp patlamalar ve kesintiler meydana getirebilir, rölantidede sapıtmalar meydana getirebilir. Araştırdığıma göre sanırsam motosikletiniz enjeksiyon sistemine sahip enjeksiyonlu motosiklette rölanti motoru arızalı değilse subap ayarlarınız sıkıda olsa gevşekte olsa rölantide kolay kolay sapıtmaz.
-
16 Ağustos 2023, 15:24
#7
Yok hocam enjeksiyonlu değil karbüratörlü.Ilk çalışma ve rolantide hiçbir sıkıntı yok subap vurma sesi yok.Gazı açıp giderken sanki benzin bitiyormuş gibi ileri geri sallama oluyor bir anda devirleniyor sonra yine aynı ve o arada egzoz patlıyor.Sübap ayarı olabilir tabiki subap ayarı,karburatör,bobin buji kablosu ve buji sorun bunlardan birinde.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)