Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Cub Motor egzoz patlaması ve gaz yememe

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Temmuz 2023
    Değerli arkadaşlar hepinize selamlar.Altai tank 110cc cub motosikletimde yakın zaman önce sentetik yağ kaynaklı debriyaj sıyırma problemi yaşadım.Elimden iş gelir bu yüzden balatalara zarar verme ihtimaline karşı yeni balata aldım ve mineral yağ ile değiştim.Sıyırma problemim ortadan kalktı tam ohh diyecekken şimdide aşırı derece egzoz patlaması ve aynı debriyaj siyirmasinda yaptığı gibi giderken ileri geri sallanma,tam hıza ulaşamama gibi problemler yaşıyorum.Karburatör hava ayarım ve rolanti ayarım düzgün.Motor tek seferde çalışıyor.Akü sebepli vurdurarak çalıştırdım bu bir zarar vermiş olabilirmi valf ayarına veya eksantrik zincirine?Karbüratör ayarsız veya pis olsa ilk çalışma ve rolantide sıkıntı yasamazmiyim?Yoksa yine debriyaj balatasımı sıyırıyor?Yolda giderken egzoz patlıyor ve sanki gaz açıp kapatıyormuşum gibi ileri geri sallıyor.Bütün viteslerde yapıyor bunu.Sorunumu tam olarak aktarmak için biraz uzun yazdım kusuruma bakmayın.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Ateşleme elemanlarında sorun olabilir , bobin , buji ve kablosu , varsa zamanlama elemanı , ateşleme geç yapıyorsa yada anlık hiç yapmıyorsa benzin egzoza yanmadan gider orada patlar ve malum ses duyulur , vurdururken sente atlasa mutlaka çalışırken rölantide vs anormallik hissederdin yok yazmışsın , ileri geri sallanma zincirdende olur ama yavaş giderken belli eder..

  3. #3

    Üyelik
    17 Temmuz 2023
    Hocam ateşleme sisteminde bir düzensizlik olsa bu ileri geri sallanma gaz açıp kapama hissi ve son hızı yarı yarıya düşürecek şekilde bir etki yaparmı?Debriyaj sıyırırken böyle yapıyordu ama şuan balatalar yeni ve yağda kalın minarel yağ ondan olacağını sanmıyorum

  4. #4
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15" -- Rks Spontini 110 23"
    Subap ayarlarınızı kontrol ettiniz mi? Aşırı sıkıysa yine aynı egzoz patlatma durumu ile karşılaşırsınız.

  5. #5

    Üyelik
    17 Temmuz 2023
    Hayır hocam valf ayarı yapılmadı hiç valf 2bin kmde motor ve çalışma sesi vs gayet düzgün.Valfvayarı benimde aklımda aslında ama giderken benzin bitmiş gibi gaz açıp kapatmış gibi tekleme yaptırır mı bu kadar bozuk bir valf ayarı ilk çalıştırma ve düşük devirdede kendini göstermez mi

  6. #6
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15" -- Rks Spontini 110 23"
    Alıntı Erhan1990 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayır hocam valf ayarı yapılmadı hiç valf 2bin kmde motor ve çalışma sesi vs gayet düzgün.Valfvayarı benimde aklımda aslında ama giderken benzin bitmiş gibi gaz açıp kapatmış gibi tekleme yaptırır mı bu kadar bozuk bir valf ayarı ilk çalıştırma ve düşük devirdede kendini göstermez mi
    Eğer aşırı sıkıysa motor boğulur ve tekler aşırı derecede hava-yakıt karışımı alacağından dolayı sıkışıp patlamalar ve kesintiler meydana getirebilir, rölantidede sapıtmalar meydana getirebilir. Araştırdığıma göre sanırsam motosikletiniz enjeksiyon sistemine sahip enjeksiyonlu motosiklette rölanti motoru arızalı değilse subap ayarlarınız sıkıda olsa gevşekte olsa rölantide kolay kolay sapıtmaz.

  7. #7

    Üyelik
    17 Temmuz 2023
    Yok hocam enjeksiyonlu değil karbüratörlü.Ilk çalışma ve rolantide hiçbir sıkıntı yok subap vurma sesi yok.Gazı açıp giderken sanki benzin bitiyormuş gibi ileri geri sallama oluyor bir anda devirleniyor sonra yine aynı ve o arada egzoz patlıyor.Sübap ayarı olabilir tabiki subap ayarı,karburatör,bobin buji kablosu ve buji sorun bunlardan birinde.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)