Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
3. sayfa BirinciBirinci 123

Yağı Değiştirmeden Önce Motoru Çalıştırmasam?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    tecrube0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2021
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ns 160, Dominar 400 Tur Versiyon
    6 aydır yatan çinli spontini motorumu 3-4 dakika çalıştırdım ve yağını değişirdim. Normalde nette 800 ml yağ koyun diyorlardı.Ustalar hep 1 lt koyuyordu ben de 1 lt koydum.Çıkan yağ bayağı yanmıştı yağı boş yağ kutusuna koyarken yoğurt kabının dibinde tortular vardı.Kırmızı şarap gibi yağda tortu olmuş.

    Putolinedan başka yağ konmadı motora bugüne kadar.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    hakan1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2021
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Xpulse 200 4V
    Alıntı tecrube0 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    6 aydır yatan çinli spontini motorumu 3-4 dakika çalıştırdım ve yağını değişirdim. Normalde nette 800 ml yağ koyun diyorlardı.Ustalar hep 1 lt koyuyordu ben de 1 lt koydum.Çıkan yağ bayağı yanmıştı yağı boş yağ kutusuna koyarken yoğurt kabının dibinde tortular vardı.Kırmızı şarap gibi yağda tortu olmuş.
    Ustalarımız sağolsun bu yağ işini "bol bol" yapmayı seviyor. Ama sonuçta %25 fazla yağ koymak keçelere contalara zarar verebilir ve ayrıca motorun çalışma ahengini kısmen etkiler, extra konulan yağı da çevirecek, krank daha çok yağın içinde çalışacak, pistona alttan daha çok yağ sıçrayacak vs.

    Tortu ilginç...🤔

  3. #43
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Motorun içinde az miktatda kalan kirli yağı dert etmiyorum. 3 bin km. sonunda çıkan yağ zaten kötü durumda olmuyor.
    Alıntı tecrube0 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    6 aydır yatan çinli spontini motorumu 3-4 dakika çalıştırdım ve yağını değişirdim. Normalde nette 800 ml yağ koyun diyorlardı.Ustalar hep 1 lt koyuyordu ben de 1 lt koydum.Çıkan yağ bayağı yanmıştı yağı boş yağ kutusuna koyarken yoğurt kabının dibinde tortular vardı.Kırmızı şarap gibi yağda tortu olmuş.

    Putolinedan başka yağ konmadı motora bugüne kadar.
    İnternetten takip ettiğim kadarıyla tortu ve jelleşme sahte yağlarda oluyor. Bu gibi durumlarda motor temizlik sıvısı işe yarayabilir.

  4. #44
    tecrube0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2021
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ns 160, Dominar 400 Tur Versiyon
    Alıntı hakan1969 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ustalarımız sağolsun bu yağ işini "bol bol" yapmayı seviyor. Ama sonuçta %25 fazla yağ koymak keçelere contalara zarar verebilir ve ayrıca motorun çalışma ahengini kısmen etkiler, extra konulan yağı da çevirecek, krank daha çok yağın içinde çalışacak, pistona alttan daha çok yağ sıçrayacak vs.

    Tortu ilginç...��
    Kullanım kılavuzunda kaç litre yağ konması gerektiği yazmıyor.Yetkili servisler hep 1 litre yağ koyuyor diye ben de bir litre koydum.Bu motorla ben İzmirden İstanbula geldim 6-7 ay önce 3 ya da 4 kez mola verdim 10 dakikanın üzerinde sonra geldim bağladım motoru ve hiç çalışırmadım. Bugün aküsünü taktım , yağını değiştirdim ve yıkadım .Yağı değiştirmeden önce motoru biraz çalışırdım .Yağı boşalttım sonra motoru devirerek ne var ne yoksa iyice akıttım.Daha sonra da yeni yağı motora doldurup çıkan yağı da yeni yağın kabına boşalttım.Dibinde tortu vardı aynı şarap tortusu gibi.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:40 ----------

    Alıntı AzÇok adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorun içinde az miktatda kalan kirli yağı dert etmiyorum. 3 bin km. sonunda çıkan yağ zaten kötü durumda olmuyor.


    İnternetten takip ettiğim kadarıyla tortu ve jelleşme sahte yağlarda oluyor. Bu gibi durumlarda motor temizlik sıvısı işe yarayabilir.
    Sahte olması çok zor açıkçası çünkü hep bakımları aynı usta yaptı yetkili servisti ve putoline bayisiydi.Öyle bişey yapmamıştır umarım .Bu kurye motoruydu üstelik 2000 de bir hatta bazen daha önce değişti yağı.

  5. #45
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Alıntı tecrube0 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    6 aydır yatan çinli spontini motorumu 3-4 dakika çalıştırdım ve yağını değişirdim. Normalde nette 800 ml yağ koyun diyorlardı.Ustalar hep 1 lt koyuyordu ben de 1 lt koydum.Çıkan yağ bayağı yanmıştı yağı boş yağ kutusuna koyarken yoğurt kabının dibinde tortular vardı.Kırmızı şarap gibi yağda tortu olmuş.

    Putolinedan başka yağ konmadı motora bugüne kadar.
    Ben Spacy'e 750 ml yağ koyuyorum (Kitapçık bilgisidir), hemen hemen aynı alt yapılı blok olduğunu varsayarsak 1 litre sizin motosikletinize fazla, yüksek basınçtan dolayı sızdırmazlık contalarınızı patlatabilir ve yağ kaçağı olarak size dönüşü olur hatta basınçtan dolayı çekiş düşüklüğü bile yaşatabilir. Hava filtresini sökün büyük ihtimal motordaki fazla yağı oraya atmıştır. Motosikletide anladığım kadarıyla baya zorlamışsınız, o yağın yanık çıkmasının en büyük etkenidir (kurye olarak kullandığınız için normal zorlu koşullar altında çalışıyor) ama tortu çıkması tahrik sisteminin motor yağından ayrı çalışan bir blokta çıkması içerden bir şeylerin peynir ekmek gibi yediğinin belirtisi olabilir.

  6. #46
    tecrube0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2021
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ns 160, Dominar 400 Tur Versiyon
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben Spacy'e 750 ml yağ koyuyorum (Kitapçık bilgisidir), hemen hemen aynı alt yapılı blok olduğunu varsayarsak 1 litre sizin motosikletinize fazla, yüksek basınçtan dolayı sızdırmazlık contalarınızı patlatabilir ve yağ kaçağı olarak size dönüşü olur hatta basınçtan dolayı çekiş düşüklüğü bile yaşatabilir. Hava filtresini sökün büyük ihtimal motordaki fazla yağı oraya atmıştır. Motosikletide anladığım kadarıyla baya zorlamışsınız, o yağın yanık çıkmasının en büyük etkenidir (kurye olarak kullandığınız için normal zorlu koşullar altında çalışıyor) ama tortu çıkması tahrik sisteminin motor yağından ayrı çalışan bir blokta çıkması içerden bir şeylerin peynir ekmek gibi yediğinin belirtisi olabilir.
    Bugünü neredeyse spontiniye ayırdım diye biliriz nalburdan 6mm şeffaf hortum aldım 1 metre ve 200-250 mlsini çektim yağın .Yağ çubuğunda seviye max ın biraz altına indi . Daha sonra yandaki plastiği söküp hava filtresini ve önündeki süngeri konrol ettim.Herhangi bir ıslaklık yok .Zaten 10 km kullanmışım değişimden sonra.

  7. #47
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Alıntı tecrube0 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bugünü neredeyse spontiniye ayırdım diye biliriz nalburdan 6mm şeffaf hortum aldım 1 metre ve 200-250 mlsini çektim yağın .Yağ çubuğunda seviye max ın biraz altına indi . Daha sonra yandaki plastiği söküp hava filtresini ve önündeki süngeri konrol ettim.Herhangi bir ıslaklık yok .Zaten 10 km kullanmışım değişimden sonra.
    Çekmeden önce maksimum seviyenin ne kadar üstündeydi?

  8. #48
    tecrube0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2021
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ns 160, Dominar 400 Tur Versiyon
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çekmeden önce maksimum seviyenin ne kadar üstündeydi?
    Sanırım 6-7 mm genişlemenin başladığı yere yakındı.

  9. #49
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Alıntı tecrube0 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sanırım 6-7 mm genişlemenin başladığı yere yakındı.
    Boşalttığınız çok iyi olmuş seviyeyi tamamlayıp uygun ölçülerde yağ kullanmaya özen gösterin. Ustaların böyle işleri yüzünden çoğu motosiklet haybeye gidiyor.

  10. #50
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı tecrube0 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bugünü neredeyse spontiniye ayırdım diye biliriz nalburdan 6mm şeffaf hortum aldım 1 metre ve 200-250 mlsini çektim yağın .Yağ çubuğunda seviye max ın biraz altına indi . Daha sonra yandaki plastiği söküp hava filtresini ve önündeki süngeri konrol ettim.Herhangi bir ıslaklık yok .Zaten 10 km kullanmışım değişimden sonra.
    Yağ çubuğunu vidalamadan ölçüm yapmalısınız , ben eskiden otomobil gibi çubuk sonuna kadar ilerletilip kontrol edilir sanıyordum :D sizde benim gibi bilenlerden iseniz çubuk fazla gösterir..

  11. #51
    tecrube0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2021
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ns 160, Dominar 400 Tur Versiyon
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağ çubuğunu vidalamadan ölçüm yapmalısınız , ben eskiden otomobil gibi çubuk sonuna kadar ilerletilip kontrol edilir sanıyordum :D sizde benim gibi bilenlerden iseniz çubuk fazla gösterir..
    Açıkçası bunu bugün farkettim ben de motorun başına gidince vidalayarak baktım yarıyı neredeyse geçti "Bu kadar çok olamaz dün böyle değildi" dedim kendi kendime Google'a bakarak kontrol ettim

  12. #52
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağ çubuğunu vidalamadan ölçüm yapmalısınız , ben eskiden otomobil gibi çubuk sonuna kadar ilerletilip kontrol edilir sanıyordum :D sizde benim gibi bilenlerden iseniz çubuk fazla gösterir..
    Bu olay motosikletten motosiklete fark ediyor diye biliyorum, böyle durumlarda yine kitapçığa bakmakta fayda var. Seviye camı olan candır .
    espresso bunu beğendi.

  13. #53
    tecrube0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2021
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ns 160, Dominar 400 Tur Versiyon
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu olay motosikletten motosiklete fark ediyor diye biliyorum, böyle durumlarda yine kitapçığa bakmakta fayda var. Seviye camı olan candır .
    RKS nin kitapçığında çok fazla detay yok . yarın da pulsardan biraz yağ çekeyim bari alıştık yağ çekmeye cama baktığın zaman komple siyah görülüyor.max ın üzerinde usta doldurdu diye önemsememiştim onu da max a çekeyim Yağ benzin gibi değil neyseki hemen gelmiyor

  14. #54
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Alıntı tecrube0 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    RKS nin kitapçığında çok fazla detay yok . yarın da pulsardan biraz yağ çekeyim bari alıştık yağ çekmeye cama baktığın zaman komple siyah görülüyor.max ın üzerinde usta doldurdu diye önemsememiştim onu da max a çekeyim Yağ benzin gibi değil neyseki hemen gelmiyor
    Biraz eziyet gibi duruyor , motosikleti 5 dakika çalıştırırsanız yağın vizkozitesi düşeceği daha rahat çekersiniz.

  15. #55
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Motorlara fazla yağ koyunca köpürme yapıp yağın özelliğini daha çabuk kaybettiği gibi bir şey okuduğum aklımda kalmış. Her zaman doğru seviyede koymak lazım, fazlası zarar diye biliyordum.

  16. #56
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorlara fazla yağ koyunca köpürme yapıp yağın özelliğini daha çabuk kaybettiği gibi bir şey okuduğum aklımda kalmış. Her zaman doğru seviyede koymak lazım, fazlası zarar diye biliyordum.
    Fazla yağ aslında çok daha zararlı, minimum seviyenin altında olmadığı sürece eksik yağda problem olmaz ama fazla yağın nerede hangi parçalara zarar vereceği veya hangi contayı patlatacağı hiç belli olmaz.
    espresso bunu beğendi.

  17. #57
    tecrube0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2021
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ns 160, Dominar 400 Tur Versiyon
    ?Ustalar da öyle yaptığı için ben de öyle yapmıştım.Sonra çektim Bu arada pulsardan da çekmeyi denedim ama başarılı olmadım

  18. #58
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Alıntı tecrube0 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ?Ustalar da öyle yaptığı için ben de öyle yapmıştım.Sonra çektim Bu arada pulsardan da çekmeyi denedim ama başarılı olmadım
    Yağ filtresini söküp oradan bir miktar yağ çıkartabilirsiniz ama kapağın contası her değişmede yenilenen bir contaysa terlemeye sebep verebilir, oda olmazsa tapayı açın yağ komple süzülsün sonra ince bir bezle yağı süzüp olması gereken miktarda koyabilirsiniz. Biraz zahmetli ama ustalarımız sağolsunlar severler böyle çılgınlıkları.


    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)