Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Yağı Değiştirmeden Önce Motoru Çalıştırmasam?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı hakan1969 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorseverrr aslında bu uygulamayı otomobilde yapıyorlar, hiç bişey de olmuyor. Hatta adam 3-5 dk da çalıştırıyor içindeki tüm pisliği atsın diye. İçinde kalmazki öyle 200-300 ml, zaten düşünsene o zaman yağı niye değiştiriyoruz madem önceki bozuk yağın 200-300 ml si kalıyorsa. Filtre değişince hemen hiç kalmaz. Tüm bloğun mimarisi, yağ sistemi, karter merkezli tasarlanıyor...Yağ pompasının ağız seviyesi dibe çok yakındır biliyorsun...

    Israrcıyım...��
    Biz 20 silindirli gemi motorunu bile önce motorin koyup beş dakka rölantide çalıştırıyoruz , inanılmaz bir tortu geliyor bloktan , ince iki zamanlı yağıda aynı işi görür hatta motosiklet gibi rölantisi 1200 devirlerde olan bir motor için daha emniyetli olabilir..
    espresso bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    hakan1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2021
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Xpulse 200 4V
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Biz 20 silindirli gemi motorunu bile önce motorin koyup beş dakka rölantide çalıştırıyoruz , inanılmaz bir tortu geliyor bloktan , ince iki zamanlı yağıda aynı işi görür hatta motosiklet gibi rölantisi 1200 devirlerde olan bir motor için daha emniyetli olabilir..
    İhale bende kaldı öyleyse....🙂...

    Tabi 60-70 derece ısıtılan yağ içerideki oda sıcaklığında yağı ne kadar ısıtacak ve bunun akışa faydası olacak mı. Belki uğraşıp alttan boşalt üstten sıcak ekle yapılabilir...

    İyide niye?
    5 aylık yağ ne yapar ki motora...Ya da tam inmese azcık kalsa ne olur?
    Ben olsam basar çalıştırırım. Filtre var sonuçta...5 dk da ısınır...

  3. #23
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı hakan1969 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İhale bende kaldı öyleyse....🙂...

    Tabi 60-70 derece ısıtılan yağ içerideki oda sıcaklığında yağı ne kadar ısıtacak ve bunun akışa faydası olacak mı. Belki uğraşıp alttan boşalt üstten sıcak ekle yapılabilir...

    İyide niye?
    5 aylık yağ ne yapar ki motora...Ya da tam inmese azcık kalsa ne olur?
    Ben olsam basar çalıştırırım. Filtre var sonuçta...5 dk da ısınır...
    Blok içine su kaçağı yok ise
    5 aylık yağa hiçbir şey olmaz fabrikalar km dolmasa bile 1 yıl sonra değiştir demekte , çok uzun süre (5 yıl gibi) çalıştırılmayan yahut tamamen sökülmeden revizyon görmüş motorlarda yaptığımız bir uygulama..

  4. #24
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Alıntı hakan1969 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorseverrr aslında bu uygulamayı otomobilde yapıyorlar, hiç bişey de olmuyor. Hatta adam 3-5 dk da çalıştırıyor içindeki tüm pisliği atsın diye. İçinde kalmazki öyle 200-300 ml, zaten düşünsene o zaman yağı niye değiştiriyoruz madem önceki bozuk yağın 200-300 ml si kalıyorsa. Filtre değişince hemen hiç kalmaz. Tüm bloğun mimarisi, yağ sistemi, karter merkezli tasarlanıyor...Yağ pompasının ağız seviyesi dibe çok yakındır biliyorsun...

    Israrcıyım...🙂
    Abi ben böyle konularda kılım, eğer böyle işlem yapıcaksam hep kullandığım yağdan ve filtreden alır aynı titizlikte o yağı doldurur ve 5-10 kilometre gezip yağı ve filtreyi değiştirip devam ederim benim için en etkili ve rahatlatıcı yöntem budur . 200-300 ml yağ maalesef blokta kalıyor , bunu çoğu motosiklet firmaları kitapçıklarına yazıyor hatta bunu bizzat Bmw motorundada deneyimledim, aracın yağ soğutucunu söktüm, benzinle temizleyip iyice kurutup ve yeni o-ringlerini takıp topladım arabanın karteride 1-2 gün açık bıraktım herşey ne varsa insin diye, normalde filtre dahil 5.2 lt yağ alan araba böyle tamiratlardan sonra 5.6-5.7 lt yağ aldı karteride sökseydim tahmini 100 ml daha artardı. Ben yağ değişirken yağ iyici süzülsün diyede geceden sabah bırakan biriyim, kıllık üst seviyelerde .

  5. #25
    hakan1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2021
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Xpulse 200 4V
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi ben böyle konularda kılım, eğer böyle işlem yapıcaksam hep kullandığım yağdan ve filtreden alır aynı titizlikte o yağı doldurur ve 5-10 kilometre gezip yağı ve filtreyi değiştirip devam ederim benim için en etkili ve rahatlatıcı yöntem budur . 200-300 ml yağ maalesef blokta kalıyor , bunu çoğu motosiklet firmaları kitapçıklarına yazıyor hatta bunu bizzat Bmw motorundada deneyimledim, aracın yağ soğutucunu söktüm, benzinle temizleyip iyice kurutup ve yeni o-ringlerini takıp topladım arabanın karteride 1-2 gün açık bıraktım herşey ne varsa insin diye, normalde filtre dahil 5.2 lt yağ alan araba böyle tamiratlardan sonra 5.6-5.7 lt yağ aldı karteride sökseydim tahmini 100 ml daha artardı. Ben yağ değişirken yağ iyici süzülsün diyede geceden sabah bırakan biriyim, kıllık üst seviyelerde .
    200-300 kaldığına kaynak göster (küçük cc motosiklet ama, yağ soğutmasız) tmm diyelim, güzel bilgi olsun..🙂👍

  6. #26
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Alıntı hakan1969 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    200-300 kaldığına kaynak göster (küçük cc motosiklet ama, yağ soğutmasız) tmm diyelim, güzel bilgi olsun..����
    https://www.honda.com.tr/motosiklet/...iklari/cbr250r

    Sayfa 104 (Pdf dosyasına göre sayfa 109) Honda CBR250R

    Yağ kapasitesi: 1.4 litre
    Filtre kapasitesi: 0.1 litre
    Periyodik bakım: 1.5 litre
    Dağıtım işleminden sonra: 1.8 litre

    https://www.honda.com.tr/motosiklet/...r-fireblade-sp

    Sayfa 225 (Pdf dosyasına göre sayfa 229) 2020 Honda CBR1000RR-R Fireblade SP (Bonus olsun )

    Yağ kapasitesi: 2.5 litre
    Filtre kapasitesi: 0.2 litre
    Periyodik bakım: 2.7 litre
    Dağıtım işleminden sonra: 3.4 litre

  7. #27
    hakan1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2021
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Xpulse 200 4V
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    https://www.honda.com.tr/motosiklet/...iklari/cbr250r

    Sayfa 104 (Pdf dosyasına göre sayfa 109) Honda CBR250R

    Yağ kapasitesi: 1.4 litre
    Filtre kapasitesi: 0.1 litre
    Periyodik bakım: 1.5 litre
    Dağıtım işleminden sonra: 1.8 litre

    https://www.honda.com.tr/motosiklet/...r-fireblade-sp

    Sayfa 225 (Pdf dosyasına göre sayfa 229) 2020 Honda CBR1000RR-R Fireblade SP (Bonus olsun )

    Yağ kapasitesi: 2.5 litre
    Filtre kapasitesi: 0.2 litre
    Periyodik bakım: 2.7 litre
    Dağıtım işleminden sonra: 3.4 litre
    Ugraştın buldun, teşekkür ederim. Tespitin doğruymuş...Dağıtım işleminden kasıt tam olarak ne onu merak ettim. Eğer toplam kapasite oysa 1000 RR da yağın 1/3 ü hiç inmeden yeni yağa karışıyor...Bu tuhaf geldi...Bunu araştırmak farz oldu biraz daha..
    Motoseverrr bunu beğendi.

  8. #28
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Alıntı hakan1969 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ugraştın buldun, teşekkür ederim. Tespitin doğruymuş...Dağıtım işleminden kasıt tam olarak ne onu merak ettim. Eğer toplam kapasite oysa 1000 RR da yağın 1/3 ü hiç inmeden yeni yağa karışıyor...Bu tuhaf geldi...Bunu araştırmak farz oldu biraz daha..
    Dağıtım işlemine sıfırdan motoru toplamak dememiz daha doğru olur, blok açıldıkca kalan yağlarda meydana çıkıyor mesela debriyaj değişeceği zaman yağı boşaltılır ama debriyaj kapağı söküldüğünde yine bir miktar yağ çıkmaktadır bunun gibi örneklendirebiliriz.

  9. #29
    hakan1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2021
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Xpulse 200 4V
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dağıtım işlemine sıfırdan motoru toplamak dememiz daha doğru olur, blok açıldıkca kalan yağlarda meydana çıkıyor mesela debriyaj değişeceği zaman yağı boşaltılır ama debriyaj kapağı söküldüğünde yine bir miktar yağ çıkmaktadır bunun gibi örneklendirebiliriz.
    Yani honda ilk baştan motorun komple dağıtılıp revize edileceğine dair uygulama bilgisi mi vermiş? Revizyonla ilgili bilgiyi "user manual" a değilde "service manual" a koyardı sanki.

    Balataların emdiği yağ inmez...Ayrıca yağ dediğimiz şeyin temel niteliğinin metale tutunması olduğundan yola çıkarak, film tabakası şeklinde iç yüzeye yapışık kalan miktarı da ekleyince demek bu kadar çok oluyor...İşte bu noktada daha ince bir yağla ya da Nikkfurie Hocamın dediği gibi mazotla çalıştırıp "yıkamak" cidden akla yatkın görünüyor titizler için...

    Bu 2zamanlı yağı usta uygularken (otomobil) dedimki ne yaptığının farkında mısın.🙂..Bekle ve gör dedi...İnce yağı boşaltınca konulduğu renkte ineceğini düşünürken alakasız koyulaşmış halde aktığını görünce ustanın ne demek istediğini anlamıştım.

  10. #30
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Alıntı hakan1969 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yani honda ilk baştan motorun komple dağıtılıp revize edileceğine dair uygulama bilgisi mi vermiş? Revizyonla ilgili bilgiyi "user manual" a değilde "service manual" a koyardı sanki.

    Balataların emdiği yağ inmez...Ayrıca yağ dediğimiz şeyin temel niteliğinin metale tutunması olduğundan yola çıkarak, film tabakası şeklinde iç yüzeye yapışık kalan miktarı da ekleyince demek bu kadar çok oluyor...İşte bu noktada daha ince bir yağla ya da Nikkfurie Hocamın dediği gibi mazotla çalıştırıp "yıkamak" cidden akla yatkın görünüyor titizler için...
    Yağ bilgisini her kitapçığındada belirtmemişler mesela CBR125R'da bu bilgi bulunmamakta, bahsettiğim çıkan yağ yine balataların emdiği yağ değilde orada karter tapasından çıkmayan yağlar.

  11. #31
    hakan1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2021
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Xpulse 200 4V
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağ bilgisini her kitapçığındada belirtmemişler mesela CBR125R'da bu bilgi bulunmamakta, bahsettiğim çıkan yağ yine balataların emdiği yağ değilde orada karter tapasından çıkmayan yağlar.
    Biraz yabancı kaynak bakayım, sonucu paylaşayım...✋

  12. #32
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    İnce yağ veya motorin normal yağa göre bloğun içinde çok daha hızlı sirkülasyon yaptığı için metal parçacıklarını vs kartere taşır , çok faydalı bir işlemdir , Motosever'in de dediği gibi motor hacmine , dizaynına yahut silindir sayısına göre bir miktar yağ kartere inmez , tek yada çift silindir ufak motosikletlerde 300 ml kalacağını zannetmiyorum belki 25-50 ml dir..

  13. #33
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Benim motorda yağ değişimi yaptığımızda 1,7 lt yağ koyuyoruz, filtreyi de yenilersek 1,9 lt ama komple motoru söküp açıp toplasak 2,4 lt yağ koymamız gerekiyor. Yani benim her yağ değişiminde filtre de yenilediğimden yola çıkarsak mutlaka motorun içinde en az 0,5 lt pis yağ kalıyor.

  14. #34
    hakan1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2021
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Xpulse 200 4V
    Bir iki yere baktım, otomobillerde motor mimarisine bağlı olarak %10-20 gibi bir yağın aşağı inmediği söyleniyor. Motosiklette bu oran %30 bile olabilir zira debriyaj balataları sünger gibi emiyor malum. Motorseverrr in tespiti doğru...

    Bu bağlamda biz her ne kadar yeni yağ koyuyoruz, makine nin içi tertemiz diye düşünsekte yanılıyoruz. Belki bu durum Honda gibi bazı markaların servis aralıklarının azlığını da açıklar mı acaba ( tabi duygusal sebepler öncelikli de olabilir)...

  15. #35
    Alisilin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Ybr 125 06- Cygnus L 14
    Benim motosiklet aylardır yatıyor havalar ısındı basıp marşa devam edecem yola.

    5 ay yağ beklese nolur beklemese nolur?
    Fazla takmayın hiç bisey olmaz motor öyle hemen bozulacak hasar alacak bisey değil.

  16. #36
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Alıntı hakan1969 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir iki yere baktım, otomobillerde motor mimarisine bağlı olarak %10-20 gibi bir yağın aşağı inmediği söyleniyor. Motosiklette bu oran %30 bile olabilir zira debriyaj balataları sünger gibi emiyor malum. Motorseverrr in tespiti doğru...

    Bu bağlamda biz her ne kadar yeni yağ koyuyoruz, makine nin içi tertemiz diye düşünsekte yanılıyoruz. Belki bu durum Honda gibi bazı markaların servis aralıklarının azlığını da açıklar mı acaba ( tabi duygusal sebepler öncelikli de olabilir)...
    Önemli konu yağ bakımının kilometresini geçirmeden, kaliteli ürünler ve fabrikanın belirttiği özelliklerdeki ürünler ile bakım yapılırsa güvenli bir sürüş elde edilir, Honda'nın 6 ayda bir yağ değişimi bana para çekmek için gibi geliyor.

  17. #37
    hakan1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2021
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Xpulse 200 4V
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Önemli konu yağ bakımının kilometresini geçirmeden, kaliteli ürünler ve fabrikanın belirttiği özelliklerdeki ürünler ile bakım yapılırsa güvenli bir sürüş elde edilir, Honda'nın 6 ayda bir yağ değişimi bana para çekmek için gibi geliyor.
    İllaki...

    Ama cidden blokta o kadar yağ kalması tabiri caizse "pislik"...Ciddi ciddi yağ değişimlerinde 2 zamanlıyla yıkama yoluna gidebilirim...Benim ufaklık zaten 1 lt filan alıyordur...1 lt 2 zamanlı yağ ne tutar ki....Kafam rahat eder...Garanti kapsamında motor...3000 km periodunda servise söyleyelim bakalım...

  18. #38
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Alıntı hakan1969 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İllaki...

    Ama cidden blokta o kadar yağ kalması tabiri caizse "pislik"...Ciddi ciddi yağ değişimlerinde 2 zamanlıyla yıkama yoluna gidebilirim...Benim ufaklık zaten 1 lt filan alıyordur...1 lt 2 zamanlı yağ ne tutar ki....Kafam rahat eder...Garanti kapsamında motor...3000 km periodunda servise söyleyelim bakalım...
    Abi o kadar şeyler uygulamanıza gerek yok belirli periyotlarla ve kaliteli markalarla değişiminiz olsun yeterli, eğer çok takıntılı olursanız yağı daha erkenden değişebilirsiniz. Bu 2 zamanlı yağ, subap sistemi lifterli olan motorlarda 2 zamanlı yağ bloktaki kalan yağı incelteceği için lifterlerde basınçsızlığa sebep verebilir, buda kısaca çekiş düşüklüğü gibi sebeplere hatta lifterleri bile bozabilir. Eğer böyle bir şey yapılacaksa motor temizleyici ürünlere başvurmak en sağlıklısı tabi kaliteli marka olmak kaydıyla .

  19. #39
    hakan1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2021
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Xpulse 200 4V
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi o kadar şeyler uygulamanıza gerek yok belirli periyotlarla ve kaliteli markalarla değişiminiz olsun yeterli, eğer çok takıntılı olursanız yağı daha erkenden değişebilirsiniz. Bu 2 zamanlı yağ, subap sistemi lifterli olan motorlarda 2 zamanlı yağ bloktaki kalan yağı incelteceği için lifterlerde basınçsızlığa sebep verebilir, buda kısaca çekiş düşüklüğü gibi sebeplere hatta lifterleri bile bozabilir. Eğer böyle bir şey yapılacaksa motor temizleyici ürünlere başvurmak en sağlıklısı tabi kaliteli marka olmak kaydıyla .
    Allahtan bizim motorda öyle şim lifter filan yok, kuru motor..Supap manuel sabit ayarlı...Aslında şu an hiç bir motorumda şim olup olmadığını bilmediğimi farkettim. Ama dediğin doğru şim li ya da lifter li motor olsa giren yağı çıkartmak için çok çaba harcamak gerek...

    Hayatımda hiç bir motora supap ayarı yaptırmadım sanırım. Zamanında lifan vardı bir ona yapmışlardı. Supap ayarı için bile motorun bir yerlerinin sökülmesi bana rahatsızlık veriyor...Hele bir de ulaşılması zor bir kapaksa...

  20. #40
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Geçmişte R 1200 Gs (sulu) kullanan bir büyüğüm, yağ değişimi sırasında önce yağı boşalttırır, tırto bir yağ koyar, o yağ ile yarım saat motoru rölantide çalıştırtır ve en sonunda o yağı da boşaltıp yeni yağ ve yağ filtresi ile değişim yapardı.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)