YBR 250 (FAZER 250) Yüksek devir tekleme sorunu yardım!
-
Değerli forum üyeleri ve ustalarım, motosikleti yeni aldım henüz 1000km yapamadım debriyaj sıyırdığı için ustaya bıraktım debriyaj balataları değişti(sözde) ustanın bana attığı parça kodundan r25 in balataları olduğunu öğrendim konuyla alakalımıdır bilmiyorum ama motosiklet debriyaj balatası değiştikden sonra resmen ybr125 e döndü. Velhasıl soruna geleyim, ilk zamanlar 7k devirden sonra gaz yemeyi reddeden motosikletimde şuanda teklemeler ve silkelemeler başladı özellikle 7k 8k devirlerde bunu yapıyor ve motosiklet resmen performanssız çalışıyor bu sebeple kaç defa ustaya tekrar gittim fakat ne yazıkki sorunum çözülmüyor sizler için aşağıda yapılanların listesi mevcut,
-1.Yağ debriyajdan sonra bikere daha değişti ve bu yağ değişimden sonra motosiklet canavar kesildi ilk zamanlar çok iyi özüne dönmüştü fakat tekrar aynı sorun
-2.Yağ yağ filtresi tekrar değişti 3.yağ değişimi ve km ler 200-250 aralıklarla
-3.buji buji kablosu ve pipo değişti
-4.bu gün motosiklet yağ seviyesini kontrol ettim ve yaklaşık 300-400ml yağ fazlası olduğuna kanaat getirerek geri çektim.
Son işlemden önce motor iyice daralmıştı ve 3k-4k 5k devir farketmeksizin aşırı silkeleme tekleme yapıyordu hatta kaza yaptıracak kadar.
Şuan yap seviyesi normal ve yine 7k-8k gibi tekleme silkeleme devam ediyor performansında aşırı düşüş var 100-110 u geçmiyor kolay kolay geçsede motor patlayacak gibi bağırıp titriyor.
Yamaha yetkili servis motora bakmayacağını söylüyor eski ve başka ustalar baktığı için aşırı saçma ama izmoto bunu söylüyor
İzmir çiğli de yaşıyorum son olarak fizşksel müdahale için yakın çevrede heryere gidebilirim yardımlarınız için şimdiden teşekkürler
Reklamlar
-
Motomania gökhan hocaya bir danışabilirsin
-
salih dalkıl adlı üyeden alıntı
Motomania gökhan hocaya bir danışabilirsin
Yarın gitmeyi düşünüyorum ama gökhan hocam sanırım biraz yoğun motoru bırakıp gelme olanağımda yok biraz uzak bana mesafesi belki sorun yaşamış benzer olay başına gelmiş biri yazar diye düşündüm
-
Motorun çalışmasında mı sorun var yoksa gidişinde mi. Yani durduğu yerde 7-8 bin devirde yapıyor mu? Peki 9000 devre ulaşabiliyor mu yoksa 8 binden sonra tıkanıp orda mı kalıyor...
Yağ değişimi motora bu kadar fark getirmez normalde, tabi tutup 20/50 dizel koyulmadıysa öncesinde. Yağ neyi değiştirebilir, balataların tutuşunu ki bu direk tut bırak etkisi yaratabilir. Örneğin yağlı debriyajlı bir motora otomobil yağı koysanız kaçırma ihtimali yüksek. Tabi bu sizin motora uymuyor, hem balata hem yağ değişmiş sizdeyken.
Ustanız R25 balatası olduğu konusunda emin miydi acaba. Balatayla beraber takım baskı da değişti mi?
Balataların eskime toleransı çok az aslında yani normali 3 mm ise 2.5 olunca kaydırmaya başlar. Çünkü bundan 7-8 adet var, her birinde 0.5 mm toplamda 4 mm eder (örneğin) ki bu tutuş için yeterli gelmez. Üstüne baskıda da çizilme aşınma varsa iyice kaçırır. Bu noktada diyelimki R25 in her bir balatası YBR 250 ninkinden azıcık dar olsa yukarıda bahsettiğim gibi bir etki yaratabilir. İkinci husus debriyaj yayları, bunlarda zamanla fazla esnek hale geliyor, tam sıkıştıramıyor olabilirler. Yağı yeni koyduğunuzda, henüz kalınken bunu hissetmezsiniz ama yağ incelince yayın gevşekliğini tolere edememeye başlarlar.
Sesli düşünüyorum, şundandır zaten diyemem. Tekleme motorun tıksırması gibi birşey mi yoksa tut bırak gibi bir silkelememi o net değil. Ybr 250 enjeksiyonlu mu, karbüratör mü?
Debriyaj kaçırıyormu ona bakın; ön tekeri sağlam bir yere dayayın, ön frenide sıkın. Viteste gaz verin patinaja mı geliyor yoksa teker dönmeden içerden mi kaçırıyor...
-
Ateşleme bobininin değiştiğini yazmışmıydın ? böyle yüksek devirde kesiklikler yapabilir..bujileri takarken porseleni çatlamış olabilir , yeni bile olsa teklemeye sebeptir , debriyaj ise tekleme şeklinde değilde giderken sanki gazı kapatmadan maneti yarım çekmişsin gibi devrin yükselmesine sebep olur yani kaçırır..
-
salih dalkıl adlı üyeden alıntı
Motomania gökhan hocaya bir danışabilirsin
hakan1969 adlı üyeden alıntı
Motorun çalışmasında mı sorun var yoksa gidişinde mi. Yani durduğu yerde 7-8 bin devirde yapıyor mu? Peki 9000 devre ulaşabiliyor mu yoksa 8 binden sonra tıkanıp orda mı kalıyor...
Yağ değişimi motora bu kadar fark getirmez normalde, tabi tutup 20/50 dizel koyulmadıysa öncesinde. Yağ neyi değiştirebilir, balataların tutuşunu ki bu direk tut bırak etkisi yaratabilir. Örneğin yağlı debriyajlı bir motora otomobil yağı koysanız kaçırma ihtimali yüksek. Tabi bu sizin motora uymuyor, hem balata hem yağ değişmiş sizdeyken.
Ustanız R25 balatası olduğu konusunda emin miydi acaba. Balatayla beraber takım baskı da değişti mi?
Balataların eskime toleransı çok az aslında yani normali 3 mm ise 2.5 olunca kaydırmaya başlar. Çünkü bundan 7-8 adet var, her birinde 0.5 mm toplamda 4 mm eder (örneğin) ki bu tutuş için yeterli gelmez. Üstüne baskıda da çizilme aşınma varsa iyice kaçırır. Bu noktada diyelimki R25 in her bir balatası YBR 250 ninkinden azıcık dar olsa yukarıda bahsettiğim gibi bir etki yaratabilir. İkinci husus debriyaj yayları, bunlarda zamanla fazla esnek hale geliyor, tam sıkıştıramıyor olabilirler. Yağı yeni koyduğunuzda, henüz kalınken bunu hissetmezsiniz ama yağ incelince yayın gevşekliğini tolere edememeye başlarlar.
Sesli düşünüyorum, şundandır zaten diyemem. Tekleme motorun tıksırması gibi birşey mi yoksa tut bırak gibi bir silkelememi o net değil. Ybr 250 enjeksiyonlu mu, karbüratör mü?
Debriyaj kaçırıyormu ona bakın; ön tekeri sağlam bir yere dayayın, ön frenide sıkın. Viteste gaz verin patinaja mı geliyor yoksa teker dönmeden içerden mi kaçırıyor...
Hocam şöyle tam açıklayamadım sanırım motorun en son yağını 5100 olarak kendim koydum ustaya güvenmiyorum çünkü aynı anda cbr600f motorumuzun hava filtresini değiştirdim deyip değiştirmemişti oda hasbel kader başka arızada farkettik savunması çırak yapmış oldu neyse motor durduğu yerde gaz yiyor tekleme yok çiçek gibi saat gibi sadece yükte vitesde giderken 7k da 8k da sağlam silkeliyor ama bu debriyaj kaydırması değil daha çok sanki benzin yetişmiyormuş gibi bir sikkeleme tabi debriyajdan yada dediğiniz gibi söküp taktığı o aksamdanda şüphelenmiyor değilim
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:26 ----------
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Ateşleme bobininin değiştiğini yazmışmıydın ? böyle yüksek devirde kesiklikler yapabilir..bujileri takarken porseleni çatlamış olabilir , yeni bile olsa teklemeye sebeptir , debriyaj ise tekleme şeklinde değilde giderken sanki gazı kapatmadan maneti yarım çekmişsin gibi devrin yükselmesine sebep olur yani kaçırır..
Hocam bobin değilde zaten tekleme kaynaklı buji buji kablosu değişti ama yine düzelmedi onu belirttim debriyaj kaydırması tarzı değil o tekleme silkeleme yani kaçırmaya benzemiyor
-
Boşalttığınız yağın içinde metal parçacıklar , tozlar var mı baksaydınız , iki parmağınızı yağa sokun birbirine ovalayın balata tozu gibi farklı birşeyler varsa büyük ihtimalle debriyaj balataları tas yada yaylar ile uyumsuz , yahut yönleri yada milimetrik kalınlıkları hatalıdır..
-
EmreArslan adlı üyeden alıntı
Hocam şöyle tam açıklayamadım sanırım motorun en son yağını 5100 olarak kendim koydum ustaya güvenmiyorum çünkü aynı anda cbr600f motorumuzun hava filtresini değiştirdim deyip değiştirmemişti oda hasbel kader başka arızada farkettik savunması çırak yapmış oldu neyse motor durduğu yerde gaz yiyor tekleme yok çiçek gibi saat gibi sadece yükte vitesde giderken 7k da 8k da sağlam silkeliyor ama bu debriyaj kaydırması değil daha çok sanki benzin yetişmiyormuş gibi bir sikkeleme tabi debriyajdan yada dediğiniz gibi söküp taktığı o aksamdanda şüphelenmiyor değilim
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:26 ----------
Hocam bobin değilde zaten tekleme kaynaklı buji buji kablosu değişti ama yine düzelmedi onu belirttim debriyaj kaydırması tarzı değil o tekleme silkeleme yani kaçırmaya benzemiyor
Egsozda patlama var mı? Alet karbüratörlü di mi?
Yok enjeksiyonlu diyor specklerde
TPS olabilir...Bobin belli bir devirde bocalıyor olabilir. Yakırlt sorunu olsa her devirde hissettirirdi sanki..
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:51 ----------
8000 devrin üstüne çıkabiliyor mu?
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Boşalttığınız yağın içinde metal parçacıklar , tozlar var mı baksaydınız , iki parmağınızı yağa sokun birbirine ovalayın balata tozu gibi farklı birşeyler varsa büyük ihtimalle debriyaj balataları tas yada yaylar ile uyumsuz , yahut yönleri yada milimetrik kalınlıkları hatalıdır..
İlk ve ikinci boşalttığımız yağda vardı fakat 3.yağ da eksilttiğim kısmına yarın bakıcam bu anlattıklarım debriyaj balatalarından olabilir mi sizce ? Kime sordam olmaz diyor ama
hakan1969 adlı üyeden alıntı
Egsozda patlama var mı? Alet karbüratörlü di mi?
Yok enjeksiyonlu diyor specklerde
TPS olabilir...Bobin belli bir devirde bocalıyor olabilir. Yakırlt sorunu olsa her devirde hissettirirdi sanki..
Hocam enjeksiyonlu patlama vs yok olmuyor yani hemde hiç
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:00 ----------
hakan1969 adlı üyeden alıntı
Egsozda patlama var mı? Alet karbüratörlü di mi?
Yok enjeksiyonlu diyor specklerde
TPS olabilir...Bobin belli bir devirde bocalıyor olabilir. Yakırlt sorunu olsa her devirde hissettirirdi sanki..
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:51 ----------
8000 devrin üstüne çıkabiliyor mu?
Çıkıyor çıkıyorda zulüm gibi azap gibi titreye titreye devri kese kese çıkıyor malesef
-
Zaten 2 seçenek var ya ateşleme, ya da yakıt. Yüksek devirde başlaması, yakıt pompasıyla alakalı olabilir yetiremiyordur..Enjektörden, sensörlerden olabilir...Seçenek çok maalesef..Keşke balata olsaydı..🙂
-
hakan1969 adlı üyeden alıntı
Zaten 2 seçenek var ya ateşleme, ya da yakıt. Yüksek devirde başlaması, yakıt pompasıyla alakalı olabilir yetiremiyordur..Enjektörden, sensörlerden olabilir...Seçenek çok maalesef..Keşke balata olsaydı..🙂
Evet keşke balata değil gibi duruyor :/
-
EmreArslan adlı üyeden alıntı
Evet keşke balata değil gibi duruyor :/
Motomania halleder, dert değil...👍
-
hakan1969 adlı üyeden alıntı
Motomania halleder, dert değil...👍
Yarın gidicem inşallah müsaittir sizlede paylaşırım çözülürse
-
iyi günler..ybr250(enjeksiyonlu) motosiklet 1 yıldır bende yaz ayında uzunyola falan gittim banamısın demedi..bi kez yıkadım ariza lambasi yakmıştı(akü tak çıkar düzelmişti)..neyse sorunum 1 haftadır tekleye tekleye gidiyordu özellikle boştayken aniden stop ediyor...rölanti düşük gibi çalışıyor..buji değişti..özellikle yağmurlu havalarda yada yıkanınca bu Ybr250lerin neresinden su alıyor hiçbir usta bulamadı??
-
Hocam benim sorunum buji kablosunun devamında iki adet soket var onların wd40 lanması ile çözüldü bak ordan büyük ihtimal çünkü benimkide aynı sorun ustalar bakmıyo bakan sallamıyo sallayanda anlamıyo ben bi gün yolda kaldım elleye lleye öğrendim kendim çödüm baya sinir bir durum ama dediğim yere bakarsan %90 ihtimal aynı yerden sorunun çözülecektir.
-
hocam mesajınızı yeni gördüm..ben bujiyi değiştirmiştim..sürekli buji yağlama yapıyor bujiyi sök temizle uğraşıyorum..dediğiniz işlemi yapacam..ustalar enjeksiyonlu diye bakmıyor soğuk havada normaldir diyorlar..teşekkürler
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:59 ----------
Motor rölantide durmuyor çiğ benzin atıyor...öksüre öksüre gaz kesmeden gidiyorum..ilçede hiçbir motorcu bakmak istemiyor Uzay mekiğimi bu alet Arkadaşlar
-
22 Aralık 2023, 08:03
#17
schnitzel_34 adlı üyeden alıntı
hocam mesajınızı yeni gördüm..ben bujiyi değiştirmiştim..sürekli buji yağlama yapıyor bujiyi sök temizle uğraşıyorum..dediğiniz işlemi yapacam..ustalar enjeksiyonlu diye bakmıyor soğuk havada normaldir diyorlar..teşekkürler
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:59 ----------
Motor rölantide durmuyor çiğ benzin atıyor...öksüre öksüre gaz kesmeden gidiyorum..ilçede hiçbir motorcu bakmak istemiyor Uzay mekiğimi bu alet Arkadaşlar
Hocam enjektör temizliği benzin pompası basınç kontrolü muhtemelen benzin pompasındandır diye düşünüyorum aynı sorunu yaşadım ama önce enjektörü temizlet dene olmadı pompaya bak
Bu arada az bi elin yatkınsa kendinde sökebilirsin bu parçaları.
-
22 Aralık 2023, 12:19
#18
TPS Sensörü olduğunu düşünüyorum. Dip gazda yığılma gibi birşeyler yapıyor. eskiden örneğin 140 a rahat çıkarken şimdi 130 135 zorla görüyor. rampa çıkarken performans çok düşüyor. Normalden fazla bağırıyor.
Sorun bunlara bağlı ise TPS Sensörü
-
22 Aralık 2023, 13:32
#19
draj3n adlı üyeden alıntı
TPS Sensörü olduğunu düşünüyorum. Dip gazda yığılma gibi birşeyler yapıyor. eskiden örneğin 140 a rahat çıkarken şimdi 130 135 zorla görüyor. rampa çıkarken performans çok düşüyor. Normalden fazla bağırıyor.
Sorun bunlara bağlı ise TPS Sensörü
Bizim YBR de benzin pompası değişince sorun tamamı ile çözüldü ama aynı zamanda ustamız enjektörüde temizlettiği için şuan ikilemdeyim usta her ne kadar 7bin tl ye çıkma benzin pompası takmış olsada bu arada enjektörüde temizlettiği için sorun çözümü için iki seçeneğide değerlendirmek lazım tps sensörü bu tarz bir soruna yol açarmı o konuda fikrim yok tabi fakat bahsedilen sorunu tam olarak aynısını yaşadım.
-
22 Aralık 2023, 13:38
#20
EmreArslan adlı üyeden alıntı
Bizim YBR de benzin pompası değişince sorun tamamı ile çözüldü ama aynı zamanda ustamız enjektörüde temizlettiği için şuan ikilemdeyim usta her ne kadar 7bin tl ye çıkma benzin pompası takmış olsada bu arada enjektörüde temizlettiği için sorun çözümü için iki seçeneğide değerlendirmek lazım tps sensörü bu tarz bir soruna yol açarmı o konuda fikrim yok tabi fakat bahsedilen sorunu tam olarak aynısını yaşadım.
açar açar. açtı uğraşıyorum şuanda
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler