Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Silindir Üst Kapak Contasından Yağ Kaçağı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    İş için kullandığım Mondial Z-One 180 üst kapak contasından yağ kaçırıyor. Kimse bu durumu umursamadığı için yağ ekleye ekleye kullanılıyor. Bu durumun motor ömrüne zararı veya tehlikeleri yok mudur? Yoksa gereksiz yere mi pimpirikleniyorum?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ozanturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2022
    Şehir
    istanbul bağcılar
    ekleyerek elbet devam edersiniz ama fazla ya da eksik yağ ikmali de sıkıntı çıkarabilecek bir husus, en iyisi conta değişimi diye düşünüyorum

  3. #3

    Üyelik
    07 Eylül 2009
    Şehir
    беларусь\Минск - Sivas
    Motosikleti
    Aprilia Caponord 1200 add & Benelli Tnt 249 S
    ya eklenecek kadar çok kaçak varsa onu yaptır. terleme olsa sıkıntı değil ama bu durumu yaptır.
    Helal Haram ver ALLAHIM,
    Menzilciler yer ALLAHIM...

  4. #4
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Bir zamanlar kullandığım Cg de bu durum vardı, hiç önemsemedim hiçte bişe olmadı ama bendeki sadece dışa terleme yapıyordu ve hiç yağ eklemezdim normal şekilde kullanırdım (yağ eksiltmezdi), kullanılan motosiklet büyük ihtimal çok zorlanılarak kullanılıyor ve oradan kaçırıyor başka bir ihtimalde fazla yağ koyulduğu için oradan kaçak veriyor olabilir. Büyük ihtimal o conta artık görevini eskisi gibi yerine getiremiyodur ve yağ kaaçırıyordur, yanma odasının içine yağ kaçırıyorsa uzun vadede kurum bağlayıp çekişten düşürecektir.

  5. #5
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Kaçak değil terlemedir o

    Zorlayarak kullanimdan kaynaklanir

    Veya kalın viskozite yağda yapar.(blok iç basinci artacagi icin,yağ contadan terleme suretiyle eksilir)

    Ekleye ekleye devam,birşey olmaz.

    Hee,bu arada ne kadar eksilttiğide önemli

    1000km de 100ml eksiltmesi var 200ml eksiltmeside var.

  6. #6
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Fazla yağ koymanın da conta patlattığını okumuştum.

    Ben şu an kullanmakta olduğum motoru nereden baksanız 30000 km yağ ekleye ekleye kullandım. Bende düzenli kontrol vardı. Aşağı yukarı kaç km.de ne kadar yağ eksilttiğini bilirdim. Yağ eksiltiyor derken öyle segmandan falan sanmayın, bildiğiniz yere şıp şıp damlıyordu Hep motor inecek korkusuyla beklettim, birgün bir baktık çok basit bir yerden yağ kaçırıyormuş, keçeyi vs yeniledik sıkıntı kalmadı.
    espresso bunu beğendi.

  7. #7
    joshua - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Kawasaki KLX 250 (2016) KLR 650 (2006)
    Üst kapak derken silindir mi, subapların olduğu külbütör kapağı mı, kaçak net olarak tespit edilip conta yenilenmelidir, yağ eklemeyi ihmal ederseniz daha büyük masraflı yara açabilir.

  8. #8
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Yukarıdan külbütör kapağından. Terleme şeklinde değil. Kaçak şeklinde. Bütün motor bloğunu yağa bulayacak kadar çok miktarda. Geçenlerde yarım litre 20w50 traktör yağı ekledik dediler. Düzgün bakılan bir motor değil. 1000 km.de 500 gr akıtıyor tahminen. Binerken motor kitleyebileceğini düşünerek biniyorum. Sanırım acilen üst kapak, conta elden geçirilmesi lazım.

  9. #9
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Alıntı AzÇok adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yukarıdan külbütör kapağından. Terleme şeklinde değil. Kaçak şeklinde. Bütün motor bloğunu yağa bulayacak kadar çok miktarda. Geçenlerde yarım litre 20w50 traktör yağı ekledik dediler. Düzgün bakılan bir motor değil. 1000 km.de 500 gr akıtıyor tahminen. Binerken motor kitleyebileceğini düşünerek biniyorum. Sanırım acilen üst kapak, conta elden geçirilmesi lazım.
    Külbütör kapağı ise değişmesi 15 dakikadan fazla sürmez, yağ parası veriline kadar o contadan birsürü alıp kenara atabilirdiler.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)