Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Scooter'a şarjlı ahtapot telefon tutacağı taktırdıktan sonra Scooter sapıttı!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    10 Temmuz 2017
    Arkadaşlar iyi günler. Arora Cappucino 125 cc Scooter aldım. Daha 350km'de. Geçen gün rüzgarlık aldım, bari taktırmışken şarjlı telefon tutacağı da alayım da ikisini birlikte taktırayım dedim ve şarjlı ahtapot telefon tutacağından alıp, rüzgarlık ile birlikte motor tamiri yapan bir yere götürüp ikisini de taktırdım. Usta, şarjlı telefon tutacağını takarken de meraktan şarj aletinin, Scooter'da takıldığı yerin fotoğrafını çekmiştim ama usta, şarj cihazının kablosunu, Scooter'ın pin yerlerinden hangisine taktı, elektrik şasesini nereden aldı anlamadım.

    Ama ne hikmetse bu şarj bağlantısından bir kaç gün sonra garip garip sorunların ortaya çıktığını fark ettim. Acaba şarj aletini bağladığım ilk dakikadan sonra mı bu sorunlar başladı, tam dikkat etmedim, tek bildiğim, bundan sonra Scooter'ın sapıtmaya başladığı. Kronik bir arızası vardı da bu bağlantıdan sonra mı ortaya çıktı da denk geldi bilmiyorum.

    Şöyle ki, ayaklığı indirdiğimde motor istop etmiyor, halbuki bu bağlantıdan önce ediyordu ve gösterge panelindeki renk ve saat bir süre sonra kendi kendine sıfırlanıyor. Yani misal bu sabah gösterge panelindeki saati ayarlayıp panel rengini de beyaz yapıp işe gittim, iş çıkışı Scooter'ı çalıştırdığımda gösterge paneli maviye dönmüş, saati de 00:00 şekline gözüküyordu. Saat ile panel rengini tekrar ayarladım, muhtemelen yarın sabah kontağı açtığımda yine aynı şeyi yapacak, saat sıfırlanacak, panel rengi değişecek. Ona göre yarın gidip ustaya şarj aletinin, Scooter'ın pinlerine bağladığı kısımlarını komple geri söktüreceğim ama bu sorunlar yine devam ederse de sorunun, bu sefer şarj aleti bağlantısı ile bir alakası olmadığını, üretim hatası, kronik hata vs olduğunu anlarsam da üzüleceğim. Umarım şarj aletinin bağlantısı çoktan Scooter'ın beynine zarar vermemiştir de söküldüğünde bu sorunlar
    düzelir.

    Daha önce bu Scooter'a şarj aleti taktırıp da bu gibi sorunlar yaşayan oldu mu?




    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Umarım usta diye geçinen kişi şarj aletini bağlayacağım diye kabloları kesip biçip bantlayıp orijinal tesisatı bozmamıştır.
    Elektrikli bir şey taktıracak olsam önce uzun süre usta araştırırım kim düzgün yapar, tesisatı kim bozmaz diye çünkü artık bütün araçlarda çok fazla elektronik var, kafasına göre iş yapan kesin bir şeyleri bozar.

  3. #3
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    bu telefon tutucuları kendi sigortalı hattı tesisata al bağla şeklinde satılıyor direk akü ye bağlıyorsun çalışıyor neden ustaya gittiniz ki
    orada bi dünya kablo açmış bantlamış kimbilir nereye bağladı da motosiklet sapıttı
    espresso bunu beğendi.

  4. #4
    joshua - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Kawasaki KLX 250 (2016) KLR 650 (2006)
    bu telefon tutucu benim telefonun kamerasının bozulmasına sebep oldu, o gündür kullanmam motordan inince bakarım telefona kim aramış ne olmuş

  5. #5
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu telefon tutucuları kendi sigortalı hattı tesisata al bağla şeklinde satılıyor direk akü ye bağlıyorsun çalışıyor neden ustaya gittiniz ki
    orada bi dünya kablo açmış bantlamış kimbilir nereye bağladı da motosiklet sapıttı
    Evet, direkt aküden alınsa aküden alınan yere sigorta konsa çok daha basit ve orijinal tesisatı ellemeden yapılmış olurdu.
    Kontak kapalıyken çalışmasın falan diye tesisattan aldı sanırım ama ne gerek var.

    Ben de motora çakmak soketi taktırmak istiyorum şarj cihazı takabileyim diye ama tesisatı ustalara elletmeye çekindiğim için powerbank ile idare ediyorum hala.

  6. #6
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet, direkt aküden alınsa aküden alınan yere sigorta konsa çok daha basit ve orijinal tesisatı ellemeden yapılmış olurdu.
    Kontak kapalıyken çalışmasın falan diye tesisattan aldı sanırım ama ne gerek var.

    Ben de motora çakmak soketi taktırmak istiyorum şarj cihazı takabileyim diye ama tesisatı ustalara elletmeye çekindiğim için powerbank ile idare ediyorum hala.
    aradığın malzeme bu iş direk bağla aküden açma kapama düğmeside var kullanmadığın zaman açık tutma yeter
    açık tutarsan o tek led ampül aküyü boşaltıyor

    https://urun.n11.com/yedek-parca/mot...kar-P485878591

  7. #7
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Motosikletin zaten kendisine ait ön gözde usb çıkışı mevcut ordan şarj edebilirdiniz, motosikletin tesisatını orijinal haline getirmesini söyleyin yoksa sıkıntıların ardı arkası kesilmez. O bahsettiğim usb den kablo çekip tutacağa takıp devam etmeniz daha iyi olacaktır.
    espresso bunu beğendi.

  8. #8
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aradığın malzeme bu iş direk bağla aküden açma kapama düğmeside var kullanmadığın zaman açık tutma yeter
    açık tutarsan o tek led ampül aküyü boşaltıyor

    https://urun.n11.com/yedek-parca/mot...kar-P485878591
    Yok, böyle USB olanlardan istemiyorum ben, usb şarj teknolojisi habire değişiyor, yalnızca basit çakmak soketi olsun onun üstüne usb QC destekli şarj cihazını takayım, şarj cihazı değişirse de bir daha soketle falan uğraşmayayım diyorum. Benim motorda ön tarafta solda kapalı torpido gibi küçük bir bölme var gidonun altında, onun içinde olsa yeter, şu anda zaten o bölmeye powerbank koyup kablosunu kapağının kenarından çıkarıp öne uzatarak kullanıyorum.
    F54 bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    10 Temmuz 2017
    Cevaplar için teşekkürler arkadaşlar. Dün Scooter'ı, Çin motorlarına hiç bakmasa bile (Sadece BMW+Honda+Yamaha+Suzuki'lere bakıyor) tanıdık olduğu için sırf benim hatırıma bakacak, bana yakın bi usta arkadaşa götürdüm. Usta "Şarj aletini taktırdığın kişiler bağlantıyı Fren müşüründen yapmışlar yani olması gereken zaten bu ve bu bağlantının, Panelini sıfırlama ve ayaklığı indirdiğinde motorun istop etmeme ile alakalı bir soruna yol açacağını sanmıyorum, en azından benim baktığım motorlardaki şarj bağlantılarında hiç seninki gibi sorunlara yol açtığını duymadım ama bu Çin motorlarında nasıl olur bilmem, bence bu şarj bağlantısı ile alakalı bir sorun değil bunlar" dedi ve sırf benim hatırıma ve ricama binaen Kırmızı kabloyu gözümün önünde söktü ve motoru çalıştırıp ayaklığı indirdim ama yine motor istop etmedi, sonra dükkanı çok yoğundu diye tekrar bağladı, kapattı. Başka bir şeye bak demedim adamı uğraştırmamak için. Yani sorunun bu bağlantı ile alakası olmadığını teyit etmiş olduk. Ama bazı Arora Cappucino 125 cc kullanan arkadaşların, ekran panelinin kendi kendine sıfırlanma sorunu ile alakalı "Kutup başları gevşediği zaman böyle yapıyor" yorumlarını sonradan okudum yoksa en azından 2 dakikada kutup başlarına da bi bak der öyle çıkardım. Ama 2022 model ve 350 km de olan daha sıfır bir motorda neden kutup başları oynasın anlamadım. Acaba kutup başları gevşedi ise sıktırdığımda ayaklığı indirdiğimde motor da istop eder mi anlamadım. Bazı Arora Cappucino 50 cc ya da 125 cc kullanan arkadaşlar da ayaklığı indirdiklerinde motorun istop etmediğini söylemiş ama benim Scooter'ı daha 2 haftadır kullanıyorum ve ilk hafta kesinlikle ayaklığı indirdiğimde motor istop ediyordu, şu an 350km de ve artık ayaklığı indirdiğimde motor istop etmiyor. Aynı otoparkta 2020 model başka bir Arora Cappucino 125 cc sahibi bir arkadaş var ve onun Scooter'ı 3.000 km'yi geçmiş, denemek için dün akşam ondan Scooter çalışırken ayaklığı bir kaç kere indirip kaldırmasını söyleyerek bu durumu test ettim ve her seferinde de motoru istop etti. Benimkinde bir sorun var yani ama daha sıfır motor, bu canımı sıkıyor, niye sıfır bir üründe bu garip sorunlar bana denk gelir anlaması güç. Kader, şans, nasip vs deyip geçsem de can sıkıyor yani.

    Ayrıca, torpidoda bir USB bağlantısı olduğunu şimdi siz söyledikten sonra fark ettim ve şu an şoktayım Ama olsun, en azından ayaklığı indirdiğimde motorun istop etmeme ve gösterge panelinin kendi kendine sıfırlanma sorununun, olması gerektiği gibi fren müşürden enerjisini alan şarjlı telefon tutacağı aparatından kaynaklanmadığına emin oldum ve bu yüzden söktürmedim. Ama sağ ve sol sinyallerin birisi diğerinden daha hızlı yanıp sönüyor gibi ve bu sinyalleri ilk açtığımda hızlıca çakıp sonra düzenli bir şekilde yanıp sönüyor. Misal dörtlüleri de yaktığımda ilk yanarken hızlıca gelip gidiyorlar ondan sonra düzene giriyorlar. Acaba bu fren müşüründen enerjisini alan şarj aleti ile alakası var mı, çünkü orada usta kırmızı kabloyu söktüğünde hiç sinyalleri denemek aklıma gelmedi, sadece ayaklığı indirip motorun stop edip etmediğine baktık sonra geri bağlayıp kapattı usta.

    Ama madem torpidoda USB bağlantısı var, o zaman o USB kısmından, Scooter'ın içinden, sol firenin yanındaki telefon tutacağına kadar uzun bi USB Type-C kablo alıp çektirsem, fren müşüründeki o + ve - iki kabloyu da söktürüp sadece üstündeki kendi orijinal USB bağlantısını kullanırım, kafamda soru işareti kalmaz, yanlış mıyım. Torpidodaki USB yuvasından telefon tutacağına kadar kendim USB kablosunu bağlayabilir miyim yoksa gövde kısmının sökülmesi falan mı lazım?

    Ve asıl sorunlarım (ayaklığı indirdiğimde motorun stop etmemesi ve gösterge panelindeki renk ve saatin sıfırlanması) için kutup başlarını kendim kontrol edip sıkabilir miyim, tam olarak nerede bunlar, ayağımı koyduğum yerdeki kare kapağın altında mı? Ben yapabilir isem bakayım, beni aşan bir durum ise yine bir ara aynı ustaya rica edeyim, Çin motorlarına bakmasa bile benim hatırıma en azından kolay bir şey iste 2 dakika da bakıp yapar.


  10. #10
    ahmetmert58 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Nc 700 S
    allahım yarabbim şu şase kablosunu sıyırıp vidanın cıvatanın altına sokup sıkıyorlar ya illet oluyorum illet. yahu bir pabuca sıkıp koymak bu kadar mı zor allahınız aşkına ya 50 kuruş bile değil maliyeti. ondan sonra " soketli, kablo kesmeden biçmeden " diye çükündürük marka aliexpress sislerini 1500 liraya iteliyorlar millete. bide diyorlar ki " kanka adamın işçiliği çok iyi ". ee zaten olması gerekeni yapıyor adam. 500 liralık parçaya 500 lirada montaj alırsa tabi iyi diyeceksin işçiliğine, kendini kandırman lazım birazda. ben artık kendi işimin ustası oldum. alet edavatımın yetmediği yerde gidiyorum ustama kendim hallediyorum herşeyi. en azından hem neyin ne olduğunu biliyorum hem de keriz yerine konulmuyorum.

    soruya gelecek olursak, evet ayaklarınızı koyduğunuz kapağın altındadır akü. kutup başlarını kontrol edin bakalım gevşeklik varmı. var ise bir yıldız tornavida yada uygun anahtar ile sıkabilirsiniz çok basit. sadece civata sıkacaksınız bunun için ustaya para bayılmayın. bir keresinde yolda giderken benim motorda da olmuştu. ekran gidip gidip geliyordu arıza ışığı yandı. biraz araştırınca kutup başlarının gevşediğinden dolayı olabileceğini okudum. aküye bakınca gerçekten gevşediklerini gördüm zaten sıkınca anında düzeldi.
    espresso ve radyoaktif bunu beğendiler.

  11. #11

    Üyelik
    10 Temmuz 2017
    Alıntı ahmetmert58 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    allahım yarabbim şu şase kablosunu sıyırıp vidanın cıvatanın altına sokup sıkıyorlar ya illet oluyorum illet. yahu bir pabuca sıkıp koymak bu kadar mı zor allahınız aşkına ya 50 kuruş bile değil maliyeti. ondan sonra " soketli, kablo kesmeden biçmeden " diye çükündürük marka aliexpress sislerini 1500 liraya iteliyorlar millete. bide diyorlar ki " kanka adamın işçiliği çok iyi ". ee zaten olması gerekeni yapıyor adam. 500 liralık parçaya 500 lirada montaj alırsa tabi iyi diyeceksin işçiliğine, kendini kandırman lazım birazda. ben artık kendi işimin ustası oldum. alet edavatımın yetmediği yerde gidiyorum ustama kendim hallediyorum herşeyi. en azından hem neyin ne olduğunu biliyorum hem de keriz yerine konulmuyorum.

    soruya gelecek olursak, evet ayaklarınızı koyduğunuz kapağın altındadır akü. kutup başlarını kontrol edin bakalım gevşeklik varmı. var ise bir yıldız tornavida yada uygun anahtar ile sıkabilirsiniz çok basit. sadece civata sıkacaksınız bunun için ustaya para bayılmayın. bir keresinde yolda giderken benim motorda da olmuştu. ekran gidip gidip geliyordu arıza ışığı yandı. biraz araştırınca kutup başlarının gevşediğinden dolayı olabileceğini okudum. aküye bakınca gerçekten gevşediklerini gördüm zaten sıkınca anında düzeldi.
    Hocam ilk fırsatta dediğinizi yapacağım. Sizce usta arkadaşımın dediği gibi, benim başka bir ustaya taktırdığım bu Şarj aletinin, enerjisini (görselde gösterdiğim gibi) fren müşüründen almasının, Scooter'ın beynine hiç bir olumsuz etkisi olmaz değil mi ve bu ayaklığı indirdiğimde motorun istop etmemesi ile gösterge panelindeki renk ile saatin bir süre sonra kendi kendine sıfırlanması sorunu ile bu şarj kablosu bağlantısının bir alakası olamaz doğru mu? Ona göre eğer ufacık bir olumsuz ihtimal bile varsa siyah ve kırmızı iki kabloyu da bağlandıkları yerlerden komple söktürüp, Scooter'ın torpidosundaki orijinal USB'sinden, bu telefon tutacağının yanın kadar 1 metre bir USB Type-C kablosu alıp onu çektireceğim. Ne dersiniz?

    Umarım ayaklığı indirdiğimde motorun istop etmemesinin de sebebi, kutup başlarının gevşemesidir de onu sıkınca hem bu sorun çözülür hem de gösterge panelinin kendi kendine sıfırlanma sorunu. O zaman hiç bir sorunum kalmaz ama daha 350km de 2 haftalık bir Scooter'ın böyle sorunlar çıkartması mide bulandırıyor, tamam Çin motoru ama 2 haftada da çıkmaz ki bu gibi sorunlar. 40 bin TL para az buz da değil. Tamam 2,3 sene öncesine kadar 3-5 kuruşa satılan Scooter'lardı bunlar ama sonuçta benim cebimden 40 bin lira para çıktı. Sırf kendi orijinal lastiği de dandik diye gidip 2.400 TL'ye Michelin City Grip 2 lastik alıp taktırdım. Rüzgarlık ve telefon tutacağı ile birlikte Scooter'a toplam 3 bin TL'de masraf yaptım. Bu kadar hevesle bu Scooter'a bindim ama hevesim kursağımda kaldı açıkçası. Şimdi herhangi bir yetkili servisine götürsem çok yoğunuz diye 1-2 ay bekletiyorlarmış, fabrika ile görüşsem aldığınız bayi ile çözün diyecekler, bayiyi arasam şu yetkili servise götür diyecek, oraya götürüp bıraksam kışa kadar Scooter'sız işe gidip gelmek zorunda kalacağım çünkü hemen bakıp sorunu giderip vermiyorlar diye duyuyorum her Arora kullanıcısından. İki arada bir derede kaldım.

  12. #12
    ahmetmert58 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Nc 700 S
    Alıntı radyoaktif adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam ilk fırsatta dediğinizi yapacağım. Sizce usta arkadaşımın dediği gibi, benim başka bir ustaya taktırdığım bu Şarj aletinin, enerjisini (görselde gösterdiğim gibi) fren müşüründen almasının, Scooter'ın beynine hiç bir olumsuz etkisi olmaz değil mi ve bu ayaklığı indirdiğimde motorun istop etmemesi ile gösterge panelindeki renk ile saatin bir süre sonra kendi kendine sıfırlanması sorunu ile bu şarj kablosu bağlantısının bir alakası olamaz doğru mu? Ona göre eğer ufacık bir olumsuz ihtimal bile varsa siyah ve kırmızı iki kabloyu da bağlandıkları yerlerden komple söktürüp, Scooter'ın torpidosundaki orijinal USB'sinden, bu telefon tutacağının yanın kadar 1 metre bir USB Type-C kablosu alıp onu çektireceğim. Ne dersiniz?

    Umarım ayaklığı indirdiğimde motorun istop etmemesinin de sebebi, kutup başlarının gevşemesidir de onu sıkınca hem bu sorun çözülür hem de gösterge panelinin kendi kendine sıfırlanma sorunu. O zaman hiç bir sorunum kalmaz ama daha 350km de 2 haftalık bir Scooter'ın böyle sorunlar çıkartması mide bulandırıyor, tamam Çin motoru ama 2 haftada da çıkmaz ki bu gibi sorunlar. 40 bin TL para az buz da değil. Tamam 2,3 sene öncesine kadar 3-5 kuruşa satılan Scooter'lardı bunlar ama sonuçta benim cebimden 40 bin lira para çıktı. Sırf kendi orijinal lastiği de dandik diye gidip 2.400 TL'ye Michelin City Grip 2 lastik alıp taktırdım. Rüzgarlık ve telefon tutacağı ile birlikte Scooter'a toplam 3 bin TL'de masraf yaptım. Bu kadar hevesle bu Scooter'a bindim ama hevesim kursağımda kaldı açıkçası. Şimdi herhangi bir yetkili servisine götürsem çok yoğunuz diye 1-2 ay bekletiyorlarmış, fabrika ile görüşsem aldığınız bayi ile çözün diyecekler, bayiyi arasam şu yetkili servise götür diyecek, oraya götürüp bıraksam kışa kadar Scooter'sız işe gidip gelmek zorunda kalacağım çünkü hemen bakıp sorunu giderip vermiyorlar diye duyuyorum her Arora kullanıcısından. İki arada bir derede kaldım.
    Fren müşüründen enerji almasının beyine herhangi bir etki edeceğini pek sanmıyorum. neticede sadece enerji alıyor. zarar verecek olsa herhangi bir yerden enerji alsanda başına gelebilir. tabi benim bilgim bu kadar. ben sis farlarımın enerjisini ön fardan aldım mesela herhangi bir sorunda yaşamadım. ekran ve yan ayaklığın sorunuyla bir alakasını olduğunu da pek sanmıyorum çünkü yan ayaklığın müşürü fren müşürüyle tamamen bağımsız. kutup başlarının temassızlığı dijital ekranlarda sapıtma yapabiliyor. siz önce kutup başlarına bakıp sıkın, bakın bakalım düzelecekmi. düzelmezse ona göre çare bulunur.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)