Selamlar, virago 250 motosikletime yeni karburatör aldım (eskisinin ayarlarını temizlerken bir tane ustacık bozdu hava ayar vidası oksitlenip sıkıştığı için de öyle kaldı)yurtdışında bir çok kullanıcının memnun kaldığı yan sanayi bir karburatör aldım. taktığımdan beri performansta hafif düşmeler sezinlediğimden orijinal karburatördeki çalışan her jeti ve vakumu yan sanayiye aktardım her anlamda epey işe yaradı. Ancak şimdide ufak bir sorun var motosiklet ilk çalışmada marşa dokunur dokunmaz çalışıyor, ancak soğukken durduğu yerde gaz verdiğimde ilk çeyrekte 1 saniye duraksayıp sonradan bir anda gaz geliyor hava soğuksa bu sürede stop ettiği de oluyor motor ısınınca hiç problem kalmıyor ama ısınana kadar (yaz ayları için 40-50 saniyelik sürüş) biraz güçsüz davranıyor birkaç usta ve yamaha yetkili servisi motoru sıcakken deneyip motorda hiç sorun olmadığını çalışmasının çok iyi olduğunu söylediler. kışın ne olur bilemiyorum jikleyi hala tam olarak takamadım o yüzden deneyemiyorum ama kışın da jikleyle çalışır gibi. yinede bu sorun biraz canımı sıkıyor sizce karburatörlü motosiklet için bu bir sorun mu? sorunsa kaynağı nedir? (bu sorunun karburatördeki gaz kelebeğinden yada gaz teli ayarından kaynaklı olduğunu düşünüyordum ama o zaman ısınınca da aynı şeyi yapması gerekirdi.)

- yine karburatörden kaynaklı olacak son viteste motosikletin hızlanmasında bir düşüş seziyorum tapagaz yapmamla gazı yarıya kadar kapatmam arasında bir tepki farkı yokmuş gibi. gazı tapagazdayken gazı kademeli olarak kapattığımda sanki motor yavaşlamıyor gibi. yolda hafif yukarı eğimliyse motorun hızlanması biraz yavaş oluyor sanki biraz gaz yemiyor. düşük devirdeki çekişte de minimum yüzde 10-15 lik düşme var gibi hissediyorum yokuşlarda vs. özellikle yüksek viteste ani hızlanırsam bazen devir yükseliyor ama hız devirin yükseldiği kadar yükselmiyor bu karburatörle 2 bin e yakın km yaptım alışma süreci varsa bile geçmiş olması gerekir. Top speed eski karburatörle benzer düz yolda rüzgarlı havada 110-120 arası rahat havada 120-130 arası km yapıyordu hala benzer süratlerde yol alabiliyorum.

-ikinci bölümde saydığım sorunlar debriyaj balatasından da kaynaklı olabilir mi? daha yeni değişmiş olmasına rağmen bilmeden çok kötü bir ustaya değiştirtmişim
işin ehli bir usta bindiğinde balataların değişmesi lazım demişti (öğrenci olduğumdan durumum biraz zorda o yüzden bekletiyorum bu değişimi)

- karburatöre hava ayarı vs. yaptım her türlü ayarı denedim epey kafa yordum bu işe ama bu sorunları kökünden çözemedim. başka biri alsa motoru anlamaz belki ama ben anlayabiliyorum ufak tefek farklılıkları. fakir veya zengin karışımla alakalı birşey olabilir mi bu saydığım sorunlar? bujiler ve pipolar vs herşey yepyeni.

Görüldüğü gibi Bu sorun pekte hayati ve acil değil ama bilgili abilerimizden fikir almak olursa sorunu çözmek için yazdım. daha doğrusu bu normal birşeymi yoksa bir sorun mu ondan dahi emin değilim. Şimdiden teşekkürler yardımlar için