4 zamanlı motor egzoz kurumu nasıl temizlenir
-
110cc 4 vitesli bir motora sahibim motorumun egzozu tıkanık olabilir daha önce rolanti dalgalanması hakkında konu açmıştım. Sıcakken rolanti dalgalanması yapıyordu sonuca varamadık, son aldığım bir fikir egzozun tıkalı olabileceği buna bağlı olarak ısınma sonucu egzoz sübabının ayarının tutmadığı yönünde. Egzozun içinde ki kurumu nasıl temizlerim arkadaşlar daha önce yapan var mı ?
Reklamlar
-
Yanlış hatırlamıyorsam siz yakın zamanda motoru açtırıp çoğu şeyi sıfırlamıştınız, usta bloğu yararken üst kapağı temizlediğinden eminseniz hiç temizlemenize gerek yok kısa zamanda kurum bağlamaz, eğer temiz olmasını istiyorsanız üst kapağı söküp yumuşak tel fırça ile temizlemeniz gerekmektedir, bu yöntem işe yararmı bilmiyorum ama bloğun tüm giriş çıkışlarını söküp emme manifoldundan sprey ile benzin sıkın egzoz çıkışından atmasını sağlayın bu işlemi yaparken bujiyi sökün ve buji piposunun ucuna elektrik bandı ile sarın her yanma ihtimaline karşı gelmiş olursunuz tabi bu işlemi yaparkende egzozu sökmüş olun. Motosikletinizin çalışırken videosunu atarsanız daha da yardımcı olabiliriz.
-
rolantide dalgalanma varsa mutlaka sübap ayarını kontrol edin birde herhangi biryerde hava kaçağı varmı mutlaka buna bakın yani emişte biryerden hava alıyorsa bundan yapar emme manifoldu oringi v.s ısınınca demişsiniz ya otomatik cikle devre dışı kaldığında rolantiniz dalgalanıyor yada motor ısındığında başka yerler de ısınınca fazla hava alıyorsa ondan da yapabilir benim tavsiyen en önce sübap ayarı hava kontrolü en son hava yakıt ayarı
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:25 ----------
bu arada unutmuşum eğer egzosun tıkalı olduğunu düşünüyorsanız motorun harareti çok yükselir yani egzoz tıkalıysa hararet yapar motor..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler