Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
Tek tek kontrol edilmeli. Bazen sadece birkaç civata gevşetip sıkmak yeterli olabiliyorken bazen de binlerce hatta on binlerce liraya mal olabiliyor.
Motosikleti belirtmediğiniz ve resim yüklemediğiniz için daha fazlasını söylemek zor. Elinizden geliyor ise alt ve üst mesnet civatalarını ikişerli olarak gevşetip sıkarak işe başlayın. Gidonun eğri olmadığından emin olmanız gerek, tecrübeli birisi daha kolay anlayabilir. Gidon eğri ise düzeltilmesi çok da mümkün olmaz, inanın ki helikopter uçurmak gidon düzeltmekten daha kolay (tek boru tiplerden bahsediyorum). Sorun bu ikisinde değil ise şansınızı ön teker milini değiştirerek deneyin, içlerinde en uygun fiyatlı parçadır. Tabi ki değiştirmeden önce sökülüp düz bir tezgahta veya komparatör ile salgısı ve eğriliği de kontrol edilebilir.
Amortisörlerdeki eğrilik eğer amortisör borularında ise, motosikletiniz parçaları uygun fiyatlıysa değişimi tamirlerinden daha ucuza geleceği gibi daha sağlıklı da olacaktır. Aksi halde onarıma gidilebilir, çok tavsiye edilmez.
Alt ve üst mesnetler için de benzer durum geçerli ancak bunlarda kesinlikle onarım önerilmez, değişim gerekir. İş o noktaya kadar geldi ise büyük ihtimalle şasede de eğrilik olduğu düşünülebilir.
Eğer ki stoperlerde sorun varsa, aluminyum şase veya mesnet değil ise kaynak ile basitçe tamiri yapılabilir. Aluminyum mesnetlerde onarım kesinlikle önerilmez, şaseye ise bu noktada bir profesyonel tarafından dolgu yapılarak fazla ısıl işlem uygulanıp malzeme sertleştirilmeden kaynak işlemi tamamlanmalıdır. Her ne kadar yüksek yük ve esneklik açısından elastik bir bölge de de olsa aluminyum şaselerde kaynak hiçbir zaman tavsiye edilmez.
Lütfen benzeri durumlarda motosikletinizin marka/model/model yılı gibi bilgileri paylaşın. Böylelikle sonuca daha kolay ulaşırsınız.