Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yamuk ön takım yardım

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    01 Mayıs 2021
    Öncelikle herkese iyi akşamlar. Geçenlerde motorum yan yatmıştı. Motoru sürdüğümde motorda sağ veya sola çekme yok, gidon yamuk değil ama motor tam düz bir çizgide ilerlerken gidon sağa doğru 1 cm kadar eğik ve motorun direksiyonu sağa daha fazla dönüyor sebebi ne olabilir. Yardım ederseniz çok mutlu olurum


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı Barbaros35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle herkese iyi akşamlar. Geçenlerde motorum yan yatmıştı. Motoru sürdüğümde motorda sağ veya sola çekme yok, gidon yamuk değil ama motor tam düz bir çizgide ilerlerken gidon sağa doğru 1 cm kadar eğik ve motorun direksiyonu sağa daha fazla dönüyor sebebi ne olabilir. Yardım ederseniz çok mutlu olurum
    * Amortisörler mesnetlerde dönmüş olabilir,
    * Amortisörlerde eğrilik olabilir,
    * Ön aks mili eğri olabilir,
    * Alt mesnet eğri olabilir,
    * Üst mesnet eğri olabilir,
    * Gidon eğri olabilir,
    * Gidon dönüş stoperleri şasede alt mesnet stoperlerinin temas ettiği kısımlardan veya alt mesnetten eğrilmiş, ezilmiş veya kopmuş olabilir.

    - Bunlardan biri veya birkaçı olabilir. Bilen birisine gösterebilir veya teknik bilginiz dahilinde bunları kontrol edebilirsiniz.

  3. #3

    Üyelik
    01 Mayıs 2021
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    * Amortisörler mesnetlerde dönmüş olabilir,
    * Amortisörlerde eğrilik olabilir,
    * Ön aks mili eğri olabilir,
    * Alt mesnet eğri olabilir,
    * Üst mesnet eğri olabilir,
    * Gidon eğri olabilir,
    * Gidon dönüş stoperleri şasede alt mesnet stoperlerinin temas ettiği kısımlardan veya alt mesnetten eğrilmiş, ezilmiş veya kopmuş olabilir.

    - Bunlardan biri veya birkaçı olabilir. Bilen birisine gösterebilir veya teknik bilginiz dahilinde bunları kontrol edebilirsiniz.
    Cevapladığınız için çok teşekkür ederim peki bunların tamiri mümkünmü yoksa değişim şartmı

  4. #4
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı Barbaros35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cevapladığınız için çok teşekkür ederim peki bunların tamiri mümkünmü yoksa değişim şartmı
    Tek tek kontrol edilmeli. Bazen sadece birkaç civata gevşetip sıkmak yeterli olabiliyorken bazen de binlerce hatta on binlerce liraya mal olabiliyor.

    Motosikleti belirtmediğiniz ve resim yüklemediğiniz için daha fazlasını söylemek zor. Elinizden geliyor ise alt ve üst mesnet civatalarını ikişerli olarak gevşetip sıkarak işe başlayın. Gidonun eğri olmadığından emin olmanız gerek, tecrübeli birisi daha kolay anlayabilir. Gidon eğri ise düzeltilmesi çok da mümkün olmaz, inanın ki helikopter uçurmak gidon düzeltmekten daha kolay (tek boru tiplerden bahsediyorum). Sorun bu ikisinde değil ise şansınızı ön teker milini değiştirerek deneyin, içlerinde en uygun fiyatlı parçadır. Tabi ki değiştirmeden önce sökülüp düz bir tezgahta veya komparatör ile salgısı ve eğriliği de kontrol edilebilir.

    Amortisörlerdeki eğrilik eğer amortisör borularında ise, motosikletiniz parçaları uygun fiyatlıysa değişimi tamirlerinden daha ucuza geleceği gibi daha sağlıklı da olacaktır. Aksi halde onarıma gidilebilir, çok tavsiye edilmez.

    Alt ve üst mesnetler için de benzer durum geçerli ancak bunlarda kesinlikle onarım önerilmez, değişim gerekir. İş o noktaya kadar geldi ise büyük ihtimalle şasede de eğrilik olduğu düşünülebilir.

    Eğer ki stoperlerde sorun varsa, aluminyum şase veya mesnet değil ise kaynak ile basitçe tamiri yapılabilir. Aluminyum mesnetlerde onarım kesinlikle önerilmez, şaseye ise bu noktada bir profesyonel tarafından dolgu yapılarak fazla ısıl işlem uygulanıp malzeme sertleştirilmeden kaynak işlemi tamamlanmalıdır. Her ne kadar yüksek yük ve esneklik açısından elastik bir bölge de de olsa aluminyum şaselerde kaynak hiçbir zaman tavsiye edilmez.

    Lütfen benzeri durumlarda motosikletinizin marka/model/model yılı gibi bilgileri paylaşın. Böylelikle sonuca daha kolay ulaşırsınız.
    ...

  5. #5

    Üyelik
    01 Mayıs 2021
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tek tek kontrol edilmeli. Bazen sadece birkaç civata gevşetip sıkmak yeterli olabiliyorken bazen de binlerce hatta on binlerce liraya mal olabiliyor.

    Motosikleti belirtmediğiniz ve resim yüklemediğiniz için daha fazlasını söylemek zor. Elinizden geliyor ise alt ve üst mesnet civatalarını ikişerli olarak gevşetip sıkarak işe başlayın. Gidonun eğri olmadığından emin olmanız gerek, tecrübeli birisi daha kolay anlayabilir. Gidon eğri ise düzeltilmesi çok da mümkün olmaz, inanın ki helikopter uçurmak gidon düzeltmekten daha kolay (tek boru tiplerden bahsediyorum). Sorun bu ikisinde değil ise şansınızı ön teker milini değiştirerek deneyin, içlerinde en uygun fiyatlı parçadır. Tabi ki değiştirmeden önce sökülüp düz bir tezgahta veya komparatör ile salgısı ve eğriliği de kontrol edilebilir.

    Amortisörlerdeki eğrilik eğer amortisör borularında ise, motosikletiniz parçaları uygun fiyatlıysa değişimi tamirlerinden daha ucuza geleceği gibi daha sağlıklı da olacaktır. Aksi halde onarıma gidilebilir, çok tavsiye edilmez.

    Alt ve üst mesnetler için de benzer durum geçerli ancak bunlarda kesinlikle onarım önerilmez, değişim gerekir. İş o noktaya kadar geldi ise büyük ihtimalle şasede de eğrilik olduğu düşünülebilir.

    Eğer ki stoperlerde sorun varsa, aluminyum şase veya mesnet değil ise kaynak ile basitçe tamiri yapılabilir. Aluminyum mesnetlerde onarım kesinlikle önerilmez, şaseye ise bu noktada bir profesyonel tarafından dolgu yapılarak fazla ısıl işlem uygulanıp malzeme sertleştirilmeden kaynak işlemi tamamlanmalıdır. Her ne kadar yüksek yük ve esneklik açısından elastik bir bölge de de olsa aluminyum şaselerde kaynak hiçbir zaman tavsiye edilmez.

    Lütfen benzeri durumlarda motosikletinizin marka/model/model yılı gibi bilgileri paylaşın. Böylelikle sonuca daha kolay ulaşırsınız.
    Cevapladığınız için tekrar teşekkür ederim. Motorumın markası rks rk125. Motorun teker milini kontrol ettim herhangi bir yamukluk yok stopperleri kontrol ettim hafif yamulmuş düzelttim ama hala sorun devam ediyor. Gösterge ile beraber gidonun aynı yamukluğa sahip olması sanırım mesnetlerden kaynaklandığını gösteriyor doğrumudur.

  6. #6
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Rks Titanic 150-S ve Sym Wolf ile yaptığım kazalarda sadece gidon yamuldu. Sizde de sadece gidon yamukluğunu umuyorum. Ustanız bir boru yardımıyla çektirip eski haline getirebilir.
    Kural [ Z ] bunu beğendi.

  7. #7
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı Barbaros35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cevapladığınız için tekrar teşekkür ederim. Motorumın markası rks rk125. Motorun teker milini kontrol ettim herhangi bir yamukluk yok stopperleri kontrol ettim hafif yamulmuş düzelttim ama hala sorun devam ediyor. Gösterge ile beraber gidonun aynı yamukluğa sahip olması sanırım mesnetlerden kaynaklandığını gösteriyor doğrumudur.
    Mesnetleri bozmanız oldukça zor. Ondan önce büyük ihtimal gidonun kendisi eğrilmiştir. Çok hafif bozulmalarda kusursuz düzeltmek imkansız diyebilirim, bu konularda biraz olsun hassas davranan biriyseniz gidonu değiştirmeden rahat edemezsiniz.

    Motosikleti sürün, tam düz bir yolda iken yine motosikletin tam düz gittiği anı yakalayın ve kısa bir an dikkatlice (lütfen kendinizi riske atma ihtimalinizin olmadığı bir yol ve anda bu işlemi yapın) mesnet ile şase/grenaj arası sağ sol mesafeye ve doğruluğuna bakın. Bunu anlamak için süreyi uzatmayın ama birkaç kez tekrarlayıp emin olun. Eğer mesnet düz durduğu halde gidonun sağ ve solunda farklılık görüyorsanız kesinlikle gidon eğri diyebiliriz. Tabi ki alternatif durumlar var, ancak genel sonuç bu.

    Alternatif olarak motosikletinize binin, ayağa kalkın ve ön tekeri mükemmel şekilde şase ile hizalamaya çalışın. Bunu yaptığınızda gidonun duruşuna bakın, eğirilik görüyorsanız aynı pozisyonu bozmadan bir de mesnetle şase/grenaj sağ-sol boşluklarına bakın. Mesnet doğru gidon egri görünüyorsa yine gidon eğridir diyebiliriz.

    Ön aks milinin sökülerek kontrol edildiğini varsayıyorum, aksi halde yukarıdaki işlemler öncesinde ön tekerden aks milini söküp detaylıca ve dikkatlice eğri olmadığından emin olmalısınız.
    ...

  8. #8

    Üyelik
    01 Mayıs 2021
    Sorunu çözdüm sayenizde. Uzun uzun sıkılmadan cevap verdiğiniz için çok teşekkür ederim ����


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)