Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Zincir pas

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    23 Aralık 2019
    Motosikleti
    NSS250 Forza 250
    Zincirde küçük paslanmalar var. Gaz yağıyla uğraştım ama nafile. Başka önerisi olan var mı?



    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    tel fırça ile temizleyebilirsiniz, zinciri yağsız bırakmamaya çalışın, eğer zincir 4-5 senelikse bunlar normal.

  3. #3

    Üyelik
    23 Aralık 2019
    Motosikleti
    NSS250 Forza 250
    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tel fırça ile temizleyebilirsiniz, zinciri yağsız bırakmamaya çalışın, eğer zincir 4-5 senelikse bunlar normal.
    2018 model motosikletim ve 10bin km’de. Tel fırça ve gaz yağı ile temizledim ama bu kısım böyle..

  4. #4
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    Alıntı gowlet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2018 model motosikletim ve 10bin km’de. Tel fırça ve gaz yağı ile temizledim ama bu kısım böyle..
    temizlenmiyorsa yüzeysel paslanma değildir, taş, eğe vs gibi şeylerle temizlenebilir ama gerek yok bence yağsız bırakmayın yeterli.

  5. #5

    Üyelik
    16 Ocak 2021
    Alıntı gowlet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zincirde küçük paslanmalar var. Gaz yağıyla uğraştım ama nafile. Başka önerisi olan var mı?

    https://i.hizliresim.com/efYVc1.jpg
    Eğer çıkarmak isterseniz tüfek temizliği için kullandığım eski bulaşık teli veya bakırdan yapılmış tüfek harbileri oluyor mazot ile oraları telle veya harbiyle temizlemenizi öneririm ben dışı pas bağlamış tüfeği tel ve mazotla pasları temizleyebilmiştim ama tele daha kolay ulaşırsınız.

  6. #6

    Üyelik
    05 Eylül 2016
    Pas bir tehlike değil. Pasın bir tehlike olması için hareketi engellemesi veya malzemede kopma vs'ye sebep olması gerekir. Sizinkisi hiçbir problem yaratmaz.

  7. #7

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    ogzcngdk taş ,eğe mi? ne yaptın? fırça veya tel ile çıkmıyorsa baklalardaki kaplama hatası olabilir.son yazdığınız gibi yağlı kalsın yeterli.Asıl önemli olan dişli ile temas eden (rulman-yataklar)pimler

  8. #8

    Üyelik
    01 Nisan 2019
    Çok önemli değil, zaten 2018 model orjinal zincir üstündeki bi motor bu sene veya bidahaki sene kmye göre değişim isteyecektir.

  9. #9
    Son Ütücü - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Şubat 2015
    Şehir
    Bakırköy/İST
    Motosikleti
    Yamaha mt-07
    Bende de aynı problem var ama servisteki ustalar ve çevremdekiler bu kadar paslanmanın zararı olmayacağını söylüyor. Baklalar arasında katlanma olmamasına dikkat edin yeterli o daha büyük problem çünkü. Ama yine de temizlerken vakit bulursanız çıkarmaya çalışın ne kadar temiz o kadar iyi.

  10. #10

    Üyelik
    27 Eylül 2013
    Benim Triumph ın geldiği son nokta böyleydi. Pas Kir içersindeydi. Artık allahını seven bu adamın elinden kurtarsın beni dercesineydi.
    En sonunda arkamdan sövdüğünü duydum ve 1 tüp wd40 boşaltıp tümden pasından kirinden arındırdım. Baklaların anasını ağlattığımın farkındayım bu adım ile. Ardından Mazot ile iyice detaylı temizledim. Ve Motul ile yağlandı. Şuan motorum üstüne her bindiğimde haykıra haykıra gülerek ulaştırıyor beni gideceğim yere.

    sharkspeedr2 ve cıbılduck bunu beğendiler.

  11. #11
    cıbılduck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2019
    Motosikleti
    Monster 696
    Alıntı to1ga adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim Triumph ın geldiği son nokta böyleydi. Pas Kir içersindeydi. Artık allahını seven bu adamın elinden kurtarsın beni dercesineydi.
    En sonunda arkamdan sövdüğünü duydum ve 1 tüp wd40 boşaltıp tümden pasından kirinden arındırdım. Baklaların anasını ağlattığımın farkındayım bu adım ile. Ardından Mazot ile iyice detaylı temizledim. Ve Motul ile yağlandı. Şuan motorum üstüne her bindiğimde haykıra haykıra gülerek ulaştırıyor beni gideceğim yere.

    https://i.imgyukle.com/2021/02/13/LIXbTy.png
    bu nedir ya gözlerim kanadı

  12. #12
    Son Ütücü - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Şubat 2015
    Şehir
    Bakırköy/İST
    Motosikleti
    Yamaha mt-07
    Alıntı to1ga adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim Triumph ın geldiği son nokta böyleydi. Pas Kir içersindeydi. Artık allahını seven bu adamın elinden kurtarsın beni dercesineydi.
    En sonunda arkamdan sövdüğünü duydum ve 1 tüp wd40 boşaltıp tümden pasından kirinden arındırdım. Baklaların anasını ağlattığımın farkındayım bu adım ile. Ardından Mazot ile iyice detaylı temizledim. Ve Motul ile yağlandı. Şuan motorum üstüne her bindiğimde haykıra haykıra gülerek ulaştırıyor beni gideceğim yere.

    https://i.imgyukle.com/2021/02/13/LIXbTy.png
    Abi bu nedir?? Biz de bizim motorların zincirinde pas var zannediyoruz, senin motorda pasın zinciri var.

  13. #13
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    Alıntı greyhorse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ogzcngdk taş ,eğe mi? ne yaptın? fırça veya tel ile çıkmıyorsa baklalardaki kaplama hatası olabilir.son yazdığınız gibi yağlı kalsın yeterli.Asıl önemli olan dişli ile temas eden (rulman-yataklar)pimler
    valla haklısın ama konuyu açan arkadaş illa çıksın istiyorsa uygulayacağı yöntem bu. Ben uğraşmam ama bazıları titiz oluyor onun için yazdım seçenek olarak

  14. #14

    Üyelik
    29 Haziran 2016
    Motosikleti
    Cf Moto 250 nk
    Hergün h ıslak yolda kullanınca böyle oluyor. temizleyince ancak bu hale gelebildi . Ama sıkışma gevşeme vs. hiçbir sorunu yok

  15. #15
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı gowlet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zincirde küçük paslanmalar var. Gaz yağıyla uğraştım ama nafile. Başka önerisi olan var mı?
    Daha az temizlik, daha sık yağlama. Zaten ömrünün sonuna gelmiş, iyice uzamış. yakında değişim gerekecek. Değişimden sonra daha az temizlik daha sık yağlama konusuna uymaya çalışın, zincir ıslak veya nemli iken yağlamamaya gayret edin. Aksi halde nemi metal üzerine hapsetmiş olursunuz ve korozyon hızlanır.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)