Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Ön Dişli Kaynak Problemi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    12 Mart 2016
    Şehir
    İstanbul/Artvin
    Motosikleti
    Pulsar 200NS-Yamaha R25-Xmax 250-Fz6 Fazer
    Arkadaşlar merhabalar. Bir süredir kullandığım motorumun zincir temizliğini yaparken ön dişlinin kaynak olduğunu farkettim.
    Şimdilerde ise dişli ile pulun arasında 1 2 mm bir boşluk oluşmuş ve motoru park halinde elle vs iterken tıkırtı yapıyor. Sürüş halinde ses yok gibi ama belki rüzgardan farketmiyorum.

    Ön dişli için şanzuman milinin sökülüp değiştiilmesi için 7-10 bin civarında fiyat çıkaran ustalar oluyor. Sizce nasıl bir yol izlemeliyim ?

    Somunu sıkıp kaynak yapılmamış sanki direk dişliden sonra pul konulup şanzuman milinin başı kaynakla doldurulmuş. Dişlide kaynak yok arada pul var pulda boşta. Kaynağı akıtıp temizletip diş açtırıp somun sıktıracağım yer lazım istanbulda işin ehli

    Resim ekliyorum umarım yardımcı olur.

    Motor fz6 fazer. Malum 4 silindir motorların küçük masraflarıda büyük oluyor önerilerinize açığım.









    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    24 Mayıs 2020
    Eğer sıyırma riski yoksa hiç uğraşma. Başını ağrıtmana değmez.

  3. #3

    Üyelik
    12 Mart 2016
    Şehir
    İstanbul/Artvin
    Motosikleti
    Pulsar 200NS-Yamaha R25-Xmax 250-Fz6 Fazer
    Ses yapmaya başladı. Ön dişlinin kenarlarıda parladı yavaş yavaş dişliyi yemeye başladı tahminimce. En azından yerinde sabit kalsa boşluğu alsak yetecek gibi

  4. #4

    Üyelik
    24 Mayıs 2020
    Eğer mile de punta geldiyse işin zor. Ama eğer değiştireceksen dişliyi çıkartıp tornada yeni mil ağzı açtırıp yeni dişli takarsın

  5. #5
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Dediginiz gibi, somunu takmadan, direk pulu kaynatmislar. Pulun capi da kucuk gelmis. Berbat bir tamirat olmus.
    Fz6 motorlarda, ön disli somunu dusmesi kronik sorundu. Sonradan somunun tasarımını degistirdiler.

    Orjinal hali de soyle:




  6. #6
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    Sanayiye gidip tornacıya danışmanız lazim, bence en ucuz çözüm tornacı eğer dişliyi cikartabilirse yeni dişliyide kaynak ile tutturabilir.

  7. #7
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Somunu sıkıp kaynak yapılmamış sanki direk dişliden sonra pul konulup şanzuman milinin başı kaynakla doldurulmuş. Dişlide kaynak yok arada pul var pulda boşta. Kaynağı akıtıp temizletip diş açtırıp somun sıktıracağım yer lazım istanbulda işin ehli
    Hocam öyle çok büyük bir iş değil fakat esnafın nazını çekmek ayrı bir iş. Neyse bu apayrı bir şey.

    Size en yakın ve "eski" sanayii bölgesine gidip etraftan soracaksınız.(eski sanayi bölgelerinin ustaları daha iyi oluyor bu benim tecrübem) En önce oto parçacıya sorun derim. Oraları en bilen onlar oluyor çünkü.
    Sadece "işini güzel yapan tornacı var mı?" diye sormanız yeterli.
    Tornacıya anlattığınızda sizin işinizin zaten en fazla 1 saatlik bir işi var. taşla temizleyip el paftasıyla diş açacak o kadar.

    Söylediğim gibi alın motorunuzu tornacıları dolaşın hangisi içinize siniyorsa ona yaptırın.
    Kolay gelsin.

  8. #8
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı Seramik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam öyle çok büyük bir iş değil fakat esnafın nazını çekmek ayrı bir iş. Neyse bu apayrı bir şey.

    Size en yakın ve "eski" sanayii bölgesine gidip etraftan soracaksınız.(eski sanayi bölgelerinin ustaları daha iyi oluyor bu benim tecrübem) En önce oto parçacıya sorun derim. Oraları en bilen onlar oluyor çünkü.
    Sadece "işini güzel yapan tornacı var mı?" diye sormanız yeterli.
    Tornacıya anlattığınızda sizin işinizin zaten en fazla 1 saatlik bir işi var. taşla temizleyip el paftasıyla diş açacak o kadar.

    Söylediğim gibi alın motorunuzu tornacıları dolaşın hangisi içinize siniyorsa ona yaptırın.
    Kolay gelsin.
    Aynen katılıyorum. Ayrıca eklemek istediğim; mutlaka yanınıza değişmesi gerekecek parçaları da alın. Ön dişli, orjinal pul ve somunu ile eğer gerekiyorsa arka dişli ve zincirinizi dahi yanınızda bulundurarak tamir için adam aramaya başlayın.

    Zor bir iş, işi zor kılan yapılabilirliğinin zorluğu değil esnafın karın tokluğu olacak göreceksiniz. Herkes kolay iş peşinde, zoru gören veya gerçek ustalık gerektiren işi gören zanaatkar(!) işten kaçıyor. Para da mesele değil, yapmak istemiyorsa milyarlar teklif et... boşa. o yüzden sabırla birkaç sanayi dahi gezmeniz gerekebilir.

    Frezeli olsaydı bir günümü alırdı ama elimdeki alet edevatla yardımcı olurdum, bana o işlem için avuç taşlama ve çeşitli ağızlar ile gravür taşlama yeterli olurdu (mevcut projede yapmışlığım var, çok uğraştırıyor ama sökülmeden de oluyor). Ancak malesef hali hazırda elimin altında torna tezgahım olmadığından, şanzımanı doğru şekilde kilitleyecek aletim olduğundan kaynaklı şüphelerimden ve uygun ölçüde paftam olmadığını bildiğimden yardımcı olamıyorum. Aksi halde eğlencesine yapılacak güzel bir işlem.

    Size uygun usta ararken sabır diliyorum, pes etmeyin elbet uygun birini bulursunuz. Tekrar hatırlatayım, mutlaka yedek parçalar ile gidin. motor yarılıp şanzıman sökülmeden de kolaylıkla yapılabilir bir işlem.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:22 ----------

    Unutmadan eklemek isterim, elinizdeki orjinal somunu alıp birkaç oto yedek parçacı arayın. Özellikle sormanız gereken şey "-Elinizde buna uygun ezilerek kilitlenebilir tipte aks somunu var mı?". Bu somunlar aks ön yükü veya sabitlemesi sonrasında gevşememesi için deforme edilerek kilitlenebilir yapıdadır. Örnek olarak resim:



    Üst taraftaki düz kısım bir tornavida veya keski yardımı ile içeri doğru ezilerek (çıkış miline avuç taşlama ile dikkatlice çok küçük bir kesik/tırnak açılması gerekir) somununun gevşemesi engellenir. Bunu deneyebilirsiniz, kaynak kadar etkili(!!) olmasa da sökülebilir bir çözümdür.
    ...

  9. #9
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Eski dişli taşla kesilerek yada matkapla çürüterek çıkarılabilir , pafta ile tekrar diş açıp eskisi gibi sağlam olur yada yeni dişliyi tekrar kaynakla sabitlersiniz..

  10. #10

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    o mil sökülmeden pafta ile diş açamazsınız,üzerinde diş yok,mili sabitlediniz farzedelim,kaynak dikişlerini temizleseniz bile paftayı merkezleyemezsiniz.Parçanın tezgahta işlenmesi gerekir.Üzerinde diş olsaydı,sökmeden diş tazeler veya ölçü üzerinde değişiklik yapabilirdiniz.
    Parçanın içine etmişler, diş sıyırsa bile somun takılır somun mil'e kaynatılabilirdi.en olası ekonomik(geçici çözüm)dişli değişecek ise kaynak dikişi temizlenir yeni dişli ve kasnak pulu takılarak tekrar kaynak yapılır.

  11. #11
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Eger tornacida yaptirilabiliyorsa, biraz fotograf cekip gonderebilirseniz seviniriz. Nasil yapildigini gormus oluruz.

  12. #12

    Üyelik
    12 Mart 2016
    Şehir
    İstanbul/Artvin
    Motosikleti
    Pulsar 200NS-Yamaha R25-Xmax 250-Fz6 Fazer
    Cevaplar için herkese teşekkür ederim. Haftaya Pazartesi günü kısmetse hallettireceğim. Detayları videolu olarak paylaşırım sizinle
    fazil bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)