Bajaj Vikrant v15 te oluşan yağ kaçağı
-
Reklamlar
-
Fazla yağ koymak da bazen contadan kaçırma yaptırabiliyor. Nereden kaçak olduğunu tam olarak bulduktan sonra orijinal conta ya da sanayide conta kestirerek sorununuzdan kurtulacağınızı düşünüyorum. Konu hakkında benden daha bilgili arkadaşlar daha doğrusunu söyleyecektir.
-
Motoru sakin yağsız ya da eksik yağ ile kullanmayın. Çok büyük masraflar çıkar ortaya. Yağ kaçağı olarak da contadansa gerekli işlem yapılır sorunsuz kullanırsınız motorunuzu.
-
Merhabalar bajaj discover 150s sahibiyim 5 yıldır ve 2 defa üst kapak contasını serviste degistirdim (23bin km içersinde) 2 değişmeden sonra düzelse de bu sefer de alt taraftan kaçırmaya başladı fakat sizinki kadar çok değildi cevremde bajaj discover 150s sahibi birkaç kişi var hepsi de aynı problemden muzdarip ve hepsi de serviste conta değişiminden sonra düzeldi (1 2 3 denemenin ardından da olsa) tavsiyem servis gibi biyerde motorun contalarını bir göstermeniz. Yağ kaçağı motoru çok sıkıştırarak kullanıldığında daha da artıyor
-
Blok boxer bloğu onda da contalardan terleme vs yapıyor aynı sizdeki gibi conta değişirse düzeliyor fakat yine yapıyor kesme conta vs yapıp memnun kalanda var
-
yanıtlar için teşekkürler cümleten. acemi olduğum için zaten yağ değişimini serviste yaptırıyorum. sadece gözle yağ kontrol camından bakıyorum. normal seviyesinde görünüyordu ilk konduğunda.
---------- Mesajlar birleştirildi - 04:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:51 ----------
evet. sanırım kısa bir süre yağsız veya çok az yağla (muhtemelen çok az yağla) kullandım. vites geçişleri takır tukur olunca fark ettim. fark ettikten sonra yağ ekledim her şey düzeldi gibi görünüyordu fakat 2 gün sonra yağ yine dibe vurdu. :(
---------- Mesajlar birleştirildi - 04:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:52 ----------
EmreeGüleeç adlı üyeden alıntı
Merhabalar bajaj discover 150s sahibiyim 5 yıldır ve 2 defa üst kapak contasını serviste degistirdim (23bin km içersinde) 2 değişmeden sonra düzelse de bu sefer de alt taraftan kaçırmaya başladı fakat sizinki kadar çok değildi cevremde bajaj discover 150s sahibi birkaç kişi var hepsi de aynı problemden muzdarip ve hepsi de serviste conta değişiminden sonra düzeldi (1 2 3 denemenin ardından da olsa) tavsiyem servis gibi biyerde motorun contalarını bir göstermeniz. Yağ kaçağı motoru çok sıkıştırarak kullanıldığında daha da artıyor
bendeki motor blogu da aynı sanırım sizinkiyle. çok muhtemel olarak dediğiniz sıkıntı bende de oluştu. www.motopit.com.tr den benim motorla alakalı ne kadar conta-keçe vs. varsa hepsinden birer tane satın aldım. Hızır ustaya haftaya giderken onlar yanımda gideyim dedim. zaten bu motorların parça fiyatları çok uygun. 9 keçe-conta ya toplam 64 TL para verdim. ustaya gidip te "bunun contasını sipariş edeceğiz gelene kadar bir hafta motor burada yatsın" cümlesini duymamak için.
---------- Mesajlar birleştirildi - 04:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:55 ----------
Ygz adlı üyeden alıntı
Blok boxer bloğu onda da contalardan terleme vs yapıyor aynı sizdeki gibi conta değişirse düzeliyor fakat yine yapıyor kesme conta vs yapıp memnun kalanda var
hem boxer ile hem de discover 150 ile aynı blok sanırım v15'teki. belli bir devirden sonra titreşim aşırı artıyor. muhtemelen de o fazla titreşim olan devirlerde uzun süre kalınca contalar yerinden sapıyor mu artık ne oluyorsa sızdırmaya başlıyor. neyseki çok geç olmadan fark edip yağ ekledik te motoru yakmadan uyandık. kesme contaya gerek var mı bilemedim? orjinali daha iyi olmaz mı? zaten 5-10 lira bir şey orjinal contaları? kesme olan daha iyi, daha dayanıklıysa o da tercih edilebilir tabi?
https://ersinkecis.blogspot.com
-
haftasonu tatilinde bir komşumuzun ısrarıyla motoru açtık. eski contayı kazıdık, yeni conta takıp kapattık. güzel oldu.
bu arada orası şanzıman kapağı değilmiş. :D alternatör kapağıymış.
herneyse. şimdi yağ sızıntısı olayı bitti. mahallede bir tur attım gayet güzel. çekişi, gidişi, duruşu, vites geçişleri vs. harika.
fakat gel gelelim, benzin azdı. bir süredir de motor yattığından akü zayıftı. benzinliğe gidip benzin alayım dedim.
yolda stop etti. göstergeler boş. en ufak bir ışık bile yok. aha, akü tamamen bitti dedim. neyse vurdurdum ettim. çalıştı.
fakat biraz gidiyor yine stop ediyor. öyle böyle derken bizim evin önündeki bayır bitti. :D
aşağı gelene kadar 4-5 defa vurdurup çalıştırdım fakat sonra jeton düştü. bu alternatör aküyü şarj etmiyor galiba dedim!
(bu arada benzin ihtimali ortadan kalksın diye benzinlige gidip bidonla 10 liralik benzin alip doldurdum depoya yine ayni)
biz de dün onun kapağını söküp contasını falan değiştirmiştik. (bu arada alternatör içindeki dişliler de yağlansın diye motor yağı oraya kadar geliyor galiba? değil mi?)
tamirat esnasında alternatörün 2 kablosu vardı yukarda. onlardan birine temassızlık yaptırdık galiba.
aküyü şarj edemez hale geldi. diye tahmin ediyorum. :(
motor çalışır çalışmaz kısa far yanıyor. bu aküyü şarj etmeyi engelleyebilir mi?
o geldi bir de aklıma? ilk tatilde tekrar açıp şu resimlerde üstteki 2 kabloyu bi kontrol edeceğim.
https://ersinkecis.blogspot.com
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)