Merhaba arkadaşlar,
Motosiketlimin zinciri daha 3000km'de. Orta sehpaya alıp arka tekeri çevirdiğimde zincir bi gerginleşiyor, bi gevşiyor. Sebebi nedir bunun? Tek teker vs hareketler yapmıyorum önceden belirteyim.
Merhaba arkadaşlar,
Motosiketlimin zinciri daha 3000km'de. Orta sehpaya alıp arka tekeri çevirdiğimde zincir bi gerginleşiyor, bi gevşiyor. Sebebi nedir bunun? Tek teker vs hareketler yapmıyorum önceden belirteyim.
Zincir baklaları doğru hareket etmiyor gibi görünüyor. Zinciri iyice temizleyip tekrar bolca yağlayın, bir müddet orta sehpada 1.vitese alarak çalıştırın. Sonra tekrar kontrol edin.
Hocam zincirim yapısı bozulmuş maalesef. Bunun çözümü zincir değiştirmek benim bildiğim kadarıyla. Sebebi ise bir zamanlar zinciriniz ayarlanırken çok gergin ayarlanmış. Bu da kasislerden geçerken vs süspansiyonun çalışmasına engel olacak derecede gerginleşmiş. Bu kısımlardan zincir bollaşmış. Eski motorumda da benzer problem vardı. O şekilde 5-6bin km kadar sürdüm daha sonra sattım.
Zincirin bozulmuş. Zincir ömrünün yüzde doksanını tamamladığında her bir turda gevşeyip gerilmeye başlar. Sonra çıkardığı ses giderek artar ve en sonunda kopar.
Zincirinin erken bitmesinin birçok sebebi olabilir;
-Aşırı gergin ayarlanmıştır. Kasislerden geçerken aşırı yük biniyordur.
-Bozuk-eğri dişliye sağlam zincir takmışsındır. Dişli zinciri bozmuştur.
-Hiç yağlamadan temizlemeden eşşeğe biner gibi binmişsindir.
-Aşırı dandik bir markadır. Dayanım değerleri düşüktür.
Anladım arkadaşlar. Zinciri hiçbir zaman yağsız kullanmadım. Kir durumuna göre her 500km de bir temizleyip yağladım. O halde bana yeni zincir yolu gözüktü. Çok teşekkürler
Zincirin ayarını dikkatli yapmakta fayda var. Olması gerekenden sıkı olmasındanda, gevşek olması daha iyi.
hatalı mesaj silinisin lütfen
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)