Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Bu Vidalar Ne İşe Yarıyor(Ateşlemede)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    killing_machine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2006
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R1 05
    Arkadaşlar bu vidaların ne işe yaradığını bi çözemedim rastgele ayarlayıp geçiyom platin ayarım iyi oluyormu ki??
    motorum 350 cawa ama mz de ve diğer platin ateşlemelilirde var sanırım.
    resimler farklı ama vidaların görevi aynı gibi.



    bu vidaları çözünce tümden platin tablası oynuyor nerede duracak ki??
    ve bu sayfa bayağı bişey anlatıyor gibi.
    www.jawa.nl/bougie_ontsteking_kalender.htm
    MoToCroSS RuLeZZ


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    roadmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2007
    Şehir
    ist kadıköy
    Motosikleti
    TRANSALP
    o vidalar avans ayarı yapmana yarar pilatin ayarını yaptıktan sonra o vidaları tabla dönecek kadar gevşetirsin .Tablayı kamın dönüş tarafına doğru çevirirsen rötar aksi tarafa çevirirsen avans verirsin
    TECRÜBE GÜZELDİR AMA PAHALLIYA MALOLUR

  3. #3
    killing_machine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2006
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R1 05
    nasıl yaw rötar verince ne oluyor avans verince noluyor.
    MoToCroSS RuLeZZ

  4. #4

    Üyelik
    03 Aralık 2006
    Şehir
    adana - ceyhan
    Motosikleti
    Dorado Akida 125 cc Scooter
    isim anlamlarından bakılırsa rötar geç ateşleme avan önce ateşleme mi oluyor?
    [CENTER]imza yok parmak izi daha garanti yaşasın biyometrik imza:cat:
    motosiklet seçerken gösterdiğiniz özeni yöneticileri seçerkende gösteriniz[/CENTER]

  5. #5
    killing_machine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2006
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R1 05
    işte bende onu merak ediyom bunları yapınca ne gibi değişikli oluyo.
    MoToCroSS RuLeZZ

  6. #6

    Üyelik
    03 Aralık 2006
    Şehir
    adana - ceyhan
    Motosikleti
    Dorado Akida 125 cc Scooter
    pistonun üst ölü noktaya gelip aşağı inerken patlama yapılıp en verimli çalışma verimi için olabilir. eğer önce ateşleme yaparsa motordan verim alınmaz gibi. motorun çalışma zamanlamasına bakılırsa bu şekilde teknikhoca ya bir sor ister
    [CENTER]imza yok parmak izi daha garanti yaşasın biyometrik imza:cat:
    motosiklet seçerken gösterdiğiniz özeni yöneticileri seçerkende gösteriniz[/CENTER]

  7. #7
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    Herkese merhabalar;
    @TugrulÖzbek dostum teşekkür ederim ilgine.
    Rötar veya avans, ateşleme sistemindeki gecikmeyi temsil eder.

    Bilindiği üzere piston emme zamanı sonunda emme sübabını kapattıktan sonra, Ü.Ö.N ya geldiğinde ateşleme gerçekleşir ve yanan hava+yakıt karışımından elde edilen güçle piston aşağı doğru itilir.

    Ancak asıl güç yanmanın başlangıcında değil, yanmanın sonunda yani, hava+yakıt karışımının tamamen yandığı andaki elde edilen ısı ile sağlanır. Hava+yakıt karışımının tamamen yanması için bir süre gereklidir. Örneğin 1sn gibi. Yani ateşlemeden 1 saniye sonra en yüksek ısı, dolayısıyla güç elde edilir.

    Motorlarda ateşleme işlemi şayet Ü.Ö.N da başlatılırsa, piston 1 sn sürede aşağıya doğru hareket eder ve yanma sonunda istenilen sıkıştırma oranını sağlayamaz. Bu nedenle, motorlarda ateşleme karışımın yanma hızına bağlı olarak Ü.Ö.N ya gelmeden belirli mesafede (ateşleme avansı, avans dercesi v.s) ateşlemesi istenilir ki, piton Ü.Ö.N ya geldiğinde yanma sona ersin ve en yüksek ısı elde edilsin.

    Klasik ateşleme sistemine sahip motorlarda, motor yenileştirme işlemi sonunda bu değerin tekrar bulunabilmesi için bahsettiğiniz ayar düzeneği kullanılmıştır. Ayarlama tamamen avans tabancası ile gerçekleştirilir ve her motorun avans değerleri katalog değeri ile sabittir. Ancak akla hemen şu soru gelebilir. Neden ateşleme sistemine sabit bir çentik veya kama gibi bir çözüm bulmamışlar?

    Normal şartlarda motor yenileştirmesi yaptığınızda, mesela çap büyüttüğünüzde, üst kapağı taşladığınızda, motorun tüm karakteristiğini değiştirirsiniz. Piston çapı büyürse, silindirlere alınan karışım artacak, yanma süresi uzayacaktır. Bu durumda avansın birkaç derece geriye çekilmesi gerekebilir. Yada üst kapağı taşlarsanız sıkıştırma yanma odanız küçülecek, motorunuza daha az karışım alacaksınız, dolayısıyla avansı ileri çekmek gerekebilir. Yada, normal benzin yerine süper benzin alırsanız yine avansınız yukarı çekebiirsiniz.

    Motorda değişmeyen, silindir içerisine alınan yakıtın yanma hızıdır. Zira 1000 devirde de örneğin karışım 1sn'de yanarken, 6000 devirde de karışım 1Sn'de yanacaktır. O zaman artan devirle beraber her seferinde yukarıdaki durumun ortaya çıkmaması için avansın otomatik olarak geriye çekilmesi gerekir ki tüm ateşleme sistemlerinde bu işlem mekanik olarak gerçekleşmektedir.

    Avans değerleri ayrıca motor performansı ile oynamanızı sağlar. Normalden daha yukarı avansı çekerseniz, düşük devirlerde biraz daha iyi çekiş sağlarken üst devirlerde güç kaybedersiniz. Tersine, avansı aşağı çekerseniz, düşük devirlerde yanma sonu işlemi piston Ü.Ö.N ya gelmeden gerçekleşeceğinden vuruntu ve titreşimle karşılaşacak, buna karşılık üst devirlerede performans alacaksınız.

    İdeal olanı her zaman için fabrika değerlerine sadık kalmaktır.

  8. #8
    SmirnouF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2006
    Şehir
    Tekirdağ - Çerkezköy & Kırklareli - Pınarhisar
    Motosikleti
    ne bulursam gezerim xD
    @teknikhoca
    hocam mukemmel bi aciklama,

    @killing_machine
    karde$ o sordugun vidalarin aynisini 83 model bir ford escortta sokmustum,geri ayarinida orda ogrendim,onuda soyleyeyim, motorun uzerine bir bardak su koy ve basla avans ayarina,suyun uzerinde titresimden olusan cemberler en aza dustugu an en verimli zamandir motor icin,o zaman geri sik onlari ve islemi tamamla
    Bir Afrika Atasözü; Sular yükselince, balıklar karıncaları yer.Sular çekilince de karıncalar balıkları yer .Kimse bugünkü üstünlügüne ve gücüne güvenmemelidir. Çünkü kimin kimi yiyecegine “suyun akışı" karar verir. - Drift Religion

  9. #9
    killing_machine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2006
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R1 05
    @teknikhoca
    merhaba hocam gerçekten bilmediklerimi öğrendim çok sağol
    @SmirnouF
    kesin deneyeceğim sağol.
    MoToCroSS RuLeZZ

  10. #10
    karga - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2006
    arkadaşlar bende kanuni racer 200 var. artık benimmarşda tüm viteslerde alıyodu debriaj basılı iken ama şimdi sadece boş vitesde marş alıyor diğerlerinde hiç işe yaramıyor marş düğmesi denemiyor bile ama boşta marş alıyor sizce neden olabilir?

  11. #11
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    sente veriyosun onlarla
    tam ayar tutmazsa ateşleme gecikir ve egzoz patlama yapar
    GKN MOTORS

  12. #12

    Üyelik
    03 Aralık 2006
    Şehir
    adana - ceyhan
    Motosikleti
    Dorado Akida 125 cc Scooter
    Alıntı karga adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar bende kanuni racer 200 var. artık benimmarşda tüm viteslerde alıyodu debriaj basılı iken ama şimdi sadece boş vitesde marş alıyor diğerlerinde hiç işe yaramıyor marş düğmesi denemiyor bile ama boşta marş alıyor sizce neden olabilir?
    debriyaj sensörü yerinden çıkmış veya arızalı olabilir
    [CENTER]imza yok parmak izi daha garanti yaşasın biyometrik imza:cat:
    motosiklet seçerken gösterdiğiniz özeni yöneticileri seçerkende gösteriniz[/CENTER]

  13. #13
    killing_machine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2006
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R1 05
    ben bu avans ayarını yaptım ama tamamen avans verdim yani kamın dönüş yönünün tersine doğru tablayı sonuna kadar dayadım.bi zararı olurmuböyleyken gavur iyi kaçıyo ama
    MoToCroSS RuLeZZ

  14. #14
    ucanteneke5 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2007
    Şehir
    avcılar istanbul
    Motosikleti
    Super Tenere xt1200z. Actros 1841 megaspais.
    dostum iyi bi ayar yapabilmen için ayrı ayrı yapman gerekiyo vede bunun içim özel bi saat gerekiyo ama buji deliğinden girece hassas bi cetvelde olur ama birde ufak kablolu lamba gerekir ve sonra plambanın bir ucunu platinin artısına koy dierinide şaseye ve krankı çevir piston Ü.Ö.N geldiğinde 2.5milim yani yarım santimetrenin yarısı geri çevir pistonu kontaaa aç ve lamba tam orda yanması lazım birz geri çekince söner. ve bunu yaparken önce sağa pistonu ayarlarken o gösterdiğin vidalardan gevşetip ayarlıyon daha sonra sıkıp sol pistonun yani üst platini ayarlıyon.umarım anlamışsındır çünkü bu javaların ateşleme ayarı kaçınca devirleri yükseltemessin ve motor çok acayıp yani salak gibi çalışıyo ve hiç çekmiyo.
    Hayat ENDURO yla başlar
    ENDURO yla devam eder
    ENDURO yla biter.

  15. #15
    killing_machine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2006
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R1 05
    tamam anladım bi deneyim ama platinin az veya çok bastığını böyle anlayamayız gibime geliyo yada platin aralığını bilemeyiz.
    MoToCroSS RuLeZZ

  16. #16

    Üyelik
    19 Kasım 2006
    Şehir
    balıkesir edremit
    Motosikleti
    mondial mh 125 dirift
    Alıntı SmirnouF adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @teknikhoca
    hocam mukemmel bi aciklama,

    @killing_machine
    karde$ o sordugun vidalarin aynisini 83 model bir ford escortta sokmustum,geri ayarinida orda ogrendim,onuda soyleyeyim, motorun uzerine bir bardak su koy ve basla avans ayarina,suyun uzerinde titresimden olusan cemberler en aza dustugu an en verimli zamandir motor icin,o zaman geri sik onlari ve islemi tamamla
    arkadaş süper bir fikir kutlarım su ve titreşim mükemmel

  17. #17
    Volkan76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Urbangini Volta Ala Cubagani
    Selamlar, teknikhocanın dediği gibi, özel bir durum yoksa avans rotart değerleri fabrika ayarlarında kalınmalı. Genelde ortalama bir değerdir.
    Misal, sürekli şehiriçi kullanılan bir motorda avans verilir. Dur-kala ve düşuk deviride daha güçlü olur.
    Misal, uzun yolda yüksek hızda ve ortalama ve yüks3k devirlerde kullanılan motor, rotart verilir. Bu sayede motor daha yüksek hıza ulaşır veya yüksek viteslerde sollama gibi durumlarda daha seri hız yükseltir.
    Motorun kullanılan bölgedeki hava sıcaklığı, nem ve havadaki oksijen miktarına bağlı olarakda, vuruntu veya güç kayıplarını önlemek içinde avans rotart ayarı yapılabilinir.
    Düşük devirde silindire hava ile alınan gaz miktarı azdır. Ateşlemden sonra patlama geç olur.
    Yüksek devirde silindire hava ile alınan gaz miktarı çoktur. Aynı orana sıkıştırılan yanacak moleküller daha sıkıdır ve patlama daha çabuk ilerler.
    Zaten bu ve birçok farklı durumlardan dolayı avans rotar ayarını varsayılanda bırakıp elektronik ateşleme sistemine geçildi. CDI gibi sistemler motor eksoza kadar sensörlerle donatılıp her duruma göre kalibre edilmiş, gerekeni anlık yapabiliyor. Emisyona karşı hava gaz oranından, gazı köklenince, motoru boğmadan, gazı yedirerek deviri yükseltene kadar iş görüyor
    Saygılarla...


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)