Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

X-Max aküyü bitirdik

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    Bu 2 oluyor. Malum bizim motorlarda kontağı kapattıktan sonra biraz daha sola dönünce parklar yanıyor (Ağır mühendislik hatası). Gündüz vakti farketmemişim, işten çıktım akü sizlere ömür. İyi uğraştırdı beni. Ön paneli sök,takviye yap, tekrar tak, şarj olsun diye dolaş. Aslında çakmaklıktan çakmaklığa aparatlar var, onlardan ısmarlayacaktım ama bitmiş, alamadım.Aksilik işte.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    sey_47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    Ege
    Motosikleti
    BWS 100
    ağır mühendislik hatası mı.
    Sizin motosikletleri bilmiyorum ama.
    o bir özellik diye biliyorum. Gösterge aydınlatmalarını yakmadan sadece parkları yakıyor. Dışarıdan görünmesi için galiba. Tam yapılma amacını bende bilmiyorum.

    Geçmiş olsun.
    Canına yandımın scooterlar'ı vurdurulmuyor değil mi. Bayağı uğraştırmıştır. Geçmiş olsun.
    Akü yü değiştirdiniz mi yoksa, şarj mı ettirdiniz.
    Ya da kablo ile aktarıp, çalıştırıp devam mı ettiniz.

  3. #3
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Suzuki Vanvan
    Mühendislik hatası mı? Senin beceriksizliğin mi?

    Gidon kilidinden sonra sola bir tık daha döndürürseniz 4lüleri ve parkı anahtar olmadan da yakabilecek mekanizmayı çalıştırmış olursunuz. Yol kenarında karanlıkta kaldığınız da, kısa süreli parklarda harika bir özellik. 3 tane xmaxim vardı, 3ünde de gayet keyifle kullanıyordum. Kullanmayı öğren

  4. #4

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    Evet mühendislik hatası. Bir kilit sonuna kadar çevrilirse her şeyin iptal olması ve "kilitlenmesi" gerekir.
    Scooter olduğu için vurdurulmuyor evet, Takviye kablo ile çalıştırıp biraz tur attım ve şarj ettim. Akü ölmemiş, çalıştı tekrardan.

  5. #5
    tarikcapar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2018
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CBF 250
    Alıntı Mamba09 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mühendislik hatası mı? Senin beceriksizliğin mi?

    Gidon kilidinden sonra sola bir tık daha döndürürseniz 4lüleri ve parkı anahtar olmadan da yakabilecek mekanizmayı çalıştırmış olursunuz. Yol kenarında karanlıkta kaldığınız da, kısa süreli parklarda harika bir özellik. 3 tane xmaxim vardı, 3ünde de gayet keyifle kullanıyordum. Kullanmayı öğren
    Elbetteki mühendislik hatasıdır... benim çinlide en sağda mesela... sol kapalı orta kontak açık en sağ sinyal ve parklar yanar.. anahtarı alıp gidebilirsin... ben xmax e geçsem gündüz en sola çevirip anahtarı alır giderim... parklarıda fark etmezsem yanık kalır... kapatma yönüne ektra özellik hiç bir araçta konmaz.. konsa bile o özellik yanlışlıkla çalışmasın diye bi emniyet mekanizması konur.. Askerde ünimog kullanıyordum ben... farlar düğmeyi sağa doğru çevirince yanıyodu.. sola çevirince kapaniyordu.. en sola çevirip düğmenin üstündeki küçük kilide barasarak kapatmanında soluna çevirince araç takip ışıklarını yakıp diğer tüm aydınlatmaları ( gösterge ışıkları dahil) söndürüyordu... ama yanlışla takip ışıklarını açmamak içinde düğme üstünde küçük bi kilit düğmesi daha vardı...almanlar böyle şeylere dikkat ediyor
    drtayfun bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    05 Nisan 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki VanVan 125 L6
    Suzuki'de de bu şekilde. Aynı olay geçen hafta da benim başıma geldi, ancak vitesli olduğundan yokuş aşağı vurdurup devam ettim.

  7. #7

    Üyelik
    22 Kasım 2015
    motoru sıfır aldığım ilk gün servis çalışanı motoru bana anlatırken o mevzu adına beni uyarmıştı. eğer unutursan akün biter diye. mühendislik hatasından çok senin unutkanlığın.

  8. #8
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    2010-2013 lerde bu zamazingo yok.

    Sattigim,2014 Xmax motorumda en tirstigim mevzu.bazen acele ile bir yere gitmek ve 20-30dk oyalanmak gerekiyor.ayri bir buton olmasi lazim.

  9. #9
    sey_47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    Ege
    Motosikleti
    BWS 100
    beyler anahtarı zart diye sola çevirince park'a mı düşüyor.
    Yoksa anahtarı içeri doğru baskı uygulayarak mı çevirmek gerekiyor, parkları açmak için.

    Bu husus önemli.

  10. #10

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    Alıntı sey_47 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    beyler anahtarı zart diye sola çevirince park'a mı düşüyor.
    Yoksa anahtarı içeri doğru baskı uygulayarak mı çevirmek gerekiyor, parkları açmak için.

    Bu husus önemli.
    Teorik olarak biraz bastırmak gerekiyor ama ilk başta oluyor o, sonra galiba orası yalama oluyor ve özel dikkat gerektiriyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:38 ----------

    Alıntı aLoneman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motoru sıfır aldığım ilk gün servis çalışanı motoru bana anlatırken o mevzu adına beni uyarmıştı. eğer unutursan akün biter diye. mühendislik hatasından çok senin unutkanlığın.
    Win - Mac kavgasına döndü bu iş

  11. #11
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    onu icat eden mühendisi bulup kafasına bitmiş akü ile sert bir şekilde vurmak lazım. ve sonra akü şarj kablosu ile beline beline girişeceksin...
    drtayfun bunu beğendi.

  12. #12
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    onu icat eden mühendisi bulup kafasına bitmiş akü ile sert bir şekilde vurmak lazım. ve sonra akü şarj kablosu ile beline beline girişeceksin...
    Beline kısmını okuyunca istemsizce..

    Iki tur belime..iki tur bacagima doladim fikrasi geldi aklima...

    Ulan içmiz küflenmiş be..

  13. #13

    Üyelik
    17 Ekim 2021
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Xmax 250 ABS 2013
    Aslında gidonu kilitlerken basılı alde tam sola çevirdiğinde anahtar sona dayanıp sadece gidonu kitliyor (Yani kilitlerken yanlışlıkla parka alamazsın). Sonrasında anahtarı basılı halden bırakıp daha sola çevirerek parka geçiyor. Kısacası 2 hareket gerekiyor. Ama motoru kilitlerken kilitlendiğine emin olmak için hızlıca sola ve geri hareketler yaparak iyice sola itmeye çalışırsanız parkları kazara yakabilirsiniz.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)