Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

2013 CRF 250L bitmeyen buji sorunu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    24 Temmuz 2019
    Herkese iyi forumlar,

    Son 5bin km'dir bitmeyen bir buji eritme sorunum mevcut. Öncelikle çok ayrıntılı olarak mekanik ve elektrik tesisatı hakkında bilgim olmadığını belirtmeliyim. Belki de bu yüzden sorunu bulamadım.

    Öncelikle eritme derken gerçek anlamda eritmeden bahsediyorum. Buji'nin Şase elektrodu komple ve orta elektrodu hasarlı gözükecek biçimde eriyor-kayboluyor,yok oluyor, nereye gidiyor bilmiyorum- hatta bu erime bujinin yanma odasını gören kısımlarında da gözükebilmektedir. Sorunun en bariz hissedilme şekli(yeni bujiyi taktıktan sonraki 200km içinde) motosikletle 85km süraati aştığım anda bir yığılma gerçekleşiyor ve motosiklet gaz yemiyor. Eğer bujiyi yenilemezsem 80'i aşamıyorum. 1 yıldan fazladır motosikleti 4 ayrı ustaya götürmeme rağmen hiçbiri sorunu tesbit edemedi. Honda servisi ise motorun taş gibi olduğunu söyleyip, bana gazı açmayı bilmediğimi, şakayla karışık bir imada bulunarak dile getirdi.(çünkü servisin otoparkında maksimum suraati 60km/hz olacak şekilde kullanabildi). Bu sorun sürdükçe sürdü, hangi ustaya gittiysem garip çözümlerle karşıma çıktı. Hiçbirinin sorunu ne anladığını ne de anlamak istediğini düşünmüyorum.(bu süreçte binlerce lira döküldüm. Motosikleti hurdaya satsam, 2018 senesinin sonuna kadar harcadığım sözde tamirat paralarıyla yeni bir crf250l bile alabilirdim, benim kerizliğim.)Belki de geç bir son çareyle, forumda, benim sorunuma benzer sorunlar yaşayan kişilerin bunu okuyacağını ve bana yardım edeceğini umarak bir sayfa açıyorum.

    Dip notlar: Motosikletim 42bin km'de, 4 yıldır bende, silindir-piston-segman-yağ pompası ve contalar değiştirildi.akü, değiştirildi. Ateşleme Bobini değiştirildi. Yakıtı daima Shell'den alıyorum. Yağını suyunu haftada bir kontrol ediyorum, yüksek hızda 40bin km'dir nerdeyse hiç kullanmadım.




    Fotoğraftaki buji temsilidir ancak bujinin görünüşü tamamen böyledir.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    dogukanb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2018
    Motosikleti
    Honda CBR125R
    Hocam birde iridyum buji deneyin uzun vadede olmasada orta vadede çözüm olur belki

  3. #3

    Üyelik
    24 Temmuz 2019
    İridyum buji'yi de su gibi eritiyor...

  4. #4

    Üyelik
    15 Şubat 2017
    Motosikleti
    xv250
    karışım ayarından olabilir

  5. #5

    Üyelik
    24 Temmuz 2019
    Enjeksiyonlu bir motosiklet. Honda servisi bilgisayara bağladığında bir sorun göremedi.

  6. #6
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    Sorun belli ki yüksek ısı kaynaklı, bobin değiştiğine göre bobine enerji veren beyin ve elektrik tesisatı ile alakalı sorun olabilir.

    Ben olsaydım motorda yüksek voltaj sorunu var mı ona bakardım statör, konjektör ikilisinden kaynaklı bir sorun olabilir.

    Ve geriye beyin kalıyor, sorun beyin kaynaklı olabilir ve bune çözüm yok.

  7. #7

    Üyelik
    24 Temmuz 2019
    Burada öneride bulunan herkesin önerisini tek tek deneyip devamında bilgilendirme mesajları atacağım. Evet ogzcngdk gerçekten anlamlandıramadığım bir sorun. Böyle bir soruna maruz kalmaktan dolayı hem öfkeli hem de şaşkınım. Bu sorunun bir çok arızası olduğunu düşünmüyorum. çünkü neredeyse hiçbir arızanın bujiyi böylesine mahvettiğine şahit olmadım. Çok spesifik ve aslında nispeten kolay bir çözümü olduğuna inanıyorum. Ama motosikletteki her parçayı söküp-alıp-deneyip uğraşmaya kalkarsam ne zamanım yeter ne de bütçem. Ustaların yaptığı ise tam olarak bu.

  8. #8
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    Bu zaten çok nadiren yaşanabilecek bir sorun, bujinin uç kısmının erimesi için çok yüksek ısılar gerekli, zengin karışım falan buna sebep olabilir ama çok uzun vadede olur.

    Bana fabrikasyon bir hata gibi geldi, beyin olabilir, imkan varda başka bir beyinle denemelisiniz. Bu sorunu ustaların çözmesini beklemeyin, deneme yanılma yapmaktan başka çare yok, bizde burada öyle yapıyoruz. Sorun basit olsa zaten buji piposu, bobin, akü kaynaklı bir voltaj sorunu olurdu ve çözülürdü.

    Ateşlemeyle alakalı tüm parçalar değişmis, geriye benım gördüğüm iki ihtimal kalmış, umarım sorun çözülür.

  9. #9
    aggressive - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Tgb X-Motion 250
    alıntıdır.

    Orta elektrod erimiş, izolatör ucu yumuşamış bir yapıdadır.

    Sebebi: Zamansız ateşleme sonucu motorun aşırı ısınması. Örneğin; çok erkene alınan avans ayarı, yanma odasında yanma artıkları, bozuk sübaplar, arızalı distrübütör, kalitesiz yakıt. Isıl değeri düşük buji kullanımı.

    Etkisi: Ateşleme kesikliği, motorda güç kaybı ve motor hasarı.

    Çözüm: Motor ateşleme ve karışım ayarının kontrol edilmesi. Doğru ısı değeri seçilmiş yeni bujilerin takılması.
    2006BWS100-2007CBF150-2010CBF150-2007FZ6SFAZER-2006CBF600-2012CBF150-2012AGİLİTYCİTY125-2005CBF600-2006Z750S-2008GSXR600-2014CRF250L-2014JOYMAX 250-2013İNAZUMA250-2018S3 250-2014TGBX-MOTİON250

  10. #10
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    sibop ayarlarına göz atın.

  11. #11
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    İlginç. Yabancı forumlara göz attım. Sorunun ECU'nun silindire fazla hava ( oksijen) göndermesinden kaynaklanabileceğini yazmışlar. Ecu'yu ve oksijen sensörünü kontrol ettirin.

  12. #12

    Üyelik
    11 Şubat 2019
    bence sibop ayarlarına bi bakılmalı özellikle egzoz subabına.valf yeterince açık kalmıyorsa egzoz gazını yanma odasından tam tahliye edemeyebilir ve üzerine yeni bi ateşleme olduğunda yanma odasındaki ısı yükselir.bendan kaynaklanabilir diye düsünüyorum


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)