Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

SIfırlanmış Motor Piston Tepesine Yağ Birikmesi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    03 Ağustos 2018
    Selamun Aleyküm;

    Motor Kanuni 150 rokko;

    Motor Yağ Yakıyordu ve

    Piston
    Sekman
    Gömlek
    Yeniledim.
    Sekmanları yönü ve sırasına göre taktım. ( en üste yazılar yukarı yönde olacak şekilde koyu renkte olan ortaya parlak renkte ve en alta yağ sekmanları)

    Sorunum şu;

    motor bir miktar çalıştıktan sonra (2-3dk) ara ara devir artırıyor ve eksozdan duman atıyor. Sonra normal şekilde çalışıyor.

    En Üstteki kapağı takarken benim hatam sonucu çatlattım. Sonra eskisini çıkarıp yenisini alırım diye takmadım.

    Motor subablar görünecek şekilde bekledi. Yeni üst kapak takacakken. Egzos bağlantı yerinde yalama olmuştu oda aklıma geldi.

    Üst yatak söktüm komple. Eksoz bağlantı motor bloğunuda söktüm;

    BİR BAKTIM PİSTON ÜSTÜNDE YAĞ BİRİKMİŞ ! (bildiğiniz yığın olmuş)

    Bu Neden OLur arkadaşlar ?

    Sibob plastiklerinden kaçırıyor olabilirmi ?

    Teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    19 Şubat 2018
    Motosikleti
    ns 200
    Alıntı huseyinozkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    En Üstteki kapağı takarken benim hatam sonucu çatlattım.
    En üstteki kapaktan kastınız külbütör (subap) kapağı mı?

  3. #3

    Üyelik
    03 Ağustos 2018
    Alıntı janset1604 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    En üstteki kapaktan kastınız külbütör (subap) kapağı mı?
    Çatlatmam şundan (tecrübesizlik) Yeni Contayı eski conta üstüne takınca boşluktan olan oldu

    Eski conta nerdeyse sıfır olmuş. Conta vuvarlar ve kapak içinde yuvası varmış. Çatlattıktan sonra inceleyince farkettim malesef.

    kulbütör kapağı olarak geçiyor.

    Reklam olmayacaksa parça resmi : https://www.motosikletparcalari.com.tr/image/cache/data/kanuni/rokko/kanuni-rokko-150-kulbutor-kapagi-1000x750.jpg

  4. #4

    Üyelik
    19 Şubat 2016
    Sıvı conta felanmı sıktın toplarken, benim bildiğim yağ pompası piyanolara kadar yağ basar ordan tekrar aşağı süzülür. Eğer kanallar tıkalı ise yağ gidemediği için orda birikip pistona girmiş olabilir. Birde piston ve üst kapak arasında küçük boru şeklinde ortalama 1 cm boyunda 2 tane parça var onları taktınmı. Hem pistona hemde üstkapağa giriyor kanal gibi oluyor.

  5. #5

    Üyelik
    03 Ağustos 2018
    Alıntı darkmotor adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sıvı conta felanmı sıktın toplarken, benim bildiğim yağ pompası piyanolara kadar yağ basar ordan tekrar aşağı süzülür. Eğer kanallar tıkalı ise yağ gidemediği için orda birikip pistona girmiş olabilir. Birde piston ve üst kapak arasında küçük boru şeklinde ortalama 1 cm boyunda 2 tane parça var onları taktınmı. Hem pistona hemde üstkapağa giriyor kanal gibi oluyor.
    üst kulbürator kapağı çatlakken yağ sızıyordu. (yukarıya yağ çıkıyor yani).
    Kanallarda açıktı. Sıvı conta kullanmadım. Normal yeni contaları taktım.
    Evet 2 tane yüzük var. Sanırım yağ geçişi olurken sızma olmasın diye.

    Bekleyince Motor Piston üstünde yağ nasıl birikir onu anlayamadım. Yağın rengi yeni koyduğum için sarı renkte. yanmış yağda değil.

  6. #6

    Üyelik
    18 Ocak 2011
    Şehir
    Van
    Motosikleti
    rx3
    Anlattığınıza göre tek ihtimal subap keceleri.Açmısken değistirin onlarida. Başka beklerken yağ gelebilecek yer yok zaten.

  7. #7

    Üyelik
    19 Şubat 2016
    Alıntı odo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anlattığınıza göre tek ihtimal subap keceleri.Açmısken değistirin onlarida. Başka beklerken yağ gelebilecek yer yok zaten.
    Arkadaşın dediği doğru, eğer contalar tam ise tıkanıklık ve eksik parça yok ise piston içine yağ girmesi subap tarafından olabilir.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)