SIfırlanmış Motor Piston Tepesine Yağ Birikmesi
-
03 Ağustos 2018, 17:28
#1
Selamun Aleyküm;
Motor Kanuni 150 rokko;
Motor Yağ Yakıyordu ve
Piston
Sekman
Gömlek
Yeniledim.
Sekmanları yönü ve sırasına göre taktım. ( en üste yazılar yukarı yönde olacak şekilde koyu renkte olan ortaya parlak renkte ve en alta yağ sekmanları)
Sorunum şu;
motor bir miktar çalıştıktan sonra (2-3dk) ara ara devir artırıyor ve eksozdan duman atıyor. Sonra normal şekilde çalışıyor.
En Üstteki kapağı takarken benim hatam sonucu çatlattım. Sonra eskisini çıkarıp yenisini alırım diye takmadım.
Motor subablar görünecek şekilde bekledi. Yeni üst kapak takacakken. Egzos bağlantı yerinde yalama olmuştu oda aklıma geldi.
Üst yatak söktüm komple. Eksoz bağlantı motor bloğunuda söktüm;
BİR BAKTIM PİSTON ÜSTÜNDE YAĞ BİRİKMİŞ ! (bildiğiniz yığın olmuş)
Bu Neden OLur arkadaşlar ?
Sibob plastiklerinden kaçırıyor olabilirmi ?
Teşekkürler.
Reklamlar
-
03 Ağustos 2018, 18:17
#2
huseyinozkan adlı üyeden alıntı
En Üstteki kapağı takarken benim hatam sonucu çatlattım.
En üstteki kapaktan kastınız külbütör (subap) kapağı mı?
-
03 Ağustos 2018, 21:50
#3
janset1604 adlı üyeden alıntı
En üstteki kapaktan kastınız külbütör (subap) kapağı mı?
Çatlatmam şundan (tecrübesizlik) Yeni Contayı eski conta üstüne takınca boşluktan olan oldu
Eski conta nerdeyse sıfır olmuş. Conta vuvarlar ve kapak içinde yuvası varmış. Çatlattıktan sonra inceleyince farkettim malesef.
kulbütör kapağı olarak geçiyor.
Reklam olmayacaksa parça resmi : https://www.motosikletparcalari.com.tr/image/cache/data/kanuni/rokko/kanuni-rokko-150-kulbutor-kapagi-1000x750.jpg
-
03 Ağustos 2018, 22:00
#4
Sıvı conta felanmı sıktın toplarken, benim bildiğim yağ pompası piyanolara kadar yağ basar ordan tekrar aşağı süzülür. Eğer kanallar tıkalı ise yağ gidemediği için orda birikip pistona girmiş olabilir. Birde piston ve üst kapak arasında küçük boru şeklinde ortalama 1 cm boyunda 2 tane parça var onları taktınmı. Hem pistona hemde üstkapağa giriyor kanal gibi oluyor.
-
04 Ağustos 2018, 09:46
#5
darkmotor adlı üyeden alıntı
Sıvı conta felanmı sıktın toplarken, benim bildiğim yağ pompası piyanolara kadar yağ basar ordan tekrar aşağı süzülür. Eğer kanallar tıkalı ise yağ gidemediği için orda birikip pistona girmiş olabilir. Birde piston ve üst kapak arasında küçük boru şeklinde ortalama 1 cm boyunda 2 tane parça var onları taktınmı. Hem pistona hemde üstkapağa giriyor kanal gibi oluyor.
üst kulbürator kapağı çatlakken yağ sızıyordu. (yukarıya yağ çıkıyor yani).
Kanallarda açıktı. Sıvı conta kullanmadım. Normal yeni contaları taktım.
Evet 2 tane yüzük var. Sanırım yağ geçişi olurken sızma olmasın diye.
Bekleyince Motor Piston üstünde yağ nasıl birikir onu anlayamadım. Yağın rengi yeni koyduğum için sarı renkte. yanmış yağda değil.
-
04 Ağustos 2018, 10:58
#6
Anlattığınıza göre tek ihtimal subap keceleri.Açmısken değistirin onlarida. Başka beklerken yağ gelebilecek yer yok zaten.
-
04 Ağustos 2018, 11:36
#7
odo adlı üyeden alıntı
Anlattığınıza göre tek ihtimal subap keceleri.Açmısken değistirin onlarida. Başka beklerken yağ gelebilecek yer yok zaten.
Arkadaşın dediği doğru, eğer contalar tam ise tıkanıklık ve eksik parça yok ise piston içine yağ girmesi subap tarafından olabilir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)